abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75651429
Geen enkele professionele fotograaf kan eigenlijk zonder: het fotovest. Kom jij dus wel eens vakjes tekort voor primes, filters, lichtmeters en wat dies meer zij? Koop of huur (huren is professioneler) dan nu een fotovest:

In dit topic kunnen we de voordelen van fotovesten bespreken.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_75652828
Ik overweeg de aanschaf van een volledig zilverreflecterende, lekker bouncen.....
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
pi_75656485
OMG Waarom geen goudkleurige blingbling trouwens, Limpix?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_75657609
Damn...dat zit dan toch aan de binnenkant ?
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:58:31 #5
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_75658271
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:37 schreef limpix het volgende:
Damn...dat zit dan toch aan de binnenkant ?
Ja, en met 2 keer handig vouwen stop je hem zo in een van z'n eigen opbergvakjes
OT: ik heb er zelf nog nooit echt over nagedacht maar het kan best handig zijn. Ik loop zelf veel met m'n rugtas op maar dat werkt natuurlijk niet echt ideaal. Ik vraag me alleen af of dit handig werkt als je ook een telelens bij je hebt, kan je die wel ergens kwijt?
pi_75659986
'Het grote fotovesten topic deel 1'

Maargoed, zo'n ding is natuurlijk wel erg 'handig'. Met name met b.v. concert fotografie is het heel handig als je even wat spullen op- of om je heen kunt hangen, zonder steeds je tas te moeten pakken. In de tijd dat ik nog skatebroeken droeg was dat ideaal, gewoon een 70-200 in je ene achterzak, kleine body+50mm in de andere en de rest om de nek
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  FOK!fotograaf dinsdag 15 december 2009 @ 18:49:33 #7
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_75660167
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:58 schreef goeiemoggel het volgende:

[..]

Ja, en met 2 keer handig vouwen stop je hem zo in een van z'n eigen opbergvakjes
OT: ik heb er zelf nog nooit echt over nagedacht maar het kan best handig zijn. Ik loop zelf veel met m'n rugtas op maar dat werkt natuurlijk niet echt ideaal. Ik vraag me alleen af of dit handig werkt als je ook een telelens bij je hebt, kan je die wel ergens kwijt?
Volgens mij is zo'n vest niet bedoeld voor de echt grote lenzen. Daarvoor kun je vaak riem/heup-tassen/kokers kopen. Dit is echt voor "het kleine grut" heb ik het idee. Een een prime tot 85mm moet nog prima gaan, maar groter wordt denk ik lastig.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Admin dinsdag 15 december 2009 @ 18:54:59 #8
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_75660343
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 18:49 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Volgens mij is zo'n vest niet bedoeld voor de echt grote lenzen. Daarvoor kun je vaak riem/heup-tassen/kokers kopen. Dit is echt voor "het kleine grut" heb ik het idee. Een een prime tot 85mm moet nog prima gaan, maar groter wordt denk ik lastig.
Dit soort vesten zijn idd handig om een paar primes mee te nemen. Een stevige 70-200 komt sowieso met z'n eigen tas
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_75668076
Heb je ook fotovesten met lange mouwen? vind dit niet zo mooi, een beetje een vissersvest achtig haha! zie hem ook liever zwart bijvoorbeeld....
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
pi_75669947
uber nerdie
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_75678532
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:53 schreef RikH het volgende:
Heb je ook fotovesten met lange mouwen? vind dit niet zo mooi, een beetje een vissersvest achtig haha! zie hem ook liever zwart bijvoorbeeld....
Je moet perfectie niet proberen te verbeteren. Misschien is pro worden voor niet weggelegd, anders.
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_75679070
professioneel bezig zijn baseren op een jas
Voor wat foto's, kijk hier
pi_75679144
Een vest is geen jas, hè.
pi_75683142
Magnum fotograaf Bruce Gilden heeft altijd zo'n vest aan

vind 't een mongolen vest hoor.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_75683402
Dat petje hoort er eigenlijk ook bij.
  donderdag 17 december 2009 @ 00:22:12 #16
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_75712610
geef mij maar een normale jas, kan ik een D300 met 70-200vr in kwijt, kan geen vakje vinden waar het hier in past.

(gebruik ook een fototas al een tijd niet meer)

maar hoort dit niet bijna in LIF?

erg fotogeniek is het niet, en meer als 100 poetsdoekjes kun je niet kwijt in zo'n ding
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 17 december 2009 @ 07:57:59 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75715948
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:22 schreef PKfotografie het volgende:
en meer als 100 poetsdoekjes kun je niet kwijt in zo'n ding
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75718011
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:22 schreef PKfotografie het volgende:
geef mij maar een normale jas, kan ik een D300 met 70-200vr in kwijt, kan geen vakje vinden waar het hier in past.

(gebruik ook een fototas al een tijd niet meer)

maar hoort dit niet bijna in LIF?

erg fotogeniek is het niet, en meer als 100 poetsdoekjes kun je niet kwijt in zo'n ding
Ten eerste is het meer dan, en ten tweede is een fotovest een integraal onderdeel van de professionele fotograaf-apparatuur.
pi_75718628
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:28 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Ten eerste is het meer dan, en ten tweede is een fotovest een integraal onderdeel van de professionele fotograaf-apparatuur.
Punt is, je ziet er niet uit met zo'n ding. Kan me wel 10 Steve Irwin grapjes voorstellen met zo'n ding. Geef toe, je ziet er uit als de eerste de beste f*ckin' boy scout.

En professionele foto-apparatuur? WTF! Een professionele fotograaf heeft aan een body met lens voldoende om zich te kunnen redden!
  Admin donderdag 17 december 2009 @ 09:50:05 #20
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_75718708
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:47 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Punt is, je ziet er niet uit met zo'n ding. Kan me wel 10 Steve Irwin grapjes voorstellen met zo'n ding. Geef toe, je ziet er uit als de eerste de beste f*ckin' boy scout.

En professionele foto-apparatuur? WTF! Een professionele fotograaf heeft aan een body met lens voldoende om zich te kunnen redden!
Je bent pas professional als je zo'n vest hebt en je spullen huurt natuurlijk.
pi_75718865
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:50 schreef Danny het volgende:

[..]

Mja, eenmalig 100 euro uitgeven is ook wel erg veel geld om een keer voor lul te lopen. Want dat doe je maar 1 keer.
pi_75721199
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:50 schreef Danny het volgende:

[..]

Hehe, eindelijk iemand die het snapt.
pi_75723242
Het scheelt natuurlijk wel als je alvast je vest aantrekt voordat je je spullen gaat huren..
Op die manier zien de amateurs je uiteraard nog meer als pro , zo van "kijk, dat is een echte pro die daar met zijn pro-vestje aan zijn spullen gaat huren".

www.limpeiven.com
  Admin donderdag 17 december 2009 @ 13:51:12 #24
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_75727951
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:52 schreef limpix het volgende:
Het scheelt natuurlijk wel als je alvast je vest aantrekt voordat je je spullen gaat huren..
Op die manier zien de amateurs je uiteraard nog meer als pro , zo van "kijk, dat is een echte pro die daar met zijn pro-vestje aan zijn spullen gaat huren".

[ afbeelding ]
Ik heb weleens een foto verkocht voor 10.000 euro. Maar toen droeg ik én m'n Nikon vest, én had ik zowel camera als lens als statief als studio geHUURD. Tja, dan is 't een peuleschil natuurlijk.
pi_75729540
jaja, en van de opbrengst daarvan heb je je D3s aangeschaft ?
Logisch uiteraard dat je koopt, stel je voor dat je amateur-status hier kwijtraakt, ik bedoel. zòn sig met alleen gehuurde spullen staat natuurlijk über-pro...
niet ?
www.limpeiven.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')