abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75473797

Amanda Knox: vorige week veroordeeld tot 26 jaar cel voor moord op haar huisgenote. Persoonlijk denk ik dat zij en Raffaelo (haar ex) onschuldig zijn. Ze zit al twee jaar vast zonder een schrijntje bewijs... Geen bewijs, geen getuigen en geen motief. Als het in Nederland gebeurd was, was ze waarschijnlijk niet eens gearresteerd bij gebrek aan bewijs. Of ze was al lang vrijgelaten door alle politie-fouten die gemaakt zijn:

- Ze hebben haar verhoor niet opgenomen. Ze hebben haar geen advocaat gegeven.
- Ze hebben een bewijsstuk meer dan een maand op de vloer laten liggen, terwijl mensen in en uit liepen.
Daarna is dat bewijsstuk (beha-klip) door verschillende handen gegaan waardoor cros-contaminatie plaats gevonden kan hebben.
- Ze hebben de harddrives van Amanda's en Raffaelo's computer gewist, dat bewijs had kunnen bevatten over wat ze die avond gedaan hebben.
- Mignini verklaarde op de dag zelf dat de moord opgelost was omdat hij vond dat Amanda zich 'verdacht' gedroeg... Dit was voordat Rudy Guede op het toneel verscheen.. Rudy's DNA werd in en onder het slachtoffer gevonden. Zijn DNA was 'all over the place' in haar tas, in de badkamer, bloedige vingerafdrukken etc.

Rudy Guede heeft bekend en zit al twee jaar vast. Helaas voor Amanda en Raffaelo heeft het grote ego van aanklager Mignini bedacht dat er drie moordenaars waren (door Guege vier maal ontkend totdat hij onder druk uren verhoord is door de politie). Amanda is zelf 14 uur verhoord door de politie, zonder advocaat, zonder dat het op video opgenomen is, waarbij ze geslagen werd, uitgemaakt is voor 'stupid liar' en gevraagd werd een scenario te bedenken over hoe ze de moord in theorie gepleegd zou hebben. Uiteindelijk is ze hier zo van door de war geraakt dat ze een valse verklaring heeft getekend. Dit heeft ze later ingetrokken.

Ik geloof dat Amanda en Raffaelo gerechtelijke dwalingen, corrupte aanklagers met grote ego's (vooral Mignini die eindelijk een moordzaak heeft in zijn kleine district heeft en met de gekste theorieen is gekomen) en onvoldoende bewijs een oneerlijk proces hebben gehad. Wat is er gebeurd met 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'? Ik denk eerlijk gezegd dat de rechtbank niet wil toegeven dat ze fouten hebben gemaakt. Mignini, de aanklager, moet zelf in januari voor de rechtbank verschijnen voor corruptie, en zal hoogstwaarschijnlijk zelf ook achter tralies verdwijnen.

Nog wat redenen waarom Amanda waarschijnlijk onschuldig is:
1. No Criminal History or History of Violence of Any Kind
Amanda has never been arrested, never been in a fight, and has never behaved aggressively toward anyone. Amanda comes from a loving family, has many friends, and there are many stories of her volunteer work and history of helping others.
2. No Motive
The prosecutor has yet to offer any theory or evidence of motive during the trial. He can not place Amanda at the scene and has made no suggestion at trial why she would want to kill Meredith Kercher or anyone else.
3. No Staged Break-In
Evidence presented at trial clearly proves the broken glass pattern found at the scene resulted from a rock being through from the outside, this is not in dispute.
4, Incompatible Murder Weapon
Even the prosecutor has said in Court that the suspected murder weapon does not match all of the victim’s injuries. In fact, it matches none of them.
5. Rudy Guede DNA
Rudy Guede is an unemployed local who has lived his adult life on the fringes of Perugian society, never holding a job and known to use drugs. His DNA was found on the victim, inside the victim, and on objects in the victim’s room where she was murdered. His hand print was left, in the victim’s blood, on a pillow found underneath her body. There is no DNA; no hair, no blood, nothing from Amanda in the murder room despite the prosecutor’s charge that she dealt the fatal blows.
6. Rudy Guede’s Criminal History and History of Violence
In the months leading up to the murder Rudy Guede broke into three establishments (law office, private residence, school) in attempted burglaries. It is documented that he was armed with a knife on at least two of these occasions.
7. No Victim DNA On The Alleged Murder Weapon
The victim’s DNA is not on the knife that Amanda cooked with that prosecutors claim is the murder weapon, despite its incompatibility with the wounds.
8. Raffaele’s DNA on the Bra Clasp
This DNA evidence is not a complete match for Raffaele but more importantly, the bra clasp was subject to contamination as it sat uncollected for 47 days on the floor, was moved twice, was mixed with many other items, was mishandled by police (didn’t change gloves).
9. Local Witnesses
No witness can place Amanda or Raffaele at the crime scene.
10. Mixed Blood Samples
Amanda was examined by police and found to have no cuts or injuries. That trace amounts of her DNA and the victim’s were found in the bathroom they shared is not an uncommon finding.
11. Footprints
All footprints at the scene that are case relevant belong to Rudy Guede and have been proven not to belong to Amanda or Raffaele.
12. Amanda’s Statements and Interrogation
The only criminal psychologist to examine Amanda has testified that the physical abuse, emotional abuse, and depravation that she suffered at the hands of the police were more than enough to force her compliance to a statement that she would not normally make.

The Troubling Doubts Foxy Knoxy Role in Meredith Kercher's Murder

Amanda's Parents say Conviction is a huge mistake
pi_75473955
Het zal je maar gebeuren
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_75474199
Laatst iets over gelezen. Ze heeft zich tijdens de rechtszaak toch gedragen als een arrogante bitch? Daarnaast heeft ze een aantal keren gelogen tijdens politieverhoren. Waarbij ze o.a. heeft geprobeerd een (onschuldige) Afrikanse man de moord in de schoenen te schuiven?

http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Meredith_Kercher

Niet zo onschuldig als ze eruit ziet dus.

[ Bericht 24% gewijzigd door Strolie75 op 10-12-2009 10:27:47 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_75474461
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:22 schreef Strolie75 het volgende:
Laatst iets over gelezen. Ze heeft zich tijdens de rechtszaak toch gedragen als een arrogante bitch? Daarnaast heeft ze een aantal keren gelogen tijdens politieverhoren. Waarbij ze o.a. heeft geprobeerd een (onschuldige) Afrikanse man de moord in de schoenen te schuiven?

http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Meredith_Kercher

Niet zo onschuldig als ze eruit ziet dus.
Inderdaad. Ze heeft haar imago niet echt mee. Ze stond bekend als een manipulatief vals kreng.
pi_75474550
Even googlen levert op dat er ook DNA-sporen van haar op het lemmet van het mes zijn gevonden waarmee dat andere meisje is doodgestoken.

Omdat het een mooie vrouw is is het ineens 'erg' dat ze vast zit?
En natuurlijk denken de Amerikanen dat ze onschuldig is, dat denken ze van elke Amerikaanse staatsburger die in het buitenland iets flikt en wordt berecht.
pi_75474560
Nou ja, als je arrogant bent hoef je nog geen moordenaar te zijn... misschien was ze wel in shock..

Ze werd gevraagd om te bedenken hoe ze die moord in theorie gepleegd zou hebben. En wie haar daar in theorie bij geholpen zou hebben.. Ze werd geslagen, 14 uur verhoord zonder advocaat. Mensen onder druk doen wel eens valse verklaringen.. en die heeft ze later weer ingetrokken.
pi_75474577
En dat mes was een keukenmes... als je huisgenoten bent is het logisch dat er DNA van beiden opzit.. maar dat mes matchte dus niet met de wonden....
pi_75474579
Het is een beetje lekker wijf maar ze heeft het wel gedaan
  donderdag 10 december 2009 @ 10:35:19 #10
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75474597
Gebrek aan DNA en een moordwapen dat niet echt het moordwapen lijkt te zijn, dat lijken me toch wel hiaten in de zaak die in ieder geval de niet-deelname zodanig plausibel maken dat ik me moeilijk kan voorstellen dat de overtuiging dat zij het gedaan heeft, groot genoeg kan zijn om haar te veroordelen.

Ook dat justitie daar de computers vernietigd heeft, is geen sterke. Al met al – mits het nieuwsbericht en Wikipedia kloppen – snap ik niet helemaal hoe men tot de conclusie komt dat zij het wel gedaan moet hebben.

Ik snap eventueel nog wel dat men gelooft dat ze het gedaan kan hebben, maar dat lijkt me zeker niet genoeg om te veroordelen. Daarvoor moet je toch wel (bijna) zeker weten dat een mogelijke uitleg waarom ze het niet gedaan kan hebben geen hout snijdt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_75474627
Ja, het is toch 'guilty without reasonable doubt' of 'innocent until proven otherwise'
Dat is hier niet gebeurd. Ze heeft geen eerlijk proces gehad.
pi_75474718
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:33 schreef emss het volgende:
Nou ja, als je arrogant bent hoef je nog geen moordenaar te zijn... misschien was ze wel in shock..

Ze werd gevraagd om te bedenken hoe ze die moord in theorie gepleegd zou hebben. En wie haar daar in theorie bij geholpen zou hebben.. Ze werd geslagen, 14 uur verhoord zonder advocaat. Mensen onder druk doen wel eens valse verklaringen.. en die heeft ze later weer ingetrokken.
Bron?

Even googlen levert op dat slachtoffer en waarschijnlijke dader even vriendinnen zijn geweest, beiden model waren en in filmpjes/clipjes hebben meegedaan. Misschien was er sprake van jaloezie?
  donderdag 10 december 2009 @ 10:43:40 #13
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75474813
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Even googlen levert op dat slachtoffer en waarschijnlijke dader even vriendinnen zijn geweest, beiden model waren en in filmpjes/clipjes hebben meegedaan. Misschien was er sprake van jaloezie?
Misschien wel. Maar zie het maar eens hard te maken. Misschien vochten ze om een kerel. Misschien hadden ze gewoon ruzie over een pizza. Misschien over de afwas. Of misschien over een klein bedrag dat de een de ander geleend had.

Op zich zijn die vragen belangrijk, maar na een uitspraak waarin iemand veroordeeld is moet er m.i. voor zulke misschiens weinig ruimte zijn. En moeten het eerder ‘zeer waarschijnlijk wel’ of ‘waarschijnlijk niet’ zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_75474870
1. Aggressieve en intimiderende verhoringstechnieken, inclusief physieke mishandeling van Knox.
2. Geen greintje bewijs dat Knox linkt met de crime scene
3. Geen motief. Ja, behalve de fantasie van Mignigi: de wilde sex game/satanic ritual gone wrong.
4. De jury was niet afgesloten van de buitenwereld. Ze mochten tabloids nieuws lezen, en TV kijken. Al dit sensatie nieuws stond vol met bizarre theorieen over hoe Knox Meredith had vermoord.
5. Roddels en persoonlijke meningen van getuigen werden als waarheid gebracht. Dit had in een Amerikaanse rechtszaak niet eens gemogen.
6. De aanklager, Mignini, is een misdadiger die aanklachten tegen zich heeft lopen voor 'prosecutorial crimes and irregularities in court" (weet zo snel geen NLse vertaling), gaat waarschijnlijk in januari zelf de cel in.
pi_75474882
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:35 schreef Iblis het volgende:
Gebrek aan DNA en een moordwapen dat niet echt het moordwapen lijkt te zijn, dat lijken me toch wel hiaten in de zaak die in ieder geval de niet-deelname zodanig plausibel maken dat ik me moeilijk kan voorstellen dat de overtuiging dat zij het gedaan heeft, groot genoeg kan zijn om haar te veroordelen.

Ook dat justitie daar de computers vernietigd heeft, is geen sterke. Al met al – mits het nieuwsbericht en Wikipedia kloppen – snap ik niet helemaal hoe men tot de conclusie komt dat zij het wel gedaan moet hebben.

Ik snap eventueel nog wel dat men gelooft dat ze het gedaan kan hebben, maar dat lijkt me zeker niet genoeg om te veroordelen. Daarvoor moet je toch wel (bijna) zeker weten dat een mogelijke uitleg waarom ze het niet gedaan kan hebben geen hout snijdt.
Ik geloof niks van die Amerikaanse bronnen.
Amerikanen hebben, nogmaals, de neiging hun manier van rechtspreken superieur te vinden tov het buitenland. En een Amerikaans staatsburger die in het buitenland wordt veroordeeld is helemaal 'de horor'.

Ook al heeft Italie Berlusconi als president, waar ik m'n bedenkingen bij heb, het is qua rechtspraak niet een land dat gelijk staat aan een bananenrepubliek. En zo wordt het wel geschetst nu. Het land hoort bij de EU, heeft zich te houden aan bepaalde afspraken die zijn gemaakt hoe verdachten te behandelen en als het zo is dat ze is gemarteld en weet ik veel wat om te bekennen moet Amnesty toch echt opstaan nu.

Nu wordt een lekker Amerikaans wijf veroordeeld en Amerika staat op z'n kop. iemand die zo mooi en onschuldig uitziet kan niet fout zijn.
Je hoort ze ook niet janken over die twee andere mannen die veroordeeld zijn.
pi_75474936
En ze zeggen dat Amanda en Raffaelo de crime scene met bleek hebben schoongemaakt.. Hoe kan het dat er geen DNA van hen gevonden is, maar wel van Rudy (all over the place). Hebben ze systematisch alleen hun eigen DNA verwijderd?
pi_75474944
Amerikaans gejank om een rechtsysteem wat net zo slecht in elkaar zit als hun eigen systeem.
pi_75475121
Tja, ze heeft ook nog iemand anders geprobeerd aan te wijzen als schuldige:
quote:
Een vierde verdachte, de Congolese Diya "Patrick" Lumumba, werd gedurende het proces door Amanda Knox aangewezen als schuldige. Onderzoek wees echter uit dat Lumumba niets met de zaak te maken had.
bron: msn nieuws

En de hele tijd tijdens de rechtzaak met een arrogant lachje op je gezicht zitten werkt ook niet echt mee aan symphatie bij de rechters.
pi_75475371
de verhoringstechnieken waren duidelijk niet perfect. De videotape is op mysterieuze wijze verdwenen..En toch mocht het 'bewijs' van de verhoringen gebruikt worden in de rechtszaak. Het is wel eens eerder gebeurd dat mensen onder druk dingen bekennen die ze niet hebben gedaan... En vooral als je jong, naief bent, en ook nog eens alleen in het buitenland zit.

De politie vond een zwarte haar in Meredith's kamer... toen vonden ze het SMS'je van Amanda naar Lamumba, en gingen er vanuit dat de haar van Lamumba was.. En hebben waarschijnlijk via hun 'dubieuze' verhoringstechnieken daar een beschuldiging uitgetrokken..

donderdag 10 december 2009 @ 11:06:40 #20
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_75475512
Naief?

