quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:05 schreef HostiMeister het volgende:
Guinness moet je dan ook alleen van de tap drinken, en mocht je ooit perse uit een blik willen, dan moet je het in een glas gieten als het goed koud is.
Guinness
Precies, zo is het.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:05 schreef HostiMeister het volgende:
Guinness moet je dan ook alleen van de tap drinken, en mocht je ooit perse uit een blik willen, dan moet je het in een glas gieten als het goed koud is.
Guinness
Neequote:
IJskoud, rond de 2 graden, zojuist ingeschonkenquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:05 schreef HostiMeister het volgende:
Guinness
Guinness
Zo is het, en niet anders.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:05 schreef HostiMeister het volgende:
Guinness
In Dublin lekker overpriced in O'Donoghue'squote:Op dinsdag 8 december 2009 00:05 schreef HostiMeister het volgende:
Guinness
Ik drink het niet uit blik, leer lezenquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:10 schreef stevenmac26 het volgende:
Guinness uit blik drinken![]()
Mijn opa draait zich om in zijn graf als hij dit zou lezen
quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:11 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik drink het niet uit blik, leer lezen
Leer bier drinken wijf!quote:Nu heb ik dus zojuist een van die blikken opengemaakt
Ik drink uit het glas, dus drink ik niet rechtstreeks uit het blikquote:
Het is geen Schültenbrauquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:11 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik drink het niet uit blik, leer lezen
Ach je gaf het al aan dat het in de kroeg wel oke was.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:13 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik drink uit het glas, dus drink ik niet rechtstreeks uit het blik
En dit smaakt toch wel anders dan het gemiddelde bier, he
Guinness uit blik is gewoon té ver van the real thing.quote:
Ja maar het opeens vies vinden...quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:18 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Guinness uit blik is gewoon té ver van the real thing.
Don't be afraid of the dark
Het is echt een wereld van verschil, dat vind ik als Ier zijnde ookquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja maar het opeens vies vinden...
Ik vind het smaken naar een stel peuken uitgedoofd in een halfleeg flesje bier (ja, dronken ervaring meequote:
Vies is een groot woord inderdaad, maar er zit echt heel erg veel verschil in. Ik vind Guinness uit blik altijd heel erg waterig smaken.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja maar het opeens vies vinden...
Guinness Storehouse of zo'n shop?quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:18 schreef thingamajig het volgende:Guinness
Heb ooit in Dublin een paar Guinness manchetknopen gekocht. Die heb ik nu nog wel eens in![]()
DAT dusquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:08 schreef -Willempie- het volgende:
Niet lullen, gewoon opzuipen!
BIER = BIER
Uh, neequote:
Nee. Export bier is gewoon goor.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:48 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
In dat soort bier zitten de zelfde ingrediënten als in de zogenaamde "A" merken.
Echter willen mensen prijs en mond-op-mond reclame weleens botvieren op kwaliteit. Het feit dat mensen dat vies vinden komt doordat ze "het vertrouwde" vanuit hun omgeving krijgen geindoctrineerd.
Nu gaan allerlei mensen dit lopen ontkennen maar ik als doorgewinterde bierkenner heb ooit meegedaan aan een biertest. Daarvoor was ik van mening dat niet alle bier aan kwaliteit voldoet.
Maar toen kwam eruit dat ik amstel het minst lekker vond, wat volgens jullie totaal onlogisch zou moeten zijn. En ik weet zeker dat bij een geblindoekte test jullie vast geen low-budget bier op de laatste plek hebben staan.
live with it en doe geen populistische uitspraken dat goedkoper bier vies zou zijn.
Jij bent gewoon een obvious troll die een opvallend smalle horizon heeft.quote:
Corona is kattenpisquote:Op dinsdag 8 december 2009 01:13 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Import bier is goor? is dat de reden waarom mensen massaal corona drinken?
neen, dat komt omdat dat gewoon overhyped is. Als iedereen schultenbrau gaat drinken ben jij de eerste met een blikje om je muil.
Maar dat doet men niet want schultenbrau is goedkoop (Dat zegt immers je onderbewustzijn, want hoe kan nou iets goedkoops bij bovendien de ALDI. Lekkerder zijn dan die biersoorten met de prijzen die door nederlandse kartelvorming zijn ontstaan?) Dan zou je haast wel denken dat Nederlands bier lekkerder zou zijn. Het is immers duurder.
Kijk, een beetje Fok!-er is zo chauvenist als de tering. Daarvoor doe ik niet onder, ik ben trots op òns bier. Maar daardoor niet kortzichtig genoeg om te zeggen dat import bier gelijk vies is.
Danku.
(P.S Ik heb bijna zo niet alle soorten bier al ondervonden, daarbij was alles mits stevig gekoeld zeer te doen)
Ik vind Corona wel gaan, alleen zit die èchte biersmaak er niet aan. Dat is toch wel een vereistequote:Op dinsdag 8 december 2009 01:16 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Corona is kattenpis
Ik kan vaandel van de dirk wel waarderen, is ook redelijk goedkoop spul
Corona is, bij hoge uitzondering, op een erg warme zomerdag wel een biertje om weg te tikken op een terras. Maar meer dan 2 moet ik er ook echt niet van hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2009 01:13 schreef Gijsdezeikerd het volgende:- verhaal -
(P.S Ik heb bijna zo niet alle soorten bier al ondervonden, daarbij was alles mits stevig gekoeld zeer te doen)
Meelullen met de grote groep heet datquote:Op dinsdag 8 december 2009 01:32 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Inderdaad, het is in feite gewoon een redelijk biertje voor een zéér redelijk prijsje.
Maar mijn punt is dat die gasten die er lacherig over doen en stellen van : DAT BIER IS ZO GOOR.
meestal zelf niet doorhebben dat ze bij evenementen hetzelfde bier drinken maar in heineken plastic bekertjes
Wat een zinsbouwquote:
Guinness
Dan is er echt wat mis met de directeur, hoezo proef je geen verschillen tussen bepaalde biersoorten?quote:Op dinsdag 8 december 2009 01:59 schreef lesley het volgende:
ik was op een rondleiding van de brandbier brouwerij en daar werd verteld dat zelfs de eigen directeur het verschil met een andere pils niet proefde.
guinness is wel lekker, maar inderdaad lekkerder van de tap.
Is maar 1gelijkenis in all het bier is niet te zuipenquote:Op dinsdag 8 december 2009 02:10 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dan is er echt wat mis met de directeur, hoezo proef je geen verschillen tussen bepaalde biersoorten?
que??quote:Op dinsdag 8 december 2009 02:11 schreef donthate het volgende:
[..]
Is maar 1gelijkenis in all het bier is niet te zuipen
Je zegt dat bier niet te zuipen is, dus ik zei pardon??quote:
Ah zo:P nee lust het nietquote:Op dinsdag 8 december 2009 02:15 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Je zegt dat bier niet te zuipen is, dus ik zei pardon??
Breezersletjequote:
En welke pub was dat? Een Irish pub of was je gewoon in Nederland in een pub die zich Irish noemt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:04 schreef Japsnars het volgende:
Een tijdje geleden heb ik het voor het eerst gedronken in een Irish Pub, toen smaakte het ook erg lekker, daarom nam ik laatst bij de Gall & Gall 2 halve liter blikken mee. Zwerverstyle, je weet zelf
Nu heb ik dus zojuist een van die blikken opengemaakt en dat spul smaakt ineens naar koffie, gadverdamme wat een troepEn dan niet eens zozeer gewone zwarte koffie, dat is namelijk nog best te drinken, nee, dit smaakt echt naar de troep die in het afvoerputje overblijft nadat je hele goedkope koffie hebt gezet
![]()
Klacht: Bier dat gewoon naar koffie afval smaakt![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 december 2009 07:09 schreef laforest het volgende:
[..]
En welke pub was dat? Een Irish pub of was je gewoon in Nederland in een pub die zich Irish noemt.![]()
Guinness is smerig maar Guinness in een flesje die niet voor export is en alleen hier in Ierland verkrijgbaar is lekker.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 07:50 schreef thingamajig het volgende:
[..]
verkapte kijk-mij-eens-stoer-in-Ierland-wonen post
Zijn genoeg kroegen hier die een goede Guinness tappen... proef echt weinig tot geen verschil met de keren dat ik in Dublin en Cork was.
Balbriggan ligt volgens mij toch echt in county Dublin, dus je kunt het wel in Dublin kopenquote:Op dinsdag 8 december 2009 07:52 schreef laforest het volgende:
[..]
De beste Guinness uit Ierland kun je helemaal niet in Dublin of Cork kopen.
Wordt getapt in een pub in Balbriggan
n00b
datquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:05 schreef HostiMeister het volgende:
Guinness
Balbriggan ligt in County Fingal.quote:Op dinsdag 8 december 2009 07:54 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Balbriggan ligt volgens mij toch echt in county Dublin, dus je kunt het wel in Dublin kopen![]()
![]()
n00b![]()
Net noemde je Guinness die niet in een flesje zit trouwens nog smerig![]()
idd en Guinness moet ook op een bepaalde manier worden getapt. Eerst bijna vol laten lopen, dan even laten staan en dan rustig het laatste beetje erbij tappen. Dan is ie het lekkerst. Bij blik heb je dat niet dus logisch dat het minder is. In de Irish pub mag ik het maar al te graag drinken!quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:11 schreef Barcaconia het volgende:
Guinness uit blik is erg jammer inderdaad. Dan kan het glas nog zo koud zijn, een goed getapte Guinness is gewoon 20x beter.
Guinness
quote:Op dinsdag 8 december 2009 08:54 schreef Frag_adder het volgende:
Bier![]()
Koffie![]()
------------- +
Guiness![]()
Zo simpel is het
Ik vind het altijd wel fijn dat als ik een rondje bestel dat het beste en lekkerste pas als allerlaatst komt! Mick o'Connells in Utrecht is ook niet slecht qua tappen van Guinnessquote:Op dinsdag 8 december 2009 09:38 schreef laforest het volgende:
Het is irritant dat je steeds op een Guinness moet wachten in een pub. Moet het eerst een tijd staan zodat het van bruin naar zwart gaat en tappen ze er nog een beetje in.
Guinness is gay, echte lui drinken Jameson.
'n Watte? Ga nou niet beweren dat bierdrinken wetenschap is.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:02 schreef Deidre. het volgende:
Ik heb geen idee of het al gepost is, maar als je Guinness uit blik wilt drinken, moet je er een ultrasonische surger bij hebben, anders is het inderdaad niet te drinken.
Een trilplaat voor je guinness glas. Dat zorgt voor wat beweging in het glas en voor het lekkere laagje schuim!quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:37 schreef BlueMage het volgende:
[..]
'n Watte? Ga nou niet beweren dat bierdrinken wetenschap is.
Daarom bestel je Guinness ook altijd als eerst, duhquote:Op dinsdag 8 december 2009 09:38 schreef laforest het volgende:
Het is irritant dat je steeds op een Guinness moet wachten in een pub. Moet het eerst een tijd staan zodat het van bruin naar zwart gaat en tappen ze er nog een beetje in.
Guinness gay noemen is net zoiets als een wijf neuken homofiel noemenquote:Op dinsdag 8 december 2009 09:38 schreef laforest het volgende:
Dat wil ik weleens zienquote:Op dinsdag 8 december 2009 16:36 schreef Ensaf het volgende:
Ik adt altijd een pint Guiness voor de dorst.
En daarna zo'n lekker fluitje Nederlands pils om van te genieten.
Prima! Kom maar eens langs.quote:
Neem dan ook gewoon een Snakebitequote:Op dinsdag 8 december 2009 16:37 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind het ook niet te drinken. In een Ierse pub bestel ik altijd Strongbow, waarna ik uitgelachen word door m'n vrienden omdat ik een wijvendrankje drink. Maarja het is lekker en Guinness niet.
Ok! Waar en wanneer, ik ben altijd wel een in voor een avondje ierse pubquote:Op dinsdag 8 december 2009 16:39 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Prima! Kom maar eens langs.
[..]
Neem dan ook gewoon een Snakebite
Vrijdagavond, Paddy 'o Ryan in Leeuwarden?quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:40 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ok! Waar en wanneer, ik ben altijd wel een in voor een avondje ierse pub
Ehh Leeuwarden???quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:42 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Vrijdagavond, Paddy 'o Ryan in Leeuwarden?
Zeg het dan maar wanneer je in 't noorden bent.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:44 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ehh Leeuwarden???
Maar deze vrijdag kan ik dus echt niet, dus ik hou hem nog wel tegoed
half bier / half cider en zwartebessensiroopquote:
Een biertje met een ciderquote:
Dat klinkt al iets beter. Donderdag maar bestellen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:51 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Een biertje met een cider
Dus een Murphy's met een Strongbow, erg verfrissend en lekker moet ik zeggen
Zwarte bessen hoeft niet pers, ik doe het iig nooit als ik het neemquote:Op dinsdag 8 december 2009 16:52 schreef Sapstengel het volgende:
Klinkt nogal smerig, vooral dat zwarte bessen houd ik niet zo van. Maarja zal het proberen, misschien is het toch best lekker.
vaak zit het er wel bij...quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:53 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Zwarte bessen hoeft niet pers, ik doe het iig nooit als ik het neem
Waar ik kom kan je er dus voor kiezenquote:
Je tikt ze altijd aardig snel weg, maar je voelt 't wel als je dan op staat.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:52 schreef Sapstengel het volgende:
Klinkt nogal smerig, vooral dat zwarte bessen houd ik niet zo van. Maarja zal het proberen, misschien is het toch best lekker.
[..]
Dat klinkt al iets beter. Donderdag maar bestellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |