abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 december 2009 @ 10:09:00 #1
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_75543381
Wat zou het handig zijn als je onder je bankaccount een aantal subaccounts kon aanmaken. Bijvoorbeeld 5 per persoon (tegen extra betaling wellicht). Op deze manier zou je het geld netjes kunnen verdelen. Stel je voor, een hoofdaccount en daaronder accounts voor b.v. 'Huur', 'Boetes', 'Autoreparaties', 'Collegegeld'. Maar nee. Alles moet nu onderverdeeld worden binnen 1 account, waardoor het moeilijker wordt om geld opzij te zetten.

Ik begrijp dat het moeilijkheden voor een bank met zich mee brengt. Maar de voornaamste reden lijkt me dat ze er minder geld aan verdienen. Een extra rekening openen levert ze meer op.

Klacht: Geen onderverdeling binnen een bank-account, op internetbankieren na.
pi_75543393
FIPO!
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 10:10:52 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 12 december 2009 @ 10:41:22 #4
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_75543686
In mijn tijd heette zoiets nog gewoon een bankrekening. Maar goed, open een stuk of wat spaarrekeningen en je hebt wat je wilt.
Stop the world, I want to get out.
pi_75543949
Er zijn genoeg banken waar je gratis spaarrekeningen kan openen.
Verder schiet je bar weinig op met onderverdelen, doe dat in een spreadsheet, of een rijtje spaarpotten thuis
censuur :O
  zaterdag 12 december 2009 @ 11:09:18 #6
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_75544090
Je kan ook gewoon een boekhoudprogramma voor thuisgebruik aanschaffen. Daar kun je financiën prima mee regelen.
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
pi_75553440
Ik heb 2 betaalrekeningen en 2 spaarrekeningen die ik vanuit telebankieren beheer. (Er staat wel verdomd weinig op, maar goed..) Is wel makkelijk voor vastelasten en al het andere geneuzel.

Het pasje waar ik mee telebankier laat ik altijd thuis. Als ze mijn andere bankpasje stelen kunnen ze daar niet mee bij mijn rekeningen als ze mijn pincode zouden hebben. Een stukje extra veiligheid. Ik kan zo ook voor de zekerheid 1 rekening helemaal leeg halen, zodat ze niet meer kunnen pinnen. (als je optijd bent).
pi_75553705
er zijn banken waar je verschillende ''potjes'' kan aanmaken, geen gekloot meer met lopende en spaarrekening
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')