abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 14 december 2009 @ 19:05:04 #26
230491 Zith
pls tip
pi_75622505
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:47 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Vind die Bear Grylls wel tof om naar te kijken en hij heeft echt wel skills heeft ook bij navy seals of iets dergelijks gezeten.
HIJ HEET EDWARD
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75624252
Bedankt voor de info mensen
Zo krijg ik echt goede ideeën... zoals die van dorp naar dorp
Uiteraard wordt dit nog een lang traject om te plannen etc, maar ik verwacht het voor 2013 te kunnen doen
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75624346
Het hoeft overigens niet persé een survivaltocht te zijn, maar gewoon "lekker" de grenzen van je lichaam en geest zoeken, zonder expres op zoek te gaan naar gevaar.
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 14 december 2009 @ 20:13:32 #29
185261 Scaurus
Memento mori
pi_75625524
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
304 km in 7 dagen = 43 km per dag...lijkt me vrij zwaar, over bergen enzo
Als je denkt dat 30km op een dag 'sowieso heel goed te doen', heb je duidelijk nooit een wandel/bergschoen aangehad. Wandel je door vlak terrein en over goede paden, dan mag je blij zijn met 20-22 km. En dan moet je niet verdwaald raken of op een dag 500m gaan stijgen. Wanneer je door bergachtig gebied loopt, dan loop je maximaal 15km.

Wanneer je weinig ervaring hebt, kun je beter eerst oefenen in bijv. de Ardennen. Naar Noorwegen oid kun je dan beter met vrienden gaan, samen is altijd veiliger dan alleen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheďst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_75625670
Ik ga waarschijnlijk met m'n broertje lopen als het allemaal doorgaat, vanaf het begin wist ik eigenlijk al dat het veiliger zou zijn om samen te lopen
Brutal. Fucking. Metal.
pi_75634667
Heb je een 'huttentocht' in de Alpen oid al overwogen? Minder spannend dan zelf door Noorwegen trekken, maar misschien wel zo veilig voor een eerste keer. In die hutten kan je vaak ook koken (en dan hoef je geen tent mee te slepen, als je zeker weet dat je het redt van hut naar hut).

Andere optie: meegaan met een reisorganisatie die dit soort trektochten aanbiedt. Kost iets meer, maar dan wordt er wel voor je eten gezorgd en hoef je je de eerste keer alleen maar te richten op het lopen zelf, kan je afkijken hoe zij dingen regelen en het dan volgende keer zelf doen.

En inderdaad iemand meenemen. Niet alleen is dat gezelliger en beter voor de motivatie, als jij van een berg valt en been breekt/bewusteloos raakt of iets in die richting, is het fijn om iemand bij je te hebben die ervoor kan zorgen dat je veilig bij de bewoonde wereld aankomt.

Hoe kom je eigenlijk aan water als je een langere trektocht maakt? Vullen bij een rivier? En als je die niet tegenkomt? Je kan niet met 20 flessen water gaan lopen ... (nee hier weet ik het antwoord niet op, dit vraag ik me opeens af).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_75723000
Die Noorse trekking site heeft zelfs routes van verschillende moeilijkheidsgraden... lijkt me een mooie tussenvorm voor je echt de wildernis in gaat.
Lawa mena hau lala!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')