abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92769493
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 15:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Je begint gelukkig wel al openminded. :'(
Ja. Grappig om dat te lezen van iemand die even later beweert dat

quote:
Ik heb het idee dat studenten na 6-10 jaar studeren gewoon niet meer willen toegeven dat zij het ook finaal fout kunnen hebben, Dat zij ook slachtoffer zijn van foute informatie waarmee zij 8 jaar lang zijn doodgegooid. Dat zij professioneel worden gedwongen om binnen kaders te werken straks. Eaardoor 'out of the box' denken, en echte doorbraken in onderzoek, vrijwel onmogelijk wordt.
  maandag 14 februari 2011 @ 16:58:08 #177
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92774858
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:02 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik ga em later kijken. Maar ik vermoed dat het weer wetenschappelijke indoctrine is over "pure wetenschap versus alien-hunters" dus de aluhoedjes zijn maar gestoord of iets dergelijks.
Kijk em eerst nou maar, voor je dat soort oordelen trekt ;) Dat valt nml best wel mee.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 februari 2011 @ 17:06:46 #178
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92775346
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:14 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Al die economen, al dat speculeren, al die studenten, hoogleraren, al die imperatieve data en statistieken. Al die kiene mensen die zich er dagelijks elitair over hebben zitten buigen. En daardoor zag nog vrijwel niemand het gedonder aankomen. Ik vermoed dat dit hetzelfde van toepassing is op dit 'global-warming by co2' verhaal. Bij die vaccinaties en de mexciaanse griep. The war on terror en ga zo maar door.

Ik heb het idee dat studenten na 6-10 jaar studeren gewoon niet meer willen toegeven dat zij het ook finaal fout kunnen hebben, Dat zij ook slachtoffer zijn van foute informatie waarmee zij 8 jaar lang zijn doodgegooid. Dat zij professioneel worden gedwongen om binnen kaders te werken straks. Eaardoor 'out of the box' denken, en echte doorbraken in onderzoek, vrijwel onmogelijk wordt.
Bullshit. Ik heb vandaag een paar uur zitten babbelen met mijn co-promotor, over waar ik de komende tijd eens mee bezig ga. Als onderdeel daarvan ga ik proberen aan te tonen dat een aanname die vrijwel iedereen in het vakgebied maakt fout is.

quote:
Je mag van mij kunnen meten wat je wilt. Politieke belangen en geld zijn veel heftiger in deze wereld. Denk daar maar eens aan terug als je als Tuinhekje niet meer doet dan professioneel scan-apparaten staat te repareren straks. Of als een Grays gedwongen wordt volgens het "concensus medicine" principe, nieuwe chemo-zooi moet ontwikkelen. Wat uiteraard dezelfde non-oplossing blijft voor het bestrijden van kanker zoals altijd. Eaardoor nooit doorbraak zal worden geleverd in het echt oplossen van dit probleem.
Tuurlijk speelt politiek en geld een grote rol in wetenschap. Zonder geld geen AIO's, professors, post-docs, scanners etc. En zoals al heel vaak geschreven is, wetenschap is voor een groot deel juist het omver proberen te werpen van de consensus. Als dat je lukt ben je gelijk binnen.
Onikaan ni ov dovah
pi_92780341
^ Dat kan ik beamen. Ook die onzin van dat journals geen klimaatskeptische artikelen willen plaatsen... Tuurlijk wel, net als alle media willen zij als eerste met schokkend nieuws komen, dus als je een goed onderbouwd paper instuurt waarin je de gevestigde klimaatwetenschap onderuit haalt dan staan ze te springen om je te publiceren. Helaas is dat skeptici nooit gelukt; ze moeten het hebben van blogs en populair-wetenschappelijke tijdschriften zijn voor hun het hoogst haalbare.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_92799898
Dit is dan wel weer leuk:

quote:
The entire population of the world is what, almost 7 billion? And the square footage of Texas is what? It is 268,581 square miles(land and water), so if we each had exactly 1,000 square feet we would all fit in Texas.

Don't believe me? Using the square mileage for Texas: 1 square mile = 5280 x 5280 square feet = 27,878,400 square feet. So 268,581 square miles = 7,487,608,550,400. For simplicity say 7.5 x 10^12. That divided by 7 x 10^9 is indeed over 1000 square feet per person.

Now I doubt anyone would want to do it, but it does show how much land for growing food, manufacturing, etc. that's left.
Hier gevonden.

In meters is dat ongeveer 100 vierkante meter. :D
  dinsdag 15 februari 2011 @ 07:50:42 #181
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_92806865
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En nu een inhoudelijke reactie?

Ik mis compleet de rol van het geld en poltiek.

