FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Hoogte hoogspanning Rusland
moonmoviesmaandag 7 december 2009 @ 00:02
Ligt het aan mij of hangt die in Rusland veel hoger dan in Europa?

Vroeg het mij af



vs

Jumparoundmaandag 7 december 2009 @ 00:09
(misschien is de trein lager )
moonmoviesmaandag 7 december 2009 @ 00:10
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:09 schreef Jumparound het volgende:
(misschien is de trein lager )
Kijk die kleine mensjes dan op het parron
RemcoDelftmaandag 7 december 2009 @ 00:11
Bovenleiding is geen hoogspanning!

Jumparoundmaandag 7 december 2009 @ 00:12
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:10 schreef moonmovies het volgende:

[..]

Kijk die kleine mensjes dan op het parron
de setting was "Gullivers reizen"
moonmoviesmaandag 7 december 2009 @ 00:13
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Bovenleiding is geen hoogspanning!

[ afbeelding ]
Je snapt wat ik bedoel en daar gaat het om.

Kan ik nou antwoord op mijn vraag krijgen , daarna ben ik hier toch weer weg
moonmoviesmaandag 7 december 2009 @ 00:15
Ik weet wel dat het spoor er wat breder is
FunkyHomosapienmaandag 7 december 2009 @ 00:18
ja die hangen hoger, treinen in rusland zijn ook een stuk groter, zeker dubbeldekkers.
troveymaandag 7 december 2009 @ 00:19
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:15 schreef moonmovies het volgende:
Ik weet wel dat het spoor er wat breder is
Ook die serie van Michael Paling gezien over Oost-Europa
DutchErroristmaandag 7 december 2009 @ 00:19
Dat hele perspectief lijkt verneukt in die eerste foto
moonmoviesmaandag 7 december 2009 @ 00:25
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Ook die serie van Michael Paling gezien over Oost-Europa
Nee, een keer zo'n kaartje bekeken van spoorbreedtes
troveymaandag 7 december 2009 @ 00:28
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:25 schreef moonmovies het volgende:

[..]

Nee, een keer zo'n kaartje bekeken van spoorbreedtes
Kan ook, maar wat ik zeg komt je wel bekend voor of niet, zo niet een aanrader om eens te bekijken
moonmoviesmaandag 7 december 2009 @ 00:29
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Kan ook, maar wat ik zeg komt je wel bekend voor of niet, zo niet een aanrader om eens te bekijken
Nooit van gehoord, waar gaat het over?
Meddomaandag 7 december 2009 @ 00:30
WTF

troveymaandag 7 december 2009 @ 00:31
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:29 schreef moonmovies het volgende:

[..]

Nooit van gehoord, waar gaat het over?
Raad eens
moonmoviesmaandag 7 december 2009 @ 00:32
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:31 schreef trovey het volgende:

[..]

Raad eens
Vervoer? Hoe heet die docu dan?
moonmoviesmaandag 7 december 2009 @ 00:33
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:30 schreef Meddo het volgende:
WTF

[ afbeelding ]
Dat al die treinen enzo daar groter leken viel mij op bij die foto's van dat treinongeluk, daar was dat ook zo.

[Russisch accent] everything is bigger in great mother Russia [/Russisch accent]
troveymaandag 7 december 2009 @ 00:36
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:32 schreef moonmovies het volgende:

[..]

Vervoer? Hoe heet die docu dan?
Palin and the New Europe of zoiets...één van zijn laatste series.
moonmoviesmaandag 7 december 2009 @ 00:38
http://upload.wikimedia.o(...)Rail_gauge_world.png kaartje trouwens van spoorbreedtes
Meddomaandag 7 december 2009 @ 00:41
Michael Palin's New Europe voert de populaire globetrotter en BBC-reisprogrammamaker
Michael Palin door twintig landen van het nieuwe Oost-Europa, van Estland in het noorden tot
Albanië in het zuiden. Hij reist door landen in Centraal-, Oost- en Zuidoost-Europa die na de
Koude Oorlog en de val van het IJzeren Gordijn een ware revolutie doormaken. Doordat ze zolang
verboden gebied waren, zijn deze landen voor ons even fascinerend en mysterieus als de verre
landen en streken die Palin tijdens zijn eerdere reizen bezocht.

Palin begint zijn reis in Slovenië, in de Juliaanse Alpen. Vervolgens reist hij door de Balkan, langs
de Zwarte Zee, naar de Baltische staten, Estland, Letland en Litouwen. In Bulgarije woont hij een
bijeenkomst bij van de 'Witte Broederschap', in Boedapest opent de catwalk voor hem nieuwe
carrièreperspectieven en in Transylvanië zet hij zijn tanden in de Dracula-legende. Verder krijgt
Palin in Viinistu een bloedzuigerbehandeling, leert hij buikdansen in Istanbul en bestuurt hij in Polen de oude stoomlocomotief van 8.58 u van Poznan naar Wolsztyn.

In de zeven afleveringen van Michael Palin's New Europe geeft Palin met evenveel inzicht als humor
een optimistisch beeld van het nieuwe, herenigde Europa: een onbekend, maar rijk en afwisselend gebied met eigenaardige tradities en bijzondere landschappen, gastvrij voor gasten van allerlei pluimage.

Morgen even downloaden
moonmoviesmaandag 7 december 2009 @ 00:45
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:41 schreef Meddo het volgende:
Michael Palin's New Europe voert de populaire globetrotter en BBC-reisprogrammamaker
Michael Palin door twintig landen van het nieuwe Oost-Europa, van Estland in het noorden tot
Albanië in het zuiden. Hij reist door landen in Centraal-, Oost- en Zuidoost-Europa die na de
Koude Oorlog en de val van het IJzeren Gordijn een ware revolutie doormaken. Doordat ze zolang
verboden gebied waren, zijn deze landen voor ons even fascinerend en mysterieus als de verre
landen en streken die Palin tijdens zijn eerdere reizen bezocht.

Palin begint zijn reis in Slovenië, in de Juliaanse Alpen. Vervolgens reist hij door de Balkan, langs
de Zwarte Zee, naar de Baltische staten, Estland, Letland en Litouwen. In Bulgarije woont hij een
bijeenkomst bij van de 'Witte Broederschap', in Boedapest opent de catwalk voor hem nieuwe
carrièreperspectieven en in Transylvanië zet hij zijn tanden in de Dracula-legende. Verder krijgt
Palin in Viinistu een bloedzuigerbehandeling, leert hij buikdansen in Istanbul en bestuurt hij in Polen de oude stoomlocomotief van 8.58 u van Poznan naar Wolsztyn.

In de zeven afleveringen van Michael Palin's New Europe geeft Palin met evenveel inzicht als humor
een optimistisch beeld van het nieuwe, herenigde Europa: een onbekend, maar rijk en afwisselend gebied met eigenaardige tradities en bijzondere landschappen, gastvrij voor gasten van allerlei pluimage.

Morgen even downloaden
Ok
Ossi2k9woensdag 9 december 2009 @ 15:12
De foto van die rusische trein is vanaf de grond genomen, terwijl die van het nederlandse spoor vanaf het perron is genomen. Scheelt toch gauw een dikke meter.
Lord_Brett_Sinclairwoensdag 9 december 2009 @ 15:17
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:30 schreef Meddo het volgende:
WTF

[ afbeelding ]
1.7m x 3 = 5.1m, geen rare hoogte voor een trein. Als ik me niet vergis hangt de draad hier in Nederland op iets van 7 5.1 meter hoogte.

edit: toch een beetje groot
Thoricalwoensdag 9 december 2009 @ 18:48
Volgens mij zijn de treinen in Rusland ook een stuk hoger dan hier.
Peterseliemanwoensdag 9 december 2009 @ 19:01
De bovenleiding hier in Nederland hangt vrij laag.
moonmovieswoensdag 9 december 2009 @ 19:04
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
De bovenleiding hier in Nederland hangt vrij laag.
Dan in heel Europa toch?
Peterseliemanwoensdag 9 december 2009 @ 19:10
Ik meende dat het in België iets hoger was.

