moonmovies | maandag 7 december 2009 @ 00:02 |
Ligt het aan mij of hangt die in Rusland veel hoger dan in Europa? ![]() Vroeg het mij af ![]() ![]() vs ![]() | |
Jumparound | maandag 7 december 2009 @ 00:09 |
(misschien is de trein lager ![]() | |
moonmovies | maandag 7 december 2009 @ 00:10 |
quote:Kijk die kleine mensjes dan op het parron ![]() | |
RemcoDelft | maandag 7 december 2009 @ 00:11 |
Bovenleiding is geen hoogspanning!![]() | |
Jumparound | maandag 7 december 2009 @ 00:12 |
quote:de setting was "Gullivers reizen" | |
moonmovies | maandag 7 december 2009 @ 00:13 |
quote:Je snapt wat ik bedoel en daar gaat het om. Kan ik nou antwoord op mijn vraag krijgen ![]() ![]() | |
moonmovies | maandag 7 december 2009 @ 00:15 |
Ik weet wel dat het spoor er wat breder is ![]() | |
FunkyHomosapien | maandag 7 december 2009 @ 00:18 |
ja die hangen hoger, treinen in rusland zijn ook een stuk groter, zeker dubbeldekkers. | |
trovey | maandag 7 december 2009 @ 00:19 |
quote:Ook die serie van Michael Paling gezien over Oost-Europa ![]() | |
DutchErrorist | maandag 7 december 2009 @ 00:19 |
Dat hele perspectief lijkt verneukt in die eerste foto ![]() | |
moonmovies | maandag 7 december 2009 @ 00:25 |
quote:Nee, een keer zo'n kaartje bekeken van spoorbreedtes ![]() | |
trovey | maandag 7 december 2009 @ 00:28 |
quote:Kan ook, maar wat ik zeg komt je wel bekend voor of niet, zo niet een aanrader om eens te bekijken | |
moonmovies | maandag 7 december 2009 @ 00:29 |
quote:Nooit van gehoord, waar gaat het over? ![]() | |
Meddo | maandag 7 december 2009 @ 00:30 |
WTF![]() | |
trovey | maandag 7 december 2009 @ 00:31 |
quote:Raad eens ![]() | |
moonmovies | maandag 7 december 2009 @ 00:32 |
quote:Vervoer? Hoe heet die docu dan? ![]() | |
moonmovies | maandag 7 december 2009 @ 00:33 |
quote:Dat al die treinen enzo daar groter leken viel mij op bij die foto's van dat treinongeluk, daar was dat ook zo. [Russisch accent] everything is bigger in great mother Russia [/Russisch accent] ![]() | |
trovey | maandag 7 december 2009 @ 00:36 |
quote:Palin and the New Europe of zoiets...één van zijn laatste series. | |
moonmovies | maandag 7 december 2009 @ 00:38 |
http://upload.wikimedia.o(...)Rail_gauge_world.png kaartje trouwens van spoorbreedtes ![]() | |
Meddo | maandag 7 december 2009 @ 00:41 |
Michael Palin's New Europe voert de populaire globetrotter en BBC-reisprogrammamaker Michael Palin door twintig landen van het nieuwe Oost-Europa, van Estland in het noorden tot Albanië in het zuiden. Hij reist door landen in Centraal-, Oost- en Zuidoost-Europa die na de Koude Oorlog en de val van het IJzeren Gordijn een ware revolutie doormaken. Doordat ze zolang verboden gebied waren, zijn deze landen voor ons even fascinerend en mysterieus als de verre landen en streken die Palin tijdens zijn eerdere reizen bezocht. Palin begint zijn reis in Slovenië, in de Juliaanse Alpen. Vervolgens reist hij door de Balkan, langs de Zwarte Zee, naar de Baltische staten, Estland, Letland en Litouwen. In Bulgarije woont hij een bijeenkomst bij van de 'Witte Broederschap', in Boedapest opent de catwalk voor hem nieuwe carrièreperspectieven en in Transylvanië zet hij zijn tanden in de Dracula-legende. Verder krijgt Palin in Viinistu een bloedzuigerbehandeling, leert hij buikdansen in Istanbul en bestuurt hij in Polen de oude stoomlocomotief van 8.58 u van Poznan naar Wolsztyn. In de zeven afleveringen van Michael Palin's New Europe geeft Palin met evenveel inzicht als humor een optimistisch beeld van het nieuwe, herenigde Europa: een onbekend, maar rijk en afwisselend gebied met eigenaardige tradities en bijzondere landschappen, gastvrij voor gasten van allerlei pluimage. Morgen even downloaden ![]() | |
