De hoge ISO met minimale ruis is ook de reden waarom ik dit toestel gekocht heb, maar afgelopen vrijdag was ik 's avonds op een boerenlandweg waar ik zelf geen hand voor ogen zag, laat staan de camera. Die flitser heb ik soms toch echt nodig. En die winkel heeft net niet de flitsers op voorraad liggen die ik nodig hebquote:Op zondag 13 december 2009 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik gebruik geen flitser, de reden dat ik dit toestel kocht was nu juist dat ik zonder flits kon fotos maken, desnoods bij kaarslicht.
Als je echt dat soort fotos maakt, ja, wat doe je journalistiek of politiefotografie?quote:Op zondag 13 december 2009 12:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De hoge ISO met minimale ruis is ook de reden waarom ik dit toestel gekocht heb, maar afgelopen vrijdag was ik 's avonds op een boerenlandweg waar ik zelf geen hand voor ogen zag, laat staan de camera. Die flitser heb ik soms toch echt nodig. En die winkel heeft net niet de flitsers op voorraad liggen die ik nodig heb![]()
Ja, hoewel ik moet zeggen dat ik me er over verbaas dat die electronica allemaal zoveel plaats moet innemen, en de krengen zo zwaar moeten zijnquote:Trouwens, met bijna 2,5 KG is het geen lichte camera (+lens). Werkt dat gewicht nou echt in het voordeel als je staat te bibberen van de kou?
Flitsen is veel meer dan dat... hoe hoog je ISO waarde ook kan, zet iemand met z'n rug naar de zon en hij is onderbelicht, of je moet houden van uitgebeten luchtjes.quote:Op zondag 13 december 2009 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik gebruik geen flitser, de reden dat ik dit toestel kocht was nu juist dat ik zonder flits kon fotos maken, desnoods bij kaarslicht.
Dat kan, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben.quote:Op zondag 13 december 2009 14:31 schreef kvdv het volgende:
[..]
Flitsen is veel meer dan dat... hoe hoog je ISO waarde ook kan, zet iemand met z'n rug naar de zon en hij is onderbelicht, of je moet houden van uitgebeten luchtjes.
Dat dusquote:Op zondag 13 december 2009 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je echt dat soort fotos maakt, ja, wat doe je journalistiek of politiefotografie?
Is dat geen firmware voor de 5D, en niet voor de 5D Mark II?quote:Op zondag 13 december 2009 19:38 schreef ACT-F het volgende:
Ik krijg deze firmware update maar niet voor elkaar
http://web.canon.jp/imaging/eos5d/eos5d_firmware-e.html
Ik heb de kaart helemaal geformatteerd zoals voorgeschreven en de .fir file in de root geplaatst. Probeer ik de firmware update uit te voeren dan krijg ik de melding:
Update file cannot be found. Please check the memory card and reload the battery and try again.
Doe ik een CF-card zonder firmware erin dan krijg ik de melding:
Memorycard containing firmware is required to update.
Een andere CF-card geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Iemand enig idee?
Inderdaadquote:Op zondag 13 december 2009 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Is dat geen firmware voor de 5D, en niet voor de 5D Mark II?
Hoe bedoel je? Als ik RAW opnames maak komen die gewoon automatisch mee naar de computer als ik de eos utility opstart. JPG zijn een 5 a 6 Mb groot, RAW 5 keer zo groot.quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:29 schreef ACT-F het volgende:
Is het mogelijk om via USB de RAW files uit te lezen? Via USB krijg ik alle JPG's dubbel
Ik was dus 5 dagen te vroegquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Nieuwe firmware voor de Mark II
http://web.canon.jp/imaging/eosd/firm-e/eos5dmk2/firmware.html
je had de iso nog wel hoger kunnen zetten hoor.quote:Op maandag 21 december 2009 19:09 schreef ACT-F het volgende:
Gisteravond naar het circus geweest. Ik heb foto's kunnen maken die voorheen onmogelijk waren![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In sommige gevallen ga ik tot de 6400, maar alleen als het echt niet anders kan. Ik hou de ISO het liefst zo laag mogelijkquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:16 schreef Shark.Bait het volgende:
je had de iso nog wel hoger kunnen zetten hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |