Je doelt op het kasstelsel? Dat doe je sowieso alleen bij inkopen en niet verkopen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:47 schreef Errrwin het volgende:
Ligt aan het stelsel dat je gebruikt.
Maar hoogstwaarschijnlijk in het jaar dat de goederen/diensten geleverd zijn.
Ik koop inderdaad alleen in.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Je doelt op het kasstelsel? Dat doe je sowieso alleen bij inkopen en niet verkopen.
De omzet moet eigenlijk worden geboekt in het jaar dat de dienst plaatsvindt of de goederen van eigenaar veranderen. Oftewel nog in 2009.
De vordering gaat dan gewoon mee naar volgend jaar. Als de betaling volgt dan boek je die gewoon af in 2010 van je debiteurenposten.
Ik zou liever alleen verkopenquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:49 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ik koop inderdaad alleen in. [ afbeelding ]
In januari dus. Antidateren (datum gebruiken die niet de huidige is) mag nietquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:02 schreef mark_dabomb het volgende:
Helder, volgende vraag
Ik zet mijzelf in als ZZP'er in de dagen voor kerst, gelijk nadat ik heb gewerkt ga ik een weekje weg en kom pas in januari terug. Ik zal dus ook pas dan de factuurtjes aanmaken en versturen. Boek ik deze dan in 2010 of moet ik ze 'met terugwerkende kracht' in 2009 aanmaken en boeken?
Niemand die daar achter komt toch? (of mag ik dat niet zeggen?)quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:53 schreef sanger het volgende:
[..]
In januari dus. Antidateren (datum gebruiken die niet de huidige is) mag niet
Nee dat mag niet, factureren is wat anders dan omzet boekenquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:01 schreef mark_dabomb het volgende:
Er staat zelfs dat het MAG! Vóór de 15e van de volgende maand. Ideaal!
En stel nou dat ik iets verkoop dat mij inkoop 400 kost en verkoop 550 oplevert. Ik boek de inkoop in 2009 en boek de verkoop in 2010 (met bovenstaande link in aanname genomen). Dan kan ik dus in principe lekker kosten van december opvoeren maar niet de omzet?
Debet Nog te facturerenquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:33 schreef mark_dabomb het volgende:
Hoe doe ik dat dan aan het eind van de maand?
En hoe boek ik omzet in 2009 als ik factureer in 2010?
Van mij wel. Das praktijkgericht denkenquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:56 schreef JumpingJacky het volgende:
Niemand die daar achter komt toch? (of mag ik dat niet zeggen?)![]()
Daarnaast weet de accountant/belastingdienst heus wel wat er aan de hand is met al die facturen die op 31 december gedateerd zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Van mij wel. Das praktijkgericht denken
Uhuh, de BD ook wel trouwensquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:54 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Daarnaast weet de accountant/belastingdienst heus wel wat er aan de hand is met al die facturen die op 31 december gedateerd zijn.
quote:
quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:54 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Daarnaast weet de accountant/belastingdienst heus wel wat er aan de hand is met al die facturen die op 31 december gedateerd zijn.
Sja, dan zal je ofwel de facturen moeten maken met een datum in 2009 ofwel je moet de omzet handmatig opvoeren voor een juiste resultaatsbepaling en bijkomende belastingheffing.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:33 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik factureer op ongeveer 5 januari voor klussen rond de 20ste van december.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |