Aalbers | donderdag 10 december 2009 @ 17:03 |
Hier weer verder!quote: [ Bericht 89% gewijzigd door Leatherface op 10-12-2009 17:06:25 ] | |
Aalbers | donderdag 10 december 2009 @ 17:04 |
Oeps.. het moet deeltje 65 zijn.. Mod??! | |
Leatherface | donderdag 10 december 2009 @ 17:05 |
Aangepast. | |
wimderon | donderdag 10 december 2009 @ 17:05 |
@Taylorphinneyquote: | |
Leatherface | donderdag 10 december 2009 @ 17:07 |
Ik was zo vrij om even je OP aan te vullen met het bericht over het baanwielrennen, Aalbers. | |
Leatherface | donderdag 10 december 2009 @ 17:08 |
quote:Sneu voor hem. Hij was net aan het doorbreken en wilde vast alles er aan doen om de Britten in eigen huis te kloppen, gebeurt dit. | |
Aalbers | donderdag 10 december 2009 @ 17:08 |
Prima, en bedankt voor het wijzigen van de TT ![]() | |
wimderon | donderdag 10 december 2009 @ 17:09 |
quote:Ik denk dat ze in Tajikistan en Palau wel staan te springen om die geweldige omnium te zien, Rogge ![]() | |
Leatherface | donderdag 10 december 2009 @ 17:14 |
quote:Ja, en in Oost-Timor zijn ze nu al opgewonden van de mixed doubles. | |
Columbiafan | donderdag 10 december 2009 @ 17:18 |
Een rotschande en werkelijk belachelijk en bespottelijk dat de achtervolging van het programma wordt geschrapt, wielrennen op de OS gaat nergens om. Hier word ik echt zo kwaad van he | |
TargaFlorio | donderdag 10 december 2009 @ 17:27 |
![]() ![]() ![]() Overigens leuk interview met Geesink bij Paul & Witteman. | |
Roberto258 | donderdag 10 december 2009 @ 17:29 |
quote:Vind het baanwielrennen niet echt bijzonder, maar vond dat juist wel een leuk onderdeel ![]() | |
Sjoerd102 | donderdag 10 december 2009 @ 18:11 |
quote:Maar eens kijken op uitzendinggemist.nl Waar ging het precies over? | |
Leatherface | donderdag 10 december 2009 @ 18:14 |
McQuaid tegenover Cyclingnews: quote: ![]() | |
rubbereend | donderdag 10 december 2009 @ 18:35 |
Nou de OS op de baan.... sprint sprint sprint en omnium ![]() Bos kan wel blij zijn die dicht zich wel kansen toe voor het omnium | |
Leatherface | donderdag 10 december 2009 @ 18:52 |
quote:Voor Bos is het een kans op een medaille inderdaad. Maar tot nu toe zijn het naar mijn idee vooral duurrenners die komen bovendrijven. Leigh Howard, de wereldkampioen, is een man die je veel in zesdaagsen en ploegenachtervolging. ziet | |
Ambrosius | donderdag 10 december 2009 @ 19:38 |
quote:Hopelijk gaat 'ie hiervoor ja. | |
#ANONIEM | donderdag 10 december 2009 @ 22:46 |
Lekker bezig weer, het IOC ![]() | |
Sjoerd102 | vrijdag 11 december 2009 @ 07:27 |
quote:bron: nos.nl | |
Beregd | vrijdag 11 december 2009 @ 10:12 |
keisse en de ketele zijn ook niet blij. | |
Bismarck | vrijdag 11 december 2009 @ 10:27 |
Op welke datum moeten de protour en pro-continentaalploegen uiterlijk hun nieuwe ploegopstelling voor 2010 aan de UCI doorgeven? Met andere woorden, wanneer is het transfercircus afgelopen? | |
Leatherface | vrijdag 11 december 2009 @ 10:31 |
quote:Sercu ook niet. http://www.sporza.be/cm/s(...)ogramma_piste_Spelen | |
rubbereend | vrijdag 11 december 2009 @ 13:41 |
quote:Ik vind dat wel een goed initiatief. Jaren terug pleitte ik al voor een totale wielerploeg. Ze hadden toen Bos op de baan nog onder contract en volgens mij hadden ze voor een schappelijke prijs toen best de hele baan ploeg kunnen "krijgen". Dan had je één breed wielerplatform gehad. | |
Sjoerd102 | vrijdag 11 december 2009 @ 18:03 |
Ik vind het juist helemaal geen goed plan. Rabobank krijgt zo een monopoly op de wielermarkt. Je moet goede renners met elkaar laten concurreren en niet in 1 ploeg laten rijden. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 december 2009 @ 18:06 |
quote:Door ook een MTB-ploeg op te zetten krijgt Rabobank echt geen monopoly. Dat krijgen ze alleen als ze alle renners in NL contracteren. | |
TargaFlorio | vrijdag 11 december 2009 @ 19:35 |
quote:Dus jij hebt liever dat het bij het oude blijft? Begrijp me niet verkeert concurrentie is goed (b.v. overmacht van Rabo op de weg was groot, gelukkig is daar met Skill en nu Vacansoleil wat verandering in gekomen), echter blijkbaar zijn er in Nederland geen andere sponsors die in dit gat springen. En ik noem dat bewust "gat" omdat ik denk dat veldrijden publicitair zeer interessant kan zijn voor sponsors. Ik las dat in '96 Adrianus van de Poel en Richard Groenendaal goed waren voor 20% van de publiciteit van de Rabobank ploeg. | |
kawotski | vrijdag 11 december 2009 @ 20:36 |
quote:geheel mee eensch.. Zolang we nog niet a la het niveau koning voetbal opereren met miljoenenclubs in een elke beetje grote stad is dit geen punt lijkt me. | |
Sjoerd102 | vrijdag 11 december 2009 @ 22:19 |
Zoals je zegt: Door Skil en Vacansoleil heeft Rabo tenminste wat concurrentie. Renners die het in het verleden 'net niet' of 'nog net niet' hadden konden nauwelijks doorstromen. Nu kunnen deze renners wel nog wat verder groeien bij ploegen als Skil en Vacansoleil. Probleem is dat Rabo naast de Pro tour, Continentale en nu dus MTB ploeg, ook nog de grote sponser van de KNWU is. En zoals je al zegt: We krijgen een probleem als er geen andere sponsers komen. Stel dat Rabo stopt met sponsering, dan heb je echt een enorm gat. Ik heb tijdens de Eneco tour hierover nog een gesprek gehad met Egon van Kessel. Hij was ook zeer kritisch over de (te) grote macht die rabo had*. * Mocht je meer info willen, wil ik je dit wel op PM zetten. | |
TargaFlorio | vrijdag 11 december 2009 @ 22:38 |
Ik begrijp je standpunt en ben het op zich wel me je eens. Ik zou ook liever zien dat naast de huidige inspanningen van Rabo in het veldrijden een ander bedrijf met een ploeg komt. Echter als dat niet het geval is dan heb ik liever dat Rabo een extra inspanning doet dan dat er niets gebeurt. Het veldrijden in Nederland kan wel een push gebruiken, al kan dat snel omslaan als er een renner is die weer meedoet voor de prijzen. En ik ben op de hoogte van het feit dat Van Kessel kritisch is t.o.v. de dominantie van Rabobank in het Nederlandse wielrennen. | |
Leatherface | zaterdag 12 december 2009 @ 10:16 |
quote:Voor Hijgenaar en Kanis is het veranderde olympische pisteprogramma wel in het voordeel. | |
MarijeH | zondag 13 december 2009 @ 14:13 |
quote:Belachelijk vind ik. Puntenkoers en de ploegkoers zijn toch wel 2 van mijn favoriete onderdelen in het baanwielrennen. Ik hoorde nog dat enkele baanwielrenners (waaronder Risi en Keisse) een brief naar de ioc of uci had geschreven. Hoe is dat afgelopen? | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 13 december 2009 @ 14:16 |
quote:Denk je dat ze daadwerkelijk kans maken op medailles, of zullen ze ondersneeuwen als andere koppels zich er ook op gaan richten? | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 13 december 2009 @ 14:18 |
quote:Werd genegeerd. Maar sowieso, die bonden luisteren nooit naar sporters (of liefhebbers). | |
Leatherface | zondag 13 december 2009 @ 16:29 |
Er is praktisch niemand in het wereldje van baanwielrenners die een voorstander is van deze wijzigingen. De enigen die baat hebben bij het nieuwe programma zijn de vrouwen op de sprintnummers. Maar Pendleton, Meares, Krupeckaite en onze Nederlandse dames kunnen zich ook niet echt vinden in het schrappen van de puntenkoers, madison en ploegkoers. | |
marcodej | zondag 13 december 2009 @ 16:57 |
De duurrenners worden echt genaaid, en dat is jammer. | |
Leatherface | zondag 13 december 2009 @ 17:58 |
Terwijl wielrennen van origine nu juist een duursport is. | |
Leatherface | zondag 13 december 2009 @ 20:25 |
Het nieuwe Astana-tenue is vandaag gepresenteerd: http://www.cyclingnews.co(...)new-astana-kit/98400 Niet verkeerd. Frisse kleuren. Hoewel ik het tenue van dit jaar mooier vond. | |
rubbereend | zondag 13 december 2009 @ 22:15 |
jammer, die van vorig seizoen was veel mooier | |
Bismarck | maandag 14 december 2009 @ 00:17 |
Ik vind die van Radioshack ook niet erg mooi. Wel herkenbaar in het peloton. ![]() | |
rubbereend | maandag 14 december 2009 @ 00:30 |
en dat is de derde keer dat ie in dit topic wordt gepost ![]() | |
Beregd | dinsdag 15 december 2009 @ 13:31 |
Evans rijdt volgend jaar ook de giro. En dit keer is hij het er zelf ook mee eens. | |
Zelva | dinsdag 15 december 2009 @ 16:51 |
[GRATIS] Kaartjes Zesdaagse Apeldoorn | |
SuikerVuist | dinsdag 15 december 2009 @ 23:35 |
quote:Geen verrassing. Als Evans de Giro niet zou rijden wordt BMC sowieso niet uitgenodigd voor de Tour. | |
Zelva | dinsdag 15 december 2009 @ 23:36 |
quote:Die gedachtegang volg ik even niet... | |
Leatherface | dinsdag 15 december 2009 @ 23:40 |
quote:Een medaille winnen kan altijd, maar de Britse en Australische koppels lijken me vooralsnog wel iets sterker. | |
rubbereend | woensdag 16 december 2009 @ 14:28 |
quote: | |
wimderon | woensdag 16 december 2009 @ 15:33 |
De Vuelta van 2010 is voorgesteld, volgens de organisatoren een echt jubileum-parcours. Enfin, maar één individuele tijdrit. De eerste rit is een ploegentijdrit die in de avond gereden zal worden. Verder een typisch Valverde-parcours dit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
SuikerVuist | woensdag 16 december 2009 @ 15:51 |
quote:BMC rijdt de Giro sowieso. Zonder Evans zullen ze daar weinig klaarspelen. Een niet-ProTour ploeg die de Giro rijdt maar daar niet presteert uitnodigen voor de Tour? Ik zie het niet gebeuren. | |
Aalbers | woensdag 16 december 2009 @ 18:17 |
Volgend jaar is de leiderstrui van de Vuelta rood ipv goud.. Dit omdat het de 75e editie is. Ben benieuwd. RadioShack heeft dus alvast wat voorsprong. Of Cofidis lol. | |
rubbereend | woensdag 16 december 2009 @ 18:46 |
5 aankomsten berg op, daar kan de tour alvast een puntje aanzuigen | |
wimderon | woensdag 16 december 2009 @ 19:31 |
quote:Mwah, het parcours van de Tour lijkt me gewoonweg zwaarder dan dit hoor. | |
franklop | woensdag 16 december 2009 @ 20:10 |
Sánchez: \"Tour wordt hoofddoel in 2010\" De Tour de France zal het grote doel worden in 2010 van Samuel Sánchez. De renner van Euskaltel, dit jaar tweede in de Vuelta achter Alejandro Valverde, wil als voorbereiding een goed voorjaar rijden. | |
rubbereend | woensdag 16 december 2009 @ 20:18 |
quote:een aanwinst voor de Waalse klassiekers | |
wimderon | vrijdag 18 december 2009 @ 00:37 |
quote:Nou, dat zal de toppers wel overhalen denk ik ![]() | |
Leatherface | vrijdag 18 december 2009 @ 10:33 |
Ik vind het een beetje een goedmakertje, dat omnium. Het zit niet eens in de wereldbeker. Maar er is toch een gouden medaille up for grabs. Misschien dat Phinney, Cameron Meyer etc. het toch wel de moeite waard vinden, nu het iets meer is aangepast naar duurrenners. Wie weet dat ook renners die al zijn overgestapt naar de weg, zoals Henderson, Renshaw en Theo Bos, het nog willen proberen. | |
Bismarck | vrijdag 18 december 2009 @ 14:38 |
De UCI heeft de 20 teams bekend gemaakt die in aanmerking komen voor wildcards voor ProTourwedstrijden. Acqua & Sapone ITA Andalucia Cajasur ESP Androni Giocattoli VEN Bbox Bouygues Telecom FRA BMC Racing Team USA Carmiooro - NGC GBR Ceramica Flaminia IRL Cervélo Test Team SUI Cofidis, le crédit en ligne FRA Colnago - CSF Inox IRL De Rosa - Stac Plastic IRL ISD - Neri ITA Landbouwkrediet BEL Rock Racing USA Saur - Sojasun FRA Skil - Shimano NED Topsport Vlaanderen - Mercator BEL Vacansoleil Pro Cycling Team NED Voralberg - Corratec AUT Xacobeo Galicia Team ESP | |
MarijeH | vrijdag 18 december 2009 @ 16:05 |
quote:www.wielerland.nl Dit zou ik heel, heel vreemd vinden. Ik vind het niet zo vreemd dat hij Qsi zou willen verlaten. Ik las op het forum van cyclingnews dat 2 broers (die beide profrenner zijn) uit een stad in de provincie Queensland zouden hebben getekend voor Astana. Ik kom meteen uit bij Scott en Allan Davis. Maar een kleine maand geleden las ik ergens dat er 2 renners uit Queensland aan het wachten waren om een contract te tekenen bij Astana. Dit waren Allan Davis en Aaron Kemps. Aaron Kemps zal volgend jaar voor Fly V Australia rijden. Ik zou het om meerdere redenen vreemd vinden dat Scott Davis weg zou gaan bij Fly V Australia. Gister las ik op het forum van Cyclingnews dat Allan Davis nog steeds praat met Astana en enkele andere teams. Wanneer sluit de transfermarkt eigenlijk?? | |
SaintOfKillers | vrijdag 18 december 2009 @ 16:14 |
2 miljoen lijkt me wat overdreven, dat is het budget van één van de kleindere Pro-Continentale ploegen, zelfs Landbouwkrediet en Topsport Vlaanderen hebben grotere budgetten. | |
TargaFlorio | vrijdag 18 december 2009 @ 23:02 |
En dan Contador aan willen trekken ![]() | |
rubbereend | vrijdag 18 december 2009 @ 23:18 |
quote:gewoon proberen interesse wekken voor sponsors | |
wimderon | zaterdag 19 december 2009 @ 00:01 |
quote: quote: | |
Zelva | zaterdag 19 december 2009 @ 02:33 |
2 miljoen. Tuurlijk ![]() Alleen Boonen verdient al een miljoen. | |
hayder | zaterdag 19 december 2009 @ 13:26 |
Carlos Sastre will race the Giro d’Italia bron: http://twitter.com/Carlos_Sastre | |
TargaFlorio | zondag 20 december 2009 @ 19:10 |
In de Zesdaagse van Apeldoorn met 3 renners i.p.v. 2 renners? ![]() | |
Bismarck | maandag 21 december 2009 @ 20:37 |
Michael Rasmussen zou volgens Cyclingnews prijken op het rooster van de Italiaanse ploeg Miche - Silvercross (continentale status, San Marinese licentie) voor de Tour de San Luis in Argentinië van 18 t/m 24 januari 2010. Andere ploegen aan de start zijn Liquigas, Katusha, Footon-Servetto, ISD, Andalucia-Cajasur, Xacobeo-Galicia, Androni-Diquigiovanni, Team Sparkasse en de nationale ploegen van Argentinië, Bolivia, Brazilië, Chili, Colombia, Cuba, Duitsland en Uruguay. Samen met de Tour Down Under (17 t/m 24 januari 2010) een leuke opwarmer voor dat het Europese seizoen van start gaat. | |
Bismarck | maandag 21 december 2009 @ 21:39 |
Alessandro Bertolini heeft voor 1 jaar bijgetekend bij Androni - Diquigiovanni, de ploeg van Gianni Savio. De 38-jarige renner is een vaste waarde in de Italiaanse semi-klassiekers. In 2007 was hij winnaar van de UCI Europe Tour en in 2008 won hij een rit in de Giro. In 2009 leek hij weer goed op weg voor een ritzege in de Giro toen hij met gevaar voor eigen leven op een nat wegdek afdaalde naar Chiavenna, maar in de laatste 15 kilometer werd hij bijgehaald door Boasson Hagen, Hunter, Brutt en Vigano. Als de minste van de sprinters probeerde hij het in de laatste kilometer nog met een jump maar Brutt haalde hem bij waarna Boasson Hagen zijn sprint inzette om uiteindelijk met een paar fietslengtes verschil voor Hunter te eindigen. ![]() | |
kawotski | woensdag 23 december 2009 @ 17:41 |
quote Le Mondequote:Spuiten, naalden, en transfusie kits.. vreemd dat ze daar nu pas mee komen. [ Bericht 84% gewijzigd door kawotski op 23-12-2009 18:33:48 ] | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 26 december 2009 @ 16:08 |
quote:Maw Vino zal de Tour rijden ... | |
Leatherface | zaterdag 26 december 2009 @ 16:12 |
Merkwaardig. Contador gaf aan de garantie te willen dat hij de Tour kan rijden, anders vertrekt ie bij Astana. Het is zeer de vraag of Prud'homme Vino accepteert in de Tour. | |
Tommeke | zaterdag 26 december 2009 @ 16:15 |
Hee teeveepee! | |
Ambrosius | zondag 27 december 2009 @ 17:20 |
Maandag 4 januari een interview met Armstrong bij de NOS (met Smeets dus). | |
franklop | maandag 28 december 2009 @ 09:57 |
Jaaroverzicht 2009: Wielrennen Het sportjaar 2009 loopt weer ten einde. Daarom geeft FOK!sport een terugblik op de gebeurtenissen van dit jaar. Wie presteerden er goed en wie vielen er tegen? Iedere dag tot en met 5 januari 2010 zal er een sport behandeld worden . Vandaag is het de beurt aan het wielrennen. | |
Leatherface | dinsdag 29 december 2009 @ 12:36 |
quote: | |
#ANONIEM | dinsdag 29 december 2009 @ 12:48 |
*zucht* Dit slaat allemaal nergens op. | |
Leatherface | dinsdag 29 december 2009 @ 12:50 |
Nou ja, ik heb er op zichzelf niks op tegen dat de sport mondialer wordt. Maar de Ronde van Frankrijk is de Ronde van Frankrijk. In Qatar hebben ze al een profkoers, en wat let ze in Tokyo om een Tokyo City Classic op te richten? | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 29 december 2009 @ 12:58 |
Het 'probleem' is dat men daar alleen maar de 'Tour de France' kent natuurlijk .. | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 29 december 2009 @ 13:07 |
quote: | |
#ANONIEM | dinsdag 29 december 2009 @ 13:13 |
quote:Daar heb ik ook niets op tegen. Maar een Giro laten starten in Washington en een Tour in Tokyo, dat slaat natuurlijk nergens op. Zo'n verplaatsing en een jetlag tijdens een grote ronde is niet echt bevordelijk voor de prestaties. Als je de renners serieus neemt, doe je zoiets gewoon niet. | |
Leatherface | dinsdag 29 december 2009 @ 14:46 |
Jetlags heb je het zwaarst wanneer je van west naar oost vliegt. Qatar scheelt maar 2 uur met Frankrijk en het ligt op een uur of vijf vliegen van Parijs, schat ik. Verplaatsing is niet zo'n onoverkomelijk issue. Maar het lijkt me een totaal sfeerloos decor voor een Tourstart. Washington en Tokyo vind ik geen opties. Daar is de reistijd/vermoeidheid van het vliegen wel een probleem. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 december 2009 @ 14:53 |
quote:Met Qatar is de jetlag te overzien. Alleen 5 uur opgevouwen in zo'n vliegtuig (met bijna geen beenruimte) is natuurlijk niet bevordelijk voor het herstel. Ik zou daar niet vrolijk van worden als ik zoiets moet doorstaan in een etappekoers. | |
SaintOfKillers | dinsdag 29 december 2009 @ 15:06 |
Maak van de Tour dan meteen een rondreizend festival (of een merknaam) en rij 'm volledig in de VS of Qatar of Japan. Kortom, buig nog wat verder voorover, zodat ze 't geld nog wat dieper kunnen steken, want daar gaat het uiteraard veel meer om dan om de mondialisering van de sport. Of blijf gewoon van begin tot eind in Frankrijk. | |
Bismarck | dinsdag 29 december 2009 @ 16:07 |
quote:Ach, het heeft een bepaalde charme. Het decor is inderdaad niet zo interessant maar de straffe kruiswinden in de woestijn maken het al snel dat de etappe uitmond in een waaierfestijn, en dat zijn wel weer mooie plaatjes. Het is dan ook niet voor niets dat de ronde vaak door een 'Noordelijke' ploeg wordt gewonnen (muv uitzondering van Loddo in 2003). ![]() | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 29 december 2009 @ 16:10 |
quote:Dat ze de buurlanden aan doen vind ik nog normaal ,dat heeft de Tour uiteindelijk altijd al wel gedaan ... Al in 1906 deed de Tour al Duitsland, Spanje , België en Italie aan ... | |
#ANONIEM | dinsdag 29 december 2009 @ 16:24 |
quote:Buurlanden zijn idd OK. Voor de Tour desnoods Nederland (da's qua afstand nog prima te behappen). Maar de uitstapjes van de Vuelta en Giro naar NL en België gaan eigenlijk nergens over. Hoewel het voor ons wel leuk is ![]() | |
SaintOfKillers | dinsdag 29 december 2009 @ 16:37 |
quote:Ik vind dat je alleen het buitenland moet aandoen als het een sportieve meerwaarde heeft en je toch net even in de buurt bent. Dat ze in de Zwitserse of Italiaanse Alpen liggen te koersen, OK. Dat ze een mini-RvV of mini-AGR rijden, vooruit dan maar. Zelfs van een waaieretappe langs de Nederlandse of Belgische kust kan ik nog de meerwaarde zien. Maar dat nietszeggende gedraai en gekeer om van Utrecht naar Arnhem of van Antwerpen naar Hasselt of X naar Y naar Z te rijden, daar zit toch niemand op te wachten, dat kunnen ze even goed in Frankrijk doen (zelfs liever in Frankrijk, daar is 't veel minder gevaarlijk). En Giro en Vuelta in de Lage Landen..., pfff, daar ga ik niet eens meer over beginnen. | |
Sjoerd102 | dinsdag 29 december 2009 @ 18:18 |
quote: bron: wielerland.nl Niet echt een verrassing | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 29 december 2009 @ 18:57 |
Nog zo iemand die ze eerst de hemel inprezen maar nadien zwaar teleurstelde (voor de veel te grote verwachtingen) ... | |
Zelva | dinsdag 29 december 2009 @ 19:36 |
quote:Eh ja hoor, gezellig met minimumtemperaturen rond de 30 graden in de dan kurkdroge woestijn rondkarren. Lijkt me een goed plan. Doe er dan ook nog maar even een Shamal bij. Spektakel gegarandeerd. | |
Beregd | woensdag 30 december 2009 @ 09:29 |
ja, dat dacht ik ook. Zo in juli in de woestijn fietsen zou ik ook niet rap doen. Er is een reden waarom Qatar zo vroeg in het seizoen valt. | |
#ANONIEM | woensdag 30 december 2009 @ 10:42 |
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. En dan fietsen ze meestal ook nog op het heetst van de dag ![]() Hoewel ze vanwege het tijdsverschil misschien wat later zullen starten. | |
Bismarck | woensdag 30 december 2009 @ 16:00 |
quote:Daar was ik me niet van bewust, ik dacht dat de reden dat Qatar zo vroeg in het seizoen valt is omdat ze dan niet concurreren met de Europese koersen en daardoor wel een goed deelnemersveld krijgen met grote namen. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het deelnemersveld voor de ronde van Californië dit jaar, die van februari verplaatst is naar 16 - 23 mei 2010, hoofdzakelijk vanwege het weer. Nu valt de ronde van Californië samen met de ronde van Italië. Geen Italianen in Californië? Geen Amerikanen in Italië? | |
Beregd | woensdag 30 december 2009 @ 16:06 |
volgens google is de gemiddelde maximumtemperatuur in juli in qatar 42 graden. | |
#ANONIEM | woensdag 30 december 2009 @ 16:18 |
quote:Lekker fietsen ![]() Ik vond het vorig jaar rondom de Mont Ventoux in juli al warm. Was daar iets van 30 graden ![]() | |
MarijeH | woensdag 30 december 2009 @ 16:58 |
quote:www.wieleruitslagen.be Ik ben het helemaal eens met Robbie. | |
SaintOfKillers | woensdag 30 december 2009 @ 19:28 |
quote:Ik zou er iets over zeggen, maar ik vind dat Lance al voldoende belachelijk wordt gemaakt door zijn eigen uitlatingen. | |
TargaFlorio | woensdag 30 december 2009 @ 22:46 |
Armstrong ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Leatherface | woensdag 30 december 2009 @ 22:56 |
Sneu zeg. Volgens mij heeft Contador maar 1 keer en plein public zijn ongenoegen geuit over Armstrong. Alsof hij zelf zo diplomatiek was heel die tijd.... | |
SaintOfKillers | woensdag 30 december 2009 @ 23:10 |
Boonen zei vorige week nog dat de Tourwinst van Contador voor hem dé wielerprestatie van het jaar was, vooral omdat hij zelf vanop de eerste rij had gezien hoe Contador een hele Tour werd geïntimideerd door zijn eigen ploegmaats. Contador zat vaak alleen en werd dan voorbij gevlogen door een hele Astana-trein die Armstrong naar voren bracht om dan zelf in zijn eentje hetzelfde te proberen. En dan is het nog Contador die het wil vergeten en terug vriendjes worden en Armstrong die durft klagen over gebrek aan collegialiteit ![]() | |
Leatherface | woensdag 30 december 2009 @ 23:13 |
Boonen is meestal wel van de straight talk. Als hij zoiets zegt heb ik er weinig twijfel over dat het grotendeels klopt. | |
SaintOfKillers | woensdag 30 december 2009 @ 23:16 |
Zolang hij geen black-outs heeft toch ![]() | |
Leatherface | woensdag 30 december 2009 @ 23:17 |
Armstrong wilde blijkbaar heel graag die Tour winnen en was bereid om daar ver voor te gaan. Desnoods heel de ploeg tegen Contador opzetten. Dat er ook nog ene Andy Schleck rondreed vergeten we gemakshalve dan maar. Hoe dan ook: game on in 2010. | |
Leatherface | woensdag 30 december 2009 @ 23:17 |
quote: ![]() | |
Beregd | donderdag 31 december 2009 @ 09:33 |
armstrong ![]() | |
Joost-mag-het-weten | donderdag 31 december 2009 @ 10:55 |
quote:Armstrong is gewoon écht een 'zak' van een mens ... | |
Leatherface | donderdag 31 december 2009 @ 10:59 |
Njah, hij wilde ten koste van alles die Tour winnen, lijkt mij. Het werd al snel duidelijk dat hij Contador op pure fysieke kwaliteiten niet zou kloppen. Dan maar via psychologische oorlogsvoering, heeft ie misschien gedacht. Mocht Contador daaronder zijn bezweken, had ie natuurlijk alsnog met Andy Schleck af te rekenen.... | |
SaintOfKillers | donderdag 31 december 2009 @ 11:50 |
Hinault probeerde hetzelfde met Lemond. Met hetzelfde resultaat ook. | |
Joost-mag-het-weten | donderdag 31 december 2009 @ 11:54 |
quote:Alleen was het daar van vooraf duidelijk dat Hinault de kopman zou zijn, en Lemond had toen ook nog geen Tour gewonnen natuurlijk ... | |
Leatherface | donderdag 31 december 2009 @ 12:07 |
Ik vind het zo typerend aan Armstrong dat ie zo'n conflict doortrekt. Je zou denken: het was een strijd van hard tegen hard. Contador kwam als winnaar uit de bus. Leg je daar dan bij neer en bury the hatched. Maar hij houdt zo'n 'vete' dan aan. Contador heeft naar mijn weten maar 1 keer zijn ongenoegen geuit over Lance. Daarentegen was Armstrong de Spanjaard al aan het kleineren tijdens Parijs-Nice op zijn Twitter. Okay, je weet nooit wat er achter de schermen gebeurde, maar in het publiek vind ik Armstrong onsportiever dan Contador, op grond van wat doorsijpelt. Zal nog flink wat moddergooien worden tussen het Astana-kamp en RadioShack, schat ik zo | |
SaintOfKillers | donderdag 31 december 2009 @ 12:49 |
quote:Nee, hoor. Lemond was het jaar ervoor al beter en kon Hinault kloppen, maar werd kalm gehouden door hem te beloven dat de ploeg het volgend jaar volledig in zijn dienst zou rijden. Toen begon Hinault tijdens de Tour plots te beweren dat hij toch ging afwachten om te zien voor wie ze gingen rijden, ook wanneer bleek dat Lemond veel sterker was. Pas toen Lemond hem echt op zijn nummer zette en hem uiteraard zonder enige hulp ging halen, brak Hinault en wilde die vooral dat Lemond hem niet kapot reed. Dat was de rit waar ze "broederlijk" hand in hand over de aankomst kwamen. En na de Tour kwamen de Hinault-aanhangers overal kakelen dat hun held, onzelfzuchtig als hij was, even Lemond aan de zege had geholpen. Ach, hij had hem eigenlijk gewoon de zege geschonken. | |
Ericr | donderdag 31 december 2009 @ 14:38 |
Ach Contador heeft 1 voordeel, Armstrong gaat geen jaren meer door. Ook al kan zijn ploeg natuurlijk nog wel even blijven doorrollen. Volgend jaar zal de vete nog wel een paar keer gevoeld worden in de koers lijkt me. Ieder terrein waar Contador zich niet prettig bij voelt zullen de duimschroeven worden aangedraaid, van die wazige acties zoals dit jaar dat het peleton splitst in de vroege uren van een bergrit zal je volgend jaar misschien nog wel meer zien. | |
Ambrosius | donderdag 31 december 2009 @ 16:18 |
quote:Maakt het alleen maar leuker nu ze niet meer in hetzelfde team rijden ![]() | |
MarijeH | vrijdag 1 januari 2010 @ 14:31 |
Allereerst de beste wensen voor 2010. Het ziet er naar uit dat Allan Davis naar maandenlang speculatie toch voor Astana gaat rijden. Ik snap zijn keuze wel als ik eerlijk moet zijn. quote:Bron: Quick - Step site Het volgende bericht las ik vanmorgen op zijntwitter: quote: | |
wimderon | zaterdag 2 januari 2010 @ 02:13 |
Exclusief interview met Lance Armstrong Hé daddy, wie is die man daar in je gele trui?’ 'Het belangrijkste in het leven is dat je kan blijven dromen van een droom. Dat je uitdagingen blijft aangaan.' En zo traint Lance Armstrong (38) zich te pletter voor een achtste Tourzege. Harder dan ooit. 'Ik heb in 2010 méér te verliezen dan het voorbije seizoen. Elke spier van mijn lichaam is gefocust op dat ene doel: de Tour 2010. For sure, dat ik beter zal zijn.' Meer sceptici dan believers had Lance Armstrong toen hij op 9 september 2008 zijn comeback aankondigde na een stop van uiteindelijk 1274 dagen. Het was géén platte publiciteitsstunt voor de Lance Armstrong Foundation Livestrong, zoals de eeuwige Armstrong-haters beweerden. Het werd dé comeback van het jaar. Sinds zijn derde plaats in Parijs is hij in de Verenigde Staten en ver daarbuiten onsterfelijk. Tien jaar geleden was Neil Armstrong, de eerste man op de maan, zoveel populairder dan Lance. Nu is het andersom. Amerika ligt aan zijn voeten. We waren zelf getuige hoe meer dan zeshonderd mensen geduldig dik een uur in het schemerdonker - buiten de kleine fietswinkel van Dave Lettieri in Santa Barbara - wachtten om The Boss te zien, en zijn nieuwe fotoboek 'Comeback 2.0' te laten signeren. Als gingen ze op visite bij Santa Claus. Zo vulde Lance Armstrong zijn kerstdagen. Na zware trainingen in de Santa Ynez Mountains van het Californische achterland nog snel 750 handtekeningen per uur zetten. Na het trainingskamp met RadioShack in Tucson (Arizona) trok hij naar de zon van Californië. Daar verblijft hij in Montecito in een kast van een villa. Vanuit zijn tuin wipt hij zo de Pacific Coast in. Sun, sea and surfin'. Montecito is een voorstadje van Santa Barbara, een kleine twee uur rijden van Los Angeles. Het is de nieuwe pleisterplaats voor de celebrities van Amerika. De sterren van Hollywood slijten er een anoniem leven achter dikke muren, ver weg van de veel te drukke heuvels van Beverly Hills. 'Kevin Costner, Kirk Douglas, Jimmy Connors, Madonna, John Cleese, Brad Pitt en Angelina Jolie, Jennifer Lopez, Madonna, Oprah Winfrey, Tom Cruise, Lance Armstrong...', somt de receptioniste van ons hotel in één adem op. 'Toen Oprah Winfrey hier in 2001 kwam wonen, was dit het duurste huis van de States. Dik vijftig miljoen dollars', zegt Lance Armstrong met grote ogen. The Boss zit in werktenue: een short, Livestrongvestje aan en zwarte recuperatiekousen om. Een gesprek met de 'Comeback Kid' in zijn Californische uitvalsbasis. Aan de voordeur staat geen knoert van een kerstboom maar zijn Trek Madone-fiets. Op het stoeltje ligt zijn Livestrong-helm. Het zijn de stille getuigen van een zware trainingsdag zo kort voor kerstmis, weliswaar bij een zomertemperatuur van 25 graden. Dit is dé pleisterplaats van de happy few. Wat heb je met dit paradijs? 'Ik ontdekte Santa Barbara in de winter van 1997. Dit is een perfecte trainingsplek. Mijn ex-vrouw Kristin kwam hier al vroeger. Hier trouwde ik met haar. 's Zomers verblijft ze hier met de kinderen. In Montecito begon ik in 1998 de eerste trainingen na mijn kanker. Vorig jaar hadden we hier samen een zomervakantie met de kinderen. Toen we terugvlogen naar Austin, lichtte ik haar in van mijn plan voor een tweede comeback. Toen mijn kids het hoorden, waren ze wild enthousiast. Ze herinnerden zich niet zoveel meer van die zeven opeenvolgende Tourzeges.' Hoe kijk je zelf terug op dat bewogen jaar 2009? 'We deden veel. Te veel. No regrets, geen spijt, maar dit doen we niet over in 2010. Als ik terugkijk: van Australië tot Ierland, zoveel stops, koersen, geldinzamelingen en meetings voor Livestrong, werk naast de fiets, de crash, baby Max, de Tour... a lot of stuff.' De cijfers spreken voor zich. De Amerikaanse krant USA Today rekende onlangs uit dat je voor Livestrong al meer dan 325 miljoen dollar bijeen hebt gespeecht. 'Het was belangrijk voor de Foundation dat ik er veel persoonlijke tijd voor uittrok. Gesprekken met toppolitici. In Dublin zag ik ook even jullie minister van Volksgezondheid, Laurette Onkelinx. Elke dag was ik ermee bezig. Nog altijd. Op dat vlak overtrof ik alle verwachtingen.' 'In 2009 was de balans tussen Livestrong en koersen fifty-fifty. In 2010 ga ik terug naar een traditioneler programma. Ik ben weer meer wielrenner. Ik val opnieuw in mijn goede gewoonten. De Tour Down Under uitgezonderd is het back to the roots. Er is wel de Ronde van Californië in mei, maar vroeger koersten we toch niet veel in deze periode. Ik doe ongeveer hetzelfde als bij mijn eerste comeback. De Dauphiné Libéré als aanloop naar de Tour.' Wat was het hoogtepunt en dieptepunt van het jaar? 'Het dieptepunt was de sleutelbeenbreuk in de Vuelta a Castilla y León. Een bijzonder hard moment. Neen, een harde periode. Ik stond weken achteruit, en de comeback was al veel zwaarder dan ik ooit had verwacht. Het ritme van de koersen, de nervositeit... Ik was heel bang. Ik had dat vroeger nooit. Okay, de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race boezemen altijd iedere renner schrik in, maar ik had dat overal. De Giro veranderde alles voor mij. Een bijzonder zotte ronde. Ik dacht: als ik dit beëindig, dan finish ik overal.' Ondertussen was je al dicht bij je derde stop in je carrière. Was de Tour of the Gila (New Mexico) niet het kantelpunt? 