Ik ben een simpele man. Af en toe lees ik op mijn gemak de Telegraaf, kijk ik naar Nederland 1 iedere avond onder een genot van een bakje koffie met speculaas. Maar toch heb ik soms ook mijn inkeerpunten die mij helemaal gek maken; ook als een vredelievende man.
Ik ben wiskundeleraar op het OSG Nieuw Zuid te Rotterdam. Een kleurrijke school met leuke collega's, dat zeker. Maar het zijn mijn klassen waarover ik klaag.
Vandaag waren Yilmaz en Gürkhan niet zo bezig tijdens mijn lessen. Ik had zo iets van; waar zijn die gasten meebezig in hemelsnaam? Het bleek dat ze Sarah aan het molesteren waren, omdat zij soort van 'iets nog moest terugbetalen'. Ik rende er dus heen, haalde hun van Sarah vandaan en sprak Yilmaz en Gürkhan aan op hun gedrag. Voor je het wist pakte Yilmaz mijn bril af en toen ik hem achterna wou rennen, greep Gürkhan mij om mijn nek en bedreigde mij met een mes als ik hen niet met rust zou laten (cijfermatig en gedragsmatig), dat ik dan in mijn buik gestoken zou worden.
Eind goed, al goed. Ik wou dus naar huis en was onderweg naar mijn nieuwe Fiat Panda. En wat zag ik toch op mijn auto? Ja wel, een boete van 55 euro voor het niet om doen van de gordel! Gaat werkelijk waar hier mijn belastinggeld heen? Ik ga hem weigeren, simple as that.
Klacht: Moet meegaan met mijn vrouw naar kennissen maar ik heb geen zin om Lingo vanavond te missen.