Na ieder drama, herdenking of vraag om aandacht word de stille toch weer te voor schijn gehaald.
Als blijk uit respect en medeleven voor de nabestaanden of andere doeleinden, het is een goede manier om de aandacht te vestigen voor het onderwerp. Maar kom op zeg.. het worden er wel steeds meer.
(Nog steeds met alle respect) Want ieder jaar na ieder drama word er weer een jaarlijkse herdenking uitgevoerd in de vorm van een..... stille tocht
Alsof die stille tochten nog enige vorm van originaliteit of persoonlijkheid hebben !
Het is stille tocht nummertje zoveel ! voor de buitenstaanders. Naturlijk begrijp ik wel dat het een vorm is van rouw, maar je verdrinkt
(een misplaatst woord, maar ik gebruik het toch) onderhand tussen al die stille tochten. Het idee van een stille tocht is het herdenken en het vragen om aandacht, dat dit nooit meer gebeuren mag...
Maar waarom zijn er dan geen luidruchtige tochten ?

En ik wil het helemaal niet op mij afroepen, maar stel dat er iemand in mijn directe omgeving komt te overlijden door zinloos geweld, dan heb ik liever dat er teringharde herrie word gemaakt, als dat alle nabestaanden en vrienden stilletjes door de straten schuivelen van A naar B. Nee, mijn idee zal dan zijn om een rondje door het centrum (in mijn geval dat van Hilversum) te lopen en alle potten en pannen vol met deuken te slaan. En als afsluiing van de stoet meezingen (of stilte) bij het afspelen van If You Tolerate This, Your Children Would Be Next !
Klacht: Is wel duidelijk zo...