abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75389674
Ik heb een HTS opleiding, een niet afgeronde lerarenopleiding (moest alleen nog eindstage: bureaucratisch geneuzel, lang verhaal) en een paar jaar werkervaring in de techniek. Ik vind mijn huidige baan uiterst saai en als ik om me heen kijk zijn er maar weinig geen vacatures in de techniek die mij wel aanspreken, terwijl ik wel duidelijk interesse heb in techniek.

Tijdens mijn lerarenopleiding kwam ik erachter dat ik lesgeven in het VO ook niet alles vond: te veel politie-agent moeten spelen. Ik kon de klas wel onder controle houden maar ik had er een hekel aan om elke 5 minuten weer iemand te moeten waarschuwen e.d.

Nou zat ik te denken dat volwasseneneducatie of desnoods leraar op een MTS wel iets zou zijn. Leerlingen op een MTS zijn meestal iets meer gemotiveerder omdat ze al een richting hebben gekozen die ze interessant vinden. Maar hierin kan ik me vergissen natuurlijk Anyway, ik zou wel eens wat volwassenenonderwijs willen geven, naast mijn huidige baan om te zien hoe dat is (bij voorkeur in de avonduren dus).

Maar ik kan dus helemaal geen website vinden met een vacature-overzicht oid voor volwassenenonderwijs. Weet iemand waar ik dit kan vinden of moet ik de websites van alle ROC's één voor één afgaan?
pi_75389800
www.werkenbijhetrijk.nl oid, staan alle vacatures bij het rijk op incl. de ROC's
pi_75390265
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
www.werkenbijhetrijk.nl oid, staan alle vacatures bij het rijk op incl. de ROC's
Dankjewel voor de link maar volgens die website zijn er geen vacatures in het onderwijs

www.werkeninhetmbo.nl levert wat meer op maar lijkt mij nog steeds vrij summier
  maandag 7 december 2009 @ 22:15:15 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75391503
Misschien zijn er weinig vacatures? Ook in de kranten zie ik weinig onderwijsvacatures voorbij komen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75391601
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:15 schreef karr-1 het volgende:
Misschien zijn er weinig vacatures? Ook in de kranten zie ik weinig onderwijsvacatures voorbij komen.
Ja maar het onderwijs staat toch juist te springen om mensen?
  maandag 7 december 2009 @ 22:19:40 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75391713
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:17 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Ja maar het onderwijs staat toch juist te springen om mensen?
Dat wel, maar de budgetten om mensen aan te nemen zijn er niet of nauwelijks.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75391720
De onderwijsvacatures komen altijd rond april in de krant. Dat is wanneer scholen op zoek gaan naar mensen voor het volgend schooljaar. Vacatures in de rest van het schooljaar zijn schaars, die heb je alleen als iemand tussentijds zwangerschapsverlof opneemt, ziek wordt of acuut ontslag neemt. Veruit de meeste wisselingen vinden plaats in de zomer.
pi_75391794
Dat ^^ (@ ShadyLane en Karr1) en dan is "het springen om docenten" nog maar relatief: ligt er aan naar welk deel van NL je kijkt en naar welk vak
Ik heb een bevoegdheid geschiedenis en geloof mij: ik merk er niets van de NL staat te springen om docenten
pi_75392069
En nog een reden waarom ROC's waarschijnlijk weinig vacatures hebben: ze zetten iedereen overal voor in. Voor techniek zetten ze dus niet direct een vacature, maar kijken eerst of ze nog iemand van Engels hebben die nog wat uren nodig heeft:

"Judith Varseman* heeft ze allemaal in een schriftje opgeschreven. Bloemschikken, uiterlijke verzorging, kinderziektes, Nederlands - het zijn nog maar vier van de veertien vakken die ze gaf op het roc waar ze nu tien jaar werkt. Met het vak waarvoor ze bevoegd is, ict, heeft het niets te maken, dat wordt nu zelfs door anderen gegeven"

Bron
pi_75393677
Ik had op de vavo idd ook leraren die Geschiedenis én Maatschappijleer gaven of Natuurkunde én Wiskunde. Maar voor talen waren er ook wel vaak 2 docenten.

Het lijkt mij ook wel leuk, voor erbij later. De vakken zijn meestal ingeroosterd voor één dagdeel. Dus bv van 9 tot 12 een vak en van 13 tot 16 een vak. Op grotere locaties hebben ze ook 's avonds nog lessen.

Op onze ROC waren de leraren van de vavo wel een aparte groep die niet lesgaf aan de mbo-ers daar.
know'm sayin?
word? word.
pi_75394650
quote:
Op maandag 7 december 2009 23:03 schreef alors het volgende:
Ik had op de vavo idd ook leraren die Geschiedenis én Maatschappijleer gaven of Natuurkunde én Wiskunde. Maar voor talen waren er ook wel vaak 2 docenten.

Het lijkt mij ook wel leuk, voor erbij later. De vakken zijn meestal ingeroosterd voor één dagdeel. Dus bv van 9 tot 12 een vak en van 13 tot 16 een vak. Op grotere locaties hebben ze ook 's avonds nog lessen.

Op onze ROC waren de leraren van de vavo wel een aparte groep die niet lesgaf aan de mbo-ers daar.
vavo? wasda?
pi_75394673
quote:
Op maandag 7 december 2009 23:32 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

vavo? wasda?
"Het vavo is eigenlijk een vangnet voor jongeren die vastlopen in het gewone onderwijs."

ah, dat dus...
pi_75395502
vavo is volwassenenonderwijs. Er zitten ook volwassenen als in 30+, maar het grootste deel zijn 17 tm 20 jarigen die hun middelbare school afmaken of versneld willen doen.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 8 december 2009 @ 00:02:12 #14
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_75395689
quote:
Op maandag 7 december 2009 23:33 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

"Het vavo is eigenlijk een vangnet voor jongeren die vastlopen in het gewone onderwijs."

ah, dat dus...
Of zakken voor hun examen en niet op hun middelbare school willen blijven.
it's the map in my mind that sends me on my way.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')