Mij lijkt het niet basta met de IB-Groep, maar ik zou het wel stopzetten, anders wordt je boete namelijk alleen maar hoger. En wanneer je weer aan een studie begint gewoon opnieuw weer studiefinanciering aanvragen.quote:Op maandag 14 december 2009 05:35 schreef BlazeRick het volgende:
En is het dan gelijk ook basta met de IB-Groep? Of kan ik nog steeds op zoek naar een school en dan nog steeds studiefinanciering krijgen?
Contact opnemen met IB-Groep zelf ben ik een beetje huiverig mee geweest. Omdat ik het geld nu niet echt kon missen. Maar snap wat je bedoelt.
Nee, 'zoeken' naar een studie is niet genoeg. Je moet ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling. Je zult het teveel betaalde stufi terug moeten betalen, eventueel met een boete.quote:Op maandag 14 december 2009 05:35 schreef BlazeRick het volgende:
En is het dan gelijk ook basta met de IB-Groep? Of kan ik nog steeds op zoek naar een school en dan nog steeds studiefinanciering krijgen?
Contact opnemen met IB-Groep zelf ben ik een beetje huiverig mee geweest. Omdat ik het geld nu niet echt kon missen. Maar snap wat je bedoelt.
Ga dan maar eens op de site kijken van ze, IB-Groep werkt wel degelijk met boetes.quote:Op maandag 14 december 2009 10:29 schreef Dennis101 het volgende:
IB-groep werkt voor zover ik niet weet met boetes, je zult het wel terug moeten betalen.
Naar mijn weten moet je alleen de teveel ontvangen studiefinanciering terugbetalen. Dus als jij iets kan vinden over boetes zie ik dat graagquote:Op maandag 14 december 2009 18:44 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
Ga dan maar eens op de site kijken van ze, IB-Groep werkt wel degelijk met boetes.
Die moet je gewoon terug betalen á 68 euro per halve maand (even uit het hoofd).quote:Op maandag 14 december 2009 18:50 schreef speciesxx het volgende:
Mss is er alleen een boete voor het te laat of niet inlevereven van je OV kaart ?
Zet je het zelf stop met terugwerkende kracht, dan betaal je alleen die maanden terug + ov. Wordt het van hun uit stilgezet wegens onterecht ontvangen dien je het hele jaar terug te betalen + ov.quote:Op maandag 14 december 2009 10:29 schreef Dennis101 het volgende:
IB-groep werkt voor zover ik niet weet met boetes, je zult het wel terug moeten betalen.
Dat is toch alleen als je over de bijverdiengrens heen komt? Of kan je in dit geval ook met terugwerkende kracht stopzetten?quote:Op maandag 14 december 2009 19:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zet je het zelf stop met terugwerkende kracht, dan betaal je alleen die maanden terug + ov. Wordt het van hun uit stilgezet wegens onterecht ontvangen dien je het hele jaar terug te betalen + ov.
Het is niet echt een boete, alleen de naheffing is veel groter.
Dit is niet juist. Indien de IB-Groep je stufi stopzet dan betaal je alleen de maanden terug dat je niet ingeschreven stond. Dus je hoeft niet het hele jaar terug te betalen. Eventuele boete voor onterecht bezit van de OV-Studentenkaart moet je waarschijnlijk wel betalen. Heeft niks met een naheffing te maken, maar is wel degelijk een boete.quote:Op maandag 14 december 2009 19:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zet je het zelf stop met terugwerkende kracht, dan betaal je alleen die maanden terug + ov. Wordt het van hun uit stilgezet wegens onterecht ontvangen dien je het hele jaar terug te betalen + ov.
Het is niet echt een boete, alleen de naheffing is veel groter.
Dat is geen boete, dat is gewoon de 'waarde' van die kaart die je moet terugbetalen. De IB-groep noemt dit ook geen boetequote:Op maandag 14 december 2009 19:36 schreef Jansen222 het volgende:
[..]
Dit is niet juist. Indien de IB-Groep je stufi stopzet dan betaal je alleen de maanden terug dat je niet ingeschreven stond. Dus je hoeft niet het hele jaar terug te betalen. Eventuele boete voor onterecht bezit van de OV-Studentenkaart moet je waarschijnlijk wel betalen. Heeft niks met een naheffing te maken, maar is wel degelijk een boete.
Dit is wel degelijk een boete. En ik kan het weten als medewerker van de IB-Groep.quote:Op maandag 14 december 2009 19:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is geen boete, dat is gewoon de 'waarde' van die kaart die je moet terugbetalen. De IB-groep noemt dit ook geen boete
Apart om iets wat je gewoon moet terugbetalen als boete te zien, maar goed.quote:Op maandag 14 december 2009 20:13 schreef Jansen222 het volgende:
[..]
Dit is wel degelijk een boete. En ik kan het weten als medewerker van de IB-Groep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |