abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2009 @ 09:14:13 #51
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_75472398
quote:
Op donderdag 10 december 2009 09:11 schreef NLS04 het volgende:

[..]

mag je raden wie er niet is gaan stappen, op tijd is gaan slapen en nu dus al wakker is om zo naar college te gaan.

Neem drank mee naar college

Ga T-Killer vanmiddag jennen met zijn kater!
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_75472712
quote:
Op donderdag 10 december 2009 08:35 schreef ReMcOrE het volgende:
mooie column, geplaatst op PF:
[..]

Wekt de nodige discussie op op PF, dus dat is goed

Maar ik ben het er niet mee eens. Het is, zoals mensen daar zeggen, een beetje schuin contrast. Ik ben ook blij wat ik heb, maar dat geeft geen reden dat ik niet mag klagen als iets niet goed is.
Een zwerver zal ook gaan klagen als hij een ander biertje krijgt aangeboden en niet naar zijn zin is.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_75472880
quote:
Op donderdag 10 december 2009 09:27 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Wekt de nodige discussie op op PF, dus dat is goed

Maar ik ben het er niet mee eens. Het is, zoals mensen daar zeggen, een beetje schuin contrast. Ik ben ook blij wat ik heb, maar dat geeft geen reden dat ik niet mag klagen als iets niet goed is.
Een zwerver zal ook gaan klagen als hij een ander biertje krijgt aangeboden en niet naar zijn zin is.
klopt, maar een zekere mate van relativeren is voor een aardig deel van de mensen geen overbodige luxe
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_75473684
ach mensen moeten niet zo zeuren.. zowel partygangers niet als zwervers niet...

Collectanten geld geven doe ik niet meer sinds ik weet wat de directeuren van dat soort stichtingen opstrijken.. Daarbij is het geld van giro 555 is ook nog steeds niet op de plek aangekomen waar het voor bestemd was.. dus nee mijn vertrouwen in dat soort instanties is laag..

en mijn vertrouwen in zwervers ook.. "mag ik wat geld voor een broodje?" Bartman: geeft een broodje.. "zwerver weigert vloekend het broodje want wil eigenlijk geld voor een shot."

om de privacy van belanghebbenden te beschermen zijn de namen in dit verhaal veranderd

p.s ik ben soms wel een beetje een misantroop

[ Bericht 1% gewijzigd door Tha_Bartman op 10-12-2009 10:14:35 ]
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  donderdag 10 december 2009 @ 10:15:16 #55
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_75473976
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:04 schreef Tha_Bartman het volgende:
ach mensen moeten niet zo zeuren.. zowel partygangers niet als zwervers niet...

Collectanten geld geven doe ik niet meer sinds ik weet wat de directeuren van dat soort stichtingen opstrijken.. Daarbij is het geld van giro 555 is ook nog steeds niet op de plek aangekomen waar het voor bestemd was.. dus nee mijn vertrouwen in dat soort instanties is laag..

en mijn vertrouwen in zwervers ook.. "mag ik wat geld voor een broodje?" Bartman: geeft een broodje.. "zwerver weigert vloekend het broodje want wil eigenlijk geld voor een shot."

om de privacy van belanghebbenden te beschermen zijn de namen in dit verhaal veranderd
In Groningen ook een keer.. Ik mag graag de medemens een beetje jennen (nee echt?) dus ook de zwervende medemens. Kwam een zwerver naar me toe; ja heeft u geld voor wat eten? Ik heb honger en wil graag wat eten, u mag zelfs meelopen om te kijken dat ik het daadwerkelijk uitgeef aan eten. *Koepert staat ondertussen op een Dubbele Whopper te kauwen*.. Ik dacht bij mezelf, wat de fuck ik heb toch nog tijd over.. Dus ik zeg zo, ja s goed ik loop wel mee, wat wil je hebben? Zwerfmans begint al terug te krabbelen, dus ik zeg zo, zo'n vers broodje bij de broodjeszaak? of toch warms bij de Burger King? Nou.. euh...ja het is niet warm he meneer. Dus ik loop naar de BK.. Ja toen wilde die dan toch wel een hamburger.. Dus k heb m n Whopper gekocht... Dus eigenlijk meer mezelf gefuckt dan die zwerver, maar hij groet sindsdien erg vriendelijk ... dus toch een mooi verhaal
pi_75474349
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:15 schreef Koepert het volgende:

[..]

In Groningen ook een keer.. Ik mag graag de medemens een beetje jennen (nee echt?) dus ook de zwervende medemens. Kwam een zwerver naar me toe; ja heeft u geld voor wat eten? Ik heb honger en wil graag wat eten, u mag zelfs meelopen om te kijken dat ik het daadwerkelijk uitgeef aan eten. *Koepert staat ondertussen op een Dubbele Whopper te kauwen*.. Ik dacht bij mezelf, wat de fuck ik heb toch nog tijd over.. Dus ik zeg zo, ja s goed ik loop wel mee, wat wil je hebben? Zwerfmans begint al terug te krabbelen, dus ik zeg zo, zo'n vers broodje bij de broodjeszaak? of toch warms bij de Burger King? Nou.. euh...ja het is niet warm he meneer. Dus ik loop naar de BK.. Ja toen wilde die dan toch wel een hamburger.. Dus k heb m n Whopper gekocht... Dus eigenlijk meer mezelf gefuckt dan die zwerver, maar hij groet sindsdien erg vriendelijk ... dus toch een mooi verhaal
Je bent een goede jongen

en om deze post nog wat inhoud te geven is hier een plaatje van een paar negers in een McDonald's auto

[ Bericht 1% gewijzigd door Tha_Bartman op 10-12-2009 10:34:32 ]
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_75475035
TVP met 2 aardige Chanson's

donderdag 10 december 2009 @ 12:22:59 #58
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_75478064
Hoor net pas B-leaf / Feel Good van Alphaverb....
Damn wat een kutplaten... Dacht dat inmiddels de autotune hype wel weer voorbij was
Het blijft totaal niet mijn stijl
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_75478214
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:22 schreef LeonH het volgende:
Damn wat een kutplaten... Dacht dat inmiddels de autotune hype wel weer voorbij was
autotune?
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_75478505
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:27 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

autotune?
Wat Rihanna en alle popsterretjes ook gebruiken: de PC zorgt ervoor dat je automatisch precies de goeie toon aanslaat. Zo kunnen mensen die eigenlijk niet kunnen zingen op de PC ineens heel mooi zingen.

Luister maar eens naar Black Eyed Peas live, dan weet je wat ik bedoel (dat nummer van I Gotta Feeling is het goed te horen, luister maar naar die uithaal Tonight's gonna be a good ni-i-i-ight, met name de tweede is te lelijk).
Mixes onder de naam Khadber
pi_75478564
Autotune is de manier waarop de vocalen zijn verwerkt in heel veel AVIO platen!
De tonen worden automatisch bijgesteld in dat programma, zodat er geen "overgangen" zijn tussen verschillende noten.
Daft Punk maakt op die manier ook al hun platen. En ik vind het heerlijk

Hier een grappig filmpje met behulp van autotune:
  donderdag 10 december 2009 @ 12:40:31 #62
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_75478618
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:36 schreef ElDani het volgende:

[..]

Wat Rihanna en alle popsterretjes ook gebruiken: de PC zorgt ervoor dat je automatisch precies de goeie toon aanslaat. Zo kunnen mensen die eigenlijk niet kunnen zingen op de PC ineens heel mooi zingen.

Luister maar eens naar Black Eyed Peas live, dan weet je wat ik bedoel (dat nummer van I Gotta Feeling is het goed te horen, luister maar naar die uithaal Tonight's gonna be a good ni-i-i-ight, met name de tweede is te lelijk).
Dit dus... En dat geeft tegenwoordig volgens sommige mensen een leuk effect op bepaalde stemmen, waardoor het vervormd klinkt enzo... Ik vind het lelijk.
Cher was trouwens de eerste die het gebruikte dacht ik in "Believe"
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_75479809
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:36 schreef ElDani het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:38 schreef T-Force het volgende:
Autotune is de manier waarop de vocalen zijn verwerkt in heel veel AVIO platen!
De tonen worden automatisch bijgesteld in dat programma, zodat er geen "overgangen" zijn tussen verschillende noten.
Daft Punk maakt op die manier ook al hun platen. En ik vind het heerlijk

Hier een grappig filmpje met behulp van autotune:

dus als ik het goed begrijp is met autotune alle zang op 1 bepaalde toonhoogte?
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_75480201
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:13 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

[..]

dus als ik het goed begrijp is met autotune alle zang op 1 bepaalde toonhoogte?
Zo ongeveer. Hij zorgt ervoor dat je altijd de goede toonhoogte pakt op de plaat. Je kunt het bij wijze van inspreken, als je maar goed timed (al kan dat met een beetje sleutelwerk ook wel aangepast worden hoor )
  donderdag 10 december 2009 @ 14:59:20 #65
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_75483520
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:22 schreef LeonH het volgende:
Totaal mee eens, kan er echt niet warm van worden en irriteer me echt aan de autotune.

Alphaverb/Avio hebben best leuke plaatjes verder maar ik word er lang niet zo warm van als de meesten hier. Geef mij maar Ran-D / B-Front ofzo
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  donderdag 10 december 2009 @ 16:04:57 #66
197724 NLS04
moeilijk hard
pi_75485716
Het heeft ff geduurd en het viel zoals gewoonlijk niet altijd mee maar kan nu met volle tevredenheid zeggen dat mn hardstyle-overzicht van 2009 af is
quote:
NLS04 – Best of 2009, The Megamix
01. V.A. – Tribute to the year 2009 ( NLS04’ Mash –up)
02. Zatox & Activator - Oxygen
03. Josh & Wesz – Like Thiz
04. The Prophet - Recession
05. DJ Duro & The Prophet – Not E-Nuff (Scope DJ Remix)
06. The Pitcher – Another Day in my Life
07. Project One – Rate Reducer ( Headhunterz Remix)
08. Crypsis - Tuatara
09. Williams Syndrome - Secrets
10. Wildstylez – K.Y.H.U ( Noisecontrollers Remix)
11. Wildstylez – Push that Feeling
12. DJ Zany – Maximum Force
13. D-Block & S-Te-Fan – Music Made Addict
14. Biowapon – Move your Body
15. Deepack vs D-Block & S-Te-Fan – Rock Diz
16. Project One – Numbers (Wildstylez Remix)
17. Tatanka & Zatox - Gangsta
18. Alphaverb – Got it (Unorginal mix)
19. Psyko Punkz - Overclipping
20. Low-E vs. Alter Egosz - WTF
21. Tatact – Taaac! (Renato mix)
22. Crypsis ft. Sasha F – Get Hit
23. Noisecontrollers – Attack again
24. Wildstylez – Music or Noize
25. Deepack vs. D-Block & S-Te-Fan – In Other Wordz
26. Pavo - Communicate
27. Frontliner - Greenhouse
28. DJ Phil Ty – A Kay A ( Straight On mix)
29. Wildstylez – Single Sound
30. A-Lusion – Too Close
31. Frontliner – The First Cut
32. Noisecontrollers - Confucius
33. DJ Ezteq – Fuck You Up
34. Psyko Punkz – 2 Follow
35. Headhunterz & Wildstylez vs. Noisecontrollers - Tonight
36. Headhunterz – The Saifam Mashup
37. Wildstylez – The Phantom Beat
38. Ivan Carsten – You Try To Play Me
39. DJ Zany & DV8 – Scrambled pt. 1
40. The R3bels & Zatox - Choir
41. Tat & Zat – Proud to be Loud
42. Wild Motherfuckers – B2BW ( Wild Mix)
43. Noisecontrollers – Surge of Power
44. Ran-D – Living For The Moment
45. Noisecontrollers – Samara
46. Alpha Twins - Unleashed
47. DJ Zatox - Vintage
48. D-Block & S-Te-Fan & High Voltage - Shiverz
49. Donkey Rollers - Innocent
50. Digital Punk & Profyler – Rock The Party
T-Killer & Nox bij deze nog bedankt voor jullie vinylhulp Voor iedereen die geinteresseerd is, de downloadlink verschijnt zo in het bekende kanaal en op LSDB.
Hard Tripping, Overclipping, Psykomatik Beatz Skipping,
Straight Jacket, Rage Package, This is how we used to have it.
pi_75486605
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:04 schreef NLS04 het volgende:
Het heeft ff geduurd en het viel zoals gewoonlijk niet altijd mee maar kan nu met volle tevredenheid zeggen dat mn hardstyle-overzicht van 2009 af is
[..]

T-Killer & Nox bij deze nog bedankt voor jullie vinylhulp Voor iedereen die geinteresseerd is, de downloadlink verschijnt zo in het bekende kanaal en op LSDB.
50 nummers in 80 minuten? of is dit niet je inzendig voor de jaarmix-competitie?
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 10 december 2009 @ 16:44:56 #68
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_75487186
quote:
[..]

Het bestand dat u probeert te downloaden is tijdelijk niet beschikbaar.
  donderdag 10 december 2009 @ 17:12:26 #69
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_75488250
quote:
[..]

Lekker hoor .
There is no rehab for stupidity.
pi_75488588
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:29 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

50 nummers in 80 minuten? of is dit niet je inzendig voor de jaarmix-competitie?
nee 50 nrs in 2 uur..

en hij begint lekker
pi_75488622
quote:
[..]

Ben nog maar net begonnen maar het klinkt alweer top
Zo niet.. dan toch!
pi_75489073
Mijn korte jaarmix wil op de een of andere manier niet lukken, erg jammer! Blijven proberen haha!
  donderdag 10 december 2009 @ 17:43:48 #73
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_75489144
De NLS-best of mix .... nog niets gehoord, maar ben nu al blij

@ column; heb de discussie van PF nog niet gelezen, maar vindt 't een ruk-column ... totaal ongeloofwaardig. Ik geloof nooit dat dit uit haar leven is gegrepen, maar dat ze op één of andere manier de klaag-mentaliteit int licht wilde zetten - dus door het te vergelijken met zwervers en collectanten FAIL!

Had ze echt willen helpen dan had ze donor moeten worden @ http://www.donorregister.nl/uwregistratie/
Wat je vindt, ...
  donderdag 10 december 2009 @ 18:54:07 #74
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_75491141
neeeeeeeeeee
kom ik eindelijk thuis zodat ik die mix van nls04 ken downloden, doet de link et niet
btw waarom heeft niemand nog reaching out of between worlds in z'n mix ? toch wel DE vinyl van dit jaar
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  donderdag 10 december 2009 @ 18:56:33 #75
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_75491221
die megaupload link doet het bij mij wel gewoon (ik heb de link gebruikt die niels in de pm stuurde en weet niet of dat dezelfde is als van lsdb.nl)
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  donderdag 10 december 2009 @ 18:57:41 #76
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_75491261
hmm blijkt dat ie et in opera niet doet :/
in ie doet iet wel gewoon

edit: oeh begin is al lekker hoor
iemand zin om cue's te maken ?:) of om mij een handig programmatje te geven

[ Bericht 27% gewijzigd door Sc0tTy op 10-12-2009 19:06:42 ]
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_75491652
AVIO005
Nieuwe Deepack
TT
  donderdag 10 december 2009 @ 19:10:36 #78
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_75491764
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:57 schreef Sc0tTy het volgende:
hmm blijkt dat ie et in opera niet doet :/
in ie doet iet wel gewoon

edit: oeh begin is al lekker hoor
iemand zin om cue's te maken ?:) of om mij een handig programmatje te geven
Vaag probleem idd.. Opera niet, Seamonkey wel, Chrome niet.. Vrumd
pi_75491767
quote:
Op donderdag 10 december 2009 09:27 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Wat deze filosoof zegt.

We moeten zaken als armoede en leven en dood niet betrekken tot feestjes en dat soort ongein.

En dat je het goed hebt betekend niet dat je nooit mag klagen.

edit:
quote:
The file you are trying to access is temporarily unavailable.
NLS jaarmix
pi_75492572
Nou even een vraag.. Weet iemand een stuk klassiek of een lang intro of iets dergelijks voor mijn lange jaarmix?

Ter vergelijking: in 2007 gebruikte ik Activator - Icon als opener en in 2008 The Masochist - Killing Classixx (Classical Edit)

[ Bericht 0% gewijzigd door ElDani op 10-12-2009 19:41:12 (spellingshoer) ]
  donderdag 10 december 2009 @ 19:37:18 #81
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_75492887
Moet het perse hardstyle zijn? Anders het begin van die lange versie van Forgotten Moments .
pi_75493073
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:37 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Moet het perse hardstyle zijn? Anders het begin van die lange versie van Forgotten Moments .
Het liefste iets wat met Hardstyle te maken had.. Helaas is de youtubeversie van Forever Young bijv met geluiden erbij. Anders zat ik misschien aan de break van Live The Moment te denken die HQ op Soundcloud staat (niet als download, maar goed)
  donderdag 10 december 2009 @ 19:55:15 #83
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_75493627
Nou ga ik zaterdag naar DBSTF en Deepack, maar wat houdt het eigenlijk in godsnaam in als iets "LIVE" is? Het is toch altijd Live?
pi_75493787
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:55 schreef Treces het volgende:
Nou ga ik zaterdag naar DBSTF en Deepack, maar wat houdt het eigenlijk in godsnaam in als iets "LIVE" is? Het is toch altijd Live?
Ze draaien echt ipv een cdtje afspelen met een mix?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_75493794
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:55 schreef Treces het volgende:
In een liveset uitsluitend eigen producties.

Dus alleen tracks van Deepack en DBSTF.
  donderdag 10 december 2009 @ 20:01:13 #86
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_75493863
Ja en live betekent ook dat ze vaak met een laptop/keyboard/andere hardware wat edits/extra's maken.

Een normale set is geen mix op cd afspelen maar gewoon cds/vinyls een set mixen
pi_75493981
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:01 schreef T_Killer het volgende:
Ja en live betekent ook dat ze vaak met een laptop/keyboard/andere hardware wat edits/extra's maken.
Wat effectjes er doorheen gooien idd
pi_75494070
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:01 schreef T_Killer het volgende:

Een normale set is geen mix op cd afspelen maar gewoon cds/vinyls een set mixen
Bij DBSTF is er niet zo veel extra's live hoor. Hoogstens hoor je nog even 3x Guess Who's Back erdoorheen.. Wat een sneue bedoeling was dat op In Qontrol. S-Te-Pack zal wel met wat nieuwe Deepack-trackjes + uiteraard de collabs zijn.
  donderdag 10 december 2009 @ 20:11:38 #89
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_75494322
Wederom een te late TVP!
Tics van je petten.
  donderdag 10 december 2009 @ 20:12:27 #90
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_75494370
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:42 schreef ElDani het volgende:

[..]

Het liefste iets wat met Hardstyle te maken had.. Helaas is de youtubeversie van Forever Young bijv met geluiden erbij. Anders zat ik misschien aan de break van Live The Moment te denken die HQ op Soundcloud staat (niet als download, maar goed)
Het "klassiek" gezang uit de Qlimax anthem van dit jaar? Weet niet of je dat er makkelijk en 'clean' uit kunt halen?
pi_75494612
Pff ik was denk ik te ambitieus met 28 platen uitkiezen voor m´n jaarmix
Dat was of een hele lange mix of telkens 2 minuten per plaat.
Toch maar wat minder dan; ik hoef eigenlijk ook niet 4 keer de Noisecontrollers erin
pi_75495682
quote:
[..]

Met alle plezier, gelijk even binnenhalen nu.
No mix of words or music or memories can touch that sense of knowing that you were there.
pi_75496627
Het bekende kanaal?
Ik wil ook wel luisteren.
  donderdag 10 december 2009 @ 21:29:18 #94
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_75497322
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:11 schreef Beach het volgende:
Het bekende kanaal?
Via PM .

Damn, hij heeft mij dit jaar totaal niet overtuigd maar wat zijn Dreamcatcher & Psychedelic onwijs goed zeg .
  donderdag 10 december 2009 @ 21:44:32 #95
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_75497900
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:11 schreef Beach het volgende:
Het bekende kanaal?
staat ook op lsdb.nl
  donderdag 10 december 2009 @ 22:45:48 #96
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_75500456
NLS04 lekker setje !!!!!!! luister em nu al 2x achter elkaar ;D
pi_75503066
Ik niet; de link deed het een tijd niet.
pi_75506290
lsdb zoeken op Boerenlater jaarmix
En tja, ik ben niet keigoed ofzo.
  vrijdag 11 december 2009 @ 08:54:01 #99
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_75507471
Ik baal dat ik maar n kwartier van stage af woon.. Hoor ik zo weinig van die NLS-mix.. t is weer n pareltje..
  vrijdag 11 december 2009 @ 09:34:47 #100
237704 Dalton_
Recalled to life
pi_75508041
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 08:54 schreef Koepert het volgende:
Ik baal dat ik maar n kwartier van stage af woon.. Hoor ik zo weinig van die NLS-mix.. t is weer n pareltje..
luxe is dat koepert,
anderhalf uur onderweg is ook niet alles, kun je em op de heen EN terugweg helemaal luisteren, ben je na een week ook klaar:P
AVIO heeft het gewoon weer gedaan hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')