abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75436862
In februari 2010 is het dan eindelijk zover, dan gaat er een MMORPG in het Star Trek universum van start.
http://games.fok.nl/gameinfo.php?gameid=4845

What is Star Trek Online
In Star Trek Online, the Star Trek universe will appear for the first time on a truly massive scale. In this massively multiplayer online game from Cryptic Studios, players can pioneer their own destiny as Captain of a Federation starship. Or, they can become a Klingon Warlord and expand the Empire to the far reaches of the galaxy. Players will have the opportunity to visit iconic locations from the popular Star Trek fiction, reach out to unexplored star systems, and make contact with new alien species. With Episode Missions, every moment spent playing Star Trek Online will feel like a new Star Trek episode in which you are the star. Immerse yourself in the future of the Trek universe as it moves into the 25th century: a time of shifting alliances and new discoveries.

Screenshots

Meer screenshots

Pre-order / Closed beta
Je kunt pre-orderen en je inschrijven voor de closed beta op http://www.startrekonline.com/
$49 (+ $19 verzendkosten)
pi_75436894
FAQ

Q: How can I play Star Trek Online? Is there a download for the game?
A: Star Trek Online is currently in development and has not yet been released or made available for retail purchase.

Q: When will Star Trek Online be released?
A: Star Trek Online will be available in North America on February 2, 2010. It will be available in Europe on February 5, 2010.

Q: Will there be a Beta Test?
A: We're accepting beta test applications right now. We're currently in the Closed Beta phase of testing. Click here to apply to join the beta.

Q: Will a monthly fee be required to play?
A: We haven't decided on pricing plans yet.

[bQ: Will everyone be the Captain of their own ship?[/b]
A: Yes, but you will have to earn the responsibility and skill to command larger and more powerful vessels. Remember, in Star Trek as well as naval tradition, whoever commands the ship is the "Captain," even if it is not your current rank.

Q: Can I play something other than a Captain like a Doctor or an Engineer?
A: Everyone is a Captain, (remember, if you command a ship, you are automatically a Captain), and you will command a crew, but that does not limit your role. Your character will still be able to choose from a variety of career paths, such as Engineer, Tactical Officer, Doctor, Science Officer, etc. Your career path is your root, and will affect your skills, and how you command your crew. Consider Jean-Luc Picard, Beverly Crusher, Worf and Kathryn Janeway. Picard was an archeologist and diplomat, Crusher was a doctor, Worf a security/tactical officer, and Janeway was a scientist. Each eventually chose a career in command and became ship captains. This does not mean the game will limit your ship choices based on your profession – far from it. The examples are simply an example of how the game design was inspired.

Q: How will I be able to play with my friends?
A: In space, you can form teams and do missions together. Space battles will occur between multiple player and NPC vessels. When you do a ground mission, the mission owner can build an away team that consists of other players. Outside of combat, there will be numerous community building features, locations, hubs and events that will bring players together.

Q: Will there be PvP?
A: Yes. We plan for a faction vs. faction PvP ruleset, but there are also plans for a competitive PvE mechanic.

Q: Will there be PvP, PvE and RP rule set servers?
A: There will not be separate servers for PvP and PvE rulesets. Open PvP will be restricted to designated sectors of space (far-off reaches of unclaimed territory). Consensual PvP and competitive PvE will occur between the realm borders (the Neutral Zone), where players will be competing over territory and resources with the option to PvP.

Q: Will there be an economy?
A: Many of the details are still in the works, but yes, there will be an economy that makes sense in the Star Trek universe. Since the Federation has explicitly done away with money, expect bartering and trading of goods to be an important part of the economy. Less tangible forms of economics such as Reputation are also not out of the question.

Q: When does the game take place?
A: Approximately 30 years after the events in Star Trek Nemesis. The game starts in 2409. Technology has advanced and the galaxy is a much more volatile place.

Q: What races will I be able to play?
A: The plan is Human, Vulcan, Andorian, Klingon, Orion, Gorn and several others. You will also be able to create your own race with its own custom look and attributes.

Q: Do I need to be well-versed in Star Trek lore in order to play Star Trek Online?
A: No, even the most casual Star Trek fan will enjoy and appreciate the world. For those not familiar with the Star Trek universe, Star Trek Online will be a new experience with as much depth as each individual is comfortable with exploring. However, the world will be rich with lore from every series and movie that will satisfy even the most devout Trek fan.

Q: What are the system requirements?
A: The minimum system requirements are:

* OS: Windows XP SP2 / Windows Vista / Windows 7 (32 or 64-bit)
* CPU: Intel Core 2 Duo 1.8 Ghz or AMD Athlon X2 3800+
* Memory: 1GB RAM
* Video: NVIDIA GeForce 7950 / ATI Radeon X1800 / Intel HD Graphics
* Sound: DirectX 9.0c Compatible Soundcard
* DirectX: Version 9.0c or Higher
* HDD: 8GB Free Disk Space
* Network: Internet Broadband Connection Required
* Disc: 6X DVD-ROM

The recommended system specifications are:

* OS: Windows XP SP2 / Windows Vista / Windows 7 (32 or 64-bit)
* CPU: Intel E8400 Core 2 Duo or AMD Athlon X2 5600+
* Memory: 2GB RAM+
* Video: NVIDIA GeForce 8800 / ATI Radeon HD 3850+
* Sound: DirectX 9.0c Compatible Soundcard
* DirectX: Version 9.0c or Higher
* HDD: 8GB Free Disk Space
* Network: Internet Broadband Connection Required
* Disc: 6X DVD-ROM

Q: Will there be realistic travel times in space?
A: Travel times will be semi-realistic, with a focus on fun. Space is big, and it can take a very long time to travel great distances. That travel time can be impractically long. We will introduce transwarp conduit technology and worm holes to allow ayers to travel to distant sectors of the galaxy without needing days or weeks of gameplay to do so.

Q: How does the new Star Trek movie affect Star Trek Online?
A: Star Trek Online exists in the Star Trek universe's "standard timeline," whereas the latest Star Trek movie exists in an alternate timeline created when Nero and Spock entered a singularity and were transported back in time. For a full explanation, please see our article explaining how Star Trek XI affects Star Trek Online.
pi_75437897
Ik ben niet zo van de MMORPG's maar ik ben stiekem toch wel benieuwd naar deze.
ijs_beer fan!
pi_75439711
Ziet er interessant uit, hoop dat t de moeite waard is als ie uit gaat komen
  woensdag 9 december 2009 @ 15:18:24 #5
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_75447823
Mijn god! Hoe lang zou het duren om van de ene naar de andere uithoek te vliegen in je kleine Neelixscheepje
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_75449623
Whoa, tof! Maar hoezo staat Beverly Crusher vermeld in dat stuk? Geen TNG kenner, maar please zeg mij dat zij geen captain wordt. . Ik ga er over een maandje aan beginnen.
Resistance is futile.
pi_75449998
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:08 schreef Seven. het volgende:
Whoa, tof! Maar hoezo staat Beverly Crusher vermeld in dat stuk? Geen TNG kenner, maar please zeg mij dat zij geen captain wordt. . Ik ga er over een maandje aan beginnen.
pi_75450064
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:18 schreef STING het volgende:

[..]

Resistance is futile.
pi_75450092
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wees gerust, het is maar in 1 aflevering
pi_75513981
Oh crap.. dus nu moet ik kiezen tussen Star Trek en Star Wars... teh horror :|
  zondag 13 december 2009 @ 13:33:03 #11
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75575392
interesting... tvp...
batman!
  zondag 13 december 2009 @ 13:49:34 #12
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75576005
Spacefightscenes zien er gaaf uit, maar explorationscenes vind ik tot nu toe een beetje tegenvallen, veel kale rotsen met wat monsters. Hopelijk is het eindresultaat een stuk gevarieerder.
batman!
  donderdag 17 december 2009 @ 09:10:48 #13
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_75717506
Ben benieuwd!
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:12:24 #14
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75775393
Heb hem net voor 20,50 pond (inclusief verzendkosten) gepre-ordered bij HMV.com

Geen idee of het spel echt gaat aanslaan of goed is, maar kon hem voor die prijs toch niet laten liggen. Bovendien krijg je leuke in-game goodies als het goed is.
batman!
  zondag 10 januari 2010 @ 15:11:13 #15
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_76634958
Hier ondertussen ook de collectors edition besteld bij 12game.com.
Is wel iets van ¤70 (x2 want vriendin gaat ook spelen ;P) maar krijg je wel leuke goodies voor + 30 dagen speeltijd.

Zowieso als echte die hard trekkie fan / gamer, zit ik al altijd te wachten op een concept als dit.
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
  maandag 11 januari 2010 @ 12:47:23 #16
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_76674370
wanneer komt ie uit?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_76674653
Waarom heb ik hier dan ook in gepost!

Zat gisteren al over de pre-order knop in steam
pi_76675199
TVP.
pi_76677532
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:47 schreef jpg97 het volgende:
wanneer komt ie uit?
Zie FAQ in de 2e post

Ben erg benieuwd hoe dit spel eruit gaat zien, gaat het werken met levels, quests? Zie je je character de captain binnenin of is jou character het starship als het ware? Ben WoW en Aion gewend dus kan me er nog moeilijk een voorstelling van maken
pi_76677710
Ben erg benieuwd naar het spel. Heb bij Amazon.co.uk de Gold Ed. besteld! Dus ik mag deze maand al met de beta beginnen als het goed is!
  maandag 11 januari 2010 @ 17:38:37 #21
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76686548
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:18 schreef JMurc het volgende:
Ben erg benieuwd naar het spel. Heb bij Amazon.co.uk de Gold Ed. besteld! Dus ik mag deze maand al met de beta beginnen als het goed is!
Open Beta begint morgen voor mensen die een pre-order hebben en heb mijn OB-key reeds gehad. Moet het hele gebeuren alleen nog wel ergens downloaden.
batman!
pi_76689844
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:38 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Open Beta begint morgen voor mensen die een pre-order hebben en heb mijn OB-key reeds gehad. Moet het hele gebeuren alleen nog wel ergens downloaden.
Jammer, net te laat..

We are no longer accepting closed beta applications for Star Trek Online. Open beta will start January 12, 2010! See you then!
pi_76689988
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:10 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Jammer, net te laat..

We are no longer accepting closed beta applications for Star Trek Online. Open beta will start January 12, 2010! See you then!
En dat is morgen? Misschien. Dus daar kun je aan meedoen

Oh en bedankt lui:
Dear Jasper Bos,

Thank you for your recent purchase on Steam. If you’re new to Steam, install the free Steam application now:

http://www.steampowered.com/getsteam

To play your new games, just launch the Steam application on your PC and log in using your Steam account name: stbabylon. Your games will be available in Steam on the “My Games†tab.

This email message will serve as your receipt. You can also access your Purchase History online at any time by visiting https://store.steampowered.com/account.

Star Trek Online - Deluxe Edition (preorder)
  maandag 11 januari 2010 @ 20:04:37 #24
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76692296
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:10 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Jammer, net te laat..

Dat is Closed Beta. Open Beta start morgen, maar helemaal open is het niet. Is voor mensen die de game hebben gepre-ordered.
batman!
pi_76697699
Vandaag mijn key gekregen, nu de client downloaden.

Ik heb er zin an!
pi_76704393
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:04 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Dat is Closed Beta. Open Beta start morgen, maar helemaal open is het niet. Is voor mensen die de game hebben gepre-ordered.
En pre-orderen kan nu zeker ook niet meer?
Of kost dat me extra?
Is zo'n open/closed beta nou eigelijk anders ingame dan wanneer de echte release komt?
  maandag 11 januari 2010 @ 23:47:30 #27
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76704594
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:43 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Of kost dat me extra?
Is zo'n open/closed beta nou eigelijk anders ingame dan wanneer de echte release komt?
geen idee, ik denk het wel... zal wel veel gepatched worden bji release n.a.v. de betas...
batman!
pi_76708913
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:43 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Of kost dat me extra?
Anders dan dat er nog een lading patches overheen komen. Maar dat blijft gebeuren. Het is gewoon het normale spel. Wat wel belangrijk is, is dat je alles wat je opbouwt tijdens een beta kwijt bent als het spel live gaat.

Steam is nu ook bij aan het downloaden
pi_76712251
nog twee uur downen..
pi_76712308
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:32 schreef Omkron het volgende:
nog twee uur downen..
Ik zit op het werk, is wel klaar als ik thuis ben vanavond
(werd binnengehaald met 700KB/s)
pi_76713807
Gaan we een fleet bouwen?
pi_76713876
Ik neem aan dat dat het equalivent is van een guild?
pi_76713903
Ja, volgens mij wel ja.
pi_76713947
Zolang dat dan maar niet Fok heet
pi_76713951
Mijn username in STO is trouwens gewoon stbabylon
pi_76714073
we kijiken wel even..
pi_76714376
Enig idee of zo'n pre-order set (nog) bij een gewone winkel te koop is? Bij Dynabyte/Mediamarkt/Bartsmit ofzo?
pi_76714445
Denk het niet.
pi_76714536
Maar bij Atari.com krijg je direct een sleutel.
pi_76714603
Steam werkt ook prima. Krijg je ook nog een kek uniform erbij
pi_76714780
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:39 schreef Omkron het volgende:
Denk het niet.
Hm kan m nog wel via fileplanet krijgen, alleen nu twijfel ik over mn internetverbinding.
Als ik geluk heb download ie m met 400kb/s, in de praktijk is het meestal tussen de 50 en de 200
pi_76714805
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:50 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Hm kan m nog wel via fileplanet krijgen, alleen nu twijfel ik over mn internetverbinding.
Als ik geluk heb download ie m met 400kb/s, in de praktijk is het meestal tussen de 50 en de 200
Wrom niet gewoon via Steam? 700KB/s
pi_76714967
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:51 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Wrom niet gewoon via Steam? 700KB/s
Weet niet zo goed hoe t werkt, moet ik gewoon de versie van 49,99 bestellen?
Krijg ik dan ook een boxje toegestuurd als de echte release er is ?
(en kan ik direct na het bestellen op steam beginnen met downloaden van de open beta?)

[ Bericht 4% gewijzigd door GlenSpey op 12-01-2010 12:00:43 ]
pi_76715507
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:55 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Weet niet zo goed hoe t werkt, moet ik gewoon de versie van 49,99 bestellen?
Krijg ik dan ook een boxje toegestuurd als de echte release er is ?
(en kan ik direct na het bestellen op steam beginnen met downloaden van de open beta?)
De gewone of de special edition. Wat jij wil.
Bij Steam krijg je geen doos/dvd/boekje/wat dan ook. Wel de optie om het voor altijd te kunnen downloaden.

En ja, je kunt nu de open beta downloaden.
pi_76715711
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:13 schreef stbabylon het volgende:

[..]

De gewone of de special edition. Wat jij wil.
Bij Steam krijg je geen doos/dvd/boekje/wat dan ook. Wel de optie om het voor altijd te kunnen downloaden.

En ja, je kunt nu de open beta downloaden.
Ok, done
Nu is het wachten op de STOnline sit
''The Account service is temporarily down, please try again at a later time.''
pi_76716730
Downloaden is inmiddels begonnen, hij staat op 12% met een snelheid tussen de 460 en 480 kb/s.
Hopen dus dat ie vanavond wel zo'n beetje klaar is
pi_76716811
Is er hier trouwens al iemand aan het spelen? Of allemaal nog aan de download?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 14:49:56 #48
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76721169
Open Beta start geloof ik pas om 19:00 uur...
batman!
pi_76721519
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:49 schreef thingamajig het volgende:
Oh, nou mijn download staat toch pas op 60%, voor 5 uur had ik sowieso niet kunnen spelen
pi_76721559
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:49 schreef thingamajig het volgende:
Oh cool

Dan ben ik thuis en klaar met eten
pi_76725842
Hoppa, download compleet.
Gelijk gepatched (duurt een minuutje) en gestart. Had stille hoop misschien al te kunnen inloggen maar kom nog niet voorbij het character screen. Level cap is in de beta 16 (voor die het nog niet wisten), en je kan enkel nog in je eigen sector spelen (en alleen de Federatie en Klingon sector schijnen open te gaan, de rest nog niet).

