abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75353095

• Algemeen:
    Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op de Linux-kernel en het Java-programmeerplatform.

Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen.

Hoewel Android op vele apparaten te vinden is (telefoons, muziekspelers, netbooks, e-readers), zal dit topic zich vooral richten op de telefoons. Dit betekent echter niet dat het verboden is om over de andere apparaten te praten! Die zijn juist ook heel interessant.

• Aanpassingen van de fabrikant:
    Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google Experience ('With Google'). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar de telefoon is dan geen Google Experience telefoon meer. HTC is de eerste die dit gedaan heeft, bij de HTC Hero. Zij ontwikkelde de aangepaste versie van Android, genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash 9 ondersteunt. Het nadeel is dat men Android niet draadloos kan updaten. Motorola heeft de MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android en Sony Ericsson heeft ook een aangepaste versie van Android, genaamd Rachael.

• Android updates:
    Android is een besturingssysteem dat in staat is om te updaten. Dit kan automatisch gebeuren via het netwerk van een provider (OTA, Over The Air), of handmatig met behulp van een USB kabel.

De eerste methode is van toepassing op Google Experience telefoons. Google maakt de updates voor deze telefoon klaar en verspreid deze ook. Mensen zonder Google Experience telefoon zijn afhankelijk van de fabrikant van de telefoon. Zij zullen met behulp van een USB kabel moeten updaten.

Android heeft al diverse updates gehad, waaronder Cupcake (1.5), Donut (1.6) en Eclair (2.0). Google vernoemt de updates naar zoetigheid, op alfabetische volgorde. De volgende update zal Flan zijn. Hiervan is het versienummer nog onbekend, maar dat zal zeer waarschijnlijk 2.1 zijn (de eerste websitebezoekjes van 2.1 zijn al gespot!).

• Android mods:
    Doordat Android Open Source is, zijn veel mensen aan de slag gegaan met de broncode. Zij brengen hun eigen, aangepaste versie van Android uit. Deze versies bevatten vaak verbeteringen op het gebied van snelheid en er zijn waardevolle functies toegevoegd. Een voorbeeld van zo'n mod is CyanogenMod. In deze versie zijn veel snelheidsverbeteringen doorgevoerd, ook kan je bijvoorbeeld op je laptop internetten via het netwerk van je telefoon en bestanden versturen via Bluetooth.

Deze aangepaste versies van Android kun je zelf op je telefoon zetten. Handleidingen hiervoor zijn overal te vinden. Een plek waar vrijwel alle Android modders samen komen is het XDA-Developers forum: http://forum.xda-developers.com/index.php

• Beschikbare apparaten:
    Android is beschikbaar op diverse soorten apparaten. Het is voornamelijk te vinden op telefoons, maar bijvoorbeeld ook op muziekspelers, e-readers en netbooks. Eens in de zoveel dagen wordt er wel een nieuw apparaat met Android aangekondigd, daarom staan ze niet in de OP. De beschikbare apparaten en het nieuws daarover zijn te vinden bij de onderstaande sites.

Mocht je niet de sites willen afzoeken, dan kan je altijd in het topic even vragen wat op dit moment de meest interessante apparaten zijn.

• Handige sites:
    http://www.androidplanet.nl/ - Android Planet
    http://www.androidworld.nl/ - Android World
    http://www.phandroid.com/ - Phandroid
    http://www.androidandme.com/ - Android And Me
    http://www.androidguys.com/ - Android Guys

• Twitter:
    http://twitter.com/jbqueru - Android engineer
    http://twitter.com/cyanogen - Android modder

Vorig topic: Androidtopic #6: Fuck it, it's got a hole!
    De OP vind je hier
  • pi_75353725
    Aangezien deze wel een TT heeft gaan we hier maar verder
    pi_75354563
    post effe deze link in je lapo
      zondag 6 december 2009 @ 23:10:53 #4
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_75354576
    Tvp
    pi_75354741
    sygic geinstalleerd ff kijken hoe het werkt morgen ochtend
    pi_75354900
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 23:10 schreef Incolumis het volgende:
    post effe deze link in je lapo
    Done

Gebruikt iedereen die standaard mp3 speler of een alternatief? Vriend van me beweert dat de shuffle van de standaard player niet goed werkt oid en heeft er die Meridian player opgegooid maar die begint halverwege het album weer bij track #2
    pi_75356423
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 23:18 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Done

Gebruikt iedereen die standaard mp3 speler of een alternatief? Vriend van me beweert dat de shuffle van de standaard player niet goed werkt oid en heeft er die Meridian player opgegooid maar die begint halverwege het album weer bij track #2
    Tunewiki is ook goed
    pi_75357197
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 23:15 schreef DancePlaza het volgende:
    sygic geinstalleerd ff kijken hoe het werkt morgen ochtend
    CoPilot is volgens mij beter.
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 23:18 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Done

Ik luister geen muziek erop maar heb gewoon de standaardspeler en de shuffle werkt volgens mij zoals ie moet werken.
    pi_75359617
    De HTC Hero spelert .

*tvp*
      maandag 7 december 2009 @ 07:05:18 #10
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_75359818
    Ik luister ook nooit muziek op mijn telefoon, daar gebruik ik liever m'n Walkman voor.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_75392718
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 07:05 schreef Devolution het volgende:
    Ik luister ook nooit muziek op mijn telefoon, daar gebruik ik liever m'n Walkman voor.
    Sony Walkman

Ik had vanmorgen geen verbinding van Vodafone en een vriend mij ook niet dus ALWEER een storing Maar ik kwam erachter dat als je dan een smsje stuurt, wat dus niet lukt, de telefoon het zelf later niet nogmaals probeert. Dat vind ik best slecht. Dan moet ik zelf telkens weer een poging wagen. Op mijn oude 'normale' Sony kon ik zelfs instellen dat ie moest blijven proberen.
      maandag 7 december 2009 @ 23:06:43 #12
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_75393814
    oh, een android topic.
    Misschien weet iemand hier iets over hoe ik een probleem kan oplossen:
    HTC Magic zit vast.

Dus een htc magic die iets te vaak een verkeerd figuurtje heeft gekregen, en nu niet wil inloggen. vraagt om een google account inlog. maar die is er dus niet...

▀█▀ █ █▀█▀█
    Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
    pi_75395103
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 23:06 schreef timbob het volgende:
    oh, een android topic.
    Misschien weet iemand hier iets over hoe ik een probleem kan oplossen:
    HTC Magic zit vast.

Dus een htc magic die iets te vaak een verkeerd figuurtje heeft gekregen, en nu niet wil inloggen. vraagt om een google account inlog. maar die is er dus niet...
    Die tips van Sultan in dat topic geprobeerd?

Wat vraagt ie trouwens dan? Bij mij is t volgens mij zo dat ik na 30 seconden weer kan proberen of naar mn Gmail kan laten sturen. Wat voor opties geeft ie jou?
      maandag 7 december 2009 @ 23:54:28 #14
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_75395425
    We zijn bezig met die tips van Sultan.
    Punt is dat er tussen mij en de telefoon enkele kilometers afstand zit

Zij zit daar met de telefoon, ik zit hier met internet.
    De telefoon vraagt om een google account, maar die is er niet echt..

Maar we gaan eerst die andere tips even afwerken.
    en anders naar bed.
    ook mooi.

▀█▀ █ █▀█▀█
    Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
    pi_75398250
    Dan maak je toch even een google account?
      dinsdag 8 december 2009 @ 05:21:21 #17
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_75398278
    Ik heb goggles net geinstalleerd en doet het wel leuk met visitekaartjes ook, can je meteen adden als contact. Alhoewel net een OCR foutje in een email address..

Volgende stap is automatisch vertalen, moet niet zo moeilijk zijn voor Google om dat te implementeren.
      dinsdag 8 december 2009 @ 05:27:03 #18
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_75398283
    TVP
    pi_75398421
    Oh, Goggles is alleen voor 1.6 en hoger, dus doet 't (nog) niet op m'n Hero.
    pi_75399645
    Ik zit nu op mijn werk, dus kan geen filmpjes kijken, maar wat is dat Goggles ongeveer?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      dinsdag 8 december 2009 @ 10:44:09 #21
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_75401532
    Is er een manier om de tekst onder de icons weg te halen op het homescreen? Neemt een hoop ruimte in beslag
    The line is a dot to you!
    pi_75402171
    is er een manier om de sound notifications specifiek voor aan aantal zaken aan/uit te zetten. voor exchange/gmail/sms

is er een manier om de ringtone op 1 volume te laten afspelen., nu gebeurt het mij dat ik dmv de knopjes aan de zijn kant van me hero kan bepalen hoe hard het geluid kan izjn.
    pi_75402517
    ja, in de meeste applcaties kun je de notificatie compleet naar wens aanpassen. Dus ook aan of uitzetten voor verschillende diensten.

Met die 2e vraag begrijp ik niet zo goed wat je wilt, kun je het iets beter uitleggen?
    Immer.
    pi_75403097
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 10:44 schreef kepler het volgende:
    Is er een manier om de tekst onder de icons weg te halen op het homescreen? Neemt een hoop ruimte in beslag
    Nee
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 11:05 schreef DancePlaza het volgende:
    is er een manier om de sound notifications specifiek voor aan aantal zaken aan/uit te zetten. voor exchange/gmail/sms
    Ja, gewoon naar de instellingen van de app zelf gaan. Dan kun je melding afvinken (krijg je helemaal niks) of als beltoon stil kiezen.
    quote:
    is er een manier om de ringtone op 1 volume te laten afspelen., nu gebeurt het mij dat ik dmv de knopjes aan de zijn kant van me hero kan bepalen hoe hard het geluid kan izjn.
    Naar de algemene instellingen gaan, geluid en weergave en dan bij belvolume.
    pi_75405199
    TVP

Ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken (heb tot eind februari de tijd). Ik wil een android phone.
    Moet ik volgens jullie op een bepaald model wachten, of is de echte must have al op de markt?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')