abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75473587
Overal hoorde ik al hoe slecht de klantenservice van dell was. Voor mij viel het in het begin mee maar NU!?

Een week geleden besloot ik een alienware laptop te bestellen, gelijk werd ik terug gebeld door dell en werd alles geregeld, netjes offerte in de mail gehad en ze belde mij nog een keer om te kijken of alles klopte.

Betaling vrijdag gedaan.

Vrijdag een mailtje gestuurd, maandag een mailtje gestuurd, dinsdag en woensdag ook, geen reactie.

Klantenservice gebeld maar schijnbaar is er sinds woensdag geen nederlandse klanten service meer beschikbaar en moet je het via internet regelen waar je dus geen reactie op krijgt.

Als je een laptop besteld van euro 2000+ mag je toch wel verwachten dat ze een beetje klant vriendelijk zijn en antwoord kunnen geven op simpele vragen al ' hebben jullie mijn betaling ontvangen?' ' Wat voor levertijd kan ik verwachten?' Maar helaas, 0 reactie.

Is er een andere manier die iemand weet om contact te krijgen met dell?
  donderdag 10 december 2009 @ 10:05:16 #2
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75473705
Ze denken 'iemand die 2000 euro aan een laptop uitgeeft is zo dom, die hoeven we niet te woord te staan'.
Ook geen sig dus
  donderdag 10 december 2009 @ 10:05:31 #3
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75473713
En terecht natuurlijk.
Ook geen sig dus
pi_75473750
Bij Apple kun je alles via de website volgen.
pi_75473758
M'n broertje had laatst ook al zo'n slechte ervaring met de Helpdesk van Dell. Zijn pc was kapot, maar om de technische dienst uberhaubt aan de lijn te krijgen moest er al 80 euro betaald worden. Ik weet iig wel waar ik geen computers meer koop.
  donderdag 10 december 2009 @ 10:07:19 #6
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_75473763
Dell, easy as hell
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_75473824
Met Dell kun je ook je bestelling volgen.
  donderdag 10 december 2009 @ 10:10:02 #8
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_75473841
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:06 schreef zovty het volgende:
Bij Apple kun je alles via de website volgen.
en mensen kopen een alienware om mee te gamen, dat gaat dan weer lastiger op een apple
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_75473896
Dell is voor de consument geen super merk nee.
De hardware werkt prima, maar de klantenservice is minder.
Mijn Dell draait echter toch al 2 jaar zonder problemen (1 keer scherm kapot, maar dit was dan ook binnen 2 weken vervangen voor een nieuwe).

Voor bedrijven is het een heel ander verhaal.
Super snelle support (zelde wacht tijden), on-site reparatie de volgende werkdag, etc.
Kortom: ik denk dat Dell meer geld verdient aan bedrijven, dan aan consumenten.
Denk dat dat ook de reden is waarom ze zo om gaan met jouw vraag.
pi_75474015
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:05 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ze denken 'iemand die 2000 euro aan een laptop uitgeeft is zo dom, die hoeven we niet te woord te staan'.
Het is dan ook niet zomaar een laptop maar een vervangende desktop die zelf een heel stuk beter is dan de meeste desktops. Maar buiten dat, je zult het altijd zien als je klaagt gebeurd het wel.

Ik wordt echt net weer gebeld door de verkoper van dell die zei een paar dagen vrij geweest te zijn en dat hij daardoor mijn mailtjes nog niet gelezen had. Weer duidelijk uitleg gehad.
pi_75474035
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:10 schreef garriej het volgende:

[..]

en mensen kopen een alienware om mee te gamen, dat gaat dan weer lastiger op een apple
Gamen op een PC .
Dat er voor dat platform uberhaupt nog games uitkomen .

Game consoles ftw!

Anyway: bij dell komt veruit het grootste gedeelt van de omzet van zakelijke klanten, vandaar dat hun organisatie daar ook op is ingericht.
Mijn ervaring als zakelijke klant is beter dan TS beschrijft, maar het is ook geen top service.
pi_75474123
Ik heb een Dell Studio laptop waarvan de harddisk een keer crashte. Ik gebeld naar Dell. Duurde wel een half uurtje voordat ik ze te pakken kreeg. Met die man wat testjes gedaan. Bleek dat ding kapot te zijn. De volgende dag kreeg ik een nieuwe met UPS. Dell belde zelfs nog of ik dat ding in goede orde had ontvangen. De kapotte harddisk moest ik wel weer opsturen. Vervolgens heb ik die nieuwe harddisk zelf erin gezet. Vista erop gezet. Dacht ik weer te kunnen internetten. Bleek ik alleen de driver of zoiets hiervoor niet te hebben geïnstalleerd. Ik wist niet dat dat moest . Dat stond op een apart reserve cd-tje van Dell.
pi_75474176
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:17 schreef zovty het volgende:

[..]