'Vrij snel na de val zag ik het niet meer zitten. Johan Bruyneel belde onophoudelijk om te checken hoe het met mij was. Eén week lang weigerde ik alle contact. Johan werd razend. Hij stuurde me een bericht: neem godverdomme je telefoon op (zegt het in het Vlaams, red). Ik dacht, misschien is het tijd om nu te zeggen: mijn comeback was een heel slecht idee. Hij liet me echter geen keuze. No way.' Was het een slecht idee, een comeback na drie en een half jaar? 'Ik had toen gemengde gevoelens. Na de crash kon ik zeggen: luister, deze risico's hoeven niet langer. Na de operatie schoot dat door mijn hoofd. Nooit was me op de fiets iets ernstigs overkomen. En dan ineens, wraaghh, vreselijk. Sommige jongens, zoals mijn ploegmaat Chris Horner, hebben dat elk jaar voor. Johan liet me echter niet toe dit als excuus te gebruiken. Sterk van hem. Hij was altijd al een sterke kracht in mijn leven.' Wat was het hoogtepunt? 'Dat was 4 juni, de geboorte van Max na een natuurlijke bevruchting. Dat was ongelofelijk. Yeah, dat was leuk. Mijn andere kids waren daarbij. Een mijlpaal voor onze familie. Dat was voor mij de tweede comeback van het jaar. Maxwell Edward Armstrong was een belangrijke boodschap voor de hele kankergemeenschap. Hij is een teken van hoop. Na al die chemo was ik meer dan tien jaar niet in staat om kinderen te krijgen. Dat was geen sportief hoogtepunt maar wel dé piekervaring van 2009.' 'Op sportief vlak was ik gelukkig met mijn derde plaats in de Tour. Het was een compleet ander gevoel geweest indien ik vierde was geëindigd.' Op de podiumfoto's van Parijs zie je er niet bepaald gelukkig uit. De manier waarop je naar Contador kijkt, spreekt boekdelen. In je boek 'Comeback 2.0' schrijf je nochtans dat het zicht vanop het eindpodium eerder leuk is. Hoe rijm je dat? 'Woh, op de meeste foto's van de Champs-Elysées zie ik er niet gelukkig uit. Ik was klaar om te vertrekken. Na drie weken vol volstrekte chaos wou ik naar huis. Deze Tour was veel stressvoller dan de meeste die ik reed. Het is geen geheim. Het was een bizarre, onaangename situatie. Vanbinnen was ik leeg. Ik wist toen ook dat dat we Astana zouden verlaten, dat we met RadioShack een nieuwe grote partner hadden en dat we alle jongens en de staff zouden meenemen.' Johan Bruyneel zei dat je eerder als een bodybuilder het seizoen begon. 'Dat klopt, maar wat wil je? Ik trainde voor de Marathon van Chicago. Ik was toen echt dik. Vier maanden was ik al bezig, maar ik verwachtte niet dat ik opnieuw zou koersen. Ineens besliste ik weer coureur te worden. Zelfs Eddy Merckx was heel sceptisch. Hij verwachtte me niet in de eerste tien in Parijs. Hij was na afloop aangenaam verrast.' 'Ik verloor zeven kilogram. In de winter was ik zwaar, maar ik had geen hoog vetpercentage. Spieren zijn moeilijk om te verliezen. De Giro kwam me goed uit. Daar veranderde mijn lichaam. De Giro zorgde ervoor dat ik een competitief gewicht had. In de Tour was ik lichter dan ooit. Té licht, volgens Johan Bruyneel. Dat zijn dingen die gebeuren wanneer je vier jaar weg bent van de wielerscene. Veel zaken veranderen. De anderen veranderen, jij. Dat maakt het zo mooi om nog een nieuw seizoen te doen waarin alles veel conventioneler is.' Waren er veel dagen dat je lichaam de bevelen niet beantwoordde? 'Ja hoor, in de Tour had ik veel van die momenten. Ook in de Giro. Die etappe naar Blockhaus, alle tijdritten van de Tour. De rit naar Verbier. Het was nie één renner die van me wegreed. Neen, enkele coureurs, misschien wel tien.' Wat dacht je dan: was ik niet beter op de beach van Santa Barbara gebleven? 'No, no no. Doorgaan. Zo hard als ik kon. Ik zei bij mezelf: Lance, je kan niet sneller. Dit is nu je niveau. Verbier was een slechte dag, ik liep pas als negende binnen. Het grootste probleem situeerde zich de dag voordien in Pontarlier toen George Hincapie net naast het geel had gepakt. Dat was stressen. George dacht dat we tegen hem hadden gereden, wat we niét deden. De Amerikaanse tv-stations sprongen erop. Het was één puinhoop. George wou niemand van ons spreken. Wekenlang. Hij, de man die zeven keer aan mijn zijde had gestaan. Het is ondertussen bijgelegd. Gelukkig.' Je beweerde zelfs dat je derde plaats een overwinning waard was. 'Ja, ik denk er nog altijd zo over. Had ik sommige zaken anders aangepakt, dan had ik tweede kunnen worden. Ik maakte fouten in de bergrit naar Le Grand Bornand. Ik had ze nooit mogen laten wegrijden, maar moest er alleen zijn achteraan gegaan. De Schleck-broers bleven maar aanvallen. Ik was bang om over de toeren te gaan, zoals op Verbier. Ik zat gevangen, met Wiggins en Vandevelde. Voorin had ik twee ploegmaats, Contador en Klöden. Ik kon niets doen. Ze namen dertig seconden, één minuut, anderhalve minuut.' 'Vóór de Tour dacht ik dat ik kon winnen. Zelfs tijdens de Ronde. Tot Verbier. Ik had links en rechts al wat tijd gekocht. In La Grande-Motte, in de ploegentijdrit. Maar ik was nooit dicht bij de eindzege. Dan mag je niet ongelukkig zijn. Contador was dit jaar veruit de verdiende winnaar, maar ik ga ervoor.' Is dat de les van 2009, dat je een achtste Tour ooit kan winnen? 'Het zal heel moeilijk worden. Ik moet beter zijn dan in 2009. Ik zal beter zijn. For sure. De acclimatisatie als wielrenner ligt achter de rug. Dat is winst. Maar hij (Contador, red) zal heel moeilijk te verslaan zijn. Net als Andy Schleck. Hij is een héél goede renner, misschien wel de beste die we ooit zagen. Op Verbier haalde hij 1850 hoogtemeters per uur. Het is een korte steile klim, perfect Zwitsers asfalt, maar toch. Het is een ongelofelijke prestatie.' Vandaar dat je nu al als een dol trainingsbeest tekeer gaat. Vandaag zijn we zaterdag 19 december, je deed een uur yoga en zat 6,5 uur op de fiets. Zo vroeg in de voorbereiding. 'Ik ben 'completely fucked'. 4000 hoogtemeters, vergelijkbaar met een stevige bergrit. We gingen tot 1500 meter hoog. Ik werkte in deze periode van het jaar nooit zo hard, maar ik was jonger (mijmerend). Ik heb ook niet meer de tijd om uit te zoeken of ik even kan rusten. Ik was deze winter nooit zonder training. Ik ging maar door. In de gym, lopen, hiking, yoga, mountainbike. Ik denk dat ik een beter persoon ben als ik dagelijks wat zweet laat, als ik lijd.' 'In de tijd van Ullrich had ik daarmee het verschil gemaakt. Maar het zijn twee verschillende personen. Alberto is een harde werker, en hij heeft meer talent dan Ullrich. De enige variabele is de tactiek. Met RadioShack hebben we een heel uitgebalanceerd team, met de slimste mens voor dit vak die de auto bestuurt. Dat is onze troefkaart. Dit moeten we uitspelen. We delen het leiderschap, maar op het einde van de dag heeft Bruyneel het voor het zeggen. Zeker weten. Johan is een goede luisteraar, maar hij heeft het laatste woord. He's the boss.' Kan Alberto Contador de Tour winnen zonder Johan Bruyneel? 'Dat zoeken we straks uit. Antwoord op 25 juli. Ik heb gezien wat hij deed en hoorde ook over de teamradio wat hij dacht, hoe hij het wou aanpakken. Wel, dat waren tactisch héél gevaarlijke zaken om uit te voeren.' Je maakte ook wel een pak fouten. Zo helemaal anders dan de controlefreak van vroeger. 'Ik weet het. Ik trok te veel tijd uit voor de mensen. Ik bereidde me voor in de bergen van Aspen omdat Anna en ik onze zoon wilden zien geboren worden in Colorado. Ons huis staat er op 2400 meter hoogte. Je klimt de hele dag aan 4 à 5 procent, terwijl het in de Tour gemiddeld 8 tot 10 procent is. Je kan dus niet dezelfde kracht ontwikkelen. Dat was het enige wat ik ontbrak. Ik had uithouding en recuperatie, maar ik kon niet in het rood blijven rijden. In 2009 was ik eerder een diesel. Ik moet opnieuw een sportkar worden. Af en toe moet je de turbo kunnen gebruiken. Niet elke dag, want dan brand je op.' Je lijkt veel diplomatischer geworden. Waar is de tijd van je scherpe uitspraken? 'Ik heb geen andere keuze. Vier jaar weg, achtendertig jaar oud, you know. Vroeger was het anders. Al die jaren was ik zeker dat ik de Tour won. Dat was de logica zelve. In januari zei ik het al. Toen de Spanjaard Chechu Rubiera dit de eerste keer hoorde, kon hij zijn eigen oren niet geloven. Ik loog ook niet.' 'Ik kan dat nu niet meer zeggen. Het agressiefste wat ik dit jaar zei was dat indien Carlos Sastre de Tour won, ik dat ook nog kon. Ik was een 'asshole' om dit soort niet respectvolle dingen te roepen, maar ik kreeg gelijk. Mijn resultaat in 2009 was sterker dan zijn prestatie in de Tour van 2008.' Is 'El Pistolero' eigenlijk te kloppen? Is The Boss straks helemaal back? 'Maakt hij geen tactische fouten, dan wordt het heel moeilijk. We moeten pokeren met Leipheimer, Klöden en ik. Dit jaar stond hij op een superhoog niveau. Hij heeft ook een heel harde kop. De avond na zijn stomme tactiek op Le Grand Bornand was hij oneindig lief op de teammeeting. Hij vroeg vergiffenis, jankte, weende dikke tranen, maar de volgende dagen: bang, weer vooruit. Dat toont hoe verdomd mentaal sterk hij is. De negatieve sfeer in het team die ik had, hielp hem. Hij is een karakterbaasje en kan er nog op vooruitgaan.' Wanneer ben je over je volgende Tour tevreden? 'Als ik beter doe. Dat betekent winnen, of tweede worden. Ik werd geleidelijk beter in de Tour. De tweede helft was beter dan het begin, de tijdrit van Annecy uitgezonderd. Ik weet nog altijd niet wat er toen gebeurde. Mijn positie op de fiets was een ramp. Nu zit ik al twee centimeter(!) hoger. Vroeger mat ik elke dag mijn houding. Dit jaar had ik zelfs geen meter bij. Ik was gewoon een compleet andere persoon.' 'Een jaar geleden, bij mijn start in de Tour Down Under, had ik geen enkel idee waar het schip zou stranden. Ik kwam in Adelaïde in een criterium terecht. Rondjes draaien in mijn eerste wedstrijd na drie en een half jaar. Ik wist niet waar ik het had. Ik werd gek. Wat? Dit? Pff.' Je schreef in je boek 'Comeback 2.0': 'Mijn kinderen vroegen zich in Parijs af wie die man was die dad's gele trui droeg. 'Neen, het zijn geen grote fans van hem, het zijn 'mijn' fans. Ze kennen hem. Ze praten erover, geven commentaar. Toch was het een heel grote les voor hen dat ik verloor. Vooral voor mijn zoon Luke. Hij leeft met behoorlijk wat druk als de zoon van... Dad was altijd de winnaar, had altijd succes. Op een dag kwam er een oudere jongen naar hem toe en zei: je bent toch Luke Armstrong. Je vader is de man die nooit verliest. Een jongen die zoiets hoort... Deze zomer zagen ze dat ik technisch verloor. Ze waren toch blij met mijn prestatie want ik deed mijn stinkende best. Het gaf mijn kinderen een andere kijk op mij.' Toch stond je in Montpellier op het punt geschiedenis te schrijven. 22 honderdsten van een seconde was je van legendarisch geel verwijderd. 'Die avond na de ploegentijdrit was ik honderd procent zeker dat ik 's anderendaags op Arcalis in het geel stond. Ik was niet ontgoocheld omdat ik de trui niet overnam. In die bergrit speelden er drie zaken: mijn wens om iets te ondernemen, er was de teamstrategie, en dan nog iemand die een eigen plan had. Klöden was de man die het meest geleden heeft, zowel op Arcalis als naar Le Grand Bornand, waar hij door Contador uit de wielen werd gebonjourd. Op Arcalis trok Klöden de groep, reed een egaal tempo zodat we het geel zouden nemen. Maar het plan werd gedwarsboomd.' Op de foto's van Arcalis zag je er zowaar grijs uit van de inspanningen. 'In Andorra was ik niet goed. Volgend jaar zal ik een ander gezicht trekken.'De fraaie kustlijn van Santa Barbara, waar het altijd mooi weer is: ideale trainingsomstandigheden voor Armstrong. | |
Bismarck | zaterdag 2 januari 2010 @ 15:38 |
QuickStep komt in 2010 terug met de retro-outfit. In 2009 wou QuickStep ook in dit truitje starten tijdens de Ronde van Vlaanderen maar de UCI had het toen verboden omdat een ploeg niet tijdens het seizoen - en zeker niet zonder toestemming - van tricot mag wisselen. ![]() | |
Leatherface | zaterdag 2 januari 2010 @ 16:22 |
quote:Uhm? Cervelo wisselde van tricot het voorbije seizoen. In de Tour gingen ze van een zwart outfit over op een wit. Ook Saeco deed dat eens, naar ik meen. Er zal dus wel toestemming moeten worden gevraagd. Maar dat het uberhaupt niet mag klopt niet. | |
Sjoerd102 | zaterdag 2 januari 2010 @ 16:51 |
ook AG2R wisselde van tenue afgelopen seizoen. | |
Roberto258 | zondag 3 januari 2010 @ 02:28 |
Saeco deed dat toen tijdens de Giro om de fiets te promoten ofzo, ze kregen daar toen wel een boete voor. | |
Joost-mag-het-weten | zondag 3 januari 2010 @ 02:32 |
Saeco kwam destijds in de Tour trouwens eens in een Romeins tenuetje opdagen bij een rit. Met Cipo die in een koerskleed als was hij Julius Caesar even meereed om dan bij de eerste berg af te stappen ... | |
jakkop | zondag 3 januari 2010 @ 14:36 |
quote:Ik heb veel respect voor Armstrong als sporter, maar wat is het toch een lul. Ik zie hem volgend jaar niet winnen. Hij is een goede tactische renner, zeker met Bruyneel in de rug, maar Contador is ook niet dom, en fysiek stukken sterker. | |
SaintOfKillers | zondag 3 januari 2010 @ 15:00 |
quote:Ach, je kan het altijd op 2 manieren zien. Het kan alleen maar moeilijker worden voor Contador, want hij heeft een (veel) zwakkere ploeg dan vorig jaar. Ook heeft hij het tactisch genie Bruyneel niet meer achter zich. Of het kan alleen maar makkelijker worden, want de omkadering is misschien van 10 op 10 naar 6 op 10 gegaan, maar een 6 op 10 die je helpt, betekent nog altijd meer dan een 10 op 10 die je vooral tegenwerkt en je successen enkel als anticlimactische troostprijs ziet. De vraag is vooral wat de Kazakkenconnectie van Vino doet. Gaan die voor Vino en laten die Contador zijn ding doen of gaan ze vol voor de Spanjaard? | |
Joost-mag-het-weten | zondag 3 januari 2010 @ 15:37 |
quote:Ik denk dat Vino nuchter genoeg is om te weten dat hij de Tour niet kan winnen , maar ze dat wel met Contador kunnen doen. Overigens, zo slecht vind ik die ploeg toch ook niet. Zeker met ook Pereiro daar nog eens bij , als die "wegkapitein" kan worden in die Tourploeg en De La Fuente ... | |
Sautor | zondag 3 januari 2010 @ 15:38 |
Wat een lelijke shirtjes zeg van Quickstep. | |
Bismarck | zondag 3 januari 2010 @ 17:02 |
quote:Precies, genoeg kwaliteit bij Astana om Contador aan een derde tourzege te helpen. Rijden veel mannen rond die al vier - vijf grote rondes hebben gereden, al dan niet in dienst van een kopman. Zet bijvoorbeeld onderstaande selecties tegenover elkaar en Radioshack oogt op papier iets sterker maar dat verschil maakt Contador in de bergen wel goed ... Alberto Contador - Lance Armstrong Alexandre Vinokourov - Levi Leipheimer Oscar Pereiro Sio - Andreas Klöden David De La Fuente - Chris Horner Maxim Iglinskiy - Janez Brajkovic Allan Davis - Gert Steegmans Andrij Grivko - Sebastien Rosseler Benjamin Noval - Gregory Rast Paolo Tiralongo - Yaroslav Popovych | |
wimderon | zondag 3 januari 2010 @ 17:31 |
quote:Afhankelijk van het niveau van Vino in de bergen zijn dat stuk voor stuk mindere namen zoals ze nu naast elkaar staan, op Tiralongo na misschien (en Grivko vs Rosseler, maar ik denk niet dat Rosseler de tour rijdt) en uiteraard Contador zelf. Verder vergeet je Zubeldia en Paulinho nog bij Radioshack. Saxo heeft ook een beter team trouwens. | |
Leatherface | zondag 3 januari 2010 @ 17:39 |
Tsja, bijna alles valt of staat met een Tourzege voor Contador, lijkt me. Lukt dat, dan is het mission accomplished. Lukt het niet, mislukt seizoen. | |
wimderon | zondag 3 januari 2010 @ 17:50 |
quote:Maar als er echt aangezet wordt waaien die mannen er allemaal af waarschijnlijk (Pereiro moet eerst maar weer eens een fatsoenlijk niveau bereiken voordat hij wat kan betekenen trouwens). Dan zal alles op de schouders van Contador terecht komen als hij met de Schlecks en Armstrong+Leipheimer samen zit. | |
SaintOfKillers | zondag 3 januari 2010 @ 17:59 |
In de bergen hoeft Contador niemand te vrezen, daar wachten ze toch weer allemaal tot de slotklim, zeker bij RadioShack, anders rijden ze hun ouwe diesel in de vernieling. Het grootste gevaar schuilt in de waaiers en daar heeft hij met Vinokourov een hele goeie bij zich. Vino geraakt misschien met moeite nog vlot een Alp op, maar tegen de wind bonken kan hij nog wel als de beste. De enige manier waarop ik RadioShack de Tour zie winnen, is door een tactiek waarbij Contador zich verkijkt op Armstrong en Leipheimer ermee aan de haal gaat. | |
#ANONIEM | zondag 3 januari 2010 @ 18:05 |
quote:Of als er in de kasseien-etappe iets raars gebeurt. | |
wimderon | zondag 3 januari 2010 @ 18:15 |
quote:Als Andy Scheck opnieuw een stap maakt zoals afgelopen jaar komt er een moment dat hij niet meer hoeft te lossen bij Contador en dan kan het tactische spel beginnen. Ik neem tenminste aan dat Schleck in dat geval niet op z'n Basso's als een schoothondje gaat meedraaien op kop. Ook een vraagteken bij Armstrong. Die zal zeer waarschijnlijk toch ook veel beter voor de dag komen dit jaar en heeft al aangegeven dat hij zich vorig jaar verkeerd heeft voorbereid op het klimwerk. | |
Sjoerd102 | zondag 3 januari 2010 @ 22:25 |
http://frontpage.fok.nl/nieuws/365149/1/1/100/armstrong-start-in-amstel-gold-race.html Dan hoef ik komend jaar niet de AGR te gaan kijken met de motor ben ik bang. Dan staan er natuurlijk allemaal die wannebe Lance fans langs de weg. | |
jakkop | zondag 3 januari 2010 @ 22:27 |
Dat mag toch wel een verrassing heten. | |
Bismarck | maandag 4 januari 2010 @ 00:24 |
quote:Volgens mij kan hij beter stoppen dan bij zo'n ploeg eindigen in z'n laatste jaar. Toegegeven, als hij er nog plezier in heeft, dan moet hij het niet laten. Maar probeer dan iets bij ISD of Ceramica Flaminia te versieren. Voor je het weet eindig je bij Betonexpressz 2000-Limonta. | |
rubbereend | maandag 4 januari 2010 @ 00:31 |
Hij gaat gewoon nooit stoppen ![]() | |
wimderon | maandag 4 januari 2010 @ 15:15 |
quote: | |
rubbereend | maandag 4 januari 2010 @ 15:23 |
quote:Alsof Wiggens de Tour kan winnen ![]() | |
rubbereend | maandag 4 januari 2010 @ 16:35 |
quote:] | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 4 januari 2010 @ 16:36 |
quote:Alsof hij vierde kan worden ![]() | |
Bismarck | maandag 4 januari 2010 @ 19:44 |
![]() ![]() Team Sky heeft zich gepresenteerd aan de pers. Website is ook online. | |
Tommeke | maandag 4 januari 2010 @ 21:21 |
quote:Haha, held ![]() | |
Sautor | maandag 4 januari 2010 @ 21:40 |
quote:Cipo is altijd al een held geweest met zijn rare pakjes. Kan me nog zijn zebrapak in de Gironingen herinneren ![]() | |
Sjoerd102 | maandag 4 januari 2010 @ 21:47 |
quote:Dat was toch het normale shirt van de sponser? | |
Bismarck | maandag 4 januari 2010 @ 21:53 |
Domina Vacanze, ja.![]() | |
marcodej | maandag 4 januari 2010 @ 21:53 |
quote:Domina-Vacanze inderdaad. Mooi tenue overigens. Hij heeft wel een keer een tijgertenue gehad: ![]() ![]() ![]() ![]() Wat een koning. ![]() | |
Roberto258 | maandag 4 januari 2010 @ 22:10 |
quote:Nee, bij de proloog in 2002 had hij ook iets speciaals aan. Ik weet alleen niet meer wat precies ![]() | |
Bismarck | maandag 4 januari 2010 @ 23:30 |
Lampre - Farnese Vini is overigens nog steeds in afwachting van een ProTeamstatus (of een ProContinentaalstatus). De UCI ProTour Raad (UPTC) heeft op 26 november 2009 bekend gemaakt dat zij 17 teams als ProTourteams heeft geregistreerd. De UPTC heeft zonder opgaaf van reden geweigerd om Lampre als ProTeam te registreren en heeft de zaak doorverwezen naar de licentiecommissie. Op 18 december 2009 heeft de UCI twintig teams bekend gemaakt die om een Wild Card Status hebben gevraagd. Bij de namen geen Lampre. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Lampre staat ook niet op de startlijsten voor de Tour de San Luis en/of de Tour Down Under. Lijkt me toch dat zij op z'n minst het seizoen willen beginnen in de Ronde van Calabrië. | |
TargaFlorio | maandag 4 januari 2010 @ 23:44 |
quote:Wat voor auto's zijn dit? Lexus? | |
jakkop | maandag 4 januari 2010 @ 23:48 |
Mooie shirtjes van Sky, maar ben benieuwd of ze Cervelo achteraan gaan als ze er achter komen dat zwart behoorlijk warm is. ![]() | |
marcodej | maandag 4 januari 2010 @ 23:50 |
quote:Jaguar ![]() ![]() | |
rubbereend | maandag 4 januari 2010 @ 23:57 |
quote:Cervelo gaat toch dit jaar weer over op zwart? | |
TargaFlorio | dinsdag 5 januari 2010 @ 11:15 |
quote: ![]() ![]() | |
rubbereend | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:06 |
quote:Ik denk dat Freire het vermoeden heeft dat hij in Frankrijk niet zal mogen rijden ![]() ronde van Italië en de ronde van Spanje gaan volgens mij prima voor hem | |
Sautor | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:28 |
quote:Hoezo zou hij niet mogen dan? | |
rubbereend | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:29 |
quote:Omdat ik denk dat ze de ploeg rond Menchov en Gesink bouwen en Freire maakt vrij weinig kans op een etappe | |
Leatherface | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:54 |
Gaat Cav eigenlijk weer de Giro rijden, of is daar nog niks over bekend? | |
rubbereend | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:55 |
Het WK is toch vrij vlak? Dus dan denk ik dat veel topsprinters de Vuelta verkiezen | |
SaintOfKillers | dinsdag 5 januari 2010 @ 15:06 |
Ik denk dat je vooral bij zwaardere parcoursen gerodeerd uit de Vuelta moet komen, bij een relatief simpel parcours als dit jaar lijkt het me iets minder belangrijk (al zal 't nog steeds beter zijn). Ik vermoed trouwens dat Freire in de Giro meer aankomsten vindt die hem goed liggen dan in de Tour. | |
rubbereend | dinsdag 5 januari 2010 @ 15:24 |
quote:Mooie Mario reed in 2002 ook bewust de Vuelta, je wil toch de competitie opzoeken als sprinter lijkt me. | |
Sautor | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:00 |
quote:Hoeft natuurlijk niet al te veel te zeggen. Voorheen deed Freire het ook altijd alleen (of met Flecha). Heb het parcours nog niet gezien, maar er zal vast ergens wel een heuvelop-aankomst zijn ![]() | |
Zelva | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:19 |
quote: ![]() quote:Wielerflits Eigenlijk vind ik het juist het opvallendste dat hij de AGR en LBL volledig links laat liggen. | |
Bismarck | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:19 |
quote:Dat en stiekem hoopt Freire natuurlijk toe te treden tot het exclusieve gezelschap met ritzeges in alle drie de grote ronden. | |
Zelva | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:23 |
quote:Nee. Er zit echt een zware klim in, gevolgd door een iets minder zware en naar en over de finish is het ook geen recht asfalt. Ik heb het parcours ooit ingevoerd op Bikely.com, en daar kwam het aantal hoogtemeters per ronde boven dat van Mendrisio. Of dat klopt, betwijfel ik dan weer, maar het zegt wel wat. En natuurlijk rijden ze in Geelong veel minder rondes omdat er nog een rit in lijn aan vooraf gaat. Maar Kenny van Hummel dicht ik in ieder geval geen kans toe. Edit: Oké, er is nu een .gpx-bestand beschikbaar. 241 hoogtemeters per rondje komt daar uit. In Mendrisio was het 245. 11 rondjes, 2651 hoogtemeters + 257 uit de rit-in-lijn = bijna 3000 hoogtemeters. Vlak? Neuh. [ Bericht 3% gewijzigd door Zelva op 05-01-2010 16:49:32 ] | |
rubbereend | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:46 |
quote:oke, dat stond er bij sportweek niet bij, mijn conclusie kan de prullenbak weer in ![]() En de afgelopen jaren hebben toch wel aangetoond dat hij niks te zoeken heeft in de AGR en LBL | |
wimderon | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:46 |
quote:Daar zijn ze al achter: ![]() | |
Leatherface | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:48 |
Dat WK op de weg in Geelong is in eerste instantie een rit in lijn? Waar starten ze dan? Melbourne? | |
Zelva | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:50 |
quote:Ja. | |
rubbereend | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:51 |
![]() | |
Zelva | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:52 |
quote:Nou, niks... | |
Zelva | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:53 |
quote:http://www.melbourne2010.(...)long-road-race-flash | |
Zelva | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:58 |
De eerste helling: De tweede: | |
SaintOfKillers | dinsdag 5 januari 2010 @ 17:09 |
McEwen is al een tijd bezig over het WK in Geelong en die kent het parcours toch, veronderstel ik (hij heeft er volgens mij zelfs al met toeristen rond gereden). Nu is McEwen zeker geen sukkel die nergens over raakt, maar toch ook geen superklimmer, dus als die zichzelf kansen toedicht, dan zal het allemaal wel meevallen. | |
Zelva | dinsdag 5 januari 2010 @ 17:55 |
quote: quote:Geelong Advertiser Je zult mij ook niet horen beweren dat het een herhaling wordt van Mendrisio, daar is de opbouw van het parcours ook niet naar, maar lang niet iedereen zal fris zijn in de finale en het wordt zeker geen standaard massasprint waarbij het Engelse team wel even de gaten dichtrijdt en Cavendish afzet op de Moorabool Street. De koers voort ook niet voor niets naar Geelong natuurlijk. Als ze het vlak hadden willen houden, dan hadden ze net zo goed in Melbourne kunnen blijven. Wel een leuk detail overigens: Er is in Geelong een Cavendish Street en het parcours voert daar vlak langs. ![]() | |
rubbereend | dinsdag 5 januari 2010 @ 18:25 |
Nou 11 rondjes over dat circuit en dan blijven misschien een sterke Boonen of Freire over als sprinters. In hoeverre je dat nog sprinters mag noemen | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 5 januari 2010 @ 18:41 |
Na MSR vorig jaar durf ik gewoon stellen dat Cavendish als hij er zich echt op richt er nog gewoon bij zal zitten ... | |
Leatherface | dinsdag 5 januari 2010 @ 18:48 |
En na die overgangsrit door het Centraal Massief.... | |
rubbereend | dinsdag 5 januari 2010 @ 18:49 |
Kratje pils erop dat Cavendisch niet bij de eerste 5 komt? ![]() | |
marcodej | dinsdag 5 januari 2010 @ 19:42 |
quote:Cavendish kan dat ook gewoon tegenwoordig. | |
Leatherface | dinsdag 5 januari 2010 @ 21:22 |
Allan Davis definitief naar Astana, samen met oudere broer Scott.quote: | |
Bismarck | woensdag 6 januari 2010 @ 16:54 |
Gilberto Simoni blijft voor verrassingen zorgen. Astana, ISD-Neri, Lampre, Meridiana-Kamen en nu weer Rock Racing? Dan zou Lampre toch mijn voorkeur hebben., maar zij wachten nog op een licentie. Gibo wil in ieder geval de ronde van Trentino rijden, z'n geboortestreek. quote:Cyclingnews | |
Leatherface | woensdag 6 januari 2010 @ 17:00 |
Tsja, hij wordt toch echt te oud, hoewel hij de voorbije Giro nog niet zo onverdienstelijk reed. | |
Joost-mag-het-weten | woensdag 6 januari 2010 @ 21:53 |
Wat is uiteindelijk "te oud" hé ... Zolang je er zelf nog plezier aan hebt en weet wat je nog kan bereiken en wat niet meer ... | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 6 januari 2010 @ 21:58 |
quote:Al wordt ie 25ste in de Giro, dan houdt hij er alsnog gewoon 150 achter zich. | |
Leatherface | woensdag 6 januari 2010 @ 22:12 |
quote:Te oud om voor de zege in een grote ronde mee te doen. ![]() Maar nogmaals, hij doet het allesbehalve onverdienstelijk en voor zo'n ploeg als Rock Racing zou ie best wel waarde hebben. | |
Leatherface | donderdag 7 januari 2010 @ 09:08 |
quote:Die Meyer is toch wel een behoorlijk talent. Puntenkoers renner die het nu ook op de weg probeert. Evans en Rogers namen zeker niet deel? | |
Beregd | donderdag 7 januari 2010 @ 09:21 |
de volledige uitslag staat hier: http://www.cyclingnews.co(...)s-time-trial/results Trok niet echt aan, blijkbaar. Net als vele andere NK's tijdrijden. | |
Sautor | donderdag 7 januari 2010 @ 09:24 |
quote:Sowieso vind ik het al vaag dat ze de wegkampioenschappen ook al vroeg in het seizoen doen. Aan de andere kant zitten ze daarna fulltime in Europa (lijkt mij) en is het even heen en weer vliegen voor een titel ook weer zowat ![]() | |
SaintOfKillers | donderdag 7 januari 2010 @ 09:25 |
Konden alle Australiërs daar aan meedoen of zo? De laatste 3 werden op 39 km. op bijna een half uur gereden. | |
Ericr | donderdag 7 januari 2010 @ 09:37 |
Zou wel cool zijn als dat hier ook kon, ik zou zelf nog sneller zijn geweest dan die laatste 3. | |
Leatherface | donderdag 7 januari 2010 @ 13:08 |
Was niet echt een sterk bezette tijdrit. Maar goed, Cameron Meyer is zo'n beetje de Lars Boom van Australië volgens mij, hoewel Boom natuurlijk van het veld komt en hij van de piste. | |
Zelva | donderdag 7 januari 2010 @ 13:16 |
quote:Plus dat het nu zomer is daar en een kampioenschap ergens in juli geen optie is. | |
Joost-mag-het-weten | donderdag 7 januari 2010 @ 21:14 |
En ASO heeft de Dauphiné gekocht En Haussler wil volgend jaar RVV winnen En Frank Schleck is gebeten door n giftige vis | |
Leatherface | vrijdag 8 januari 2010 @ 09:41 |
quote:Tsja, RVV winnen. Sinds Milaan - San Remo schrijf ik Cavendish nergens meer voor af. Maar de kans lijkt mij eerlijk gezegd groter dat hij MSR opnieuw wint, of het WK Down Under. | |
Leatherface | vrijdag 8 januari 2010 @ 09:42 |
quote:Dat is wel mogelijk, maar dan moet ie toch zien af te rekenen met het Quick Step-blok. | |
SaintOfKillers | vrijdag 8 januari 2010 @ 09:50 |
quote:Naast dat interview stond een "eigenzinnige" voorspelling van het wielerjaar 2010 van het Nieuwsblad. Ze verwachten dat Armstrong de Tour gaat winnen, Schleck wordt daar 2e (en wint de AGR). Cavendish wint groen (net voor Boasson Hagen) en Gesink valt net naast het podium, maar wint de bollen. Contador en Gilbert gaan volgens hen een minder jaar hebben, zonder grote overwinningen. Boonen wint Milaan-San Remo én de Ronde van Vlaanderen en heeft dan een tegenvallende Tour. Steegmans rijdt verrassend goed in de RvV en PR en wint wat ritten in de Vuelta. Volgens mij gaan ze echt helemaal niets juist hebben, de bollen voor Gesink lijken me nog het meest waarschijnlijke... oh ja en groen voor Cavendish uiteraard. | |
Leatherface | vrijdag 8 januari 2010 @ 09:56 |
Schleck die de Gold Race wint lijkt me ook niet zo onwaarschijnlijk. Wil Boonen Milaan San Remo winnen, dan moet ie volgens mij toch al met een groepje wegblijven of solo aankomen. | |
SaintOfKillers | vrijdag 8 januari 2010 @ 10:00 |
Volgens mij krijgt de Tour exact hetzelfde podium als vorig jaar. De Belgen slagen er dit jaar niet in om de RvV en PR te winnen (dat doen Cancellara en - tot ergernis van veel Rabo-fans- Flecha). Schleck wint opnieuw LBL en Gilbert wint de AGR. Boonen wint weer 1 van de Vlaamse B-klassiekers en op 't einde van 't jaar wint hij Parijs-Tours of wordt hij wereldkampioen (geen massasprints). Als ik zou moeten gokken ![]() | |
Leatherface | vrijdag 8 januari 2010 @ 10:01 |
En MSR? Opnieuw Cav? | |
SaintOfKillers | vrijdag 8 januari 2010 @ 10:13 |
Op Italiaanse en Spaanse koersen heb ik altijd minder zicht, daar weet je vaak nooit wie er echt vol voor zal gaan, voor wie het een opwarming is en voor wie het een troostprijs is omdat ze elders faalden (dat laatste natuurlijk vooral op het einde van het seizoen). | |
Ericr | vrijdag 8 januari 2010 @ 12:34 |
quote:http://www.nusport.nl/wie(...)indigt-carriere.html Jammer maar wel begrijpelijk. | |
Bismarck | vrijdag 8 januari 2010 @ 12:46 |
quote:Flecha die iets wint...erg onwaarschijnlijk. Mijn koffiedik-kijk-lijstje: Giro - Franco Pellizotti Tour - Alberto Contador Vuelta - Aleksandr Vinokourov ![]() MSR - Alessandro Petacchi RVV - Heinrich Haussler PR - Tom Boonen LBL - Andy Schleck RvL - Philippe Gilbert | |
Leatherface | vrijdag 8 januari 2010 @ 12:57 |
Zonde van Horrillo. ![]() | |
Leatherface | vrijdag 8 januari 2010 @ 13:02 |
Laat ik trouwens ook maar eens een gokje wagen voor wat betreft de klassiekers en grote rondes. Milaan - San Remo: Mark Cavendish Ronde van Vlaanderen: Heinrich Haussler Parijs - Roubaix: Tom Boonen Luik - Bastenaken - Luik: Samuel Sanchez Amstel Gold Race: Alessandro Ballan Giro: Ivan Basso Tour: Alberto Contador Vuelta: Samuel Sanchez Ik zet dus hoog in op SamSan dit jaar. ![]() Verder winnen Cancellara en Gilbert aardig wat koersen, vermoed ik. ![]() | |
Beregd | vrijdag 8 januari 2010 @ 13:10 |
Ik geloof nooit dat haussler de ronde wint. Het wordt gewoon weer boonen dit jaar. Die is niet nog eens tevreden met enkel PR. | |
Leatherface | vrijdag 8 januari 2010 @ 13:24 |
Boonen is zeker niet uit te vlakken voor een nieuwe dubbel, hij heeft ook een zeer sterk blok. Maar mits hij de vorm van vorig jaar heeft, kan Haussler wel de RVV pakken naar mijn idee. | |
ElYefe | vrijdag 8 januari 2010 @ 15:17 |
Het nieuwe seizoen begint alweer bijna ![]() Geen Menchov in de Giro.. Mentsjov zal titel Giro niet verdedigen | |
rubbereend | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:50 |
quote:mwah hiuj wil het op zijn 28e op zijn erelijst hebben, dan heeft hij nog een paar jaar om daar naartoe te groeien | |
Joost-mag-het-weten | vrijdag 8 januari 2010 @ 21:31 |
quote:En toch , met pakweg Hushovd, Klier en Florencio kunnen ze bij Cervelo toch ook een blok opzetten, vind ik. | |
TargaFlorio | vrijdag 8 januari 2010 @ 21:39 |
Horillo ![]() | |
franklop | vrijdag 8 januari 2010 @ 22:02 |
Tour mogelijk weer over Passage du Gois? lijkt me niet dat ze dat zouden doen overigens ![]() | |
Sjiznit | vrijdag 8 januari 2010 @ 22:14 |
quote:Wat zou ik dát tof vinden. Echt, ik gun het hem. Vind die shirts van Sky trouwens ook best mooi, zal wel warm voor ze worden maar ziet er wel leuk uit. PS Hoi weer ![]() | |
SaintOfKillers | vrijdag 8 januari 2010 @ 23:20 |
Saxo zou ophouden met sponsoring op het einde van het jaar. Natuurlijk kan er gewoon een nieuwe sponsor komen, maar Andy Schleck is einde contract, dus ik vraag me toch af of die dat gaat afwachten en gewoon niet erg vroeg voor zekerheid elders kiest. | |
rubbereend | zaterdag 9 januari 2010 @ 00:05 |
quote:Ben benieuwd naar de slag om Andy, er zullen vast erg veel teams naar zijn hand dingen....... En ik denk dat Armstrong al een plekje voor hem gereserveerd heeft ![]() | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 9 januari 2010 @ 00:06 |
quote:Lefevre ook uiteraard ... ![]() | |
rubbereend | zaterdag 9 januari 2010 @ 00:12 |
wanneer loopt het contract van Menchov af? | |
thettes | zaterdag 9 januari 2010 @ 00:19 |
quote:Ik weet dat sommigen nogal wat antipathie hebben tegen "Rabo-fans", maar ik ben wel min of meer Rabo fan en ik vermoed dat naast mij ook vele anderen geen enkel probleem met Flecha als PR winnaar hebben. Ik gun wel meer renners het beste die niet bij Rabo rijden hoor. | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 9 januari 2010 @ 00:26 |
Iemand er trouwens al bij stilgestaan dat dit het eerste wielerjaar in pakweg 15 jaar wordt waar we géén "nieuws" over VDB zullen hebben ? | |
rubbereend | zaterdag 9 januari 2010 @ 00:35 |
quote:ja, we hoorden nu eigenlijk te horen dat hij bezig was met een grootse comeback ![]() | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 9 januari 2010 @ 00:50 |
quote:De vraag hoorde nu niet te zijn wat hij zou gaan winnen komend wielerjaar , maar wat hij niet zou gaan winnen ... ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 9 januari 2010 @ 13:07 |
quote: ![]() | |
wimderon | zaterdag 9 januari 2010 @ 13:39 |
quote: | |
wimderon | zaterdag 9 januari 2010 @ 13:43 |
quote: quote: | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 9 januari 2010 @ 14:25 |
quote:Ik vraag mij nog altijd af wat ie dat ene jaar geslikt had ... ![]() | |
Sautor | zaterdag 9 januari 2010 @ 15:41 |
quote:Jan of Lance? ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 9 januari 2010 @ 15:44 |
quote:Snuffel. | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 9 januari 2010 @ 18:22 |
quote: | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 9 januari 2010 @ 19:46 |
quote: ![]() | |
wimderon | zondag 10 januari 2010 @ 12:18 |
In Australië is Travis Meyer van Garmin de nieuwe nationale kampioen. Hij finishte solo nadat hij weggesprong uit de vroege vlucht, die het peloton voorbleef. In Nieuw-Zeeland geen Roulston of Dean, maar Jack Bauer. | |
Arcee | zondag 10 januari 2010 @ 12:26 |
quote:Ik heb er al weer zin in. ![]() | |
Tommeke | zondag 10 januari 2010 @ 12:28 |
quote:Had Garmin ook buitenlandse renners opgesteld? | |
Leatherface | zondag 10 januari 2010 @ 12:36 |
quote:Dubbelslagje dus voor de Meyer-broers. quote:Jack Bauer. ![]() | |
wimderon | zondag 10 januari 2010 @ 13:13 |
quote:Volgens mij niet. | |
Leatherface | zondag 10 januari 2010 @ 13:49 |
quote:Het voordeel van RadioShack is dat het een sterker team heeft dan Astana. Daar zal Armstrong of eventueel Leipheimer of Klöden van moeten profiteren. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 10 januari 2010 @ 13:59 |
quote:Contador moet gewoon genoeg eten en zelf aanvallen. Kortom: zorgen dat er geen Parijs-Nice situatie komt ![]() | |
Bismarck | zondag 10 januari 2010 @ 16:42 |
quote:Saxo Bank heeft ook een sterk team en met Andy Schleck een sterke kandidaat voor de eindzege. Sterker dan Armstrong, dat is. Armstrong mag dan nu weer een jaar professioneel fietsen in de benen hebben, hij is ook een jaar ouder. Leeftijd speelt wel degelijk een rol en de vraag is in hoeverre hij dat nog met zijn ervaring kan compenseren. Niets is onmogelijk bij een man die geacht werd onvruchtbaar te zijn door de chemo (of het was de postbode..), maar ik denk dat hij in de aankomsten bergop door een jongere generatie voorbij wordt gesneld. | |
Leatherface | zondag 10 januari 2010 @ 16:55 |
Qua explosiviteit op de klimmen zie ik hem ook niet veel winst meer boeken, maar de tijdritten kunnen beter, dat gaf Lance zelf ook aan. | |
wimderon | zondag 10 januari 2010 @ 17:12 |
quote:Hij denkt zelf juist op het gebied van explosiviteit veel winst te kunnen boeken ten opzichte van vorig jaar: quote:Daarnaast denkt hij aan dat hij op het tijdrijden ook wat te kunnen verbeteren: quote: | |
TargaFlorio | zondag 10 januari 2010 @ 17:17 |
Kan me niet voorstellen dat hij de Tour wint. Aan de andere kant durf ik iemand als Armstrong niet af te schrijven. | |
Joost-mag-het-weten | zondag 10 januari 2010 @ 17:35 |
quote:Hij zal allicht wel de juiste 'begeleiding' vinden die bij de rest ontbreekt ... | |
TargaFlorio | zondag 10 januari 2010 @ 17:53 |
quote:Kom op Joost niet zo cynisch | |
Ericr | zondag 10 januari 2010 @ 17:58 |
quote:Als hij deze kan vinden dan kan de rest het ook, 'begeleiding' is hooguit een kwestie van geld. Dat is geen probleem bij de top in het wielrennen. Of denk jij dat er speciale 'begeleíding' beschikbaar is voor Armstrong alleen. Beetje amateur kan waarschijnlijk dezelfde doping kan kopen als de top, mits het geld er is natuurlijk. | |
SaintOfKillers | zondag 10 januari 2010 @ 18:32 |
Een slimme entourage die je perfect kan zeggen wanneer je wel en vooral niet mag slikken zodat je nooit tegen de lamp loopt, zou wel een voordeel zijn. Maar goed, als dat al zou gebeuren, dan zou dat ook betekenen dat degenen die de ploeg verlaten massaal tegen de lamp zouden lopen aangezien ze geen gebruik meer kunnen maken van het beste uitgekiende systeem van het peloton en we weten allemaal dat dat niet het geval was. | |
Joost-mag-het-weten | zondag 10 januari 2010 @ 19:07 |
quote:Wat ik bedoel is dat ik mij niet kan voorstellen dat Lance naar "cowboys" als een Fuentes zou gaan ... Die zal wel professioneler bezig zijn ... | |
TheArt | maandag 11 januari 2010 @ 09:57 |
Shirts Footon:![]() Tsja ik weet eigenlijk niet echt wat ik hiervan moet vinden. | |
Ericr | maandag 11 januari 2010 @ 10:00 |
Dacht even dat ze naakt ging fietsen, wat een lelijke kleding. | |
Leatherface | maandag 11 januari 2010 @ 10:03 |
Het is hoe dan ook opvallende kleding. | |
Bismarck | maandag 11 januari 2010 @ 10:07 |
Goed herkenbaar in het peloton, daar is het een sponsor om te doen. De kleur moet goud voorstellen maar dat zie ik er niet in terug. Ik vind met name het tenue van de Portugese kampioen zo lelijk. Waarom zoveel grijs? De Portugese vlag had er wel wat meer in uit mogen komen, idem voor de Oostenrijkse vlag op de tenues van Eibegger en Brändle. Ik vond de blauwe tenues van Fuji-Servetto een stuk mooier. | |
TheArt | maandag 11 januari 2010 @ 10:26 |
Nog maar even wat shirts (geen idee of ze al zijn gepost): BMC Saxo Bank ![]() Ouch ![]() Flaminia | |
Bismarck | maandag 11 januari 2010 @ 11:00 |
Mooi shirt van Flaminia, past goed bij de Bianchi. Hier Lloyd in het shirt van Omega-Pharma voor 2010. Daarachter Sulzberger in de kleuren van Francaise des Jeux. Geen veranderingen bij FdJ zo te zien. ![]() | |
Leatherface | maandag 11 januari 2010 @ 11:44 |
quote:Die nieuwe Schlecks zie ik ze niet worden. Maar de gebroeders Meyer zijn in potentie wel goede tijdrijders/rouleurs, en in de toekomst misschien ook wel renners om rekening mee te houden in het Vlaamse werk. [ Bericht 0% gewijzigd door Leatherface op 11-01-2010 11:51:56 ] | |
thettes | maandag 11 januari 2010 @ 13:16 |
Saxo en Lotto is echt geen vooruitgang wat mij betreft... BMC is wel okee ![]() | |
wimderon | maandag 11 januari 2010 @ 13:43 |
quote: | |
Beregd | maandag 11 januari 2010 @ 13:47 |
hé, da's vlak bij mijn werk. Kan ik maandag wel eens passeren. | |
Bismarck | maandag 11 januari 2010 @ 16:18 |
quote:Geen licentie voor Michael Ball's Rock Racing. Dan zal Gilberto Simoni ook wel niet komen. Ook nog geen licentienieuws van het Lampre front. Ze gaan in ieder geval niet van start in de Tour Down Under. Gegeven het feit dat er 17 ProTour teams zijn zou je zeggen dat er een plek voor Lampre is vrijgehouden voor het geval dat... | |
wimderon | dinsdag 12 januari 2010 @ 17:15 |
quote: | |
wimderon | dinsdag 12 januari 2010 @ 17:27 |
Verder geeft Rolf Aldag aan dat ze er alles aan te zullen doen om Cavendish aan het groen te helpen. Naast Renshaw en Eisel zouden ook Roulston, Goss en zelfs Greipel in aanmerking komen om Cavendish in stelling te brengen. Ook Martin zal in de trein zijn werk moeten doen dit jaar, aangezien het parcours niet echt op zijn lijf geschreven is volgens Aldag. Het doel is voor hem is vooral om de slechte dagen te voorkomen, maar hem echt uitspelen zullen ze nog niet doen zoals het er nu voorstaat. Dit laatste zal een bepaalde user hier niet zo leuk vinden ![]() | |
Bismarck | dinsdag 12 januari 2010 @ 18:22 |
quote:"It's a sentimental decision to return to this team, but I still lack the signature," said Simoni. En 'Lampre still lacks a license'. Maar het zou wel tof zijn en m.i. de beste keus van alle ploegen die de afgelopen weken de revue hebben gepasseerd. | |
Sautor | dinsdag 12 januari 2010 @ 19:11 |
quote:Ik vond Rock Racing toch altijd al zo'n samengeraapt boeltje met dopinggevallen, dus erg missen zal ik ze niet ![]() | |
Leatherface | woensdag 13 januari 2010 @ 11:15 |
quote: | |
Bismarck | woensdag 13 januari 2010 @ 17:52 |
In verband met de op handen zijnde start van de eerste protourkalender race stelt de UCI voor om Lampre een tijdelijke aanwijzing als ProTeam toe te kennen. De licentiecommissie van de UCI komt aanstaande vrijdag bijeen om over dit voorstel een besluit te nemen. Auditor Ernst & Young stelt dat Lampre haar administratie niet op orde heeft, hetgeen een vereiste is voor ProTeam aanwijzing. Zou de licentiecommissie instemmen met het voorstel dan krijgt Lampre een aanwijzing tot 31 maart 2010. Heeft Lampre de administratie dan nog niet op orde dan zal de zaak opnieuw aan de licentiecommissie worden voorgelegd. Persbericht UCI Nieuwsbericht Cyclingnews | |
wimderon | woensdag 13 januari 2010 @ 18:09 |
quote:Tevens zou hij alledrie de grote rondes willen rijden. Zijn team wil liever dat hij Californië in plaats van de Giro rijdt, omdat Californië belangrijk is voor de sponsor, maar daar zijn ze nog niet uit. Ze kunnen natuurlijk prima Greipel naar Californië sturen, die kan daar ook prima winnen. | |
rubbereend | woensdag 13 januari 2010 @ 18:23 |
quote:Maar niet alle grote rondes uitrijden dan neem ik aan, dat lijkt me een behoorlijk zware klus dan namelijk | |
Leatherface | woensdag 13 januari 2010 @ 18:34 |
Daarvoor moet je inderdaad Carlos Sastre of Marino Lejarreta heten. ![]() | |
wimderon | woensdag 13 januari 2010 @ 18:49 |
quote:Giro en Vuelta (als hij ze rijdt) niet neem ik aan. Maar hij geeft zelf aan dat hij toch traint als hij niet koerst en hij dan liever koerst, met een vast ritme en geen afleidingen die hij thuis heeft en dat hij ook niet bang is om zichzelf op te branden. | |
Columbiafan | woensdag 13 januari 2010 @ 18:59 |
Martin staat volgens die malle Aldag ook te licht met z'n 1.85 en 75 kilo, wat een figuur is het ook he die Aldag ![]() | |
TheArt | woensdag 13 januari 2010 @ 19:01 |
quote:Te zwaar bedoel je ![]() | |
wimderon | woensdag 13 januari 2010 @ 19:01 |
quote:Die wil zijn locomotief voor in het treintje bij Cavendish niet kwijt natuurlijk ![]() | |
Columbiafan | woensdag 13 januari 2010 @ 19:07 |
quote:Cavendish is natuurlijk aardig enzo, maar ik denk dat ze bij Columbia een grondige fout maken en het talent van Martin als klassementsrijder niet goed vatten. Want Tony Martin kan wel degelijk veel meer dan keihard op kop beuken in een treintje hoor, ze hebben genoeg sterke mannen voor in de trein... | |
Columbiafan | woensdag 13 januari 2010 @ 19:08 |
quote:Nah, dacht ik eerst ook, maar bleek dus te licht te bedoelen (heeft nu het gewicht dat ie vorig jaar in de tour had, en dat in de winter), maar laten we vooral niet dramatiseren meneer Aldag, de man heeft geen ondergewicht ook he. Verder in het stukje meldt Aldag dan weer dat elke kilo minder bergop meegenomen is ![]() | |
wimderon | woensdag 13 januari 2010 @ 19:16 |
quote:Tja, zoals ik al zei gaf Aldag aan dat het parcours dit jaar niet echt geschikt is voor Martin. Hij moet gewoon weer wat verbeteren en vooral contanter worden voor het klassement, maar moet dit jaar wel nog gewoon zijn lange kopbeurt doen als de sprint aangetrokken wordt. | |
SaintOfKillers | donderdag 14 januari 2010 @ 11:04 |
quote:Nogal ambitieus van Van den Broeck. Top 10 moet net mogelijk zijn, een ritzege ook en zelfs de bolletjestrui is niet onhaalbaar (als een Gesink of Schleck daar geen doel van maakt) want ik denk niet dat VDB2 op een Tourparcours moet onderdoen voor Pellizotti. Maar de combinatie van al die dingen zie ik toch niet gebeuren. Maar goed, je kan beter te hoog mikken dan te laag. | |
TheArt | donderdag 14 januari 2010 @ 11:29 |
quote:Hmm, volgens mij dacht ik toch ergens gelezen te hebben dat hij te zwaar zei, maar ik zal het wel mis hebben. | |
TheArt | donderdag 14 januari 2010 @ 19:02 |
quote:Kortom, Kessler in kritieke toestand in het ziekenhuis na een val op training. Hij trainde samen met Klöden, toen een kat de straat kwam oversteken en Kessler de val niet meer kon ontwijken. quote:Fuglsang mist misschien het begin van het seizoen met een knieblessure. Hij heeft al een paar weken last en besloot vandaag om een scan te maken in het ziekenhuis. Daaruit is gebleken dat de knie ontstoken is. | |
Sautor | donderdag 14 januari 2010 @ 19:37 |
quote:Niet de eerste keer dat Kessler in het ziekenhuis terecht komt. Was die ook al niet eens over een hond heen gevallen? En om dat paaltje in de Tour ![]() | |
icebliss | donderdag 14 januari 2010 @ 19:45 |
Crashler maakt zijn bijnaam maar weer 'ns waar inderdaad ![]() | |
Joost-mag-het-weten | donderdag 14 januari 2010 @ 20:38 |
quote:Koerst Kessler dan nog ??? ![]() | |
Joost-mag-het-weten | donderdag 14 januari 2010 @ 22:02 |
quote: | |
rubbereend | donderdag 14 januari 2010 @ 23:06 |
Het zal daar best fijner kilometers maken zijn dan hier | |
Szura | donderdag 14 januari 2010 @ 23:54 |
Soler ook nog aangereden door een auto....quote: | |
Sjoerd102 | vrijdag 15 januari 2010 @ 11:50 |
Ook de criteriums krijgen last van de crisisquote:bron: l1.nl | |
rubbereend | vrijdag 15 januari 2010 @ 14:17 |
quote:criteriums hebben het al jaren moeilijk, kijk eens hoeveel er de laatste 10 jaar verdwenen zijn | |
Bismarck | vrijdag 15 januari 2010 @ 16:22 |
quote:Veel trainingsincidenten zo aan het begin van het seizoen. Echter, Soler heeft nooit een rit gewonnen in de Giro. Vorig jaar kwam hij in de vierde etappe dichtbij, maar in de laatste 300 meter werd hij nog voorbij gesneld door Di Luca, Garzelli en Pellizotti. Ander nieuws: Het gonsde al een tijdje maar Rasmussen heeft z'n handtekening gezet onder een contract van Miche-Silvercross en zal volgende week in de Tour de San Luis z'n opwachting maken. Andere interessante namen in de Tour de San Luis zijn Kolobnev, Pozzato en Napolitano voor Katusha, Chicchi en Nibali voor Liquigas, Santiago Botero ( ![]() | |
Sautor | vrijdag 15 januari 2010 @ 20:02 |
Wou Rasmussen niet graag nog een keer de Giro/Vuelta rijden? Moet ie vooral bij zo'n ploegje tekekenen ![]() | |
TargaFlorio | vrijdag 15 januari 2010 @ 20:21 |
Zat even wat op de Twitter van Gesink te kijken. Een VO2max test zegt ook niet alles: http://twitpic.com/wr8rx ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door TargaFlorio op 16-01-2010 18:44:57 ] | |
forzaudinese | zaterdag 16 januari 2010 @ 18:07 |
"Ik heb Valverde doping zien gebruiken" PhotoNews za 16/01/2010 - 15:09 Jesus Manzano is nog eens opgevoerd in de Spaanse pers. Daarin geeft de voormalige prof gratis advies aan Alejandro Valverde: "Stop met ontkennen. Beken!" "Met mijn eigen ogen heb ik gezien hoe Valverde zich meermaals bij Kelme heeft gedopeerd", zegt Manzano. "In 2002 en 2003 reden we samen in die ploeg, waar een systeem van georganiseerd dopinggebruik bestond." "Als Valverde deze week aan het TAS had toegegeven dat hij doping heeft genomen, was hij met een jaar schorsing weggekomen, nu zal hij twee jaar verliezen. Italië heeft Basso geofferd, Duitsland Ullrich. In Spanje gebeurt niets." Valverde is in Italië alvast voor twee jaar geschorst, wegens zijn vermeende betrokkenheid in Operacion Puerto. Enkele instanties willen die schorsing wereldwijd maken en daarvoor is Valverde in beroep gegaan bij het TAS. Manzano heeft al meermaals zijn boekje opengedaan over dopinggebruik in het Spaanse wielrennen. Zo gaf hij toe dat hij zelf synthetisch bloed heeft gekregen en dat hij daardoor tijdens een wedstrijd eens tegen het asfalt gesmakt is. http://www.sporza.be/cm/s(...)anzano_over_valverde | |
Bismarck | zaterdag 16 januari 2010 @ 21:23 |
quote:Kessler droeg geen valhelm. Zal wel een langdurig herstel worden. | |
TargaFlorio | zaterdag 16 januari 2010 @ 21:58 |
Leren die renners het nou nooit? | |
SaintOfKillers | zaterdag 16 januari 2010 @ 22:09 |
quote:Inderdaad. Een kat, daar rijdt men toch gewoon over. | |
Beregd | zondag 17 januari 2010 @ 07:55 |
ik denk dat hij die "geen valhelm" bedoelt | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 17 januari 2010 @ 09:57 |
quote:Vlaamse humor, jij zou dat toch moeten begrijpen ![]() | |
Leatherface | zondag 17 januari 2010 @ 12:01 |
quote:De wielrennerij is inderdaad geleidelijk van een voornamelijk Latijnse sport verandert in een Anglo-Germaanse sport. | |
TargaFlorio | zondag 17 januari 2010 @ 13:59 |
quote:Dat ook | |
Joost-mag-het-weten | zondag 17 januari 2010 @ 15:33 |
quote:Hoe zou z'n hond eigenlijk heten ? | |
SaintOfKillers | zondag 17 januari 2010 @ 16:22 |
Meest verrassende daaraan is uiteraard dat hij blijkbaar nog renner was. | |
Joost-mag-het-weten | zondag 17 januari 2010 @ 16:25 |
quote:Hij had vorig seizoen een contract bij het roemruchte Amica Chips - Knauf , met volgens CQ Ranking deze resultaten : 2/05/2009 2.1 64ste Vuelta a Asturias 0 12/04/2009 1.1 27ste Klasika Primavera Amorebieta 0 28/03/2009 2.1 54ste Settimana Coppi e Bartali 0 28/02/2009 2.1 50ste Giro di Sardegna 0 15/02/2009 2.1 32ste Giro della Provincia di Grosseto 0 7/02/2009 1.1 22ste GP Costa degli Etruschi 0 | |
Ericr | zondag 17 januari 2010 @ 18:42 |
Vroeger was alles beter volgens Astarloa :quote:http://www.cyclingnews.co(...)ood-and-bad-memories Gezellig kuilen graven, elkaar s'nachts wakker maken, afreizen naar Madrid of Wenen, yep ik kan me voorstellen dat het een gezelligere tijd was. | |
FredWielergek | zondag 17 januari 2010 @ 22:22 |
Misschien heb ik het ergens gemist, maar begint er nu al een wielerprono, met "down under" voor de deur? | |
franklop | zondag 17 januari 2010 @ 22:25 |
nah die begint pas met omloop t nieuwsblad | |
jpjedi | zondag 17 januari 2010 @ 22:27 |
Iemand nog iets kunnen zien van het criterium van Adelaide? | |
Bismarck | zondag 17 januari 2010 @ 22:57 |
quote: Lance Armstrong zowaar in een ontsnapping met Oscar Pereiro. Team Sky pakt 1 en 2, Henderson en Sutton. Greipel zat te ver naar achter. | |
Aalbers | maandag 18 januari 2010 @ 00:30 |
Het pak van RadioShack blijft briljant mooi. Snap niet dat zoveel mensen 'm lelijk vinden. | |
Leatherface | maandag 18 januari 2010 @ 10:25 |
quote:Op een van de eerste publiciteitsfoto's leek het alsof de rode en de zwarte balk aan elkaar werden gefotoshopt. Maar dat kan aan de foto hebben gelegen. | |
kawotski | maandag 18 januari 2010 @ 16:58 |
quote:Dit wordt een lang seizoen... tijd voor een sabbatical |