Heb je een 'huttentocht' in de Alpen oid al overwogen? Minder spannend dan zelf door Noorwegen trekken, maar misschien wel zo veilig voor een eerste keer. In die hutten kan je vaak ook koken (en dan hoef je geen tent mee te slepen, als je zeker weet dat je het redt van hut naar hut).
Andere optie: meegaan met een reisorganisatie die dit soort trektochten aanbiedt. Kost iets meer, maar dan wordt er wel voor je eten gezorgd en hoef je je de eerste keer alleen maar te richten op het lopen zelf, kan je afkijken hoe zij dingen regelen en het dan volgende keer zelf doen.
En inderdaad iemand meenemen. Niet alleen is dat gezelliger en beter voor de motivatie, als jij van een berg valt en been breekt/bewusteloos raakt of iets in die richting, is het fijn om iemand bij je te hebben die ervoor kan zorgen dat je veilig bij de bewoonde wereld aankomt.
Hoe kom je eigenlijk aan water als je een langere trektocht maakt? Vullen bij een rivier? En als je die niet tegenkomt? Je kan niet met 20 flessen water gaan lopen ... (nee hier weet ik het antwoord niet op, dit vraag ik me opeens af).
Op
maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)