Alsof alle FOK!ers asociaal zijn.quote:Op donderdag 10 december 2009 08:54 schreef Jeej het volgende:
Terechte klacht, je bent al goed op weg om minder sociaal te worden door te gaan fokken
Ze hebben anders iedere keer weer dikke pret op de meetings.quote:Op donderdag 10 december 2009 08:54 schreef Jeej het volgende:
Terechte klacht, je bent al goed op weg om minder sociaal te worden door te gaan fokken
Inderdaadquote:Op donderdag 10 december 2009 09:02 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ze hebben anders iedere keer weer dikke pret op de meetings.
uhmmm ad&d ??quote:Op donderdag 10 december 2009 08:54 schreef Pakspul het volgende:
Laat me raden gisteren tijdens je dagelijkse AD&D sessie heb je jezelf wijs gemaakt dat je sociaal bent?
Dat is dan ook de enige keer in het hele jaar dat ze contact hebben met andere mensenquote:Op donderdag 10 december 2009 09:02 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ze hebben anders iedere keer weer dikke pret op de meetings.
Ja.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:10 schreef Jeej het volgende:
[..]
Dat is dan ook de enige keer in het hele jaar dat ze contact hebben met andere mensen
Maar het is wel eng hoor.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:13 schreef Jeej het volgende:
[..]
Jij durft tenminste nog naar buiten te gaan voor zo'n meeting
quote:Op donderdag 10 december 2009 09:10 schreef Jeej het volgende:
[..]
Dat is dan ook de enige keer in het hele jaar dat ze contact hebben met andere mensen
Ja, want op een forum beperkt je asocialiteit zich tot de boodschap, in tegenstelling tot in IRL waar de boodschap verpakt zit in een heleboel nonverbale en paraverbale communicatie, waardoor er ruis optreedt die de eigenlijke boodschap kan verstoren.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:47 schreef Onnoman het volgende:
is er een verschil tussen (a)sociaal zijn op een forum en (a)sociaal irl?
ik heb je goed lesgevenquote:Op donderdag 10 december 2009 10:13 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ja, want op een forum beperkt je asocialiteit zich tot de boodschap, in tegenstelling tot in IRL waar de boodschap verpakt zit in een heleboel nonverbale en paraverbale communicatie, waardoor er ruis optreedt die de eigenlijke boodschap kan verstoren.
Whehehe.
dat zeg je maar tegen je "ik loop achter de vuilniswagen"-stiefvader van je wanneer je vraagt om je zakgeldquote:Op donderdag 10 december 2009 10:42 schreef rashudo het volgende:
Je bent niet te sociaal, je bent gewoon een mietje.
Jij? Denk het nietquote:
Té sociaal zijn wel. Dat heeft namelijk eenrichtingsweggeefgedrag tot gevolg, ook wel sinterklaasmentaliteit genoemd.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:28 schreef BorusBulldog het volgende:
Mooi is dat, klagen over een goede eigenschap.....
Wil je een schouderklopje hiervoor? Sociaal zijn veroorzaakt jouw probleem namelijk niet, naief zijn wel.
Succes daarmee
De teleurstelling onstaat door het feit dat hij iets terug verwacht en het niet krijgt, dit onstaat door het feit dat hij naief is en verwacht dat wat hij doet terug wordt gedaan.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:53 schreef EINZ het volgende:
[..]
Té sociaal zijn wel. Dat heeft namelijk eenrichtingsweggeefgedrag tot gevolg, ook wel sinterklaasmentaliteit genoemd.
Ook Sinterklaas verwacht wel degelijk iets terug, al is het maar waardering. Ondankbare kinderen gaan immers mee in de zak. Mensen vertonen bepaald gedrag omdat hen dat iets oplevert. Ook al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:01 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
De teleurstelling onstaat door het feit dat hij iets terug verwacht en het niet krijgt, dit onstaat door het feit dat hij naief is en verwacht dat wat hij doet terug wordt gedaan.
Als het daadwerkelijk sinterklaasmentaliteit was dan zou hij er niks voor terug verwachten en zou hij niet teleurgesteld kunnen zijn, dan zou simpelweg het feit dat hij iets kan geven aan iemand dat iemand nodig heeft / graag wilt voldoening moeten geven zonder extra verwachtingen.
De waardering zal hij krijgen op het moment dat hij dankjewel te horen krijgt. Ik denk dat zijn teleurstelling komt uit het feit dat als hij een keer iets nodig heeft niemand meteen voor hem klaar staat. Het lijkt me onlogisch dat hij elke keer teleurgesteld als mensen geen dankjewel zegt. Ik vind het onbeschoft als mensen niet bedanken maar ik ben er niet door teleurgesteld, en als hij er wel keer op keer weer teleurgesteld door is, is hij weer naief doordat hij denkt dat ze dankjewel gaan zeggen.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:07 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ook Sinterklaas verwacht wel degelijk iets terug, al is het maar waardering. Ondankbare kinderen gaan immers mee in de zak. Mensen vertonen bepaald gedrag omdat hen dat iets oplevert. Ook al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo.
heb je het nou over Sinterklaas of over die andere pipo?quote:Op donderdag 10 december 2009 13:15 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
De waardering zal hij krijgen op het moment dat hij dankjewel te horen krijgt. Ik denk dat zijn teleurstelling komt uit het feit dat als hij een keer iets nodig heeft niemand meteen voor hem klaar staat. Het lijkt me onlogisch dat hij elke keer teleurgesteld als mensen geen dankjewel zegt. Ik vind het onbeschoft als mensen niet bedanken maar ik ben er niet door teleurgesteld, en als hij er wel keer op keer weer teleurgesteld door is, is hij weer naief doordat hij denkt dat ze dankjewel gaan zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |