abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75643147
Wie vertelt me wat het ultieme recept voor uiensoep is?
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:50:18 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_75643172
Veel uien. En kaas

* Meeleest.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_75643201
ik lurk mee want lekkere uiensoep gaat er wel in.
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:52:26 #4
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_75643231
Ui
Kaas
Bouillon
Macaronischelpjes
Aardappelkruiden
1 el crème fraîche
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_75643247
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:52 schreef GasTurbine het volgende:
Ui
Kaas
Bouillon
Macaronischelpjes
Aardappelkruiden
1 el crème fraîche
Klinkt niet heel aantrekkelijk........don't shoot me
pi_75643259
Heb ik wel, helaas is het geheim
JA!
pi_75643382
quote:
Ui
Kaas
Bouillon
Macaronischelpjes
Aardappelkruiden
1 el crème fraîche
gatver
pi_75643404
Ik hou niet van pasta in de soep.
pi_75643451
Flink wat ui bakken in zo'n 50 gram boter, wacht tot het bruin aan het worden is en doe dan wat knoflook, laurier en thijm erbij, bouillon erbij gieten en wiite wijn.
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:06:12 #10
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_75643599
quote:
Ui
Kaas
Bouillon
Macaronischelpjes
Aardappelkruiden
1 el crème fraîche
Kun je de bereidingswijze laten weten?
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:08:47 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75643672
Eerst de uien, met een (paar) teentje(s) knoflook, mooi goudgeel laten worden (op laag vuur!) in een redelijke hoeveelheid roomboter. Daarna een mooi roetje maken (apart). (Runder)Bouillon bij de uien, het lekkerst is het natuurlijk als deze zelfgemaakt is, maar blokjes ken natuurlijk ook! Roetje en een flinke scheut witte wijn (wijn optioneel) er langzaam doorroeren en een goeie tijd door laten koken op laag vuur.

Gril van de oven aanzetten. Kopjes volschenken. Stokbroodje met een laag Gruyère in het kommetje en even onder de grill!

Variatie; Wat ook leuk is om de kopjes af te dekken met Pizzadeeg (Vergeet niet om een flinke schep goede kaas eerst in de kom te doen.) en dan even in de oven (niet onder de grill) tot het deeg gaar is.

Goede soep kost tijd!

Eet smakelijk!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75643689
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:00 schreef JackHerrer het volgende:
Flink wat ui bakken in zo'n 50 gram boter, wacht tot het bruin aan het worden is en doe dan wat knoflook, laurier en thijm erbij, bouillon erbij gieten en wiite wijn.

Dit recept is goed, zou alleen de witte wijn vervangen voor rode wijn, en dan met de rode wijn het geheel afblussen, wat suiker erbij en dan het late carameliseren,, en dan de bouillon erop, laat het geheel maar een paar uur trekken. en uiteraard van brood een crouton maken met gesmolten kaas erop om het geheel af te maken! succes
HuisTuin&Keuken Kok van de bovenste plank.!
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:10:22 #13
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75643717
Bij uiensoep hoort spek!
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:11:01 #14
116015 SicSicSics
pi_75643733
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:09 schreef Rickjee het volgende:
Dit recept is goed, zou alleen de witte wijn vervangen voor rode wijn, en dan met de rode wijn het geheel afblussen, wat suiker erbij en dan het late carameliseren,, en dan de bouillon erop, laat het geheel maar een paar uur trekken. en uiteraard van brood een crouton maken met gesmolten kaas erop om het geheel af te maken! succes
Bruine bastard bij de uien voor je de bouillon erbij doet? Hmmmm, ook maar eens proberen! Ik doe er meestal helemaal geen wijn bij. Die drink ik er liever naast!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75643760
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:08 schreef SicSicSics het volgende:
Eerst de uien, met een (paar) teentje(s) knoflook, mooi goudgeel laten worden (op laag vuur!) in een redelijke hoeveelheid roomboter. Daarna een mooi roetje maken (apart). (Runder)Bouillon bij de uien, het lekkerst is het natuurlijk als deze zelfgemaakt is, maar blokjes ken natuurlijk ook! Roetje en een flinke scheut witte wijn er langzaam doorroeren en een goeie tijd door laten koken op laag vuur.

