Theologie (BA) / Geschiedenis (MA) en Interreligieuze spiritualiteit (MA)quote:Op woensdag 16 december 2009 17:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan zeg ik: welke, hoe ver ben je per studie en vooral: waarom?![]()
En die andere vraag, hoe ver ben je in die drie studies? En hoe combineer je het? Hou je überhaupt tijd over om iets voor jezelf te doen?quote:Op woensdag 16 december 2009 21:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Theologie (BA) / Geschiedenis (MA) en Interreligieuze spiritualiteit (MA)
En ik heb al een bachelor in Geschiedenis en Biotechnologie.
Waarom, omdat het kan!
Ja wtf het zijn geen studies als elektrotechniek, wiskunde, natuurkunde, werktuigbouwkunde hequote:Op woensdag 16 december 2009 22:59 schreef Horloge het volgende:
[..]
En die andere vraag, hoe ver ben je in die drie studies? En hoe combineer je het? Hou je überhaupt tijd over om iets voor jezelf te doen?
Halverwege bachelor, laatste jaar, laatste jaar. Hoe combineer ik het? Hopen dat er geen vakken op dezelfde tijd worden gegeven. Ja, hoor!quote:Op woensdag 16 december 2009 22:59 schreef Horloge het volgende:
[..]
En die andere vraag, hoe ver ben je in die drie studies? En hoe combineer je het? Hou je überhaupt tijd over om iets voor jezelf te doen?
Na biotechnologie had ik het wel gehad met de beta-studies!quote:Op donderdag 17 december 2009 00:37 schreef ReWout het volgende:
[..]
Ja wtf het zijn geen studies als elektrotechniek, wiskunde, natuurkunde, werktuigbouwkunde he![]()
no offence trouwens.
Netjes gozer, dus als jij klaar bent heb je 3 bachelors en 2 masters op zak. Mag ik vragen in hoeveel tijd je dit hebt gedaan/van plan bent om te gaan doen?quote:Theologie (BA) / Geschiedenis (MA) en Interreligieuze spiritualiteit (MA)
En ik heb al een bachelor in Geschiedenis en Biotechnologie.
Wtf! 16kquote:Op donderdag 24 december 2009 17:48 schreef HT het volgende:
Stel je voor:
je wil in februari 2010 beginnen met een master aan de universiteit van Maastricht en je moet je hiervoor inschrijven voor 1 januari 2010. Op de site van de Universiteit Maastricht staat dat voor studenten die een tweede master willen volgen een collegegeld geldt van 16.000 euro. Dit is nieuw, want tot voor kort stond dit niet op hun site en kostte het gewoon rond de 1700 euro. Ze lijken hiermee dus vooruit te lopen op de wetswijziging die er aan zit te komen.
Je bent er altijd vanuit gegaan dat je kon gaan studeren in Maastricht voor 1700 euro per jaar. In februari 2010 beginnen betekent dat je begint in academisch jaar 2009 - 2010 en dus in het 'oude' regime en dus 1700 betaalt. Echter, dit jaar loopt door tot in het academische jaar 2010 - 2011 (tot januari 2010 om precies te zijn), waarin de nieuwe regeling (waarin studenten dus veel meer gaan betalen voor hun tweede master) waarschijnlijk van start zal gaan. Betaal je dan voor de helft van het jaar opeens dat nieuwe tarief? Of betaal je het oude tarief omdat je al stond ingeschreven?
Wat te doen? Iemand enig idee?
Ik hoor Ronald Plasterk nog zo zeggen op nu.nl van "dat [een 2e master] kost je, laten we zeggen, 4000 euro". En dan komen ze met zulke absurde bedragen.quote:
Linkje?quote:Op donderdag 24 december 2009 17:48 schreef HT het volgende:
Stel je voor:
je wil in februari 2010 beginnen met een master aan de universiteit van Maastricht en je moet je hiervoor inschrijven voor 1 januari 2010. Op de site van de Universiteit Maastricht staat dat voor studenten die een tweede master willen volgen een collegegeld geldt van 16.000 euro.
http://www.maastrichtuniv(...)nLevensonderhoud.htmquote:
Het is dus 12.000 euro, niet 16k.quote:* Indien je tijdens je studie buiten het woonplaatsgebied (Nederland, België, Luxemburg, Noord-Rijnland-Westfalen, Nedersaksen en Bremen) woont OF een tweede Nederlands masterdiploma wilt behalen, betaal je het hoge tarief van ¤ 12.000 (voltijd) of ¤ 6.000 (deeltijd en duaal).
Aan deze bedragen kunnen geen rechten worden ontleend. Ze kunnen nog veranderen bij het in werking treden van nieuwe wettelijke regelingen.
Niet dus!quote:Plasterk verwacht geen hoog collegegeld
Onderwijsinstellingen gaan straks heus geen torenhoog collegegeld vragen voor het volgen van een tweede studie, bezweert minister Plasterk een kritische senaat. Toch wil hij dat niet wettelijk garanderen.
Dat is geloof ik weer een ander tarief (nl duurder).quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:03 schreef ReWout het volgende:
Nou als ik dus zo lees gaan ze dus gewoon rekenen van wat buitenlanders betalen als ze in NL komen....
Dus bij de TUe zal het wel rond de 8000 euro gaan worden...
http://w3.tue.nl/nl/diens(...)/niet_eer_studenten/
19 januari. Morgen is de grote dagquote:Op maandag 18 januari 2010 19:17 schreef ReWout het volgende:
Iemand een update? Het werd toch 16 januari in de eerste kamer besproken...?
Whehe inderdaad ja *fingers crossed*quote:Op maandag 18 januari 2010 19:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
19 januari. Morgen is de grote dag
Dat is hem inderdaad, wat een falers weer.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:57 schreef alors het volgende:
Ik zie het trouwens niet staan tussen de vergaderingen van vandaag....
http://www.eerstekamer.nl(...)erking_besturing_bij
als dit hem is dan wordt ie volgende week dinsdag pas behandeld...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |