abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75491215
Neen, ik zit hier goed, want ik heb een klacht. Sinds Pim Fortuyn is het nogal populair om de politiek af te zeiken, het stelsel van de parlementaire democratie in twijfel te trekken en het collectief denken überhaupt tot de prullenbak te vewijzen.

Sta ik hier dan te beweren dat je de politiek maar ten alle tijden goed moet vinden omdat het politiek is? Zeker niet, maar wat ik vooral mis, zijn steekhoudende argumenten. Mensen praten elkaar maar na en bovendien zou ik graag weten wie de volgende argumenten steekhoudend vind:

-Het zijn allemaal zakenvullers daar in Den Haag;
>Zowel Wouter Bos als Mark Rutte hebben een betere baan opgegeven voor hun huidige functie

-Ze praten maar en ze doen niks;
>Hoe had je het in fuckingsnaam anders gewild dan? Dat ze direct overgaan tot actie, een of ander zojuist bedacht plan ten uitvoer brengen dat volledig verkeerd uitpakt en waar meer mensen schade van ondervinden dan wanneer je het op die praat-manier doet?

-Het is saai en het boeit me niet;
>Jouw werk is zeker spannend en uitdagend ten alle tijden? En leuk dat je niet boeit, maar wel staan zeiken als ze iets doen dat je niet bevalt en wel profiteren van uitkeringen en bijstandregelingen (voel je vooral aangesproken als dit op jou slaat)

Wat voor vergelijkingsmateriaal hebben we eigenlijk? De jaren voor Fortuyn misschien, als het al beter was, dan was dat zo doordat politici zichzelf niet door ons lieten dwingen om als halve entertainers voor de media te verschijnen en nog inhoudelijk over iets konden praten, al kan het geen kwaad dat het nu wat losser is.

Andere democratische landen? Noem eens een land waar er minder geluld wordt èn waar het beter gaat dan in Nederland? Zoals Winston Churchill ooit zei 'Democracy is the worst form of government - except all those other forms that have been tried from time to time'.

Ik reageer alleen op inhoudelijke posts, posts gericht aan mijn persoon of de aard van dit topic zullen worden genegeerd
Een heer met stijl
pi_75491248
Weg met de politiek, macht aan de burgers!!!!!
pi_75491250
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Neen, ik zit hier goed, want ik heb een klacht. Sinds Pim Fortuyn is het nogal populair om de politiek af te zeiken, het stelsel van de parlementaire democratie in twijfel te trekken en het collectief denken überhaupt tot de prullenbak te vewijzen.

Sta ik hier dan te beweren dat je de politiek maar ten alle tijden goed moet vinden omdat het politiek is? Zeker niet, maar wat ik vooral mis, zijn steekhoudende argumenten. Mensen praten elkaar maar na en bovendien zou ik graag weten wie de volgende argumenten steekhoudend vind:

>Zowel Wouter Bos
Daar stopte ik met lezen.
pi_75491256
MENSEN!!! OPEN JE OGEN TOCH EENS. DIT KAN NIET LANGER GOED GAAN. !!!!!!!!!!!!!! STEM GEERT!!!!!!!!!!!!
pi_75491279
Wilders
AFC Ajax
pi_75491315
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:57 schreef Pieter-utd het volgende:
Weg met de politiek, macht aan de burgers!!!!!
Dat is ook een vorm van politiek
Een heer met stijl
pi_75491395
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat is ook een vorm van politiek
Weg met de burgers dan
  donderdag 10 december 2009 @ 19:05:14 #8
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_75491535
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
-Ze praten maar en ze doen niks;
-Het is saai en het boeit me niet;
Dit is niks nieuws, deze retoriek hoor je altijd al over politici vanuit het plebs.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')