abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75529446
Hallo Fokkers,

Ik heb een paypal account. Ik wil graag geld toevoegen, maar niet via de automatische incasso via je bank. Ook heb ik geen creditcard. Nou stond ergens op een site dat je geld op je paypal account kon zetten, op deze manier:

Transfer funds to the following account:

Name on Account: PayPal International Ltd
(dit vul je dadelijk in bij de naam van de begunstigde van je overschrijving)

PayPal's Account Number: 266566472
(dit vul je dadelijk in bij het rekeningnummer van de begunstigde van je overschrijving)

Bank: Bank of America, N.A. Amsterdam, Netherlands
(je vult dus dadelijk bij de plaatsnaam van de begunstigde van je overschrijving "Amsterdam" in)

Alleen dat topic kwam uit 2005. Mijn vraag is of dit nu nog kan en bestaat?

Mvg,

Angel
pi_75529609
Ja.
Ik lijd aan hevige stemmingswisselingen, gelieve daar rekening mee te houden.
pi_75529675
Je kunt ook Paypal machtigen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_75529718
Hoe zit het als je een bevestigde rekening hebt. Als je dan iets koopt via paypal wordt dit dan bij onvoldoende paypalsaldo direct van je bank afgehaald?
You dream it, I live it.
pi_75530328
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:24 schreef Meddo het volgende:
Hoe zit het als je een bevestigde rekening hebt. Als je dan iets koopt via paypal wordt dit dan bij onvoldoende paypalsaldo direct van je bank afgehaald?
Ja
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:58:10 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75531062
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:24 schreef Meddo het volgende:
Ja, je koppelt je bankrekening aan Paypal. In feite hoef je dan nooit meer saldo op je Paypal te hebben het word meteen van je bankrekening afgetrokken. Volkomen veilig en probleemloos.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:58:34 #7
152789 karr-1
pi_75531080
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:17 schreef angel123 het volgende:
Hallo Fokkers,

Ik heb een paypal account. Ik wil graag geld toevoegen, maar niet via de automatische incasso via je bank.
Waarom niet? Dat is de snelste en veiligste manier.
pi_75532998
En waar vind ik dan mijn paypal nummer?
pi_75533139
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:44 schreef angel123 het volgende:
En waar vind ik dan mijn paypal nummer?
Je gekoppelde e-mailadres bedoel je

Waarom lees je niet eerst even de paypal website door, is er ook wel in het Nederlands hoor
pi_75533493
Heeft iemand dit eigenlijk recent gedaan?
pi_75533534
Waarom doe je het zo vreselijk omslachtig?
pi_75533798
omdat ik liever niet heb dan jan en alleman zomaar geld van mijn rekening kan plunderen
pi_75533889
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:55 schreef angel123 het volgende:
Ja, ik heb laatst nog even de website gelezen omdat ik met een vraag zat. Was aardig informatief en heeft mijn vragen beantwoord toentertijd..
pi_75534285
dus het is jou gelukt door het volgende te doen:

Naam: PayPal International Ltd
Paypal e-mail adres

En is dat gelukt?
pi_75539872
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:16 schreef angel123 het volgende:
dus het is jou gelukt door het volgende te doen:

Naam: PayPal International Ltd
Paypal e-mail adres

En is dat gelukt?
Ik nou werkelijk waar niet weten waarom je Paypal geen eenmalige machtiging wilt afgeven om een bedrag af te schrijven? Je geeft paypal geen incasso-machtiging en loopt dus geen risico dat ze je rekening plunderen.

Het is sneller en de transactie wordt zowel door paypal als door je eigen bank geregistreerd waardoor de kans op vertraging of fouten lager ligt dan bij een handmatige overschrijving. Het is je eigen keuze, maar als je geen geld durft over te maken naar een rekeningnummer omdat je bang bent dat dát fout gaat, snap ik niet dat je niet de veilige manier gebruikt.
  zaterdag 12 december 2009 @ 07:45:00 #16
152789 karr-1
pi_75542694
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:55 schreef angel123 het volgende:
Ja ik
  zaterdag 12 december 2009 @ 07:45:25 #17
152789 karr-1
pi_75542696
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:03 schreef angel123 het volgende:
omdat ik liever niet heb dan jan en alleman zomaar geld van mijn rekening kan plunderen
En dat kan dus ook niet, ze doen het alleen met jou toestemming. Gewoon die koppeling maken dus.
pi_75544028
Volgens mij kun je sinds de introductie van de automatische incasso bij PayPal niet meer overboeken van bank >> PayPal op de manier zoals TS bedoelt. Je moest daarvoor een overboeking van je eigen rekening naar rek. 266566472 bij Bank of America doen onder vermelding van je 'Bank transfer ID' (kon je terugvinden in je account) maar dat kan dus niet meer.

