FOK!forum / Klaagbaak / NOG meer reclames
GlenSpeydinsdag 15 december 2009 @ 16:03
Is het niemand opgevallen dat er gisteravond veel meer reclameblokken op rtl (4) waren?
Weer in de Amerikaanse stijl om de paar minuten een reclameblok maar dan net iets korter dan normaal

Ik dacht dat ze hier een tijdje geleden mee hadden geproefdraaid maar het weer werd teruggedraaid omdat mensen wegzapten, maar nu begint dat gezeik dus weer

Klacht: Er zijn veel te veel reclames op tv
Klacht: Er komen er nu dus nog meer bij



[ Bericht 10% gewijzigd door swarmahoer op 15-12-2009 16:08:24 ]
Tamashiidinsdag 15 december 2009 @ 16:03
JA! Overal! Indd!
Nero22dinsdag 15 december 2009 @ 16:03
Reclameblokken van 8 minuten zijn ook geen uitzondering meer...
Ensafdinsdag 15 december 2009 @ 16:04
Altijd die onderbrekingen!

Ze zouden gewoon de staat een paar zenders geld moeten laten geven om programma's te maken die niet steeds door die rotzooi worden onderbroken!

JediMasterLuciadinsdag 15 december 2009 @ 16:04
Nu weet ik weer waarom ik weinig tot geen tv kijk: de hoeveelheid reclames
porsche1dinsdag 15 december 2009 @ 16:04
Is nog maar sinds een maand ofzo.
Tismdinsdag 15 december 2009 @ 16:04
Gewoon wegzappen!..
Vierkantblokjedinsdag 15 december 2009 @ 16:04
Ik heb geen last van reclame
Dit maakt mij dan ook beter dan TS

opgebaardedinsdag 15 december 2009 @ 16:04
ja extreem kut is dat, though het aantal minuten reclame per uur (8 right?) hetzelfde blijft
Desunotodinsdag 15 december 2009 @ 16:06
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:04 schreef JediMasterLucia het volgende:
Nu weet ik weer waarom ik weinig tot geen tv kijk: de hoeveelheid reclames
Kevincydinsdag 15 december 2009 @ 16:07
En dan zijn er ook nog programma's die grappige reclames uitzenden. Maar waarom daar dan ook weer reclameblokken inzitten
swarmahoerdinsdag 15 december 2009 @ 16:09
zelfs op discovery channel duren de reclameblokken langer
Kevincydinsdag 15 december 2009 @ 16:10
Zal wel met de winterprogrammering te maken.

Mensen zijn meer thuis dus kijken ze meer TV
AdBlockerdinsdag 15 december 2009 @ 16:15
Kijk dan naar publieke zenders of betaalzenders.
mirveddinsdag 15 december 2009 @ 16:15
3 weken geleden dat ik voor het laatst een uurtje tv heb gekeken dus geen idee. TV heeft zijn beste tijd gehad.
Tamashiidinsdag 15 december 2009 @ 16:16
Gister ook kei veel tijdens ANTM en PC.
GuitarJJdinsdag 15 december 2009 @ 16:17
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:04 schreef Vierkantblokje het volgende:
Ik heb geen last van reclame
Dit maakt mij dan ook beter dan TS

[ afbeelding ]
Kun je geen TV betalen?
Aron7120dinsdag 15 december 2009 @ 16:19
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:15 schreef AdBlocker het volgende:
Kijk dan naar publieke zenders of betaalzenders.
Publieke zenders hebben tegenwoordig ook reclame als ik me niet vergis
Lauwradinsdag 15 december 2009 @ 16:23
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:10 schreef Kevincy het volgende:
Zal wel met de winterprogrammering te maken.

Mensen zijn meer thuis dus kijken ze meer TV
nee...de feestdagen komen eraan. Kopenkopenkopen!!!
So_Surreal_Babydinsdag 15 december 2009 @ 16:24
Ik had net serieus zelfs tijdens een youtube filmpje een reclame voor af dat had ik ook nog nooit eerder gezien...
Lauwradinsdag 15 december 2009 @ 16:27
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:24 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik had net serieus zelfs tijdens een youtube filmpje een reclame voor af dat had ik ook nog nooit eerder gezien...
ja dat doen ze tegenwoordig bij elk filmpje super irritant! En bij uitzendinggemist en rtlgemist enz ook al. Bleh.
HeatWavedinsdag 15 december 2009 @ 16:28
Het is idd de laatste tijd echt dramatisch, ik dacht al dat ik het me inbeelde, maar het ligt dus niet aan mij.

En ze vragen zich maar af waarom mensen films en series downloaden....
GlenSpeydinsdag 15 december 2009 @ 16:31
quote:
RTL Nieuws
'Te veel reclame werkt averechts'
TV-kijkers krijgen zoveel reclame voor hun kiezen, dat de boodschap soms amper nog overkomt. Dat moet anders, zegt brancheorganisatie VEA in de kranten van de GPD.

Het gaat van kwaad tot erger, zegt een expert. Mensen zappen steeds vaker weg bij reclame. Maar omdat de spots door een bepaald aantal mensen gezien moeten worden, zijn er meer herhalingen, met nog meer ergernis tot gevolg.