Gamen op een PC .
Dat er voor dat platform uberhaupt nog games uitkomen .

Game consoles ftw!

Anyway: bij dell komt veruit het grootste gedeelt van de omzet van zakelijke klanten, vandaar dat hun organisatie daar ook op is ingericht.
Mijn ervaring als zakelijke klant is beter dan TS beschrijft, maar het is ook geen top service.
ja ik game voornamelijk op een xbox of ps3 maar af en toe gamen op de pc is ook wel leuk, ik ben simpelweg te lui om achter een bureau te gaan zitten en te gamen dus heb me 2pc's verkocht en daarvoor een goeie laptop. Ook game ik vaak bij vrienden dus is het makkelijk om een goeie game laptop te hebben dan, inplaats van elke keer je pc mee te slepen.


Het probleem met de website was dat ik alleen nog maar een offerte heb ontvangen en geen order bevestiging, op de website kon ik dus niets vinden omdat je daar minimaal een order nummer voor nodig hebt.

De man van dell zei dat ik de orderbevestiging krijg zodra alles met de banken rond was (waarom dit een week moet duren... geen idee) maarja

[ Bericht 0% gewijzigd door mastrix op 10-12-2009 10:22:36 (typ-o) ]
pi_75474246
Hmm ik heb daar heel andere ervaring mee.

Mijn eerste ervaring met Dell was toen ik een XPSm1710 kocht. Die service was daarbij perfect, ik kreeg zelfs 200 euro korting. Na een halfjaar was de videokaart kapot en moest die vervangen worden, ik belde daarvoor en 1 dag later was er een monteur bij mij thuis die alles repareerde.

Later had ik een Alienware M15X gekocht, maar dat was eigenlijk qua service een stuk minder, dat was vlak voordat je die moest bestellen op de website van Dell. Dat duurde allemaal erg lang, uiteindelijk ging er iets kapot en toen duurde het een maand voordat het gerepareerd was. Als goedmakertje hadden ze er toen wel een 9800GT in gezet ipv 8800GTX.

Hoe dan ook ik ben klaar met 2000+ kostende laptops. De hitte kan gewoon niet in zo'n klein ding. De levensduur van een gaming laptop is aanzienlijk lager dan die van een normale.

Nu heb ik gewoon een kast staan met dual monitors, i7 etc. Nog geen enkele keer een probleempje gehad en qua garantie zit dat veel beter, meerdere jaren per hardware onderdeel. (wat bij dell en alienware echt belachelijk duur is.)
It's you my love, you who are the stranger
  donderdag 10 december 2009 @ 10:24:38 #15
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75474264
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:17 schreef zovty het volgende:

[..]

Gamen op een PC .
Dat er voor dat platform uberhaupt nog games uitkomen .

Game consoles ftw!

Anyway: bij dell komt veruit het grootste gedeelt van de omzet van zakelijke klanten, vandaar dat hun organisatie daar ook op is ingericht.
Mijn ervaring als zakelijke klant is beter dan TS beschrijft, maar het is ook geen top service.
Mensen die shooters en RTS spellen op een console spelen
Ook geen sig dus
pi_75474295
Ik vind het aardig domme vragen voor iemand die je wel redelijk slim in zou schatten aangezien je een high-end laptop koopt.

Betaling ontvangen -> Kan je bij je eigen internetbankieren zien en evt. bij Dell
Status van bestelling -> ook prima bij Dell te volgen
  donderdag 10 december 2009 @ 10:25:48 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75474303
Goh, lijkt de gemeente Rotterdam wel...
Ook geen reactie, ook geen medewerkers die Nederlands spreken...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75474325
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:24 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Mensen die shooters en RTS spellen op een console spelen
Inderdaad. Vooral RTS is echt verschrikkelijk om een console.
It's you my love, you who are the stranger
pi_75474437
Dell
Eens en nooit meer!

* RemcoDelft vindt het hoog tijd dat de overheid grote bedrijven die Consumentenwetgeving negeren gaat beboeten.
censuur :O
pi_75474449
Zakelijk vind ik ze voornamelijk laks met bepaalde dingen.
De helpdesk heeft een achterstand van meer dan een week terwijl je een 24 uurs contract hebt (wij tenminste).
De gebruikers (de meeste) zijn afhankelijk van hun laptopje en willen dit snel opgelost hebben natuurlijk.
De pipo's achter de mail (zo meld ik mijn probleem vaak aan) moeten een lijstje afwerken voor ze hun monteur sturen. Als je die testjes doet (wat ik nu al van tevoren doe voor ik mail) en de mailtjes er van afwacht ben je 3 dagen verder.
Dus tegenwoordig doe ik alles via de telefoon. Dan ben je wel een paar uur verder maar weet je wel meteen of er iemand langs komt om hem te fixen.

Maar ze zijn wel vriendelijk. En de monteur die langskomt weet vaak (dat is ook niet overal) wel wat er aan de hand is. Jammer is alleen dat er ook nog wel eens wat dingen verkeerd gaat tijdens het bestellen van onderdelen. Als er iemand langs komt is het probleem vaak op gelost!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_75474520
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:26 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Inderdaad. Vooral RTS is echt verschrikkelijk om een console.
ja daarvoor heb ik ook een xbox en een playstation zoals ik zei:)


De betaling was volgens mijn bank ook goed, maar aangezien ik nog geen orderbevestiging had na een week vroeg ik me af of alles wel goed gegaan was, geen orderbevestiging dus ook niet te volgen via de site.

Een levertijd van een maand is ook niet iets waar je standaard vanuit gaat:p

Als het goed is word de laptop niet mega warm, hij heeft ook een i7 en een ssd inplaats van een gewone hdd wat wel al scheeld
pi_75474851
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:32 schreef mastrix het volgende:

[..]

ja daarvoor heb ik ook een xbox en een playstation zoals ik zei:)


De betaling was volgens mijn bank ook goed, maar aangezien ik nog geen orderbevestiging had na een week vroeg ik me af of alles wel goed gegaan was, geen orderbevestiging dus ook niet te volgen via de site.

Een levertijd van een maand is ook niet iets waar je standaard vanuit gaat:p

Als het goed is word de laptop niet mega warm, hij heeft ook een i7 en een ssd inplaats van een gewone hdd wat wel al scheeld
Nou je zal het zelf wel zien dan. Ik heb nu 2 echt dure high-performance laptops gehad, bij Alienware had ik meer hoop, maar ook dat mocht niet baten. Ik doe het nooit meer.
It's you my love, you who are the stranger
pi_75476589
Ik heb dan weer goede ervaringen met 3 prive dell laptops, en enkele honderden pc's en laptops hier op mn werk,
bij m'n prive probleem was er ook na een dag iemand langs gekomen, had een 3 naar NBD voor 120 euro genomen, is wel handig, bellen, had geen wachtrij, afspraak gemaakt voor de volgende dag, probleem opgelost.

merken als packard bell en acer moet je vaak opsturen en ben je een maand kwijt,
dus zo slecht doet dell het nog niet. En je krijgt een systeem dat je zelf samengesteld hebt, ipv de beperkte keus in winkels (die nemen dus niet ALLE modellen van een fabrikant over)
  donderdag 10 december 2009 @ 12:06:14 #24
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75477487
Een vriendin van mij is ook alweer een maand op haar nieuwe laptop aan het wachten
Ook geen sig dus
  donderdag 10 december 2009 @ 12:07:54 #25
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_75477552
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:17 schreef zovty het volgende:

[..]

Gamen op een PC .
Dat er voor dat platform uberhaupt nog games uitkomen .

Game consoles ftw!

Anyway: bij dell komt veruit het grootste gedeelt van de omzet van zakelijke klanten, vandaar dat hun organisatie daar ook op is ingericht.
Mijn ervaring als zakelijke klant is beter dan TS beschrijft, maar het is ook geen top service.
eens eens, xbox! maar mmo rpg's als GW, wow ect. worden toch op de pc gespeeld
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')