Als je dus geen CC hebt en niet met die automatische incasso wil werken dan houdt het volgens mij een beetje op met PayPal voor TS. Ik snap alleen die aversie tegen de ai niet zo, PayPal is echt gewoon veilig.

Ik had bijv. een tijdje mijn PP niet gebruikt en software online aangeschaft, ik werd toen gebeld door iemand van PP uit Amerika om te vragen of ik toestemming had gegeven voor desbetreffende transactie. Vond ik wel netjes. Ik stond er echt van te kijken, dacht ook eerst dat het fake was ofzo (net als die phishing emails met 'je account is gehackt, vul nu je hier login + password in') maar ze vroegen niet om inloggegvens e.d. alleen of ik op de hoogte wast van transactie X op datum Y.
pi_75544229
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 07:45 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En dat kan dus ook niet, ze doen het alleen met jou toestemming. Gewoon die koppeling maken dus.
Er hoeft maar een keylogger op je computer te staan om je Paypal wachtwoord te krijgen. En dan kan gelijk al je geld van je rekening gehaald worden. Toch?
  zaterdag 12 december 2009 @ 11:35:03 #20
152789 karr-1
pi_75544451
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:19 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Er hoeft maar een keylogger op je computer te staan om je Paypal wachtwoord te krijgen. En dan kan gelijk al je geld van je rekening gehaald worden. Toch?
Vast wel, maar een beetje elementaire beveiliging op je computer kan geen kwaad. En het is niet zo dat je via Paypal je rekening leegtrekt, je geeft bij de winkel aan dat je met Paypal betaald, die betaald voor je en haalt het geld dan van je rekening af. Ze kunnen niet zomaar je rekening leegtrekken.

Ik heb deze koppeling al 2 of 3 jaar en heb er nog nooit problemen mee gehad.
pi_75544958
Hallo,

Ik ben er dus uit en ga dus mijn bankrekening aan PayPal koppelen, bedankt voor de hulp
Ik heb alleen nog een vraagje,
Ik wil spullen verkopen via internet via PayPal. Alleen hoe kunnen klanten die geen paypal hebben toch naar mijn PayPal account betalen. Dat ze bijv. hun bankrekeningnummer invullen en dan Paypal dan het geld van hun rekening afschrijft en op mijn account stort?

Bedankt voor de moeite
pi_75546814
Als je alleen in de eu gaat verkopen zou ik geen gebruik maken van paypal.

Klanten kunnen namelijk klagen dat ze het item niet ontvangen hebben, paypall start een procedure en de klant krijgt altijd gelijk en jij bent je geld kwijt en je item.

Gewoon lekker via bankieren doen. Kan er niks gebeuren.
Voor het buitenland moet je gewoon je iban en bic nummer geven. Te vinden op je bankafschriften en dan is de betaling gratis.
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:21:06 #23
152789 karr-1
pi_75548302
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:01 schreef angel123 het volgende:
Hallo,

Ik ben er dus uit en ga dus mijn bankrekening aan PayPal koppelen, bedankt voor de hulp
Ik heb alleen nog een vraagje,
Ik wil spullen verkopen via internet via PayPal. Alleen hoe kunnen klanten die geen paypal hebben toch naar mijn PayPal account betalen. Dat ze bijv. hun bankrekeningnummer invullen en dan Paypal dan het geld van hun rekening afschrijft en op mijn account stort?

Bedankt voor de moeite
Voor zover ik weet kunnen mensen niet geld storten op jou rekening. Binnen Europa zou ik dat sowieso niet doen, dan kun je beter gewoon met bank betalen.
pi_75571248
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:18 schreef tanteklara het volgende:
Als je alleen in de eu gaat verkopen zou ik geen gebruik maken van paypal.

Klanten kunnen namelijk klagen dat ze het item niet ontvangen hebben, paypall start een procedure en de klant krijgt altijd gelijk en jij bent je geld kwijt en je item.

Gewoon lekker via bankieren doen. Kan er niks gebeuren.
Voor het buitenland moet je gewoon je iban en bic nummer geven. Te vinden op je bankafschriften en dan is de betaling gratis.
Heb je hier een bron van? Want als ik mijn administratie op orde houd kan ik gewoon aantonen dat ik het verstuurd heb toch?
  zondag 13 december 2009 @ 11:28:10 #25
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_75571831
Lees de voorwaarden van paypal en hoe het gaat bij een dispuut.

Verder lees ebay.nl forum kopje paypal. Daar staat o.a. dat de bewijzen die paypal vraagt niet te leveren zijn door nederland. dus de klant heeft gelijk. Dus tracking via postbank wordt niet geaccepteerd.

Plus waarom moeilijk doen als het met overboeken via de bank kan. Dat geld heb je binnen en kan niet terug gehaald worden wat bij paypal wel kan. En geld ontvangen via paypal kost geld.

Inderdaad tracking via de tnt.

[ Bericht 7% gewijzigd door tanteklara op 13-12-2009 14:29:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')