Zoiets doe ik het ook, maar dan met nog een sheut worcestersaus erbij, vraag me niet waarom, het is zo lekker!
quote:

Gril van de oven aanzetten. Kopjes volschenken. Stokbroodje met een laag Gruyère in het kommetje en even onder de grill!

Variatie; Wat ook leuk is om de kopjes af te dekken met Pizzadeeg (Vergeet niet om een flinke schep goede kaas eerst in de kom te doen.) en dan even in de oven (niet onder de grill) tot het deeg gaar is.

Goede soep kost tijd!

Eet smakelijk!
Klinkt allemaal goed!

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:13:08 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75643800
Snij heel veel uien aan halve ringen, doe olie in een gietijzeren braadpan en gaar de uien op een laag vuur heeeeel langzaam gaar. Moet echt een goudbruine massa geworden zijn. Duurt zeker een uur. Voeg een 1/3
fles rode wijn toe en breng aan de kook. Voeg 1 1/2 a 2 liter stevige runderboullion met vlees toe en breng aan de kook.
Serveren met brood.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75643836
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Bruine bastard bij de uien voor je de bouillon erbij doet? Hmmmm, ook maar eens proberen! Ik doe er meestal helemaal geen wijn bij. Die drink ik er liever naast!
De suiker maakt de soep net IETS zoeter, maakt de smaak er beter op, de wijn verdampt toch, de alcohol gaat er toch uit door het afblussen je krijgt alleen de wijnsmaak, maakt de soep ook weer lekkerder:P
een goede wijn voor er naast is inderdaad ook niet verkeerd!
HuisTuin&Keuken Kok van de bovenste plank.!
pi_75643839
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Snij heel veel uien aan halve ringen, doe olie in een gietijzeren braadpan en gaar de uien op een laag vuur heeeeel langzaam gaar. Moet echt een goudbruine massa geworden zijn. Duurt zeker een uur. Voeg een 1/3
fles rode wijn toe en breng aan de kook. Voeg 1 1/2 a 2 liter stevige runderboullion met vlees toe en breng aan de kook.
Serveren met brood.
Klinkt goed! Als je het hebt over 2 liter bouillion toevoegen, hoeveel ui hebben we het dan ongeveer over? En waarom olie in plaats van boter (zoals in de meeste recepten)?
pi_75643924
jammie, binnenkort ook eens proberen!
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:17:21 #20
116015 SicSicSics
pi_75643928
Ik gebruik meestal een kilo op 2 liter!
Fine, fuck you then!
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:17:33 #21
45206 Pietverdriet
pi_75643933
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:14 schreef Trusten het volgende:

[..]

Klinkt goed! Als je het hebt over 2 liter bouillion toevoegen, hoeveel ui hebben we het dan ongeveer over?
Poeh, zoveel dat je grote gietijzeren braadpan kan hebben en je ook nog kan roeren. Ligt dus een beetje aan je pan, en in de tijd dat ie langzaam gaart, meer dan een uur, slinken de uien nogal.
pi_75643971
bouillon trekken van mergpijp en rundvlees en groenten. uien fruiten. bouillon zeven en bij uien doen en lekker laten pruttelen. deel bouillon en ui eruit halen en met de staafmixer er door. Dat weer terug in de pan en zo heb je een ietwat steviger soepke. Sneetje stokbrood onder de grill met bijv gruyere en dan eten maar
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:20:01 #23
45206 Pietverdriet
pi_75643994
Suiker zit er trouwens genoeg in de uien, het toevoegen van suiker is voor mensen die het geduld niet kunnen opbrengen de uien langzaam te garen waarbij ze vanzelf bruin worden.
pi_75644096
Bedankt voor de tip mensen. Nog een vraag, kun je uiensoep een dag van tevoren maken of is dat niet bevorderlijk voor de smaak?
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:24:51 #25
116015 SicSicSics
pi_75644154
Ik vind hem vers meestal het lekkerst... Maar dat kan verschillen! Langzaam koken is wel een must.
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')