abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 21:36:25 #276
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76457679
Droid is Milestone. Dat was mijn 2e optie indien de 4G nog niet aanwezig is.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_76458149
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:35 schreef Renesite het volgende:

Thank gawd GEEEEEEN T-Mobile !

Mag in het voorjaar verlengen, en aangezien de 4G nog een raadsel is
'k Wil gewoon een unlocked en unbranded foon...
Maarja, 'k mag mijn huidige Vodafone-abo ook in 't voorjaar verlengen, dus wie weet.
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 21:46:38 #278
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76458296
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Maarja, 'k mag mijn huidige Vodafone-abo ook in 't voorjaar verlengen, dus wie weet.
Ach, ik moet toch een abonnement, ik wil geen prepaid en wil sowieso internet erop. Wat dat betreft geen probleem !
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:49:21 #279
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_76458478
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je kan hem ook unlocked kopen.
2000 light years from home
  woensdag 6 januari 2010 @ 01:14:51 #280
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_76467471
Vervelend dat de nexus one geen multitouch heeft, op zo'n mooi scherm.
Confidence through competence
pi_76471354

De HTC Bravo is ook een optie natuurlijk .
Die komt misschien tegelijkertijd uit met de Nexus in Europa.

Wat zou Sense nog toevoegen aan Android 2.1?
- Multitouch
- DivX
- ..?

Huidige Sense interface van de Hero vind ik uitstekend, maar ik weet niet welke elementen daarvan Sense zijn en welke gewoon native Android. Heeft Android bijvoorbeeld standaard linkjes naar Flickr of Mobypicture etc als je longpress op een picje in je album doet? Of houdt Android het bij Google's Picassa?

Nadeel van een Sense boven 'kaal' Android zijn natuurlijk weer eventuele updates in Android, waar HTC een eigen versie van moet bakken. Maar aan de andere kant, de meeste leuke features (Navigation, Voice Search etc) komen toch eerst uit in de VS en pas heel laat naar Europa.

En zou Android 2.1 op de Hero gelijk zijn aan Android 2.1 op de Bravo (beide met dezelfde Sense)?

[ Bericht 10% gewijzigd door DennisMoore op 06-01-2010 10:13:06 ]
pi_76471543
Jemig wat gaat dat Android snel. Het ene merk volgt het ander op, maar in Nederland lijkt niets nieuws te komen (voorlopig).

De Droid, X10 of de Nexus one...... zeg het maar.
En las ik nou ergens dat de Motorola Droid via Vodafone verkocht gaat worden?
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:15:29 #283
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76473886
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 01:14 schreef Stereotomy het volgende:
Vervelend dat de nexus one geen multitouch heeft, op zo'n mooi scherm.
Tja, Applegeleuter las ik eens...
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:27:55 #284
55709 Stereotomy
pi_76474348
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:15 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Tja, Applegeleuter las ik eens...

Mutitouch is een welkome navigatieverbetering die steeds meer geadopteerd wordt. Als je toch al een capacitief scherm hebt, is de mogelijkheid gewoon om wel multitouch te bieden, zoals de Hero dat doet.

Of bedoel je dat ze bang zijn voor rechtszaken vanuit Apple? Dat kan een goede reden zijn. Bedrijven kunnen elkaar op elk moment bekogelen met patentschendingen, maar omdat dat over en weer gaat, is het doorgaans status quo. Zo werkt dat helaas tegenwoordig met intellectual properties.

Aan de andere kant, de Hero heeft al multitouch, dus je zou zeggen dat er geen reden is om het niet te doen bij de Droid en Nexus One...
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:37:40 #285
34586 kepler
No bounce, no play
pi_76474711
Schijnt alleen in de US te zijn, hier in Europa mag multitouch weer wel

Grote kans dat het wel gewoon werkt in Europa?
The line is a dot to you!
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:58:43 #286
55709 Stereotomy
pi_76475738
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:37 schreef kepler het volgende:
Schijnt alleen in de US te zijn, hier in Europa mag multitouch weer wel

Grote kans dat het wel gewoon werkt in Europa?
Ja? Want de HTC Hero in de VS op Sprint en Verizon heeft ook gewoon multitouch Raar allemaal.
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:17:38 #287
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_76476609
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:03 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
De HTC Bravo is ook een optie natuurlijk .
hij ziet er wel goed uit
Lege virente, virent cuncta
pi_76476682
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:58 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja? Want de HTC Hero in de VS op Sprint en Verizon heeft ook gewoon multitouch Raar allemaal.
Ten eerste pinch zoom staat niet gelijk aan multitouch. Vanaf Android 2.0 is er multitouch ondersteuning, het kan in apps ingebouwd worden, maar dat hoeft niet per se in de vorm van pinch zooming.

Het is een beetje een patentenspelletje. De Palm Pre heeft bijvoorbeeld ook pinch zoom, maar Palm heeft belangrijke patenten die Apple geschonden heeft. Mocht Apple Palm aanklagen, dan gebeurt het andersom ook. Ik denk dat HTC ook dat soort patenten heeft en het daarom kan wagen om pinch zooming bij Sense in te bouwen. Bij Google betwijfel ik echter of zij patenten hebben waarop ze Apple kunnen terugpakken. Daarom zullen zij het ook niet inbouwen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:32:50 #289
34586 kepler
No bounce, no play
pi_76477260
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:58 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Zit dat niet in de HTC-sense skin ingebakken? Dan is het dus HTC die het risico neemt, en eventueel aangeklaagd kan worden door Apple
The line is a dot to you!
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:46:25 #290
55709 Stereotomy
pi_76477794
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:19 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ten eerste pinch zoom staat niet gelijk aan multitouch.
Hoe kun je dat nou zeggen! Pinch zoom is de belangrijkste vorm van multitouch! Multitouch is het navigeren van het device met twee of meer vingers op een touchscreen, in wat voor vorm dan ook.
quote:
Ik denk dat HTC ook dat soort patenten heeft en het daarom kan wagen om pinch zooming bij Sense in te bouwen. Bij Google betwijfel ik echter of zij patenten hebben waarop ze Apple kunnen terugpakken. Daarom zullen zij het ook niet inbouwen.
Dit klinkt daarentegen wel weer logisch.

http://www.androidauthori(...)print-any-questions/

Ik lees op de link erboven dat Google Maps bijvoorbeeld geen multitouch / pinch to zoom heeft op een Amerikaanse Hero. Dat is geen HTC of HTC Sense applicatie. De photo viewer, van HTC zelf, heeft het dus wel weer. It makes Sense now.

[ Bericht 8% gewijzigd door Stereotomy op 06-01-2010 12:53:02 ]
pi_76478722
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nou zeggen! Pinch zoom is de belangrijkste vorm van multitouch! Multitouch is het navigeren van het device met twee of meer vingers op een touchscreen, in wat voor vorm dan ook.
Voor jou misschien. Mij kan het persoonlijk niet zoveel schelen. Een veel belangrijkere vorm van multitouch vind ik dat het virtuele toetsenbord 2 punten kan registreren. Dat voorkomt veel typfouten als je snel typt. Deze zit volgens mij al wel vanaf 2.0 ingebouwd.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:20:35 #292
55709 Stereotomy
pi_76479248
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:09 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Voor jou misschien.
http://en.wikipedia.org/wiki/Multitouch
http://cs.nyu.edu/~jhan/ftirtouch/
quote:
While touch sensing is commonplace for single points of contact, multi-touch sensing enables a user to interact with a system with more than one finger at a time, as in chording and bi-manual operations.
Het gaat me er niet om wat de belangrijkste vorm van multitouch is. Maar om het feit dat je pinch zooming niet als multitouch ziet, terwijl dat per definitie wel zo is.
quote:
Mij kan het persoonlijk niet zoveel schelen.
Mij ook niet, maar het is handig om in discussies wel de juiste definities te gebruiken. Anders wordt het erover praten zo moeilijk.
quote:
Een veel belangrijkere vorm van multitouch vind ik dat het virtuele toetsenbord 2 punten kan registreren. Dat voorkomt veel typfouten als je snel typt. Deze zit volgens mij al wel vanaf 2.0 ingebouwd.
Ja dat is inderdaad ook multitouch. Want twee punten.
pi_76479383
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:20 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

En de rest van de wereld:

http://en.wikipedia.org/wiki/Multitouch
[..]

Mij ook niet, maar het is handig om in discussies wel de juiste definities te gebruiken. Anders wordt het erover praten zo moeilijk.
[..]

Ja dat is inderdaad ook multitouch. Want twee punten.
Ik gebruikte de juiste term. Multi-touch staat gewoon niet gelijk aan pinch zoom. In de volksmond misschien wel, maar er klopt geen reet van. Apple kan ook niet zoiets als multi-touch patenteren. Wel hebben ze pinch zoom kunnen patenteren.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:25:35 #294
55709 Stereotomy
pi_76479427
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:24 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik gebruikte de juiste term. Multi-touch staat gewoon niet gelijk aan pinch zoom. In de volksmond misschien wel, maar er klopt geen reet van. Apple kan ook niet zoiets als multi-touch patenteren. Wel hebben ze pinch zoom kunnen patenteren.

Pinch zoom is een vorm of applicatie of toepassing van multitouch, get it?

Volgens mij denken we hetzelfde erover maar lezen we ergens verkeerd ofzo. Je kunt idd toepassingen van multitouch patenteren.

Zodra je een capacitief scherm hebt, heb je technisch de mogelijkheid om multitouch te gebruiken mits je platform of software daarvoor geprogrammeerd is.
pi_76480091
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:25 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Pinch zoom is een vorm of applicatie of toepassing van multitouch, get it?

Volgens mij denken we hetzelfde erover maar lezen we ergens verkeerd ofzo. Je kunt idd toepassingen van multitouch patenteren.

Zodra je een capacitief scherm hebt, heb je technisch de mogelijkheid om multitouch te gebruiken mits je platform of software daarvoor geprogrammeerd is.
Ik denk inderdaad dat we langs elkaar heen praten Ik meende te begrijpen dat jij vond dat pinch zooming eigenlijk de enige echte vorm van multitouch was, terwijl jij dacht dat ik pinch zooming überhaupt geen multitouch vind Uiteindelijk denken we hetzelfde
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:43:51 #296
55709 Stereotomy
pi_76480199
Ja precies
  Moderator woensdag 6 januari 2010 @ 17:01:07 #297
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76488694
Maaaare:

Bravo = Nexus One
Milestone = Droid.

Toch?
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:03:45 #298
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_76488803
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:01 schreef Renesite het volgende:
Maaaare:

Dragon = Passion = Bravo = Nexus One qua specs qua look
Milestone = Droid.

Toch?
  Moderator woensdag 6 januari 2010 @ 17:05:55 #299
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76488912
Hmm.. Maar komen die Nexus One en Bravo beiden los uit? Lijkt me wat overbodig
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:09:47 #300
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_76489070
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:05 schreef Renesite het volgende:
Hmm.. Maar komen die Nexus One en Bravo beiden los uit? Lijkt me wat overbodig
volgens Planet Android komt hij iets later uit en is een op zich staand model met toevallig dezelfde specs als de nexus one. de bravo heeft wel een betere camera las ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')