abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:36:01 #1
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_75513404
Ik ben zo rustig aan wat aan het solliciteren op functies die mij wel aanspreken. Ik heb al een goede baan maar zoek toch wat meer uitdaging en doorgroeimogelijkheden.

Dus ik maak mooie sollicitatiebrieven + reverenties en natuurlijk een uitgebreid CV.

Nu heb ik vanmorgen mijn sollicitaties eens zitten tellen en van de 18 sollicitaties ben ik er bij 3 uitgenodigd. 5 een brief gehad dat ik niet in aanmerking kom en 10 waar ik simpelweg gewoon geen enkele reactie krijg.

Nu solliciteer ik op vrij hoge functies waar ze meer werkervaring en diploma's vragen dan ik heb, Echter probeer ik het gewoon want niet geschoten is altijd mis. En daarnaast is het door de crisis een trend geworden om iemand te zoeken die 18 is met 6 jaar werkervaring en een universitaire opleiding. Er staat nog net niet dat je water in wijn moeten kunnen veranderen en over water moet kunnen lopen.
Ofwel, zo heel serieus neem ik die functie-eisen niet meer.

Maar ik steek er wel moeite in en vind het dan wel zo sociaal dan ze gewoon reageren.

Ik dus google, blijkt dat het tegenwoordig vrij normaal is. van de 6 sollicitaties reageren ze gemiddeld op 1.

Ik vond het echt stront asociaal, Mensen doen (nouja in mijn geval) veel moeite om een mooie sollicitatiebrief te schrijven. Ik bel altijd vooraf voor extra informatie over de functie voordat ik solliciteer uit interesse die nog gemeend is ook.

Klacht: bedrijven die niet de moeite nemen te reageren, Ze zouden het om dit Nederland wat socialer te maken moeten vastleggen in de grondwet

[ Bericht 4% gewijzigd door Goofisch op 11-12-2009 12:52:03 ]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_75513448
Tja.. Het gebeurt helaas..

Terechte klacht
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:37:53 #3
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_75513455
Sollciteer je op een directie-functie bij Shell ofzo?
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_75513505
Terechte klacht maar dat je bij 1 op de 3 nog reactie krijgt vind ik nog veel, wel slecht.
pi_75513533
Als ze mij niet aannemen meld ik het bij het meldpunt discriminatie. Ik sweer jouw mij CV was masterlijk.
pi_75513580
Misschien komt het door de reverenties.
pi_75513604
Netjes is het niet, want het is voor mensen prettiger om te horen dat ze het niet worden, dan dat ze helemaal niks horen.
Maar soms wordt er gewoon zoveel op een vacature gereageerd dat het niet mogelijk is om alle applicaties te beantwoorden.
Tenzij ze toch standaard brieven versturen, dan mogen ze gvd wel de moeite nemen om even je naam op de lijst te zetten
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:46:49 #8
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_75513677
Geachte geinteresseerde,

Onze excuses voor de late reactie, maar bij dezen willen wij U toch graag laten weten dat U voor de betreffende functie niet in aanmerking komt.

Wij wensen U veel succes verder!

Met vriendelijke groet,
Van Gansewinkel.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_75513699
Je moet ook altijd even bellen als je niks hoort (na een paar dagen / week). Niet gaan zitten afwachten
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:47:45 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75513704
Helemaal mee eens, ik vind het ook erg asociaal om gewoon niet te reageren. Al is het maar een standaard briefje, laat op zijn minst weten dat je brief aangekomen is en dat je het helaas niet geworden bent of zo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75513724
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:47 schreef Kravist het volgende:
Je moet ook altijd even bellen als je niks hoort (na een paar dagen / week). Niet gaan zitten afwachten
Roken is lekker
pi_75513740
Terecht klacht.

Stel gewoon een standaard brief op met "dank voor uw interesse, maar helaas blablabla etc" en stuur dat terug. Wel zo netjes, en hoeveel moeite kan het zijn
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:49:28 #13
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_75513758
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:46 schreef Skylark. het volgende:
Geachte geïnteresseerde,

Onze excuses voor de late reactie, maar bij dezen willen wij U toch graag laten weten dat U voor de betreffende functie niet in aanmerking komt.

Wij wensen U veel succes verder!

Met vriendelijke groet,
Van Gansewinkel.
Dat zou prima zijn, al is het een copy/paste mailtje, ze reageren tenminste
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:47 schreef Kravist het volgende:
O dat doe ik al, vind het alleen wat jammer dat ik het zelf op moet bellen. Je heb moeite gedaan, mogen ze ook wat terug doen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:52:37 #14
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_75513850
Volgens mij stap jij een beetje over het punt heen dat een bedrijf zelf bepaald of ze reageren of niet.. jij verwacht dus dat er iemand in het bedrijf maar onbetaald op alle sollicitatiebrieven gaat lopen reageren.

