Nou en toch verbaas ik me in het buitenland bijna altijd hoeveel je moet dokken voor 3 plakjes ham....quote:
quote:Nederlandse supermarkten goedkoper dan Duitse
Van onze verslaggever Pieter Klok op 04 augustus '04, 02:24, bijgewerkt 27 januari 2006 19:15
Dit blijkt uit onderzoek van adviesbureau OC en C Strategy Consultants. Duitse supermarkten zijn van oudsher de goedkoopste van Europa omdat de discountsupermarkten Aldi en Lidl een groot marktaandeel hebben (40 procent). Hierdoor is de consument erg prijsbewust.
De Nederlandse supermarkten hebben een inhaalslag gemaakt door de prijzenslag, die marktleider Albert Heijn vorig najaar ontketende. Nederland is daardoor iets goedkoper dan Duitsland en beduidend goedkoper dan België en Frankrijk.
A-merken zijn in Nederland bijvoorbeeld 3 procent goedkoper dan in de Franse hypermarchés. 'Dat is opmerkelijk', zegt Bas Keibek van OC en C, 'want deze reuzewinkels aan de stadsranden hebben door hun schaal en goedkope locatie aanzienlijk lagere kosten dan de Nederlandse supermarkten.'
Het prijsverschil met België is nog groter. Albert Heijn en Dirk van den Broek zijn 10 procent goedkoper dan vergelijkbare Belgische ketens Delhaize en Colruyt. Het gevolg is dat Belgische supermarktketens aanmerkelijk winstgevender zijn dan de Nederlandse. De verschillen zijn het grootst bij een fles Cola. Die kost 1,42 euro bij Delhaize, en bij Albert Heijn 0,95 euro.
Het gevolg is dat de winstmarge van Delhaize aanmerkelijk hoger is dan die van Albert Heijn. De Belgische keten steekt 5 procent van de omzet als winst in zijn zak. Albert Heijn haalde in 2003 een winstmarge van 3,6 procent. Door de prijsverlaging die AH heeft doorgevoerd zal dat percentage in 2004 waarschijnlijk lager zijn.
Niet gek na een liter theequote:Op dinsdag 8 december 2009 23:01 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En ik heb verdorie wéér zo'n hoofdpijn
nog amper thee gedronken vandaagquote:
Oh, dan zijn het ontwenningsverschijnselen (ja, ik draai er gewoon een punt aanquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:24 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
nog amper thee gedronken vandaag
nee de clinic is dicht tijdens de breakquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh, dan zijn het ontwenningsverschijnselen (ja, ik draai er gewoon een punt aan)
Dokter al bezocht?
Dat is wel prijzig jaquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:30 schreef LadyBlack het volgende:
Ik schrok ook van de supermarktprijzen PSBrood kostte in SF makkelijk 4 dollar, en dan had je een niet bijzonder voedzaam 'whole wheat' brood dat vreselijk zoet was. Godzijdank hadden ze er ook cheddar cheese
Het nare was dat wij ook echt duur moesten koken omdat we natuurlijk geen voorraad hadden, dus alles in kleine porties kopen en koken... niet echt handig. Gelukkig had het hostel kruiden, anders was ik nog liever elke dag toch maar uit eten gegaan.
ik vermoed dat eht voor mij goedkoper zou zijn om om de dag uit eten te gaan en de andere dag restjes... mjaquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:30 schreef LadyBlack het volgende:
Ik schrok ook van de supermarktprijzen PSBrood kostte in SF makkelijk 4 dollar, en dan had je een niet bijzonder voedzaam 'whole wheat' brood dat vreselijk zoet was. Godzijdank hadden ze er ook cheddar cheese
Het nare was dat wij ook echt duur moesten koken omdat we natuurlijk geen voorraad hadden, dus alles in kleine porties kopen en koken... niet echt handig. Gelukkig had het hostel kruiden, anders was ik nog liever elke dag toch maar uit eten gegaan.
Promptcarequote:Op dinsdag 8 december 2009 23:31 schreef Nembrionic het volgende:
Hmmm dat is vervelend
Hoe moet het dan als iemand echt een dokter nodig heeft, maar geen EHBO-geval is?
Uiteraardquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is wel prijzig ja
En hebben jullie je hostel uitgezocht dat je er kon koken? Want dat kan ook lang niet in alle.
Do tel!!!!!quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:35 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ik vermoed dat eht voor mij goedkoper zou zijn om om de dag uit eten te gaan en de andere dag restjes... mja
Ik heb mijn cijfers binnen
Hoe is dat geregeld dan? Je Nederlandse verzekering lastig?quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Promptcare![]()
en dan gedoe met verzekering.... bah
Die ken ikquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Uiteraardwe zaten in het USA hostel, wat ik iedereen aan kan raden
was echt een tof hostel, en ze zitten ook in San Diego, Hollywood en Las Vegas
He wat? Dat heb je snel gedaanquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:46 schreef LadyBlack het volgende:
Ik lees morgen de cijfers van PS wel denk ik, ga nu lekker naar bed, ik viel net al haast in slaap toen ik de baby de fles gaf
Sweet dreams
Een B voor tekenen (quote:
Wat je al niet tegenkomt op Wikipediaquote:In 2007, Cadbury Schweppes entered into a licensing partnership with Vita Food Products to produce a line of barbecue sauces and marinades flavored with Dr Pepper, 7 Up and A&W Root Beer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |