abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75486149
In November 2008 heb ik een huurwonign van de woningbouw gekregen. Bij het tekenen van het contract werd aangegeven dat er eerder een lekkage was geweest en dat die was opgelost, ik hoefde me daar dus geen zorgen over te maken.

Nu eind november 2009 blijkt dat de lekkage niet goed is opgelost en er water naar binnen druppelt wat vlekken veroorzaakt op mijn plafond én behang.
Ik heb de woningbouw gebeld, maar zij sturen pas half december een "opzichter" om te "kijken".

Behalve dat het irritant is dat mijn huis lekt en er schimmel ontstaat (gatver) duurt het dus ook nog eens lang voordat er iemand komt kijken. (en ja ik heb wel aangedrongen).

Mijn vraag is, wat zijn mijn rechten m.b.t. een vergoeding voor het opnieuw behangen/sauzen van mijn woonkamer?
  donderdag 10 december 2009 @ 16:18:51 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75486232
Gemeente bellen, verhaal uitleggen dat de woningbouw niets wil doen en vragen of de bouwinspecteur iets kan betekenen. Miscchien kan die wat druk op de ketel zetten.

Lekkage is erg vervelend overigens en met schimmelvorming erg slecht voor je gezondheid...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75486572
Schade claimen bij je inboedelverzekering, die gaat het dan wellicht verhalen vanwege ondeugdelijke reparaties.
censuur :O
pi_75486808
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Schade claimen bij je inboedelverzekering, die gaat het dan wellicht verhalen vanwege ondeugdelijke reparaties.
Mijn inboedelverzekering vergoed geen lekkage schade die ten gevolge ligt aan slecht onderhoud. Dat had ik al gecheckt... Daarom vind ik dat de woningbouw de schade zou moeten betalen.

Ik zoek alleen argumenten die niet gebasseerd zijn op de woordjes "ik vind". Dan sta ik nog wat sterker.
pi_75486944
het is 10 December, ze komen half december (= de 16e) kijken.
Dat duurt nog wel 6 hele dagen, dat is niet lang
U kunt hier adverteren voor maar ¤10 per maand. Neem contact op via PM.
pi_75487027
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:38 schreef Pablo88 het volgende:
het is 10 December, ze komen half december (= de 16e) kijken.
Dat duurt nog wel 6 hele dagen, dat is niet lang
als je in NOVEMBER belt wel ja. da's 3 weken. ondertussen lekt mijn behang kapot.

bedankt voor je zinvolle post.
pi_75493759
De schade kan verhaalt worden op de opstalverzekering. Als je een huis huurt heeft de verhuurder deze afgesloten. Zij kunnen dus ook de schade aan je vergoeden maar zullen dit pas doen als de oorzaak van de lekkage is opgelost. Nog even wachten dus totdat het geregeld is en gelijk aangeven dat je de schade vergoed wil hebben.
pi_75499839
Oh dat zou mooi zijn.. thanks voor je antwoord
pi_75500259
misschien ook foto's maken + opzoeken wat het behang gekost heeft?
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_76048873
Is de lekkage verholpen en gaan ze de schade vergoeden?
pi_76062360
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:59 schreef Woepsie het volgende:
Is de lekkage verholpen en gaan ze de schade vergoeden?
Nee ze wisten het ook niet. Gingen ze me over terug bellen.. Dus ik vroeg wanneer dan..?

als ik na 10 weken in het nieuwe jaar nog niks gehoord had moest ik hun maar ff bellen...

Toen vervolgens kreeg ik vorige week telefoon dat ze maandag weer komen kijken, nu met een collega erbij...

en van de schade zeggen ze dat de inboedelverzekering dat vergoed. Mijn inboedelverzekering sluit alleen schade door slecht onderhoud uit... dus wordt nog interessant.... Zal maandag wel ff een update geven.
  zaterdag 26 december 2009 @ 02:37:41 #12
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_76067365
Dit heb ik ook vroeger bij de hand gehad, gewoon de huur niet betalen zolang het lekt. Jij hebt recht op een water- en winddichte woning. Zij blijven in gebreke en daar kleven consequenties aan.

Teon an de zoveelste reparatie het opnieuw begon te lekken, was zondagnacht uur of 1, heb ik de verantwoordelijke uit zijn bed gebeld. Binnen 10 dagen zat er een compleet nieuw dak op plus een dikke 2000 gulden schadevergoeding. Lastig zijn en vooral je niet laten intimideren. Woningbouwverenigingen bestaan voornamelijk uit schoften.

3 maanden later kochten we een huis.
pi_76069190
euh?sorry verkeerd gegaan...
pi_76069196
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:58 schreef Woepsie het volgende:
De schade kan verhaalt worden op de opstalverzekering. Als je een huis huurt heeft de verhuurder deze afgesloten. Zij kunnen dus ook de schade aan je vergoeden maar zullen dit pas doen als de oorzaak van de lekkage is opgelost. Nog even wachten dus totdat het geregeld is en gelijk aangeven dat je de schade vergoed wil hebben.

alles IN je huis valt onder de INboedelverzekering
pi_76070442
Maar je muren vallen niet onder je inboedelverzekering...
pi_76074331
NOOIT stoppen met huur betalen, zoals iemand hierboven zegt. Een rechter keurt dit nooit, maar dan ook nooit goed. Dat het bij iemand een keer gewerkt heeft doet daar niets aan af.

Slecht onderhoud is wat anders dan onvoldoende onderhoud. De reparatie was gewoon niet afdoende, lijkt mij niet dat je verzekering je dan uitsluit. Als er al die tijd niets aan gedaan was, dan was er sprake van slecht onderhoud. Dus je inboedel verzekering moet dit in principe dekken (en je muren vallen uiteraard wél onder je inboedelverzekering). Doen ze dan niet, dan kun je de woningbouwvereniging gewoon aansprakelijk stellen voor de schade, het valt namelijk onder hun verantwoordelijkheid.

Dit doe je eerst per brief aan hen en als dat niet lukt zul je misschien wel een advocaat moeten inschakelen.

Ik raad je ook ten strengste aan de gebreken schriftelijk te melden aan je verhuurder. Wil je er later een zaak van maken (huurcommissie/kantonrechter) dan eisen die een schriftelijke melding van de gebreken.

Dit is allemaal uit eigen ervaring
  zaterdag 26 december 2009 @ 14:07:48 #17
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_76076051
Waarom zou het bij een rechter moeten komen?

Nogmaals lastig zijn, veel bellen, langs gaan en ze vooral inpeperen dat zij in gebreke blijven. Grote kans dat je iemand met zeggenschap tegenkomt die wel zijn verstand gaat gebruiken.

Dat werkt altijd. Geldt voor zo'n beetje alles. Het is jouw leven en zij verpesten het.
pi_76076657
Hehe ik zal maandag of dinsdag eens langsgaan bij de verzekeraar om het probleem voor te leggen. Neem aan dat of de inboedelverzekering óf de rechtsbijstand me wel kan helpen.

Ik zal maandag in elk geval eens flink lastig zijn en er druk op zetten bij de woningbouw.

bedankt voor de adviezen in elk geval.
pi_76078785
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:23 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Hehe ik zal maandag of dinsdag eens langsgaan bij de verzekeraar om het probleem voor te leggen. Neem aan dat of de inboedelverzekering óf de rechtsbijstand me wel kan helpen.

Ik zal maandag in elk geval eens flink lastig zijn en er druk op zetten bij de woningbouw.

bedankt voor de adviezen in elk geval.
Succes alvast, dit soort geintjes zijn nooit leuk!
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_76080103
Ook ik heb een soort van lekkage gehad. Condens op de douchedeur druipte naar beneden, deur sloot niet goed aan op de drempel en daardoor kwam er water onder de novilon. Woningbouw gebeld, langs geweest om te kijken en weinig gedaan.
Half jaar later weer gebeld, schimmel was te zien aan de bovenkant van de novilon en de pissebedden liepen eronder. Woningbouw langs geweest en stuurde klusjesman. Hetgeen wat ze gedaan hebben werkte niet. Weer gebeld en toen hebben ze de deur er maar uit gesloopt en de boel dicht gemetseld. (douche had 2 ingangen)

Verzekering gebeld voor de vloer, maar hun vergoeden niks. Woningbouw gebeld en hun wilden zwart op wit hebben dat mijn verzekering het niet vergoed, zodat hun het naar hun verzekering konden sturen. Uiteindelijk heb ik geld gekregen van hun! Netjes opgelost
pi_76096510
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:07 schreef Klummie het volgende:
Waarom zou het bij een rechter moeten komen?
Omdat dat bij mij ook het geval was.
pi_76150149
vandaag zijn ze weer wezen kijken... áls ik wil dat ze het maken moeten ze een hoogwerker/steiger laten komen...

ik kan absoluut geen reden bedenken waaarom ik dat niet zou willen dus in het voorjaar komt er een hoogwerker om stenen weg te halen uit de gevel en de lekkage te zoeken...

Daarna komt er een schilder en doen ze een poging mijn behang te herstellen.

Vind het nog steeds een matige oplossing, magoed... t'is niet anders.
pi_76160428
Waarom pas in het voorjaar?
  maandag 28 december 2009 @ 22:33:37 #24
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_76161178
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:19 schreef Woepsie het volgende:
Het lijkt me niet het juiste jaargetijde om nu lekker stenen uit de gevel te trekken .

Even goed, het is wel een actie, een trage maar toch.

Succes.
pi_76164899
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:19 schreef Woepsie het volgende:
Nah ja, als ze nu de stenen eruit trekken en er komt een plonsbui dan is dat ook niet fijn.... dus opzich...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')