7 jaar, waarvan 3 jaar een lening. De eerste vier jaar worden, als het goed is, inderdaad een gift, hoewel ik alleen mijn laatste opleiding heb afgemaakt, de eerste 2 niet.quote:Op zondag 13 december 2009 12:43 schreef rene90 het volgende:
Hoeveel jaar heb je dan geld van IBG gekregen? Anders wordt het gewoon omgezet in een gift als je binnen, ik dacht tien jaar, je opleiding hebt afgerond.
Het gaat erom dat je binnen 10 jaar na eerste ontvangst van stufi een diploma haalt. Of je 1 of 100 studies gedaan hebt maakt niet uit.quote:Op zondag 13 december 2009 15:49 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
7 jaar, waarvan 3 jaar een lening. De eerste vier jaar worden, als het goed is, inderdaad een gift, hoewel ik alleen mijn laatste opleiding heb afgemaakt, de eerste 2 niet.
quote:Op zondag 13 december 2009 15:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je binnen 10 jaar na eerste ontvangst van stufi een diploma haalt. Of je 1 of 100 studies gedaan hebt maakt niet uit.
Je hoeft daar niet eens een aparte regeling voor aan te vragen oid, hoeveel je moet terugbetalen hangt direct af van hoeveel je verdient.quote:Op zondag 13 december 2009 12:42 schreef kahlie het volgende:
(...)
Als je moet gaan aflossen, kun je ook d.m.v. een regeling laten bekijken wat je kan terugbetalen. Als je nog niet verdient, dan kan dit bedrag erg laag zijn tot je uberhaupt iets verdient, 0 zijn (...)
Nou of je nu studeert of niet, dat heeft weinig met je werk te maken, maar logischerwijs krijg je na 7 jaar geen stufi meer en dan zul je die studiekosten toch ergens van moeten betalen?quote:Op zondag 13 december 2009 21:34 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Als je 15 jaar lang geen werk vindt, hoef je zelfs helemaal niets terug te betalen, dan wordt je schuld kwijtgescholden. Ik vraag me wel af hoe dat zit met daarna nog studeren: als je nou 15 jaar lang blijft studeren, na het halen van dat eerste diploma, heb je dus ook geen werk... Gaat die regeling dan ook op?
Niet dat ik verwacht dat TS nu 15 jaar lang blijft studerenMaar puur theoretisch/hypothetisch...weet iemand dit?
Stel dat je dat dus voor elkaar hebt - het is maar hypothetisch... Als dat geen probleem vormt; krijg je het dan kwijtgescholden?quote:Op zondag 13 december 2009 21:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou of je nu studeert of niet, dat heeft weinig met je werk te maken, maar logischerwijs krijg je na 7 jaar geen stufi meer en dan zul je die studiekosten toch ergens van moeten betalen?
Kan ik niet beter zorgen dat ze níet up-to-date blijven?quote:Op zondag 13 december 2009 21:41 schreef motorbloempje het volgende:
'Don't call us, we call you'
zij nemen in ieder geval contact met jou op. Zorg iig dat je contactgegevens up to date blijven
3 jaar maximaal (=800 p.m.) bij lenen. Dat is ongeveer al 10.000 per jaar. Dus 30.000. Dan komt er nog OV-lening bij over die jaren volgens mij, ik weet het ook niet precies.quote:Op zondag 13 december 2009 22:25 schreef roelofjan het volgende:
Hoe kom je in 7 jaar aan een schuld van 60k?
Nee dat wil je ook niet, maar het kán. Ik ken wel iemand die het doet, leven van een krantenwijk puur met het doel z'n studieschuld niet af te hoeven lossenquote:Op zondag 13 december 2009 21:41 schreef Lienekien het volgende:
Dan moet je wel 15 jaar leven op bijstandsniveau - in je eentje, want het inkomen van je partner wordt anders meegerekend.
Ja, het kan dus. Maar wie wil dat nou?
Met 7 jaar maximaal lenen kun je misschien wel aan 60.000 komen (paar jaar max. lenen naast prestatiebasisbeurs, en 'n paar jaar max lenen van iets rond de 800 idd) ; maar OV-lening is raar - want die hoort bij je prestatiebeurs en hoor je dus niet terug te hoeven betalen als je ook je prestatiebeurs niet terug hoeft te betalen, en je hebt een diploma gehaald tochquote:Op zondag 13 december 2009 22:41 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
3 jaar maximaal (=800 p.m.) bij lenen. Dat is ongeveer al 10.000 per jaar. Dus 30.000. Dan komt er nog OV-lening bij over die jaren volgens mij, ik weet het ook niet precies.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |