abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75391365
Beste Fokkers,
Zouden jullie mij kunnen helpen. Het zit als volgt. Ik ben in de zomervakantie 5 aaneengesloten weken werkzaam geweest bij mijn stagebedrijf. Het was dus vakantiewerk. Kunnen jullie mij vertellen of je buiten vakantiegeld ook recht heb op vakantiedagen. Ik heb deze weken geen verlof opgenomen dus moet ik dan niet vakantiedagen uitbetaald krijgen? Bedankt!
  maandag 7 december 2009 @ 22:13:00 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75391400
Wat staat er in je contract?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75391413
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:13 schreef karr-1 het volgende:
Wat staat er in je contract?
Dat is gewoon wettelijk verplicht.
  maandag 7 december 2009 @ 22:15:42 #4
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_75391528
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:13 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is gewoon wettelijk verplicht.
Klopt, maar kan zijn dat vakantiegeld al in het salaris verwerkt zat.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_75391724
ja het is allemaal gaar, kan het contract zo snel niet vinden, maar ik krijg het minimumloon en het vakantiegeld zit er wel bij maar vakantiegeld en vakantiedagen zijn twee aparte dingen lijkt mij. Ik heb ook pas nog een weekje 4 dagen gewerkt en toen stond er in mijn contract dat ik 4 verlofuren op kon nemen.
pi_75391821
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:19 schreef Bryan181 het volgende:
ja het is allemaal gaar, kan het contract zo snel niet vinden, maar ik krijg het minimumloon en het vakantiegeld zit er wel bij maar vakantiegeld en vakantiedagen zijn twee aparte dingen lijkt mij. Ik heb ook pas nog een weekje 4 dagen gewerkt en toen stond er in mijn contract dat ik 4 verlofuren op kon nemen.
Je zou dan even moeten uitzoeken of je vakantieuren dan ook direct werden uitbetaald. Je hebt er sowieso wel recht op.
pi_75391890
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je zou dan even moeten uitzoeken of je vakantieuren dan ook direct werden uitbetaald. Je hebt er sowieso wel recht op.
er staat alleen een post 8% vakantietoeslag op mijn loonstrookje, maar goed ga er even achteraan. Bedankt voor de reacties.
pi_75392251
quote:

[..]

Ligt echt aan je contract hoor...

Vaak hebben jongelui (bijbaantje) gewoon een 0-12 uren contract o.i.d. die krijgen wel een soort van extra toeslag omdat ze geen vakantieuren krijgen.

Ik denk dat TS geen recht heeft op vakantieuren.

TS: Waarom vraag je het niet gewoon aan je baas? is toch niet raar ofzo?
pi_75392336
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:23 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

er staat alleen een post 8% vakantietoeslag op mijn loonstrookje, maar goed ga er even achteraan. Bedankt voor de reacties.
Dat houd in dat je 8% extra betaald krijgt (soort van toeslag ivm vakantieuren), maar je krijgt dan geen vakantie uren.
Voordeel: je uurloon is wat hoger.
Nadeel: is dus dat je tijdens je vakantie/vrije dagen niet doorbetaald krijgt.
Als je weinig vrije dagen nodig heb in een jaar, is die 8% toeslag ideaal.

Zo werkt het bij ons ook (supermarkt)

[ Bericht 19% gewijzigd door Simplicity op 07-12-2009 22:40:26 ]
pi_75392368
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:31 schreef Simplicity het volgende:

[..]

Ligt echt aan je contract hoor...

Vaak hebben jongelui (bijbaantje) gewoon een 0-12 uren contract o.i.d. die krijgen wel een soort van extra toeslag omdat ze geen vakantieuren krijgen.

Ik denk dat TS geen recht heeft op vakantieuren.

TS: Waarom vraag je het niet gewoon aan je baas? is toch niet raar ofzo?
Ja dan krijg je ze direct uitbetaald, vakantieuren zijn een recht die je een werknemer niet kan ontnemen. De manier van uitbetalen ligt aan de werkgever.

Zo had ik bij de Appie een 0-uren contract en werd alles per periode uitbetaald. Nu heb ik een 3-12 contract en bouw ik gewoon vakantieuren op.
pi_75392395
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:33 schreef Simplicity het volgende:

[..]

Dat houd in dat je 8% meer loon hebt dan iemand met vakantie uren.
Nadeel is echter dat je dus geen vakantieuren hebt, en dat je dus onbetaald verlof op zou moeten nemen.

Zo werkt het bij ons ook (supermarkt)
Die 8% is je vakantietoeslag, die staat nog los van je vakantieuren.
pi_75392737
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:34 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Die 8% is je vakantietoeslag, die staat nog los van je vakantieuren.
Dus jij krijgt naast vakantiegeld, nog 8% vakantietoeslag en ook nog vakantie uren?
Lijkt me een beetje raar maarja...
pi_75392813
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:42 schreef Simplicity het volgende:

[..]

Dus jij krijgt naast vakantiegeld, nog 8% vakantietoeslag en ook nog vakantie uren?
Lijkt me een beetje raar maarja...
Vakantietoeslag is de juiste benaming voor vakantiegeld Al zeggen de meeste mensen inderdaad vakantiegeld. Je krijgt dus vakantietoeslag (8%) en vankantieuren.
pi_75392966
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Vakantietoeslag is de juiste benaming voor vakantiegeld Al zeggen de meeste mensen inderdaad vakantiegeld. Je krijgt dus vakantietoeslag (8%) en vankantieuren.
Uhm naja, is een tijd geleden dat ik uit de vulploeg kom :p

Maar ik dacht dat ze wel een soort van toeslag kregen, maar geen vakantie uren.
Bovendien hoor ik hier op het werk regelmatig weekend hulpen klagen dat ze geld tekort komen omdat ze wegens omstandigheden maar 2 van de 4 zaterdagen gewerkt hebben.
Ook in de grote vakantie... Weekendhulpen krijgen niet doorbetaald tijdens vakantie...
Iemand anders die dit kan bevestigen misschien?
pi_75393057
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:47 schreef Simplicity het volgende:

[..]

Uhm naja, is een tijd geleden dat ik uit de vulploeg kom :p

Maar ik dacht dat ze wel een soort van toeslag kregen, maar geen vakantie uren.
Bovendien hoor ik hier op het werk regelmatig weekend hulpen klagen dat ze geld tekort komen omdat ze wegens omstandigheden maar 2 van de 4 zaterdagen gewerkt hebben.
Ook in de grote vakantie... Weekendhulpen krijgen niet doorbetaald tijdens vakantie...
Iemand anders die dit kan bevestigen misschien?
Dat komt dus omdat je vakantieuren direct verwerkt worden in je salaris, zo was het vroeg bij mij tenminste.
pi_75393316
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:49 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat komt dus omdat je vakantieuren direct verwerkt worden in je salaris, zo was het vroeg bij mij tenminste.
Ahzo, ja dan is dat die soort toeslag die ik bedoel :p
Wat hun per uur meer verdienen als wat ik verdien.
Maar ik krijg mijn vakantie gewoon doorbetaald.
Waarschijnlijk heeft TS het dan ook zo, dat het direct verwerkt word in zijn salaris.
Ik geloof niet dat ze mensen met kleine contracten losse vakantie uren geven.
Bij ons zijn het alleen de fulltimers die vakantieuren krijgen. (we krijgen elke maand een lijst met de uren die iedereen opgebouwd/tegoed/opgenomen heeft)
pi_75393376
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:55 schreef Simplicity het volgende:

[..]

Ahzo, ja dan is dat die soort toeslag die ik bedoel :p
Wat hun per uur meer verdienen als wat ik verdien.
Maar ik krijg mijn vakantie gewoon doorbetaald.
Waarschijnlijk heeft TS het dan ook zo, dat het direct verwerkt word in zijn salaris.
Ik geloof niet dat ze mensen met kleine contracten losse vakantie uren geven.
Bij ons zijn het alleen de fulltimers die vakantieuren krijgen. (we krijgen elke maand een lijst met de uren die iedereen opgebouwd/tegoed/opgenomen heeft)
Ik heb een 3-12 contract en bouw dus vakantieuren op. Bij de albert heijn heb ik ook nog een keer een 3 uurs contract gehad en daar bouwde ik dat ook op (al doen ze dat nu niet meer).

Zo kon het dus zijn dat ik op een gegeven moment 140 vakantieuren had staan zodat ik in theorie een jaar met vakantie kon...
pi_75436913
Wat hebben werknemers een belabberde kennis van het arbeidsrecht.

Je hebt recht op vakantie op grond van artikel 634 van Boek 7 Burgerlijk Wetboek http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_09-12-2009

Als er op jou arbeidovereenkomst een cao van toepassing is, dan moet je in de cao lezen hoeveel vakantiedagen je jaarlijks krijgt. Aangezien jij korter gewerkt hebt krijg je het aantal vakantiedagen naar rato.

Als je bij het einde van de arbeidsovereenkomst aanspraak hebt op vakantie, dan heb je recht op een uitkering in geld waarvan de waarde overeenkomt met de aanspraak. Dit recht heb je op grond van artikel 641 Boek 7 Burgerlijk Wetboek http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_09-12-2009

Op grond van artikel 642 Boek 7 Burgerlijk Wetboek verjaart dit recht op vakantie na 5 jaar http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_09-12-2009

Artikel 645 Boek 7 Burgerlijk Wetboek bepaalt dat er van dit recht niet ten nadele van jou afgeweken mag worden http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_09-12-2009
  woensdag 9 december 2009 @ 12:25:39 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75441265
quote:

[..]

Dat mag alleen voor het BW deel van de vakantiedagen. Het wettelijk deel mag niet.

Al is er jurisprudentie van AH (all in loon).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')