En die Nurse zegt alleen maar overwhelming proof this en that over Global Warming. Dat is er potverdikkie niet.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 08:11:13 #182
52357 Lambiekje
pi_92807030
quote:
9s.gif Op maandag 8 februari 2010 23:55 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zeg me dat je wist dat dit satire was.
Dus onze pandbrigade is ook satire?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 08:12:59 #183
52357 Lambiekje
pi_92807047
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2010 23:01 schreef mirved het volgende:
Hoax of niet de meeste maatregelen zijn gewoon goed voor het milieu, de kwaliteit van de lucht en maken ons minder afhankelijk van olie. Allemaal goeie gevolgen.
Tot nu toe lees ik alleen maar dat het toch niet zo goed is. Neem nu de biobrandstof.
De maatregelen zijn om meer geld te jatten van ons. Nergens anders om. Smerige roverheid.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 08:20:50 #184
52357 Lambiekje
pi_92807137
pff. Ik zit te reageren op zaken die een jaar oud zijn :)
pi_92807387
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 07:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En die Nurse zegt alleen maar overwhelming proof this en that over Global Warming. Dat is er potverdikkie niet.
Dat is er wel. Dat je het niet leest wil niet zeggen dat het er niet is. Waar is dat plaatje met het bord voor de kop, want het is weer nodig.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 09:01:55 #186
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92807796
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 07:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dan moet je beter luisteren kerel, want dat wordt toch echt wel genoemd.
Onikaan ni ov dovah
pi_92808382
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 08:20 schreef Lambiekje het volgende:
pff. Ik zit te reageren op zaken die een jaar oud zijn :)
En wanneer was die eerste maanlanding ook alweer?

:)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:12:48 #188
52357 Lambiekje
pi_92828619
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 09:31 schreef Gray het volgende:

[..]

En wanneer was die eerste maanlanding ook alweer?

:)
First landing on the moon by the Germans was at Mare Imbrium on August 23, 1942 at 11:26 MEZ, using a Miethe rocket.

The first man on the moon was Kapitänleutnant Werner Theisenberg of the Kriegsmarine. Actually, the Navy did most of the work on the moon shots, not the Luftwaffe.

Landing took place without radio contact to the main control center at the Wilhelmshaven or the second control center located near Anzio, Italy. Ever since their first day of landing on the Moon, the Germans started boring and tunneling under the surface and by the end of the war there was a small Nazi research base on the Moon.

bron
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:15:08 #189
52357 Lambiekje
pi_92828702
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 09:01 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan moet je beter luisteren kerel, want dat wordt toch echt wel genoemd.
Wat ik bedoel is dat politieke/financiële druk groter is dan het wetenschappelijke. Data wordt aangepast om maar te voldoen aan een voorop gestelde premisse door de politiek. Dergelijke belangenverstrengeling is funest.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:36:45 #190
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92829482
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat politieke/financiële druk groter is dan het wetenschappelijke. Data wordt aangepast om maar te voldoen aan een voorop gestelde premisse door de politiek. Dergelijke belangenverstrengeling is funest.
En welke data is dan precies aangepast?
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:39:12 #191
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_92829581
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

First landing on the moon by the Germans was at Mare Imbrium on August 23, 1942 at 11:26 MEZ, using a Miethe rocket.

The first man on the moon was Kapitänleutnant Werner Theisenberg of the Kriegsmarine. Actually, the Navy did most of the work on the moon shots, not the Luftwaffe.

Landing took place without radio contact to the main control center at the Wilhelmshaven or the second control center located near Anzio, Italy. Ever since their first day of landing on the Moon, the Germans started boring and tunneling under the surface and by the end of the war there was a small Nazi research base on the Moon.

bron
Je vermogen om telkens weer de grootst mogelijke flauwekul te vinden en voor waar aan te nemen is opzienbarend en verontrustend.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ja, de neoconlobby om twijfel te zaaien over de stand van de klimaatwetenschap was idd vernietigend voor de wetenschap, ze hebben zich dan ook terstond aangepast aan het door de neocons gewenste paradigma!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:25:01 #192
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92831796
quote:

[..]

bron
Aha... dus nazi's waren immuun voor g-krachten?
Onikaan ni ov dovah
pi_92835079
quote:

[..]

bron
Was grapje, maar bedankt voor de info. ;)
pi_92855179
quote:
Dit argument vind ik echt zó slecht. Gedurende de periode-Bush (en nu) was er toch inhoudelijk geen enkel verschil tussen de klimaatwetenschap in de V.S. en die in de rest van de wereld? Dat bewijst toch dat het belang van de politiek geen enkele inhoudelijke invloed heeft op de klimaatwetenschap? Meer algemeen gezegd: in de wereld hebben landen totaal verschillende belangen bij het klimaatprobleem; sommige kan het geld opleveren, andere gaat het een heleboel geld kosten. Toch is die indeling in de klimaatwetenschap nergens terug te vinden: die is geografisch totaal homogeen.

Verder, de klimaatwetenschap heeft altijd één inhoud gehad: sinds 1896 is het idee dat een verdubbeling van de CO2-concentratie een temperatuurstijging van enkele graden zou geven. Alle politieke en financiële veranderingen sinds dien ten spijt, is die inhoud nooit wezenlijk anders geworden. Ga niet zeggen dat er in 1896 al politieke en financiële belangen waren bij het bedenken van een onzintheorie.

Verder is de kwestie toch echt zó simpel. Klimaatskeptici hebben geen alternatieve theorie voor waardoor de aarde momenteel aan het warmer worden is. Verder zijn ze totaal niet in staat om uit te leggen hoe de huidige CO2-stijging géén merkbare invloed op de energiebalans zou kunnen hebben. En dat zijn de twee zaken die nodig zijn om de AGW-theorie te ontkrachten.

[ Bericht 6% gewijzigd door naamdrager op 16-02-2011 08:33:09 ]
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')