abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75344562
Rauw en Puur

Vierdelige documentairereeks over jongeren die zich identificeren met de straatcultuur. Over liefde, geld, respect, geweld en ambitie.

Rauw en Puur is een vierdelige documentairereeks van filmmaakster Mildred Roethof, die wordt uitgezonden op vier achtereenvolgende zaterdagen, om 16.35 uur op Nederland 2.
Zij duikt in de belevingswereld van jongeren die zich identificeren met de straatcultuur. In verschillende Nederlandse steden kijkt ze hoe ‘straatjongeren’ omgaan met universele thema’s, zoals liefde, geld, respect, geweld en ambitie. In Nederland is veel onrust en zorg over de 'jeugd van tegenwoordig'. Te jong aan de seks, te jong aan de criminaliteit, Marokkaanse, Antilliaanse en Surinaamse jongens zonder perspectief op werk en ook de integratie verloopt niet vlekkeloos. Tegelijkertijd heeft het overgrote deel van de Nederlandse bevolking eigenlijk geen goed beeld van het leven van die jongeren waar we ons zo zorgen om maken.

Aflevering 1: Liefde & losse handjes
In de eerste aflevering gaat Mildred Roethof in Den Helder op verkennend onderzoek naar het ‘liefdesleven’ van de jongeren en staan de ‘liefdesrelaties’ van jonge meisjes (13-17 jaar) met Antilliaanse jongens van de straat centraal. Deze relaties worden vooral gekenmerkt door grensoverschrijdend gedrag in de vorm van mishandeling en intimidatie. Jonge meisjes doen open relaas van hun ervaringen met deze jongens. Ook de straatjongens zelf komen aan het woord.
Alhoewel Bureau Jeugdzorg Noord-Holland niet wil reageren op camera, spreken zij van een zorgelijk situatie. Zorgcoördinatoren op scholen bevestigen de problematiek en spreken van een tendens die alleen maar aan het groeien is.

Gids
5 december - Liefde & losse handjes
12 december - Alles voor geld
19 december - Respect & Geweld
26 december - Ambitie & Perspectief

Aflevering 1: http://player.omroep.nl/?aflID=10378136

Jezus die naiviteit van de meisjes is echt shocking, jongens van 17 die al een kind hebben en waar niks zinnigs uitkomt behalve 'ik moet geld'
know'm sayin?
word? word.
pi_75344711
Je kunt zeggen van die straatcultuur wat je wil, maar je kunt wel flink gangbangen voor een breezer.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 6 december 2009 @ 19:16:14 #3
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_75344976
Meisjes die met Antillianen gaan zijn al zo laag dat ze niet meer dieper kunnen vallen.
Lekker kapot laten gaan die vuile hoeren.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_75345002
Deze mensen...
Die vriendin van Cedric ook: "Ja, hij heeft zijn vriendin en zijn kind verlaten voor mij, dat zegt genoeg..." Kom op zeg, later verlaat hij jou ook voor een andere domme slet.

Wat een wereld, ikzelf kom zulke types bijna nooit tegen.
  zondag 6 december 2009 @ 19:17:32 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75345003
Ik weet niet of ik dit wil zien
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 6 december 2009 @ 19:19:10 #6
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_75345040
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:01 schreef alors het volgende:
Rauw en Puur

Vierdelige documentairereeks over jongeren die zich identificeren met de straatcultuur. Over liefde, geld, respect, geweld en ambitie.

[ afbeelding ]

Rauw en Puur is een vierdelige documentairereeks van filmmaakster Mildred Roethof, die wordt uitgezonden op vier achtereenvolgende zaterdagen, om 16.35 uur op Nederland 2.
Zij duikt in de belevingswereld van jongeren die zich identificeren met de straatcultuur. In verschillende Nederlandse steden kijkt ze hoe ‘straatjongeren’ omgaan met universele thema’s, zoals liefde, geld, respect, geweld en ambitie. In Nederland is veel onrust en zorg over de 'jeugd van tegenwoordig'. Te jong aan de seks, te jong aan de criminaliteit, Marokkaanse, Antilliaanse en Surinaamse jongens zonder perspectief op werk en ook de integratie verloopt niet vlekkeloos. Tegelijkertijd heeft het overgrote deel van de Nederlandse bevolking eigenlijk geen goed beeld van het leven van die jongeren waar we ons zo zorgen om maken.

