Dan hebben die moslimawijven pech.quote:„De Nederlandse mode staat bekend als casual, onconventioneel en expressief ”, concludeert Van Haaster. „En dat sluit niet aan op de wensen van de moslima’s.
Sow, ongesteld?quote:Op donderdag 10 december 2009 09:03 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Dan hebben die moslimawijven pech.
Jah.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:03 schreef Dinthe het volgende:
Of laat mijn zeer beperkte Islam-kennis mij in de steek?
Nee.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:04 schreef zovty het volgende:
[..]
Sow, ongesteld?.
Het zijn medevrouwen die problemen hebben met het maken van een kleudingkeuze. Een beetje meer medeleven aub.
Wel dusquote:
....quote:
Dan hebben de moslima's pech als ze de Nederlandse mode niet leuk vinden. En de winkels hebben ook pech.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:10 schreef zovty het volgende:
[..]
Wel dus.
Het artikel gaat niet over klagende moslimas die nederland willen bombarderen omdat er hier korte rokjes in de winkel hangen.
Het artikel gaat over misgelopen omzet van de nederlandse kledingwinkels omdat sommige moslimas de mode niet zo leuk vinden.
Al dat gehaat is nergens voor nodig.
Het heeft niks met je moslim kennis te maken, alleen met je aanname dat alle moslims extreme moslims zijn.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:10 schreef Dinthe het volgende:
[..]
....
Jij zegt dat mijn beperkte Islam kennis me in de steek laat, dus ik neem aan dat jij het anders ziet dan ik.
Ik ben dus benieuwd hoe de vork wel in de steel zit, in jou opinie.
(Of riep je gewoon "Ja" omdat het leuk is om te zeggen dat mijn Islam kennis faalt?)
Maar het is soms zo leuk.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:10 schreef zovty het volgende:
[..]
Al dat gehaat is nergens voor nodig.
Vind je in dit licht de term "moslimwijven" nog gepast?quote:Op donderdag 10 december 2009 09:14 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Dan hebben de moslima's pech als ze de Nederlandse mode niet leuk vinden. En de winkels hebben ook pech.
Iedereen heeft pech. En ik ben niet ongesteld.
Trollen ook.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:14 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Maar het is soms zo leuk.
Ja!quote:Op donderdag 10 december 2009 09:15 schreef zovty het volgende:
[..]
Vind je in dit licht de term "moslimwijven" nog gepast?
Je bedoelt dat modieuze beter was, of modebewuste?quote:Op donderdag 10 december 2009 09:15 schreef Montelly het volgende:
Mijn klachte was eigenlijk heel simpel...
modische moslima...
Dat woord alleen al..
Ik niet.quote:
Allright, fair enough. Niet alle moslims zijn natuurlijk extreem.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:14 schreef zovty het volgende:
[..]
Het heeft niks met je moslim kennis te maken, alleen met je aanname dat alle moslims extreme moslims zijn.
Of vind je ook dat katholieken homos moeten haten en op vrijdag vis moeten eten?
Wat is je punt? Dat extreme moslims een extreme modesmaak hebben?quote:Op donderdag 10 december 2009 09:18 schreef Dinthe het volgende:
Maar dan valt het wel op dat hier expliciet staat dat bij (jonge) moslima's vrouwelijkheid voorop staat. Maar bij de (kleine groep) "extreme" moslims, dit dus helemaal niet het geval is.
Nee, ik vraag me af waarom bij die groep dan opeens het hele "vrouwelijkheid" de deur uit gaat.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:19 schreef zovty het volgende:
[..]
Wat is je punt? Dat extreme moslims een extreme modesmaak hebben?
Beter kijken tjap, die gewaden worden van de mooiste stoffen gemaakt en in de fijnste motieven geweven. Vakwerk.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:19 schreef Tacobell het volgende:
Hebben moslima's uberhaupt een kledingkast? Ze trekken toch elke dag hetzelfde lange zwarte gewaad aan?
quote:Op donderdag 10 december 2009 09:20 schreef Dinthe het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom bij die groep dan opeens het hele "vrouwelijkheid" de deur uit gaat.
Welke groep?quote:Op donderdag 10 december 2009 09:20 schreef Dinthe het volgende:
[..]
Nee, ik vraag me af waarom bij die groep dan opeens het hele "vrouwelijkheid" de deur uit gaat.
Pech.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:17 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik niet.
Ik vond het laatdunkend en denigrerend overkomen terwilj je overduidelijk het hele artikel niet hebt begrepen.
Dan lopen de nederlandse winkeliers toch omzet mis?!?1 Daar gaat het artikel notabene over!quote:Op donderdag 10 december 2009 09:20 schreef SimonBalk het volgende:
Als je het hier niet kan vinden bestel je het toch online in die landen?
Niet, doen de mods, als ze eens niet bezopen zijn.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:21 schreef Dinthe het volgende:
Euh, oeps. Double.
Wtf, hoe verwijder ik een post? :/
Nee, dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:21 schreef zovty het volgende:
[..]
Welke groep?
Bedoel je: waarom is een extremist extreem geworden?
Zeker een aparte discussie.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:24 schreef Dinthe het volgende:
Ik vraag me af, zoals ik al zei, waarom bij extreme moslima's, het hele "vrouwelijkheid voorop" wegvalt. Maar dat is waarschijnlijk een discussie op zich, me dunkt.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:23 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ik hou niet van moslimawijven. Ze hebben altijd wat te zeiken
Mja, het lijkt me wel interessant om te weten.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:26 schreef zovty het volgende:
[..]
Zeker een aparte discussie.
Ik denk dat ze een ander idee over vrouwelijk hebben dan jij en ik.
Vraag het eens aan ze als je ze tegenkomt. (Ik zie ze overigens nooit, ik woon in een normaal stuk nederland.)
Of ik ze ken?! Ik ben half-Turkse, ik heb er zelfs een paar in de familie.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:27 schreef zovty het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Ken je uberhaupt moslimas?
De paar moslmas die ik ken zijn allen openmindend en meegaand.
D'r zijn ook wel boekjes waar je een en ander uit kunt leren. Joris Luyendijk heeft een paar heel makkelijk te lezen boekjes geschreven waarin dit onderwerp lichtjes behandeld word.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:28 schreef Dinthe het volgende:
[..]
Mja, het lijkt me wel interessant om te weten.
Maar ik denk niet dat ik de ballen heb om zo iemand direct aan te spreken.
Dan heb je gewoon een kutfamilie.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:30 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Of ik ze ken?! Ik ben half-Turkse, ik heb er zelfs een paar in de familie.
Bedankt.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:32 schreef zovty het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon een kutfamilie.
Voor iets dat bijna alles moet bedekken, kan het er best mee door heur.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:28 schreef apenkutkop het volgende:
[ afbeelding ]
en dit soort kleding is natuurlijk zó niet vrouwelijk en veel te mans
![]()
quote:Op donderdag 10 december 2009 09:32 schreef zovty het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon een kutfamilie.
Nee dus. De klacht is dat moslima's de mode van nu niet willen dragen en dus niet modebewust zijn, maar gewoon het liefst de allesverhullende kleding dragen waaraan hun kerels gewend zijn.quote:Anyway, het artikele had dus modebewuste moslims moeten heten. Dat was de klacht.
Je slaat de spijker op zijn kop! Zie "probleem" kerstboom/versieringen Haagse Hogeschool. Bestuur verzint gewoon een probleem om zo indirect bevolkingsgropen bij te betrekken. Terwijl er helemaal niet geklaagd wordt/werd door betreffende groepen.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:41 schreef SpecialK het volgende:
Gaat dit over een maatschappelijk probleem? Daar hebben we toch marktwerking voor? Waarom wordt in deze schijnbare niche niet gesprongen alsof het een zwembad vol met geld is?
Omdat het een onzinartikel is natuurlijk. Het lijkt tegenwoordig wel een trend te zijn om voor bevolkingsgroepen problemen te gaan verzinnen waar, als je het aan de groep zelf gaat vragen, eigenlijk helemaal geen probleem bestaat.
Nee, dat is de klacht dus niet.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:30 schreef SadKingBilly het volgende:
Nee dus. De klacht is dat moslima's de mode van nu niet willen dragen en dus niet modebewust zijn, maar gewoon het liefst de allesverhullende kleding dragen waaraan hun kerels gewend zijn.
Zovty wat voor afkomst heb je eigenlijk als ik vragen mag??quote:Op donderdag 10 december 2009 11:24 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee, dat is de klacht dus niet..
Dat maak jij er van. Omdat je bevooroordeeld bent.
so truequote:Op donderdag 10 december 2009 09:28 schreef apenkutkop het volgende:
vrouwelijk staat bij hun voorop?laat me niet lachen
[ afbeelding ]
de vrouwelijkheid spat er vanaf
[ afbeelding ]
en dit soort kleding is natuurlijk zó niet vrouwelijk en veel te mans
Wat heeft dit met links te maken? Dit is gewoon een kutonderzoek. Punt, dat vind ik zelf... terwijl ik aardig links ben. Het bericht zegt gewoon dat Nederlandse vrouwen zich mannelijk kleden en dat we ons alweer moeten aanpassen aan de moslimsquote:Op donderdag 10 december 2009 12:55 schreef thloreg het volgende:
Weet zo een links onderzoek met een typisch eindresultaat die weer moet aantonen dat
Nederland zijn kledingvoorschriften maar moet gaan veranderen. Guess what: Als dit in
Turkije zou gebeuren dan werd zo een onderzoek gelijk de prullenbak in gegooid want je
bent in een ander land,dus pas je je maar aan.
[ afbeelding ]
OT: Het is bull! dat moslima's geen modieuze kleding kunnen vinden. Mijn vriendin heeft
ook vriendin die vrij gelovig is. Ze draagt een hoofddoek met daaronder en spijkerbroek
en pumps. Is dat niet modieus? ja dus!
Weet iemand trouwens wat hiermee bedoeld wordt? Ik kan me er namelijk niets bij voorstellen.quote:Met de rockchick- en boyfriendtrend die nu in Nederland overheerst,
Neem een valium, het enige dat dit 'onderzoek' zegt is dat sommige moslima's graag wat degelijkere vrouwelijke kleding willen, en dat er hier mogelijk een gat in de markt ligt voor Nederlandse verkopers. Ik neem althans aan dat De Bijenkorf dan wel te duur zou zijn.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:57 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat heeft dit met links te maken? Dit is gewoon een kutonderzoek. Punt, dat vind ik zelf... terwijl ik aardig links ben. Het bericht zegt gewoon dat Nederlandse vrouwen zich mannelijk kleden en dat we ons alweer moeten aanpassen aan de moslimsOpgerot
Dat is links ja.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:57 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat heeft dit met links te maken? Dit is gewoon een kutonderzoek. Punt, dat vind ik zelf... terwijl ik aardig links ben. Het bericht zegt gewoon dat Nederlandse vrouwen zich mannelijk kleden en dat we ons alweer moeten aanpassen aan de moslimsOpgerot
Er is genoeg degelijke vrouwelijk kleding, mevrouw de moslima moet maar wat beter zoekenquote:Op donderdag 10 december 2009 13:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Neem een valium, het enige dat dit 'onderzoek' zegt is dat sommige moslima's graag wat degelijkere vrouwelijke kleding willen, en dat er hier mogelijk een gat in de markt ligt voor Nederlandse verkopers. Ik neem althans aan dat De Bijenkorf dan wel te duur zou zijn.
Bek houden pleunquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |