Kom niet uitsloven met je middelbare school taalniveautje.quote:Op zondag 13 december 2009 17:46 schreef EricT het volgende:
Welke talen spreek je?
Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Grieks
En ze kunnen nog niet om een postzegel vragen als het erop aan komt
En wat spreek jij zoal?quote:Op zondag 13 december 2009 17:50 schreef Dawwa het volgende:
[..]
Kom niet uitsloven met je middelbare school taalniveautje.
Dat is het ook wel, voor een buitenlander is Nederlands één van de meest lastige talen om te leren.quote:Op zondag 13 december 2009 17:51 schreef Opzet__ het volgende:
Iedereen zegt dat Engels makkelijker is dan Nederlands.
In mijn ervaring moet je je kennis van een taal altijd blijven oefenen door tegen iemand anders (of jezelf ! als er niemand anders is) te praten.
Alleen door geregelde oefening, kan je netjes een taal spreken. Want over een tijdje, raak je hersens de slag van kwijt.
qftquote:Op zondag 13 december 2009 17:45 schreef Basilicumman het volgende:
Echt hoor, ik zeg het jullie H I L A R I S C H!
Nederlands en Engels en ik ben sinds een aantal weken Spaans aan het leren. Inspiratie tot dit topic was gekomen door een ene dame die ik vandaag had ontmoet die beweerde 'vloeiend Spaans' te spreken. Dus ik test mijn gebrekkige Spaans op haar en mevrouw wist niet eens wat links en rechts was in het Spaans en andere basisvaardigheden. Dit komt volgens mij heel vaak voor, mensen die hun kennis in bepaalde talen zwaar overschatten en zelfs in hun CV durven te plaatsen.quote:
Ja maar je gaat ook niet de klassiekers lezen zoals Dickens als je beginnende student Engels bent.quote:Op zondag 13 december 2009 17:53 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Dat is het ook wel, voor een buitenlander is Nederlands één van de meest lastige talen om te leren.
Alhoewel Engels qua (vergevorderde) grammatica nog aardig moeilijk is.
Ook qua uitspraak, er zit vaak totaal geen logica in. Vergelijk bijvoorbeeld lamp en swamp.quote:Op zondag 13 december 2009 17:53 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Dat is het ook wel, voor een buitenlander is Nederlands één van de meest lastige talen om te leren.
Alhoewel Engels qua (vergevorderde) grammatica nog aardig moeilijk is.
Qapla'!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |