Mijn uitwerking. Nu met de goede omschrijving.

Probeer dus eerst die formule in de goede vorm te krijgen, nogmaals:
![]()
Nu naar jouw Wikipedia-vorm:
![]()
Merk dus op dat we niet
x maar
x/2 hebben, en dat we verder α = -3 hebben. Dan krijg je dus deze sommatie (ik gebruik
k ook, net als hierboven, niet
n zoals je boek):
![]()
Dat gaan we dan uitschrijven, en dan krijgen we:
![]()
Nu zullen we de algemene uitdrukking voor elke term bepalen. Het lastigste is (denk ik) even die -3·(-3 - 1)·(-3 - 2), enz, je ziet dat dit wordt:
-3
-3·-4
-3·-4·-5
-3·-4·-5·-6
Enz.
Dus het teken klapt telkens om, dus dat geeft (-1)
k. Verder zie je je een soort van faculteitsontwikkeling onstaan, behalve dat de 1·2 telkens ontbreekt, en het in de k-e term t/m (k + 2) gaat, m.a.w.:
-3 = (-1)
1 · 3!/(1·2)
-3·-4 = (-1)
2 · 4!/(1·2)
-3·-4·-5 = (-1)
3 · 5!/(1·2)
-3·-4·-5·-6 = (-1)
4 · 6!/(1·2)
Dus dat geeft in feite als algemene uitdrukking (-1)^(k!)/2, als je dat invult krijg je:
![]()
Nu komen we weer bij jouw favoriet: faculteiten. In de teller heb je (k + 2)! staan, in de noemer k!, bedenk (k + 2)! = (k + 2)(k + 1)k!, en dan kun je k! dus wegdelen:
![]()
En als laatste, merk op 8 = 2
3, dus:
![]()
Waar jouw sommatie zo uit volgt:
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.