Mensen die wegzappen + nog meer reclames = nog meer mensen die wegzappen en nog meer reclames
Als iedereen nou es wegzapt dan zouden ze het wel leren
moonmoviesdinsdag 15 december 2009 @ 16:32
Goh, waarom zouden mensen series, films en programma's toch downloaden?
Vierkantblokjedinsdag 15 december 2009 @ 16:34
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:17 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Kun je geen TV betalen?
Ik heb die van 100 miljoen miljard gek

JediMasterLuciadinsdag 15 december 2009 @ 16:37
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:28 schreef HeatWave het volgende:
Het is idd de laatste tijd echt dramatisch, ik dacht al dat ik het me inbeelde, maar het ligt dus niet aan mij.

En ze vragen zich maar af waarom mensen films en series downloaden....
Dat is niet zo raar, want dan geen reclames en dan ziet men nog eens wat nieuws. hier in NL heb je Alleen maar oude series en weinig nieuwe. en de films die meestal worden uitgezonden heeft iedereen al 100 X gezien
Kriegeldinsdag 15 december 2009 @ 16:38
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:04 schreef Ensaf het volgende:
Altijd die onderbrekingen!

Ze zouden gewoon de staat een paar zenders geld moeten laten geven om programma's te maken die niet steeds door die rotzooi worden onderbroken!

Publieke omroep heet dat.
RemcoDelftdinsdag 15 december 2009 @ 16:51
TS kijkt TV
Stekelbeesdinsdag 15 december 2009 @ 16:55
Hahaha, mensen die TV kijken. Wat een royale sadness.

Of je download je series of ga niet lopen zeiken over reclames. Tv kijken faalt sowieso al te ernstig, maar ok.
Lanodinsdag 15 december 2009 @ 16:56
Daarom kijk ik eigenlijk allen travel &nd living en discovery nog normaal, de rest allemaal met vertraging zodat je de reclames door kunt spoelen
_GdR_dinsdag 15 december 2009 @ 16:58
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:55 schreef Stekelbees het volgende:
Hahaha, mensen die TV kijken. Wat een royale sadness.

Of je download je series of ga niet lopen zeiken over reclames. Tv kijken faalt sowieso al te ernstig, maar ok.
kijk mensen: een tering nerd die z'n leven lang vrijgezel blijft.
Lauwradinsdag 15 december 2009 @ 19:28
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:58 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

kijk mensen: een tering nerd die z'n leven lang vrijgezel blijft.
hij is zijn baan kwijt en kijkt stiekem de hele dag tv maar probeert het te verbergen. Hij kan alle reclames hardop meezeggen..maar dat wil die verbergen. Zal dat t zijn?
Koenanidinsdag 15 december 2009 @ 21:23
RTL5 nu ook
Ik zit The Negotiator te kijken, begint het tweede reclameblok al na 50 minuten oftewel, ongeveer kwartier reclame en 45 min film
Harddiscdinsdag 15 december 2009 @ 21:34
Hoe jammer ik het ook vind, TV heeft z'n beste tijd wel gehad...
Koenanidinsdag 15 december 2009 @ 21:39
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:23 schreef Koenani het volgende:
RTL5 nu ook
Ik zit The Negotiator te kijken, begint het tweede reclameblok al na 50 minuten oftewel, ongeveer kwartier reclame en 45 min film
O MIJN GOD. Alweer reclame
Officieel is die film 1 uur en 10 minuten bezig en het 3e reclame blok alweer
Beavisdinsdag 15 december 2009 @ 22:31
quote:
Hoeveel reclame mogen omroepen per dag uitzenden?
Bij de publieke omroep mag de hoeveelheid reclame niet meer bedragen dan twintig procent (twaalf minuten) per uur met een maximum van vijftien procent van de zendtijd per dag op een programmanet en tien procent van de totale zendtijd per jaar. Bij de commerciële omroep mag de hoeveelheid reclameboodschappen niet meer bedragen dan twintig procent (twaalf minuten) per uur met een maximum van vijftien procent per dag.Telewinkelboodschappen mogen samen met de reclameboodschappen niet meer dan twintig procent van de dagelijkse zendtijd bedragen. Verder mogen per dag acht telewinkelblokken (per blok ten minste vijftien minuten) worden uitgezonden, waarvan de totale duur ten hoogste drie uur per dag is. Daarnaast kan een commerciële omroepinstelling toestemming krijgen voor het verzorgen van een programma dat uitsluitend bestaat uit telewinkelboodschappen. Gedurende de hele uitzending moet het voor de kijker duidelijk zijn dat het gaat om telewinkelboodschappen en er moeten daadwerkelijk producten worden aangeboden met de mogelijkheid tot direct reageren. In de praktijk heeft een en ander tot gevolg dat op een televisiekanaal in de ochtenduren bijvoorbeeld een telewinkelprogramma kan worden uitgezonden en in de middag- en avonduren het reguliere commerciële programma.
Bron

Niet meer dan 12 minuten per uur.
Flitskikkerdinsdag 15 december 2009 @ 22:33
Ik heb liever 20 minuten reclame tussen elk programma dan die minuten verspreid over een programma.