Nu is het wachten tot we kunnen beginnen

Ik hoop trouwens dat er flink wat content te vinden is, mmo's die voor het grootste deel op grinden zijn aangewezen ben ik meestal snel mee klaar
pi_76725996
In dat geval, gaan jullie goodie two-shoes spelen, of bad-ass Klingons?
pi_76726263
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:40 schreef stbabylon het volgende:
Federation natuurlijk

Client gedownload & gepatched, vanochtend kon ik er nog niet in.
Zo te zien vanaf 19:00 wel
pi_76726384
Zat ook aan de Federation te denken.
Klingons schijnen toch heel erg pvp-based te zijn? Nou dan heb je daar toch weinig aan als je niet je eigen sector uitkan (al heb ik geen idee hoe t allemaal precies zit wat dat betreft)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:38:03 #55
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76728483
Zit nu op 76%...

Onthoud wel: dit is nog steeds een Beta. Wellicht nog wat bugs her en der en ook zullen wellicht nog lang niet alle verbeteringen n.a.v. de Closed Beta zijn doorgevoerd...

Ik ga trouwens Federation spelen, omdat Klingons gericht zijn op PvP en ik liever PvE speel. Veel trailers richten zich vooral op space combat en dat ziet er puik uit. Hoop ook dat ground combat / exploration niet zullen tegenvallen.
batman!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:39:14 #56
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76728529
downloadsnelheid is trouwens ongeveer 750 kb/s... valt me nog mee
batman!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:44:24 #57
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76728758
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:24 schreef stbabylon het volgende:
Mijn username in STO is trouwens gewoon stbabylon
je bent de eerste op m'n friendslist
batman!
pi_76728765
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:38 schreef thingamajig het volgende:
Onthoud wel: dit is nog steeds een Beta. Wellicht nog wat bugs her en der en ook zullen wellicht nog lang niet alle verbeteringen n.a.v. de Closed Beta zijn doorgevoerd...

Kreeg net al een bug toen ik het spel nog eens wilde starten.
Kreeg een error en daarna hield de launcher ermee op. Toen ik m daarna opnieuw startte ging die launcher eerst een stuk of 90k files checken en toen deed ie t weer.
pi_76728847
Op welke server gaan jullie eigelijk spelen? Of zijn er helemaal niet meerdere servers tijdens de beta ?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:48:07 #60
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76728940
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:46 schreef GlenSpey het volgende:
Op welke server gaan jullie eigelijk spelen? Of zijn er helemaal niet meerdere servers tijdens de beta ?
denk het niet.... ook schijnt er geen onderverdeling te komen in continenten, dus gewoon samen met de Yanks...
batman!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:05:10 #61
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76729641
De nieuwe factions page:

http://www.startrekonline.com/factions

Met een hints naar de twee factions die er in de toekomst bij zullen komen: Romulans en Cardassians.
batman!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:12:49 #62
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76729863
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:40 schreef stbabylon het volgende:
Ik lees net wel dat als je de Klingon factie kiest, je kan spelen met:

- Klingons
- Nausicaans
- Gorn
- Orion...

En die laatste is natuurlijk wel aantrekkelijk, ivm de Orion Slave Girls

batman!
pi_76730234
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:46 schreef GlenSpey het volgende:

Er komt/is maar 1 server ( meerdere isntances enzo)
pi_76730265
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:12 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Ik lees net wel dat als je de Klingon factie kiest, je kan spelen met:

- Klingons
- Nausicaans
- Gorn
- Orion...

En die laatste is natuurlijk wel aantrekkelijk, ivm de Orion Slave Girls

[ afbeelding ]

mja, maar klingons is een pvp factie etc. tevens moet je ook iets van level 6 a 8 zijn + een missie finishen voor je uberhaubt klingon kan spelen.
pi_76730840
Ik kan inloggen ga nu een character aanmaken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')