Als je aan SM-spelletjes doet ben je niet echt naief.
What lies in the shadow of the statue?
pi_75475945
Die SM-spelletjes.... geheel ontsproten aan de fantasie van Mignini... Hij 'weet' zelfs wat Amanda tegen Meredith gezegd heeft tijdens die sex spelletjes:

"You are such a good girl... aren't you? Now we are gonna show you what it's like to have sex."
(of iets dergelijks)... HIj heeft al een heel scenario uitgezet, inclusief quotes van Amanda.... come on....
pi_75476300
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:21 schreef emss het volgende:
Die SM-spelletjes.... geheel ontsproten aan de fantasie van Mignini... Hij 'weet' zelfs wat Amanda tegen Meredith gezegd heeft tijdens die sex spelletjes:

"You are such a good girl... aren't you? Now we are gonna show you what it's like to have sex."
(of iets dergelijks)... HIj heeft al een heel scenario uitgezet, inclusief quotes van Amanda.... come on....
Nee, tuurlijk. Deze all-american girl doet zoiets niet.

Allemaal leugens en allemaal verzonnen.

Heb je nog bedacht waarom deze onschuldige schoonheid alle schuld in de schoenen geschoven krijgt?

En als ze onschuldig is, waarom gaf ze dan tegenstrijdige verklaringen voor waar ze die avond was? Ze gooit het op dat ze in de war was van drugs en het niet meer precies weet. Maar zulke dingen, drugs/SM doet ze toch niet volgens haar medestanders?

[ Bericht 13% gewijzigd door nummer_zoveel op 10-12-2009 11:36:21 ]
pi_75476490
Nee, daar snap ik eerlijk gezegd niets van.. Ik volg dit nieuws al twee jaar, en ook hier in Italie zijn de mening verdeeld. Maar veel Italianen denken ook dat ze onschuldig is. Heus niet alleen de Amerikanen. Ik denk gewoon dat er fouten zijn gemaakt, dat ze geen eerlijk proces heeft gehad, en ik hoop dat ze snel vrij komt. Lijkt me geen pretje om onschuldig in een cel te zitten.

Ik bedoel, hier in Nederland was ze al lang vrij geweest door al de fouten die door de politie zijn gemaakt, en door gewoonweg het gebrek aan bewijs.

Ze heeft toe gegeven een joint te hebben gerookt... maar dat doen er wel meer, toch??? En Meredith was ook niet dat engeltje dat iedereen zegt dat ze is.. Op elke foto zie je haar feesten..

En ook al doet ze aan SM... wat dan nog... dit hele proces is een aanslag geweest op haar karakter... ze zou zich ongepast hebben gedragen, ze zou veel sex hebben, drugs gebruiken etc.. maar dit is geen bewijs dat ze een moordenaar is.

[ Bericht 14% gewijzigd door emss op 10-12-2009 11:44:45 ]
  donderdag 10 december 2009 @ 11:44:16 #24
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75476740
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk. Deze all-american girl doet zoiets niet.

Allemaal leugens en allemaal verzonnen.

Heb je nog bedacht waarom deze onschuldige schoonheid alle schuld in de schoenen geschoven krijgt?

En als ze onschuldig is, waarom gaf ze dan tegenstrijdige verklaringen voor waar ze die avond was? Ze gooit het op dat ze in de war was van drugs en het niet meer precies weet. Maar zulke dingen, drugs/SM doet ze toch niet volgens haar medestanders?
Dit vind ik echt de meest vileine manier van een zaak proberen te winnen. Suggestie en zwartmaken. Ook in Nederland zijn zaken waarbij door suggestie en speculatie uiteindelijk iemand veroordeeld is (sleeptheorie, Puttense moordzaak), grove fouten begaan.

Waar ik benieuwd naar ben is een heel goede verklaring waarom er b.v. geen DNA is gevonden van Knox in de kamer waar de moord gepleegd is – of een (nieuws)bron die stelt dat alle andere nieuwsbronnen dat mis hebben. Dat lijkt me een vrij wezenlijk punt.

Dan nog kan ze b.v. wel iets geweten hebben, medeplichtig zijn, enz. Maar dat ze echt mede moordenaar is… daar zijn er m.i. te veel vraagtekens voor.
pi_75476804
Ik begrijp wel waarom TS zo overtuigd is van haar onschuld.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')