Dat de bovenleiding in Rusland op 7 meter hangt kan best wel eens kloppen.

Als je in het onderstaande document op pagina 13 kijkt dan zie je dat de Velaro zeker 5 meter hoog is:

http://w1.siemens.com/poo(...)sburg/velaro_rus.pdf
caspervcwoensdag 9 december 2009 @ 20:00
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:30 schreef Meddo het volgende:
WTF

[ afbeelding ]
Vergeet ook niet dat het linker spoor op een talud ligt.. ten opzichte van het rechterspoor.
Scheelt een bult
Duvelwoensdag 9 december 2009 @ 22:42
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende dat het in België iets hoger was.
Klopt, 5,7m of zo, Nederland 5,5m.

LGV's in Frankrijk lager.
quote:
Dat de bovenleiding in Rusland op 7 meter hangt kan best wel eens kloppen.
Dat is wel heel hoog...
Peterseliemanwoensdag 9 december 2009 @ 22:44
Ik lees verkeerd

Ik zag de 3 op die pagina aan voor een 5
moonmovieswoensdag 9 december 2009 @ 23:06
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klopt, 5,7m of zo, Nederland 5,5m.

LGV's in Frankrijk lager.
[..]

Dat is wel heel hoog...
Waar lees je dat?
Ascendancywoensdag 9 december 2009 @ 23:28
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Bovenleiding is geen hoogspanning!

[ afbeelding ]
Alles boven de 1000V is hoogspanning
Duveldonderdag 10 december 2009 @ 08:46
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:28 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Alles boven de 1000V is hoogspanning
Dat is wisselspanning. De grens bij gelijkspanning is 1500V.
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Bovenleiding is geen hoogspanning!

[ afbeelding ]
Hoi, soms wel.
Duveldonderdag 10 december 2009 @ 08:47
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:06 schreef moonmovies het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Nergens, parate kennis.
Ascendancydonderdag 10 december 2009 @ 11:33
quote:
Op donderdag 10 december 2009 08:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is wisselspanning. De grens bij gelijkspanning is 1500V.
[..]

Hoi, soms wel.
Wel raar, want dat is geen wortel 2 verschil, zal wel omdat het een makkelijker getal is.
Duveldonderdag 10 december 2009 @ 12:28
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wel raar, want dat is geen wortel 2 verschil, zal wel omdat het een makkelijker getal is.
Het zal er ook mee te maken hebben dat het menselijk lichaam veel slechter tegen wisselstromen kan dan tegen gelijkstromen. Met name het hart geeft het bij wisselstroompjes erg snel op. Dus niet sec met de effectieve waarde van de spanning. Een menselijk lichaam is ook geen zuiver Ohmse weerstand.
Ascendancydonderdag 10 december 2009 @ 12:36
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het zal er ook mee te maken hebben dat het menselijk lichaam veel slechter tegen wisselstromen kan dan tegen gelijkstromen. Met name het hart geeft het bij wisselstroompjes erg snel op. Dus niet sec met de effectieve waarde van de spanning. Een menselijk lichaam is ook geen zuiver Ohmse weerstand.
Het gaat uiteindelijk vooral om de ampere's is mij verteld.
Duveldonderdag 10 december 2009 @ 12:58
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:36 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het gaat uiteindelijk vooral om de ampere's is mij verteld.
Ja, maar die zijn zowel bij aanraking van 1000V wisselspanning als 1500V gelijkspanning groot genoeg om je om zeep te helpen.
kikoooooodonderdag 10 december 2009 @ 15:14
Discussieren over de breedte van het spoor, en de hoogte van de bovenleiding Een nieuw dieptepunt..
Duveldonderdag 10 december 2009 @ 17:23
Niet dieper dan dat op te merken.