moonmovies | maandag 7 december 2009 @ 00:45 |
quote:Ok ![]() | |
Ossi2k9 | woensdag 9 december 2009 @ 15:12 |
De foto van die rusische trein is vanaf de grond genomen, terwijl die van het nederlandse spoor vanaf het perron is genomen. Scheelt toch gauw een dikke meter. | |
Lord_Brett_Sinclair | woensdag 9 december 2009 @ 15:17 |
quote:1.7m x 3 = 5.1m, geen rare hoogte voor een trein. Als ik me niet vergis hangt de draad hier in Nederland op iets van edit: toch een beetje groot | |
Thorical | woensdag 9 december 2009 @ 18:48 |
Volgens mij zijn de treinen in Rusland ook een stuk hoger dan hier. | |
Peterselieman | woensdag 9 december 2009 @ 19:01 |
De bovenleiding hier in Nederland hangt vrij laag. | |
moonmovies | woensdag 9 december 2009 @ 19:04 |
quote:Dan in heel Europa toch? | |
Peterselieman | woensdag 9 december 2009 @ 19:10 |
Ik meende dat het in België iets hoger was. Dat de bovenleiding in Rusland op 7 meter hangt kan best wel eens kloppen. Als je in het onderstaande document op pagina 13 kijkt dan zie je dat de Velaro zeker 5 meter hoog is: http://w1.siemens.com/poo(...)sburg/velaro_rus.pdf | |
caspervc | woensdag 9 december 2009 @ 20:00 |
quote:Vergeet ook niet dat het linker spoor op een talud ligt.. ten opzichte van het rechterspoor. Scheelt een bult ![]() | |
Duvel | woensdag 9 december 2009 @ 22:42 |
quote:Klopt, 5,7m of zo, Nederland 5,5m. LGV's in Frankrijk lager. quote:Dat is wel heel hoog... | |
Peterselieman | woensdag 9 december 2009 @ 22:44 |
Ik lees verkeerd ![]() Ik zag de 3 op die pagina aan voor een 5 | |
moonmovies | woensdag 9 december 2009 @ 23:06 |
quote:Waar lees je dat? | |
Ascendancy | woensdag 9 december 2009 @ 23:28 |
quote:Alles boven de 1000V is hoogspanning ![]() | |
Duvel | donderdag 10 december 2009 @ 08:46 |
quote:Dat is wisselspanning. De grens bij gelijkspanning is 1500V. quote:Hoi, soms wel. | |
Duvel | donderdag 10 december 2009 @ 08:47 |
quote:Nergens, parate kennis. ![]() | |
Ascendancy | donderdag 10 december 2009 @ 11:33 |
quote:Wel raar, want dat is geen wortel 2 verschil, zal wel omdat het een makkelijker getal is. | |
Duvel | donderdag 10 december 2009 @ 12:28 |
quote:Het zal er ook mee te maken hebben dat het menselijk lichaam veel slechter tegen wisselstromen kan dan tegen gelijkstromen. Met name het hart geeft het bij wisselstroompjes erg snel op. Dus niet sec met de effectieve waarde van de spanning. Een menselijk lichaam is ook geen zuiver Ohmse weerstand. | |
Ascendancy | donderdag 10 december 2009 @ 12:36 |
quote:Het gaat uiteindelijk vooral om de ampere's is mij verteld. | |
Duvel | donderdag 10 december 2009 @ 12:58 |
quote:Ja, maar die zijn zowel bij aanraking van 1000V wisselspanning als 1500V gelijkspanning groot genoeg om je om zeep te helpen. | |
kikoooooo | donderdag 10 december 2009 @ 15:14 |
Discussieren over de breedte van het spoor, en de hoogte van de bovenleiding ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 10 december 2009 @ 17:23 |
Niet dieper dan dat op te merken. |