Aflevering 1: Liefde & losse handjes
In de eerste aflevering gaat Mildred Roethof in Den Helder op verkennend onderzoek naar het ‘liefdesleven’ van de jongeren en staan de ‘liefdesrelaties’ van jonge meisjes (13-17 jaar) met Antilliaanse jongens van de straat centraal. Deze relaties worden vooral gekenmerkt door grensoverschrijdend gedrag in de vorm van mishandeling en intimidatie. Jonge meisjes doen open relaas van hun ervaringen met deze jongens. Ook de straatjongens zelf komen aan het woord.
Alhoewel Bureau Jeugdzorg Noord-Holland niet wil reageren op camera, spreken zij van een zorgelijk situatie. Zorgcoördinatoren op scholen bevestigen de problematiek en spreken van een tendens die alleen maar aan het groeien is.

Gids
5 december - Liefde & losse handjes
12 december - Alles voor geld
19 december - Respect & Geweld
26 december - Ambitie & Perspectief

Aflevering 1: http://player.omroep.nl/?aflID=10378136

Jezus die naiviteit van de meisjes is echt shocking, jongens van 17 die al een kind hebben en waar niks zinnigs uitkomt behalve 'ik moet geld'
Heb de docu gisteren gezien. Kan niet anders zeggen dan dit: Als je zo naïef en dom bent, verdien je gewoon niet anders. Dit soort meisjes bevestigen ALLE VMBO-vooroordelen die er maar zijn.

Van die laffe mannetjes die niet voor de camera durven te reageren, maar wel vrouwen durven te slaan. Als man zou ik me godvergeten diep schamen als ik ooit een vrouw zou slaan. Het is de grootste vorm van ondankbaarheid die je kunt aanrichten. Vrouwen schenken je kinderen of jou het leven, en een of ander 'stoer' gozertje staat er een beetje om te lachen?! Het ziekenhuis in met dat soort vuil.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_75345049
Wat erg al vond ik die jongen op het eind (die met die blauw-witte capuchon?) nog wel in redelijke taal uitleggen hoe het zit, hij leek me ook een van de "betere" jongens die er tussen zaten, keek de presentatrice recht aan, liep niet weg, sprak (enigszins) verstaanbaar.
  zondag 6 december 2009 @ 19:21:34 #8
187674 Sigmund666
pi_75345112
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat erg al vond ik die jongen op het eind (die met die blauw-witte capuchon?) nog wel in redelijke taal uitleggen hoe het zit, hij leek me ook een van de "betere" jongens die er tussen zaten, keek de presentatrice recht aan, liep niet weg, sprak (enigszins) verstaanbaar.
Idd. Die jongen was zich bewust wat landgenoten van hem aan kunnen richten en waarom. Hij durft het tenminste eerlijk voor de camera te zeggen ipv stom te grinniken als een paard met een kunstgebit 'ja daarom niet'

Het niveau van dat in de documentaire genoemde forum ook

Royal sadness award 2009 is vergeven.

http://www.mamjo.com/forum/index.php/topic,59957.0.html
Dit dus.
pi_75345269
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:17 schreef Kimochi het volgende:
Deze mensen...
Die vriendin van Cedric ook: "Ja, hij heeft zijn vriendin en zijn kind verlaten voor mij, dat zegt genoeg..." Kom op zeg, later verlaat hij jou ook voor een andere domme slet.

Idd 'Hij kon met haar een toekomst opbouwen' Hij wil helemaal geen toekomst opbouwen domme snol, ook niet met jou, hij loopt gewoon weg voor zijn verantwoordelijkheden, en dat doet ie straks ook bij jou
know'm sayin?
word? word.
pi_75345303
quote:
Wtf, lekker niveautje
know'm sayin?
word? word.
pi_75345334
Tvp, ga ik eens kijken als ik tijd heb.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  zondag 6 december 2009 @ 19:30:07 #12
187674 Sigmund666
pi_75345352
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:28 schreef alors het volgende:

[..]

Wtf, lekker niveautje
De eerste die die 3 pagina's in grammaticaal Nederlands kan vertalen mag het hier posten trouwens
pi_75348034
Echt zo triest hoe die meisjes over jongens denken
  zondag 6 december 2009 @ 20:55:02 #14
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_75348536
Ergste vond ik nog wel die Beau ofzo, die ginger-wigger.
Die vertelde dat hij ook wel eens meisjes sloeg.

Wat een kneus.
The Most Incredible, Baby
  zondag 6 december 2009 @ 20:56:36 #15
187674 Sigmund666
pi_75348624
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:55 schreef RedGuy het volgende:
Ergste vond ik nog wel die Beau ofzo, die ginger-wigger.
Die vertelde dat hij ook wel eens meisjes sloeg.

Wat een kneus.
Idd. Wiggers zijn misschien nog wel erger. Terwijl de meeste wiggers juist door negers worden uitgespuugd en uitgelachen
pi_75348878
zulke heerlijke televisie

randgevallen
pi_75348975
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:17 schreef Kimochi het volgende:
Deze mensen...

Die opmerking van dat meisje ja

Ik zocht laatst een stel oogkleppen maar alles was uitverkocht, er was een run op in Den Helder.
pi_75349017
voor 600 euro aan kleding ''ik heb geld nodig''
  zondag 6 december 2009 @ 21:12:56 #19
187674 Sigmund666
pi_75349365
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:05 schreef JoPiDo het volgende:
voor 600 euro aan kleding ''ik heb geld nodig''
Tuurlijk. Anders kun je je props nooit halen als soldier van the streets je weet!
pi_75349465
ik weet echt zeker dat het bijna nooit voorkomt, net als die groepsverkrachtingen in kelderboxen

wat jullie?
pi_75349734
Ik zit wat topics door te lezen op dat forum (althans, ik probeer het, ik kan de taal veelal niet echt volgen) maar echt vrolijk kan je daar niet van worden

http://www.mamjo.com/forum/index.php/topic,123342.0.html

Wie zijn de meest leuke jongens uit Holendrecht (zoiets zal het wel zijn)

De 1 heeft meerdere 'meids', de ander woont weer bij zijn ex, een ander heeft een ex of vriendin met kindje in een andere plaats. Overigens geen Klaas, Gerard, Jan of Henk te bekennen.
pi_75349848
die vrouw van 33 (!):

'ja, als ik door een jongen geslagen word, dan weet ik niet, dan kan ik hem doodsteken of... ?? '
  zondag 6 december 2009 @ 21:27:50 #23
187674 Sigmund666
pi_75350061
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:23 schreef JoPiDo het volgende:
die vrouw van 33 (!):

'ja, als ik door een jongen geslagen word, dan weet ik niet, dan kan ik hem doodsteken of... ?? '
De mentaliteit van die mensen is ongelofelijk simpel. Meeste van die simpele zielen gaat het ook om status enzo. Lopen hun zoontjes van 5/6 met twee gouden kettingen om omdat ze dan rijk en statusvol lijken
pi_75354538
Oh Mildred is back.
pi_75358177
Mildred Roethof maakt gebruik/misbruik in haar zogenaamde (zwakke) docu's van sociaal-zwakkeren. Vervolgens stelt ze een paar vraagjes, trekt conclusies en dan heeft ze weer een documentaire...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')