abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75535157

• Centrale Windows 7 topic #1
  • Centrale Windows 7 Topic #2
  • Centraal Windows 7 topic #3
  • Centraal Windows 7 topic #4
  • Centraal Windows 7 topic #5
  • Centraal Windows 7 topic #6
  • Centraal Windows 7 topic #7 Ready To Multiply??
  • Centraal Windows 7 topic #8
  • Windows 7 deel #10 - aftellen tot de echte release
  • Windows 7 #11
  • Windows 7 #12
  • Windows 7 #14

Windows 7 biedt veel vernieuwingen. Veel mensen zeggen dat Windows 7 is wat Vista had moeten zijn, maar Windows 7 biedt meer dan dat. Hier een korte lijst met enkele vernieuwingen:

• Internet Explorer 8
  • Windows Media Player 12

• (plaatje)

• Verbeterde netwerkmogelijkheden
  • Goede hardware ondersteuning
  • Ribbon interface voor Paint en Wordpad
  • Nieuwe rekenmachine
  • [b]En nog meer: 1, 2, 3

Het lijkt erop dat Microsoft met Windows 7 een waardige opvolger heeft voor het nu nog steeds populaire Windows XP.

Microsoft biedt met Windows 7 de mogelijkheid om een RC (Release Candidate) versie te testen. Ze willen graag zoveel mogelijk feedback verzamelen. Wil je meehelpen? Door de populariteit heeft Microsoft de RC via hun site ter download beschikbaar gesteld tot eind Juli 2009. Ook hebben ze tien activatiekeys vrijgegeven, vijf voor de 32-bit versie en vijf voor de 64-bit versie.

• De RC is officiëel hier te downloaden: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx. Het kan zijn dat je Internet Explorer moet gebruiken om verder te kunnen op de site. Als het goed is krijg je voor het downloaden begint een activatiekey toegewezen.

• Krijg je de site van Microsoft toch niet aan de praat, dan kan je het met deze directe links proberen:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Kopieer de links in de adresbalk van je browser. Er gaan geruchten dat in IE de boel weleens vast kan lopen, probeer het dan nogmaals of probeer een andere browser.

Aangezien je geen activatiekey krijgt met deze methode, kan je één van deze activatiekeys gebruik om te activeren:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  • Mocht geen van beide methoden baat hebben, dan kan je altijd nog de RC verkrijgen via het bittorrent netwerk of nieuwsgroepen. Dit is natuurlijk volledig op eigen risico, maar de juist versies zwerven er wel rond. Je kan een activatiekey van hierboven gebruiken om te activeren. Let wel op dat er versies rondzwerven die botnets aanmaken. Het beste is de officiële weg te bewandelen. Voor meer informatie over de botnets kan je hier even kijken. Wees gewaarschuwd!

* Volgens Microsoft is de Beta geldig tot en met 1 Augustus, 2009. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Juli, 2009.
    * Volgens Microsoft is de RC geldig tot en met 1 Juni, 2010. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Maart, 2010.

• Installeren:
    SPOILER
  • Release Candidate basics:
    SPOILER
  • Windows XP Mode De Windows XP Mode is hier te downloaden. Het vereist echter wel de functie "hardware virtualization". Deze functie moet je inschakelen in je BIOS. Kun je deze functie niet inschakelen? Jammer, maar dan kun je Windows XP Mode helaas niet gebruiken.

Deze links bevatten nuttige informatie voor als je wat meer wil weten over Windows 7:

• http://blogs.msdn.com/tim(...)ndows-7-secrets.aspx (erg nuttig)
  • http://www.pcpro.co.uk/fe(...)es-of-windows-7.html (erg nuttig)
  • http://i.gizmodo.com/5131(...)beats-mac-os-xs-dock
  • http://gizmodo.com/506966(...)ideo-and-impressions
  • http://gizmodo.com/507021(...)s-7-will-smash-vista
  • http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=106237&pn=1
  • http://www.sevenforums.com/
  • http://www.optelsom.nl/windows-7-de-leukste-nieuwe-features.html
  • http://tweakers.net/revie(...)een-eerste-blik.html

De OP is hier terug te vinden.
  • pi_75535165
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 22:31 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik.
    Ik reageerde trouwens op iemand die 'deleten' typte, ook niet echt Nederlands volgens mij.
    Ik gebruik al jaren Thunderbird en moet eerlijk toegeven dat ik geen Outlook of Outlook Express meer wil gebruiken, Maar "smaken" verschillen nu eenmaal
    pi_75535203
    http://download.live.com/wlmail

Windows Live Mail dus, Outlook Express is de prullenbak in en de windows live mail client is geen onderdeel van windows, maar beschikbaar als download.
    pi_75535852
    Hier ook een verse W7 gebruiker. Ben wel onder de indruk van de snelheid. En het loopt lekker soepel
    Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
    pi_75536100
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 22:39 schreef het_fokschaap het volgende:
    http://download.live.com/wlmail

Windows Live Mail dus, Outlook Express is de prullenbak in en de windows live mail client is geen onderdeel van windows, maar beschikbaar als download.
    Ik geloof trouwens wel dat er wat beperkingen zaten in WLM maar daar zou ik even moeten opzoeken.
      vrijdag 11 december 2009 @ 23:11:57 #6
    176873 marcel-o
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_75536336
    tvp
    k werk nu met de Bamboo pen/touch., werkt perfect met Win7 mede door de touchscreen ondersteuning werkt dat geniaal
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_75536371
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 23:11 schreef marcel-o het volgende:
    tvp
    k werk nu met de Bamboo pen/touch., werkt perfect met Win7 mede door de touchscreen ondersteuning werkt dat geniaal
    Heej daar had ik nog niet aan gedacht, morgen tablet eens aansluiten
    pi_75536410
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 23:04 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik geloof trouwens wel dat er wat beperkingen zaten in WLM maar daar zou ik even moeten opzoeken.
    beperkingen ? in vergelijking met Outlook 2007, ja dat wel...maar het is een gratis download
      vrijdag 11 december 2009 @ 23:18:32 #9
    176873 marcel-o
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_75536563
    iemand een tip om WEP aan de praat te krijgen. (vraagt om username en wachtwoord )
    beetje gaar om elke keer mn router in te stellen als k mn NDS wil gaan gebruiken online
    krijg alleen WPA* aan de praat in win 7 en de NDS werkt alleen met WEP.
    dat het niet veilig is, weet ik maar als ik niet thuis ben is alles uit, dus ook mn modem
      † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 23:23:01 #10
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_75536703
    Kan ik de bureaubladpictogrammen ook dichter bij elkaar zetten? En zo ja, hoe?
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
    pi_75536843
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 23:18 schreef marcel-o het volgende:
    iemand een tip om WEP aan de praat te krijgen. (vraagt om username en wachtwoord )
    beetje gaar om elke keer mn router in te stellen als k mn NDS wil gaan gebruiken online
    dat het niet veilig is, weet ik maar als ik niet thuis ben is alles uit, dus ook mn modem
    Win7 64 bit?
      vrijdag 11 december 2009 @ 23:27:50 #12
    45180 Dennis_enzo
    Geen usericon nee
    pi_75536855
    quote:
    Wat werkt er niet dan?
    Ook geen sig dus
    pi_75536877
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 23:23 schreef Cynix ® het volgende:
    Right click the desktop - personalize.
    Click Windows color - Custom at the bottom of the window.
    Click Open Classic appearance properties...etc again at the bottom of the window
    There you will find all your familiar options.
      † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 23:54:25 #14
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_75537889
    Ok, werkt. Thanx!
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
      Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 00:26:01 #15
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_75538798
    quote:
    erm bij mij deed WEP het gewoon hoor als je op je router WEP instelt vraagt hij gewoon om de WEP key. Heb je wel de nieuwste drivers voor je wireless kaart daar had ik problemen mee.
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      zaterdag 12 december 2009 @ 06:50:01 #16
    176873 marcel-o
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_75542624
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 23:27 schreef Godtje het volgende:

[..]

Win7 64 bit?
    ja .
    Hij vraagt bij WEP om een loginnaam en wachtwoord.
    WPA 2 enzs doen het gewoon.
    pi_75542657
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 23:23 schreef Cynix ® het volgende:
    drag & drop , maar dat is geen nieuwe feature
      † In Memoriam † zaterdag 12 december 2009 @ 08:06:03 #18
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_75542729
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 07:25 schreef het_fokschaap het volgende:
    drag & drop , maar dat is geen nieuwe feature
    Het is al opgelost, maar toch bedankt.
    pi_75544087
    tvp
    pi_75544992
    tvp

Ik wacht nog op mijn W7 - PRO.
    █▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
    TryAndResistClicking. Trollspray.
    pi_75546296
    Iemand enig idee of je de adresbalk van de Verkenner in Windows 7 kunt veranderen in die van XP? Dus gewoon adressen weer (C:\....\....\) ipv die knoppen (Computer > Harde schijf > ..). Ik weet dat je t met alt + d even kunt zien maar ik wil t altijd zo hebben.
      zaterdag 12 december 2009 @ 13:08:33 #22
    45180 Dennis_enzo
    Geen usericon nee
    pi_75546552
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 12:57 schreef BluesRebel het volgende:
    Iemand enig idee of je de adresbalk van de Verkenner in Windows 7 kunt veranderen in die van XP? Dus gewoon adressen weer (C:\....\....\) ipv die knoppen (Computer > Harde schijf > ..). Ik weet dat je t met alt + d even kunt zien maar ik wil t altijd zo hebben.
    Het is een instelling bij mapopties>weergave, maar er staat dat je het alleen bij het klassieke thema ziet. Maar waarom zou je dat continu willen zien? Als je het wil kopieren ofzo kan je gewoon op de adresbalk klikken.
    Ook geen sig dus
    pi_75546935
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 13:08 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Het is een instelling bij mapopties>weergave, maar er staat dat je het alleen bij het klassieke thema ziet. Maar waarom zou je dat continu willen zien? Als je het wil kopieren ofzo kan je gewoon op de adresbalk klikken.
    Je hebt gelijk. Ik klikte er eigenlijk nooit op
    Ik was gewoon het hele adres gewend. Laat t wel zo
    pi_75547792
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 23:04 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat je er geen backup van kan maken? Of is dat tegenwoordig al anders?