link: http://www.geldenrecht.nl(...)e-francs-en-lires-inquote:Ik ben in het bezit van ‘papieren’ Spaanse peseta’s, Franse francs, Italiaanse lires en Belgische franken. Kan ik die nog omwisselen en aan een goed doel geven? En hoe pak ik dat aan?
Buitenlandse bankbiljetten (en meestal ook munten) zijn alleen nog te wisselen bij de nationale banken in betreffende landen. Wel wisselt GWK Travelex (vestigingen in de meeste grote steden) in sommige gevallen nog oud briefgeld uit eurolanden om.
Lukt het daar niet, vraag dan informatie bij de betreffende buitenlandse centrale bank.
Oh, dat is ook wel slim! Ik ga morgen eerst even een GWK bellen en als dat niet werkt kan ik jouw tip wel proberen.quote:Op zondag 13 december 2009 22:11 schreef Eelcotje84 het volgende:
Wat ik laatst heb gedaan met oud buitenlands geld. elke Nationale bank heeft de mogelijkheid tot inwisselen van dergelijke oude biljetten. Google naar hun website, download een formulier waarop je je gegevens kan invullen (Waaronder je BIC+IBAN)
Stuur de envelop met geld op naar dat adres en binnen 1a 2 weken heb je het geld gestort op je bank.
Zo had ik 100 euro binnen kunnen harken bij 6 verschillende nationale banken in europa.
GWK neemt meeste biljetten niet meer in.
Daar heb ik het tenslotte ook gekocht!quote:
Als je goed zoekt heeft elke nationale bank wel een dergelijk formulier. Veelal in het Engels, maar soms ook in hun eigen taal. Het is even zoeken, maar het is letterlijk het geld waard vaak.quote:Op zondag 13 december 2009 22:15 schreef doeka het volgende:
[..]
Oh, dat is ook wel slim! Ik ga morgen eerst even een GWK bellen en als dat niet werkt kan ik jouw tip wel proberen.
Ik heb het formulier nog niet kunnen vinden; ik zoek nog even door.quote:Op zondag 13 december 2009 22:27 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
Als je goed zoekt heeft elke nationale bank wel een dergelijk formulier. Veelal in het Engels, maar soms ook in hun eigen taal. Het is even zoeken, maar het is letterlijk het geld waard vaak.
Ze hebben vaak ook de optie dat ze het geld niet terug hoeven te sturen als het niks meer waard is of niet meer inwisselbaar is. Dan vernietigen ze de biljetten.
Munten is een ander verhaal.. weet ik zo snel niet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |