abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75497064
Onder het mom van spui je gal.

Wat denken ze wel niet? Hoe komen ze er op? Welke pennelikker heeft dit nou weer verzonnen? Wat was de bedoeling van dit alles? Waarom streven ze nu wéér hun doel voorbij..

Ik snap steeds minder van onze overheid. Eigenlijk zeg ik dat fout. Eigenlijk bedoel ik te zeggen: hoe meer ik zie wat de overheid doet, hoe minder ik me in hun standpunt kan vinden. Ik kan steeds slechter tegen de belachelijke beslissingen die ze nemen, ik kan de koppen van sommige politici echt niet meer zien zonder vuur in mijn ogen.

Wat gaat er dan fout?

Heeft iemand nog respect voor een agent?

Heeft iemand nog respect voor een leraar? Steeds meer mensen zien ze als mensen die niets anders konden vinden, en dan maar een klasje vol randmongolen aan gaat staan gapen voor een miezerig kutloontje.
Leraren moeten een voorbeeldfunctie hebben. Leraren zijn er om ons volk iets bij te brengen. Maar nee, dat word steeds moeilijker. We laten het ze zelf maar uitzoeken denken ze daar bij de overheid. Als ze iets willen leren moeten ze dat zelf maar doen. Competentiegericht leren heet dat. Hele onderwijs naar de klote helpen heet dat in mijn woordenboek. Balkenende kan wel willen dat we aan de top komen te staan als Europa, als rijkste werelddeel, maar dat gaat niet lukken als je iedereen een diploma geeft bij een pakkie boter. Het gaat hier niet om WO of HBO, maar om de kansloze bevolkingslaag, MBO en lager dus.
Ga nou niet meteen huilen omdat ik MBO kansloos noem. Ik zit zelf op het MBO en kan niet anders zeggen dan dat het kansloos is. Ik had beter voor een HBO kunnen gaan na mijn HAVO te hebben afgemaakt maargoed, je wilt iets met je handen of niet. Dat ik iets met mijn handen wil doen hoeft dan nog niet te betekenen dat ik biologie krijg van de leraar Nederlands, die vervolgens niet alleen een incompleet lesplan maakt, maar ook nog eens grove onwaarheden verteld in zijn lessen.

Goed, volgende onderwerp. Agressie in het verkeer. Wie maakt het niet mee, iedereen lijkt in staat elkaar in de haren te vliegen zodra er een klein inschattingsfoutje gemaakt word. De ene partij heeft het niet door/wilt niet toegeven dat hij fout zat, en de andere partij lust wel een lekker koppie bloed.
De vrijheid in het verkeer word ons afgenomen. Overal staan maar bordjes, liggen driedubbele lijnen langs de weg en moeten we oppassen voor dit of dat.
Neem een land als Frankrijk. Als je daar van een klif af rijd moet je dat zelf weten. Je weet immers zelf dondersgoed dat het een gevaarlijk gebied is, toch? In Nederland lijkt het alsof onze overheid alles voor ons wilt voorkauwen. We moeten ons EXACT zo gedragen als verwacht word, en anders vallen er klappen. Als een bocht ook maar iets te veel op een bocht lijkt staan er meteen borden bij. We moeten niet meer zelf nadenken. Alles word aangegeven. Zo doe je dat niet, overheid, zo sla je de mensen de hersens uit, ze stoppen met nadenken op de weg. Groen licht is groen, en dan gaat het gas erop. Of er nou een blinde oversteekt of niet, je hebt immers groen licht.
Iedereen word zo erg in banen geleid, je voelt je gewoon niet vrij meer. Geen wonder dat iedereen zo aggressief is. Een wilde leeuw in een kooitje zal je ook geen kopjes geven.
Dat eeuwige voorkauwen gaat in alles door. We moeten niet meer zelf nadenken over kwesties, de overheid doet dat voor ons.

Wat bezielt je als je die kilometerkastjes wilt invoeren? Waar haal je het vandaan mij mijn vrijheid te ontnemen? Gaat het echt om het milieu? Was het maar zo'n feest, geld is het enige waar aan gedacht wordt. Want als we met zijn allen minder gaan rijden dan gaat gewoon het tarief weer omhoog. Dat kwartje van kok kunnen ze nou ook mooi gebruiken voor het milieu, of niet soms.

Alhoewel, milieu, wat maakt mij dat milieu nou weer uit? Alsof CO2 schadelijk is... In het krijt was er twee keer zo veel CO2 en toen leefden er ook dieren. Als je echt iets aan het milieu wilt doen, plant dan een bos. Ga niet lopen zeiken over de 20.000 kilometers die ik rijd. Je hebt je infrastructuur toch nodig om een economie op te bouwen? Of willen we nu opeens de economie tegenhouden? Wat is nou het doel van die kutkastjes?

Dan nog die ellendige oneindige baggerbureaucratie. Altijd maar formuliertjes moeten invullen, braaf doen en nooit iets op tijd terug krijgen. Wat heeft een student nou aan een OV-chipkaart die pas halverwege het jaar word uitgedeeld? Waarom mag ik geen tuinhuis bouwen en heeft de buurman gewoon een tweede huis in zijn achtertuin staan?

Waarom word motorscooterrijden niet gepromoot als alternatief voor de auto net als in belgie? Waarom moet ik elk jaar steeds meer betalen terwijl ik minder krijg, waar gaat mijn geld heen? Waarom kan ik niet stemmen of ik mee wil doen aan ontwikkelingshulp, waarom dit waarom dat.

Misschien word het tijd om te emigreren.
Vond jij het ook zo lekker toen ik in je bek scheet, er poep op je buik lag en dat je moeder binnen kwam?
pi_75497109
samenvatting
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_75497126
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:23 schreef Discovery. het volgende:

Doe je ding
Bier en tieten!!
pi_75497138
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef DuTank het volgende:
samenvatting
De overheid stinkt.
Vond jij het ook zo lekker toen ik in je bek scheet, er poep op je buik lag en dat je moeder binnen kwam?
pi_75497170
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef thewhiteguy het volgende:

[..]

Doe je ding
Deze reactie verwachte ik al. Jullie worden voorspelbaar.

Edit: Zie note over deze post een paar posts hieronder.

[ Bericht 6% gewijzigd door Discovery. op 10-12-2009 21:59:13 (Vermindering offensieve toon van mijn post.) ]
  donderdag 10 december 2009 @ 21:25:54 #6
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75497178
Klinkt als een wetenschappelijk onderbouwde OP.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 10 december 2009 @ 21:27:56 #7
273267 Geretardeerd
Toch wel een beetje...
pi_75497264
Een OP van goede kwaliteit. Petje af, TS.
pi_75497291
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:25 schreef Discovery. het volgende:

[..]

Jij moet blijven vind ik, generaliseren zit namelijk in je bloed
pi_75497346
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:28 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Jij moet blijven vind ik, generaliseren zit namelijk in je bloed
Mijn excuses voor mijn overhaaste generalisatie.
pi_75497386
Ik kan het niet laten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75497441
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:30 schreef Beunhaaz. het volgende:
Ik kan het niet laten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja zo kan je elke klacht wel een pagina uit een dagboek noemen, alleen al omdat het persoonlijk is, en iemands mening. Daarvoor is dit forum dus ik snap niet waar je je druk om maakt. Als het je niet bevalt... Nou de rest kun je zelf bedenken.
pi_75497543
Nee, hoezo?
pi_75497618
Kwaliteits OP.
pi_75497659
Hulde dat je niet bent begonnen over allochtonen
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_75498382
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:37 schreef Appelknaller het volgende:
Hulde dat je niet bent begonnen over allochtonen
Waarvan akte.

Ik houd niet zo van vooroordelen. Ieder zijn kans.
Helaas werkt dat vaak niet de andere kant op. Als ik mensen vertel dat ik wel eens bepaalde muziek luister word ik meteen uitgemaakt voor neonazi. Als dat geen vooroordeel is.
pi_75498628
  donderdag 10 december 2009 @ 22:04:50 #17
281910 Seksgod
2x in de kont, 1x in de mond.
pi_75498733
Ja alsof de overheid erop uit is om iets te doen tegen ons haha sommige mensen zijn echt niet serieus te nemen in deze wereld.
pi_75498767
Wat wil je dat ze doen? Een commissie oprichten die het falen van de overheid gaat onderzoeken. Waarna een volgende commissie zich weer gaat buigen over de resultaten. Vervolgens worden de belangrijkste kritiekpunten van tafel geveegd, onder het mom van het landsbelang, en worden er een of twee irrelevante punten uitgehaald als excuus om weer een nieuwe belasting of privacybeperkende maatregel in te voeren.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 10 december 2009 @ 22:06:01 #19
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_75498800
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:23 schreef Discovery. het volgende:
Onder het mom van spui je gal.

Wat denken ze wel niet? Hoe komen ze er op? Welke pennelikker heeft dit nou weer verzonnen? Wat was de bedoeling van dit alles? Waarom streven ze nu wéér hun doel voorbij..

Ik snap steeds minder van onze overheid. Eigenlijk zeg ik dat fout. Eigenlijk bedoel ik te zeggen: hoe meer ik zie wat de overheid doet, hoe minder ik me in hun standpunt kan vinden. Ik kan steeds slechter tegen de belachelijke beslissingen die ze nemen, ik kan de koppen van sommige politici echt niet meer zien zonder vuur in mijn ogen.

Wat gaat er dan fout?

Heeft iemand nog respect voor een agent?

Heeft iemand nog respect voor een leraar? Steeds meer mensen zien ze als mensen die niets anders konden vinden, en dan maar een klasje vol randmongolen aan gaat staan gapen voor een miezerig kutloontje.
Leraren moeten een voorbeeldfunctie hebben. Leraren zijn er om ons volk iets bij te brengen. Maar nee, dat word steeds moeilijker. We laten het ze zelf maar uitzoeken denken ze daar bij de overheid. Als ze iets willen leren moeten ze dat zelf maar doen. Competentiegericht leren heet dat. Hele onderwijs naar de klote helpen heet dat in mijn woordenboek. Balkenende kan wel willen dat we aan de top komen te staan als Europa, als rijkste werelddeel, maar dat gaat niet lukken als je iedereen een diploma geeft bij een pakkie boter. Het gaat hier niet om WO of HBO, maar om de kansloze bevolkingslaag, MBO en lager dus.
Ga nou niet meteen huilen omdat ik MBO kansloos noem. Ik zit zelf op het MBO en kan niet anders zeggen dan dat het kansloos is. Ik had beter voor een HBO kunnen gaan na mijn HAVO te hebben afgemaakt maargoed, je wilt iets met je handen of niet. Dat ik iets met mijn handen wil doen hoeft dan nog niet te betekenen dat ik biologie krijg van de leraar Nederlands, die vervolgens niet alleen een incompleet lesplan maakt, maar ook nog eens grove onwaarheden verteld in zijn lessen.

Goed, volgende onderwerp. Agressie in het verkeer. Wie maakt het niet mee, iedereen lijkt in staat elkaar in de haren te vliegen zodra er een klein inschattingsfoutje gemaakt word. De ene partij heeft het niet door/wilt niet toegeven dat hij fout zat, en de andere partij lust wel een lekker koppie bloed.
De vrijheid in het verkeer word ons afgenomen. Overal staan maar bordjes, liggen driedubbele lijnen langs de weg en moeten we oppassen voor dit of dat.
Neem een land als Frankrijk. Als je daar van een klif af rijd moet je dat zelf weten. Je weet immers zelf dondersgoed dat het een gevaarlijk gebied is, toch? In Nederland lijkt het alsof onze overheid alles voor ons wilt voorkauwen. We moeten ons EXACT zo gedragen als verwacht word, en anders vallen er klappen. Als een bocht ook maar iets te veel op een bocht lijkt staan er meteen borden bij. We moeten niet meer zelf nadenken. Alles word aangegeven. Zo doe je dat niet, overheid, zo sla je de mensen de hersens uit, ze stoppen met nadenken op de weg. Groen licht is groen, en dan gaat het gas erop. Of er nou een blinde oversteekt of niet, je hebt immers groen licht.
Iedereen word zo erg in banen geleid, je voelt je gewoon niet vrij meer. Geen wonder dat iedereen zo aggressief is. Een wilde leeuw in een kooitje zal je ook geen kopjes geven.
Dat eeuwige voorkauwen gaat in alles door. We moeten niet meer zelf nadenken over kwesties, de overheid doet dat voor ons.

Wat bezielt je als je die kilometerkastjes wilt invoeren? Waar haal je het vandaan mij mijn vrijheid te ontnemen? Gaat het echt om het milieu? Was het maar zo'n feest, geld is het enige waar aan gedacht wordt. Want als we met zijn allen minder gaan rijden dan gaat gewoon het tarief weer omhoog. Dat kwartje van kok kunnen ze nou ook mooi gebruiken voor het milieu, of niet soms.

Alhoewel, milieu, wat maakt mij dat milieu nou weer uit? Alsof CO2 schadelijk is... In het krijt was er twee keer zo veel CO2 en toen leefden er ook dieren. Als je echt iets aan het milieu wilt doen, plant dan een bos. Ga niet lopen zeiken over de 20.000 kilometers die ik rijd. Je hebt je infrastructuur toch nodig om een economie op te bouwen? Of willen we nu opeens de economie tegenhouden? Wat is nou het doel van die kutkastjes?

Dan nog die ellendige oneindige baggerbureaucratie. Altijd maar formuliertjes moeten invullen, braaf doen en nooit iets op tijd terug krijgen. Wat heeft een student nou aan een OV-chipkaart die pas halverwege het jaar word uitgedeeld? Waarom mag ik geen tuinhuis bouwen en heeft de buurman gewoon een tweede huis in zijn achtertuin staan?

Waarom word motorscooterrijden niet gepromoot als alternatief voor de auto net als in belgie? Waarom moet ik elk jaar steeds meer betalen terwijl ik minder krijg, waar gaat mijn geld heen? Waarom kan ik niet stemmen of ik mee wil doen aan ontwikkelingshulp, waarom dit waarom dat.

Ik heb het niet gelezen, maar als het gaat om onderwaardering van bepaalde beroepen ben ik het met je eens.
Deathlift or Die.
pi_75499651
Eens met TS!

En sodemieter op met bagger reacties als "ik heb het niet gelezen, maar".

Als je de moeite niet neemt om het te lezen, waarom neem je dan de moeite om te reageren? Knerp.
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_75501317
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:25 schreef Discovery. het volgende:

[..]

Edit: Zie note over deze post een paar posts hieronder.
Ja, verwachtte je ook dat ik het was? je bent wel focking helderziend he? held
Bier en tieten!!
  donderdag 10 december 2009 @ 23:35:28 #22
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_75502335
Goed bezig, TS. Een land besturen is nou eenmaal moeilijk, maar onze overheid lijkt inderdaad genot te halen uit het verknallen van dit land.
Dat er geld nodig is, begrijp ik. Maar waarom moet dit geld komen van plaatsen waar ze hard nodig zijn? Waarom wordt onderwijs verwaarloosd en waarom worden leraren ondergewaardeerd? Draait dit land dan niet om een kenniseconomie? Op de lange termijn gaat Nederland ontzettend lijden onder de beslissingen die dezer dagen gemaakt worden, omdat het onderwijs belabberd is en daarmee straks ook de kennis en capaciteit van de bevolking.
Waarom moet er bezuinigd worden in de zorg? Waarom wordt onze privacy steeds meer en meer beperkt onder het mom van 'milieu' maar ook 'veiligheid'. Waarom worden criminelen niet goed berecht zodat ze afgeschrikt worden, i.p.v. dat de fatsoenlijke burger er onder moet lijden? Waarom investeren we geld in bodemloze putten als klimaat en ontwikkelingslanden? Begrijp me niet verkeerd, ontwikkelingslanden zijn belangrijk voor de wereldeconomie, maar het geld dat erheen gaat wordt niet goed benut. 'Geef ze geen vis, maar leer ze vissen'.
En waarom wordt er geld gestopt in zinloze integratieprojecten of kansloze campagnes, als de overheid zoveel geld nodig heeft dat de burger er voor moet opdraaien?
Vragen, vragen, vragen. Ik kan maar twee conclusies veronderstellen:
1. De overheid vindt het allemaal maar best, zolang hun eigen hachje maar gered is (en dat is het zeker met zo'n riant salaris).
2. De overheid is achterlijk en derhalve incapabel om het land te besturen.
This isn't even my final form.
  vrijdag 11 december 2009 @ 00:01:49 #23
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_75503427
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:27 schreef Geretardeerd het volgende:
Een OP van goede kwaliteit. Petje af, TS.
Tevens eens met klacht.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')