abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 december 2009 @ 16:45:13 #1
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_75377124
Ik heb hier nog een aantal gekregen waardebonnen liggen. Deze waardebonnen verlopen eind deze maand. Nu vroeg ik me eigenlijk iets af, een waardebon is gekocht door iemand, en er is voor betaald. Mag zo'n bon dan verlopen? Het geld is toch al betaald?

Geld zelf verloopt toch ook niet?
There's no point in living if you can't feel alive
pi_75377153
Geld niet, waardebonnen wel.
pi_75377252
wat een goede correlatie
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  maandag 7 december 2009 @ 16:49:28 #4
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_75377291
pi_75377506
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:45 schreef bravo het volgende:
Ik heb hier nog een aantal gekregen waardebonnen liggen. Deze waardebonnen verlopen eind deze maand. Nu vroeg ik me eigenlijk iets af, een waardebon is gekocht door iemand, en er is voor betaald. Mag zo'n bon dan verlopen? Het geld is toch al betaald?

Geld zelf verloopt toch ook niet?
Nee, maar een waardebon is geen geld. Het is een waardebon.
  maandag 7 december 2009 @ 16:57:53 #6
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_75377620
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:54 schreef Skiet het volgende:

[..]

Nee, maar een waardebon is geen geld. Het is een waardebon.
Maar er is voor betaald.
There's no point in living if you can't feel alive
pi_75377644
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:57 schreef bravo het volgende:

[..]

Maar er is voor betaald.
als ik betaal voor jouw koffie, en ik wacht 6 jaar, neem jij dan die koffie weer terug aan?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_75377678
quote:

[..]

Maar er is voor betaald.
Oké, en nu?
  maandag 7 december 2009 @ 16:59:47 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75377688
Ja dat mag.
En geld verloopt ook wel degelijk! Ik weet niet hoe het met de euro zit, maar de gulden-muntjes zijn allang verlopen, veel oudere gulden-biljetten ook, en de meest recente gulden-biljetten verlopen over x jaar.

Dat doet de US Dollar beter: die verloopt nooit! Vandaar ook dat er nog hele oude 10.000 dollar biljetten bestaan, die gewoon nog geldig zijn.
censuur :O
  maandag 7 december 2009 @ 17:05:38 #10
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_75377888
ik ken nog wel een leuke (matige) grap.
  Boks-Chick maandag 7 december 2009 @ 17:12:27 #11
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75378148
quote:

[..]

Maar er is voor betaald.
yups, je (of een ander) hebt betaald voor iets waar een houdbaarheidsdatum c.q. looptijd aan zit .
lolwut
pi_75384865
Tijd geleden een rechtszaak over geweest en die vrouw die zei dat het nergens op sloeg had gewonnen. Dus ze zijn oneindig bruikbaar
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_75385022
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:55 schreef Dropdown het volgende:
Tijd geleden een rechtszaak over geweest en die vrouw die zei dat het nergens op sloeg had gewonnen. Dus ze zijn oneindig bruikbaar
Zonder bron en context neem ik dat niet zomaar van je aan.

Consuwijzer denkt er zo over:
quote:
Hoe lang is een cadeaubon geldig?
Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op, en hoe lang de bon geldig is. Is een cadeaubon korter dan een jaar geldig? Dan kan dat niet redelijk zijn. De verkoper moet dan aantonen dat dit toch redelijk is. Bijvoorbeeld bij consumptiebonnen of muntjes voor een bepaald feest of festival.

Is uw cadeaubon niet meer geldig? Dan kunt u de verkoper niet dwingen om toch nog iets uit te mogen zoeken. Soms mag u toch nog iets uitzoeken. Dat hangt af van de verkoper.
http://www.consuwijzer.nl(...)informatie/Cadeaubon
pi_75385122
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zonder bron en context neem ik dat niet zomaar van je aan.

Consuwijzer denkt er zo over:
[..]

Excuus, ging over boekenbonnen
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_75385132
volgens mij is het ook afhankelijk wat erop staat, als er een waarde opstaat dan blijft die (misschien) geldig (bijvoorbeeld 10 .- Euro), maar als er een omschrijving erop staat (bijvoorbeeld "entree voor de dierentuin") dan kan die wel verlopen of moet je eventueel bijbetalen

update: dit zegt consuwijzer erover

pi_75385257
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:01 schreef Zana het volgende:
volgens mij is het ook afhankelijk wat erop staat, als er een waarde opstaat dan blijft die (misschien) geldig (bijvoorbeeld 10 .- Euro), maar als er een omschrijving erop staat (bijvoorbeeld "entree voor de dierentuin") dan kan die wel verlopen of moet je eventueel bijbetalen

update: dit zegt consuwijzer erover

Ten eerste wat jij stelt klopt niet, ten tweede, kijk eens een paar posts omhoog
pi_75385408
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ten eerste wat jij stelt klopt niet, ten tweede, kijk eens een paar posts omhoog
kijk eens naar de tijd
maar wat klopt niet?
pi_75385518
van welke zak zijn de waardebonnen überhaupt, TS?
pi_75385519
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:07 schreef Zana het volgende:

[..]

kijk eens naar de tijd
maar wat klopt niet?
Jij stelt dat hij niet kan verlopen als er een bedrag op staat en dat hij wel kan verlopen als alleen 'entree voor dierentuin' op staat. De enige manier waarop zo'n ding kan verlopen is als er een uitgifte datum op staat of een bepaalde einddatum.
pi_75386362
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Jij stelt dat hij niet kan verlopen als er een bedrag op staat en dat hij wel kan verlopen als alleen 'entree voor dierentuin' op staat. De enige manier waarop zo'n ding kan verlopen is als er een uitgifte datum op staat of een bepaalde einddatum.
nu ja....

ik heb hier waardebonnen van de blokker (met uitgiftedatum, maar niet ingevuld), irisbonnen (onbeperkt), boekenbonnen (onbeperkt), bioscoopbonnen (met en zonder einddatum), een hema cadeaukaart (onbeperkt), waardebon voor 50.-¤ voor een restaurant (geen uitgifte of einddatum), vouchers voor de dierentuin (met einddatum)... en overal is het weer een beetje anders

ik zou het navragen bij de desbetreffende winkel zelf als er een einddatum op staat, ook al zijn ze dan misschien coulant en kun je de bon later nog inleveren, loop je misschien alsnog gevaar als de winkel van eigenaar veranderd of failliet gaat (vooral bij een kleine locale winkel)

[ Bericht 14% gewijzigd door Zana op 07-12-2009 20:35:49 ]
pi_75386489
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:29 schreef Zana het volgende:

[..]

nu ja....

ik heb hier waardebonnen van de blokker (met uitgiftedatum, maar niet ingevuld), irisbonnen (onbeperkt), boekenbonnen (onbeperkt), bioscoopbonnen (met en zonder einddatum), een hema cadeaukaart (onbeperkt), waardebon voor 50.-¤ voor een restaurant (geen uitgifte of einddatum), vouchers voor de dierentuin (met einddatum)... en overal is het een beetje anders
Dat wat op een bon staat verschilt ja, de regels mbt geldigheid verschillen niet, die zijn gewoon vastgesteld.
  maandag 7 december 2009 @ 20:33:44 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75386585
schopje naar WGR
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')