abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75351049
Na ieder drama, herdenking of vraag om aandacht word de stille toch weer te voor schijn gehaald.

Als blijk uit respect en medeleven voor de nabestaanden of andere doeleinden, het is een goede manier om de aandacht te vestigen voor het onderwerp. Maar kom op zeg.. het worden er wel steeds meer.
(Nog steeds met alle respect) Want ieder jaar na ieder drama word er weer een jaarlijkse herdenking uitgevoerd in de vorm van een..... stille tocht

Alsof die stille tochten nog enige vorm van originaliteit of persoonlijkheid hebben ! Het is stille tocht nummertje zoveel ! voor de buitenstaanders. Naturlijk begrijp ik wel dat het een vorm is van rouw, maar je verdrinkt (een misplaatst woord, maar ik gebruik het toch) onderhand tussen al die stille tochten. Het idee van een stille tocht is het herdenken en het vragen om aandacht, dat dit nooit meer gebeuren mag...

Maar waarom zijn er dan geen luidruchtige tochten ? En ik wil het helemaal niet op mij afroepen, maar stel dat er iemand in mijn directe omgeving komt te overlijden door zinloos geweld, dan heb ik liever dat er teringharde herrie word gemaakt, als dat alle nabestaanden en vrienden stilletjes door de straten schuivelen van A naar B. Nee, mijn idee zal dan zijn om een rondje door het centrum (in mijn geval dat van Hilversum) te lopen en alle potten en pannen vol met deuken te slaan. En als afsluiing van de stoet meezingen (of stilte) bij het afspelen van If You Tolerate This, Your Children Would Be Next !

Klacht: Is wel duidelijk zo...
  zondag 6 december 2009 @ 21:53:33 #2
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_75351120
Geef jij dan de voorkeur aan lynchmobs?
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_75351152
Hulde

en dit:
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:51 schreef Meike26 het volgende:
bij het afspelen van If You Tolerate This, Your Children Would Be Next !
Geniaal!
Niet van deze tijd.
pi_75351237
Eens, bij elke stille tocht denk ik ook: "Is het weer zover?"
You can trust me, trust nobody...
pi_75351260
quote:
Maar waarom zijn er dan geen luidruchtige tochten ?
Heet dat niet gewoon een protest?

In ieder geval soort van.(voor de taalnazi's)
  zondag 6 december 2009 @ 21:58:41 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75351346
Het gaat ook niet om de originaliteitsprijs natuurlijk.
pi_75351366
Het ligt misschien wel erg voor de hand om dat numer te draaien, maar kom op, wat voor een indruk maakt een stille tocht nu nog ? Het heeft totaal geen boodschap meer naar de buitenwereld.. en dat is buiten een manier voor de nabestaanden in het dorp waar iets vreselijks gebeurd is, toch altijd wel een extra reden om zoiets te organiseren... ??
pi_75351378
Herdenkingen hoor je in de privésfeer te doen. Helemaal als iedereen zich zo zou gaan gedragen wordt het een drukke boel.
T belachelijkste is nog als ze een stille tocht houden voor 1 of andere idioot die het compleet aan zichzelf te danken had.
pi_75351782
het is al sinds de 2e keer al "ow weer een stille tocht"

en dan daarna "vervolgens wel muziek opzetten, hoe is dat nou stil?" - gedachtens.
  zondag 6 december 2009 @ 22:22:49 #10
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_75352405
Het mag gezegd worden, optyfen met die stille tochten. En die lawaaitocht hebben ze toen toch bij theo van gogh gedaan om eens lekker anders te zijn? Net zo kut als je het mij vraagt.
pi_75354248
Misschien idd net zo kut, zeker als je net in die straat woont en je net lekker lag te slapen.

Maar het was meer om aan te geven dat ze eens wat anders moeten gaan verzinnen. Een stille toch heeft nu alleen nog maar de nieuwswaarde dat het een stille tocht is. Toen Meindert Tjoelker overleed aan zinloos geweld, was de nieuwswaarde niet alleen dat er een herdenkingstoch werd gehouden... het was ook het bericht dat iedereen tegen zinloos geweld was !! Dan loop je ergens voor behalve het verdriet !!

Gooi van mij part alle honkbal knuppels op een groot vuur als iemand weer zo zinloos om het leven is gekomen of creëer iets op het kruispunt waar iemand om het leven is gekomen. Laat de mensen dan zien waar je het over hebt en loop niet zo stilletjes m'n huisje voorbij...
pi_75354569
Waar was de tocht toen mijn moeder overleed?
  zondag 6 december 2009 @ 23:54:44 #13
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_75356200
Eens. Stille tochten zijn BS.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_75356435
Deze stille tocht is gesponsord door SBS6
U MAD?
pi_75357457
Ik stel voor dat we voor stille tochten aparte parken aanleggen met mooie rechte grindpaadjes, waar het hele gezelschap, in aanwezigheid van het lichaam van de overledene, fijn een stukje kan gaan lopen (of op de weg erheen zelfs al rijden!). Na de tocht is er ruime gelegenheid tot het decoreren van een eigen bermmonument en natuurlijk is er ook een zaaltje waar men onder het genot van koffie en cake vooral veel RIP aan de nabestaanden kan wensen.

Of bestaat zoiets al misschien?
pi_75357499
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:56 schreef Neroje het volgende:
Eens, bij elke stille tocht denk ik ook: "Is het weer zover?"
Hetiszover ja

Ontopic: stille tochten zijn niet per se bedoeld als signaal naar de samenleving maar vooral als rouwverwerking, ook al hebben de initiatiefnemers dat niet in de gaten of niet voor ogen.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  maandag 7 december 2009 @ 00:47:07 #17
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_75357595
Terechte klacht. Opzouten met die stille tochten.
pi_75358621
eens

Stille tochten zijn een verzameling mensen die, als er iets ergs gebeurd, de andere kant uit kijken, niets zeggen en rustig weg lopen.
pi_75359069
totaal oneens.

een stille tocht op tv laat misschien geen indruk meer achter, maar ongeveer 5 jaar geleden is hier rond het dorp iemand doodgestoken. Mensen hielden een stille tocht en dat was toch wel een trieste gewaarwording zeg. Uit respect wil je gewoon niks zeggen, als je het niet meegemaakt hebt dan kan je er wel cynisch over zijn denk ik.
In het leven gaat er weinig boven de beste Godsdienst ooit. Alcoholisme.
pi_75359077
Stille tochten zijn inderdaad flink gedevalueerd.

Alles moet ook meteen zo massaal tegenwoordig. Je mag niet meer in je eentje huilen, lijkt het wel.
Bah.

Bij deze kondig ik aan dat ik, mocht ik op maatschappelijke wijze aan mijn einde komen, bij de eventuele organisatoren van een stille tocht zal komen spoken. En eenieder die met een fakkel loopt te pielen, heeft er ook een klopgeest bij.
Farts are jazz to assholes
pi_75359346
Vrienden en nabestaanden lopen vaak niet mee voor de "Media-aandacht".
Die zijn verdoofd en grijpen -vaak- zoiets aan om hun onmacht te uiten en maar met iets anders bezig te zijn dan huilen, huilen en huilen.

Ik spreek uit ervaring.
pi_75359766
quote:
Op maandag 7 december 2009 03:09 schreef Faithfulness het volgende:
Vrienden en nabestaanden lopen vaak niet mee voor de "Media-aandacht".
Die zijn verdoofd en grijpen -vaak- zoiets aan om hun onmacht te uiten en maar met iets anders bezig te zijn dan huilen, huilen en huilen.

Ik spreek uit ervaring.
heett gaat ook niet om de oprechtheid van het meerderheid van de deelnemers, die zal vast echt zijn.
He gaat om het verschijnsel op zich.
Niet van deze tijd.
pi_75383460
Inderdaad, ik heb het over het verschijnsel van De Stille Tcht zelf... ik kan heel goed begrijpen dat het een goede manier is om een dierbare op deze manier te herdenken... ik zal zelf ook zo meelopen als iemand uit mijn sociale netwerk het leven verliest... maar het neemt niet weg dat het een erg groot cliché word en dat er meerdere manieren zijn dan de stille tocht.

Zelf woon ik net buiten Utrecht/Maarssen, richting Loosdrechtse Plassen... ik zal het persoonlijk erg *mooi* vinden als mensen mij herdenken door persoonlijke spullen die van mij zijn op een roeibootje de plassen op te sturen en deze in de fik te steken... ik geloof dat het iets is uit de Germanen of van de Vikingen (niet goed opgelet bij Geschiedenis)
pi_75383857
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:27 schreef Meike26 het volgende:
Inderdaad, ik heb het over het verschijnsel van De Stille Tcht zelf... ik kan heel goed begrijpen dat het een goede manier is om een dierbare op deze manier te herdenken... ik zal zelf ook zo meelopen als iemand uit mijn sociale netwerk het leven verliest... maar het neemt niet weg dat het een erg groot cliché word en dat er meerdere manieren zijn dan de stille tocht.

Zelf woon ik net buiten Utrecht/Maarssen, richting Loosdrechtse Plassen... ik zal het persoonlijk erg *mooi* vinden als mensen mij herdenken door persoonlijke spullen die van mij zijn op een roeibootje de plassen op te sturen en deze in de fik te steken... ik geloof dat het iets is uit de Germanen of van de Vikingen (niet goed opgelet bij Geschiedenis)
U zegt zinvol

[ Bericht 16% gewijzigd door berthazi op 09-12-2009 10:13:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')