Je had beter je tijd kunnen steken in het nabellen i.p.v klagen op fok
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:56:27 #15
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_75513944
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:36 schreef Goofisch het volgende:
Ofwel, zo heel serieus neem ik die functie-eisen niet meer.
Het zal ongetwijfeld wederzijds zijn, met je reverenties.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:56:42 #16
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_75513952
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:52 schreef BereNDD het volgende:
Volgens mij stap jij een beetje over het punt heen dat een bedrijf zelf bepaald of ze reageren of niet.. jij verwacht dus dat er iemand in het bedrijf maar onbetaald op alle sollicitatiebrieven gaat lopen reageren.

Je had beter je tijd kunnen steken in het nabellen i.p.v klagen op fok
Ja dat verwacht ik ja, je toont interesse in hun bedrijf en dat kunnen ze opmaken uit mijn sollicitatiebrief en telefonisch contact vooraf. Zoveel moeite is het niet en bovendien vragen hun te reageren.

Ik persoonlijk zou als ik mijn eigen bedrijf had zeker de moeite nemen om te reageren op iedere sollicitatie. Al had ik een functie voor accountmanager en solliciteert er iemand in het Arabisch die ervaring heeft in een shoarmatent zonder basisopleiding.

Ook dan zou ik nog netjes laten weten dat de persoon niet in aanmerking komt.
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:57:52 #17
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_75513980
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:56 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld wederzijds zijn, met je reverenties.
Vertel even wat waar en wat mijn reverenties zijn en onderbouw het dan waarom het daarmee te maken heeft.
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:58:53 #18
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_75514001
Dat is hetzelfde soort bedrijven dat op het moment dat het economisch weer beter gaat geen kip meer kan aantrekken omdat ze zo'n beroerde naam hebben gekregen. Je kunt je in deze tijd niet meer veroorloven om je zo horkerig (en onprofessioneel) te gedragen. Of dachten ze dat bedrijven de enigen zijn die googelen als er een solicitatie plaatsvindt?
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_75514006
Ik werd eens binnen 2 uur na het (per e-mail) verzenden van m'n sollicitatie opgebeld om me uit te nodigen voor een gesprek. Het andere uiterste.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:02:21 #20
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_75514096
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:57 schreef Goofisch het volgende:
Vertel even wat waar en wat mijn reverenties zijn en onderbouw het dan waarom het daarmee te maken heeft.
Nee,ik ga je niet uitleggen waarom je terecht niet serieus wordt genomen als je 'reverenties' schrijft. Daar zie je zelf maar achter te komen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_75514116
Nu ja, ik kan me er vanuit beide kanten wel iets bij voorstellen. In principe is het reageren op sollicitatiebrieven niet al te veel moeite. Zeker niet wat betreft hogere functies. Alleen gezien de huidige marktomstandigheden krijgen ze misschien massaal aanmeldingen binnen. Vriendin van mij heeft zelf ook bij werving gezeten en die kreeg soms sollicitatiebrieven binnen waar je spontaan van in de lach schiet. Als jij er 500 af moet wijzen ga je misschien wel 2 keer nadenken of je daar de tijd en moeite in wil steken om ze te lezen en te beantwoorden.
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:05:43 #22
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_75514201
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:47 schreef karr-1 het volgende:
Helemaal mee eens, ik vind het ook erg asociaal om gewoon niet te reageren. Al is het maar een standaard briefje, laat op zijn minst weten dat je brief aangekomen is en dat je het helaas niet geworden bent of zo.
Inderdaad. Ik ben ook erg lang bezig geweest met solliciteren en bij het gros van de bedrijven hoor je gewoon weken, soms maandenlang niks. Hoe moeilijk kan het zijn om even een speciaal e-mailadres aan te laten maken voor sollicitaties en alle mailtjes die daarop binnenkomen automatisch een ontvangstbericht te laten verzenden. En dan een middagje die mails allemaal door te nemen en gelijk een reactie te sturen. Maar volgens mij zitten er op HR-afdelingen voornamelijk vrouwen die niet gestructureerd kunnen werken.
It's about being boss, not being the boss...
pi_75514242
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:36 schreef Goofisch het volgende:
En daarnaast is het door de crisis een trend geworden om iemand te zoeken die 18 is met 6 jaar werkervaring en een universitaire opleiding. Er staat nog net niet dat je water in wijn moeten kunnen veranderen en over water moet kunnen lopen.
Dat heeft niks met de crisis te maken, dat was altijd al zo.

Loop je je sollicitatiebrieven wel na op taal- en spelfouten?
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:10:05 #24
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_75514364
Een sollicitatiebrief met reverenties zou ik ook negeren. Een mooie sollicitatiebrief met referenties zou ik wel bekijken.

Niet dat ik zo goed in spelling ben, maar ik hoop dat je je c.v. in ieder geval wel even door word heen hebt gehaald
pi_75514366
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:06 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Dat heeft niks met de crisis te maken, dat was altijd al zo.

Loop je je sollicitatiebrieven wel na op taal- en spelfouten?
Dat dus! Zolang die in je brieven zitten, zou ik ook niet reageren.
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')