quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:47 schreef Kravist het volgende:
Je moet ook altijd even bellen als je niks hoort (na een paar dagen / week). Niet gaan zitten afwachten
Dat zou prima zijn, al is het een copy/paste mailtje, ze reageren tenminstequote:Op vrijdag 11 december 2009 12:46 schreef Skylark. het volgende:
Geachte geïnteresseerde,
Onze excuses voor de late reactie, maar bij dezen willen wij U toch graag laten weten dat U voor de betreffende functie niet in aanmerking komt.
Wij wensen U veel succes verder!
Met vriendelijke groet,
Van Gansewinkel.
O dat doe ik al, vind het alleen wat jammer dat ik het zelf op moet bellen. Je heb moeite gedaan, mogen ze ook wat terug doen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:47 schreef Kravist het volgende:
Je moet ook altijd even bellen als je niks hoort (na een paar dagen / week). Niet gaan zitten afwachten
Het zal ongetwijfeld wederzijds zijn, met je reverenties.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:36 schreef Goofisch het volgende:
Ofwel, zo heel serieus neem ik die functie-eisen niet meer.
Ja dat verwacht ik ja, je toont interesse in hun bedrijf en dat kunnen ze opmaken uit mijn sollicitatiebrief en telefonisch contact vooraf. Zoveel moeite is het niet en bovendien vragen hun te reageren.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:52 schreef BereNDD het volgende:
Volgens mij stap jij een beetje over het punt heen dat een bedrijf zelf bepaald of ze reageren of niet.. jij verwacht dus dat er iemand in het bedrijf maar onbetaald op alle sollicitatiebrieven gaat lopen reageren.
Je had beter je tijd kunnen steken in het nabellen i.p.v klagen op fok
Vertel even wat waar en wat mijn reverenties zijn en onderbouw het dan waarom het daarmee te maken heeft.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:56 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld wederzijds zijn, met je reverenties.
Nee,ik ga je niet uitleggen waarom je terecht niet serieus wordt genomen als je 'reverenties' schrijft. Daar zie je zelf maar achter te komen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:57 schreef Goofisch het volgende:
Vertel even wat waar en wat mijn reverenties zijn en onderbouw het dan waarom het daarmee te maken heeft.
Inderdaad. Ik ben ook erg lang bezig geweest met solliciteren en bij het gros van de bedrijven hoor je gewoon weken, soms maandenlang niks. Hoe moeilijk kan het zijn om even een speciaal e-mailadres aan te laten maken voor sollicitaties en alle mailtjes die daarop binnenkomen automatisch een ontvangstbericht te laten verzenden. En dan een middagje die mails allemaal door te nemen en gelijk een reactie te sturen. Maar volgens mij zitten er op HR-afdelingen voornamelijk vrouwen die niet gestructureerd kunnen werken.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:47 schreef karr-1 het volgende:
Helemaal mee eens, ik vind het ook erg asociaal om gewoon niet te reageren. Al is het maar een standaard briefje, laat op zijn minst weten dat je brief aangekomen is en dat je het helaas niet geworden bent of zo.
Dat heeft niks met de crisis te maken, dat was altijd al zo.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:36 schreef Goofisch het volgende:
En daarnaast is het door de crisis een trend geworden om iemand te zoeken die 18 is met 6 jaar werkervaring en een universitaire opleiding. Er staat nog net niet dat je water in wijn moeten kunnen veranderen en over water moet kunnen lopen.
Dat dus! Zolang die in je brieven zitten, zou ik ook niet reageren.quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:06 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dat heeft niks met de crisis te maken, dat was altijd al zo.
Loop je je sollicitatiebrieven wel na op taal- en spelfouten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |