Heb de docu gisteren gezien. Kan niet anders zeggen dan dit: Als je zo naïef en dom bent, verdien je gewoon niet anders. Dit soort meisjes bevestigen ALLE VMBO-vooroordelen die er maar zijn.quote:Op zondag 6 december 2009 19:01 schreef alors het volgende:
Rauw en Puur
Vierdelige documentairereeks over jongeren die zich identificeren met de straatcultuur. Over liefde, geld, respect, geweld en ambitie.
[ afbeelding ]
Rauw en Puur is een vierdelige documentairereeks van filmmaakster Mildred Roethof, die wordt uitgezonden op vier achtereenvolgende zaterdagen, om 16.35 uur op Nederland 2.
Zij duikt in de belevingswereld van jongeren die zich identificeren met de straatcultuur. In verschillende Nederlandse steden kijkt ze hoe ‘straatjongeren’ omgaan met universele thema’s, zoals liefde, geld, respect, geweld en ambitie. In Nederland is veel onrust en zorg over de 'jeugd van tegenwoordig'. Te jong aan de seks, te jong aan de criminaliteit, Marokkaanse, Antilliaanse en Surinaamse jongens zonder perspectief op werk en ook de integratie verloopt niet vlekkeloos. Tegelijkertijd heeft het overgrote deel van de Nederlandse bevolking eigenlijk geen goed beeld van het leven van die jongeren waar we ons zo zorgen om maken.
Aflevering 1: Liefde & losse handjes
In de eerste aflevering gaat Mildred Roethof in Den Helder op verkennend onderzoek naar het ‘liefdesleven’ van de jongeren en staan de ‘liefdesrelaties’ van jonge meisjes (13-17 jaar) met Antilliaanse jongens van de straat centraal. Deze relaties worden vooral gekenmerkt door grensoverschrijdend gedrag in de vorm van mishandeling en intimidatie. Jonge meisjes doen open relaas van hun ervaringen met deze jongens. Ook de straatjongens zelf komen aan het woord.
Alhoewel Bureau Jeugdzorg Noord-Holland niet wil reageren op camera, spreken zij van een zorgelijk situatie. Zorgcoördinatoren op scholen bevestigen de problematiek en spreken van een tendens die alleen maar aan het groeien is.
Gids
5 december - Liefde & losse handjes
12 december - Alles voor geld
19 december - Respect & Geweld
26 december - Ambitie & Perspectief
Aflevering 1: http://player.omroep.nl/?aflID=10378136
Jezus die naiviteit van de meisjes is echt shocking, jongens van 17 die al een kind hebben en waar niks zinnigs uitkomt behalve 'ik moet geld'
Idd. Die jongen was zich bewust wat landgenoten van hem aan kunnen richten en waarom. Hij durft het tenminste eerlijk voor de camera te zeggen ipv stom te grinniken als een paard met een kunstgebit 'ja daarom niet'quote:Op zondag 6 december 2009 19:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat ergal vond ik die jongen op het eind (die met die blauw-witte capuchon?) nog wel in redelijke taal uitleggen hoe het zit, hij leek me ook een van de "betere" jongens die er tussen zaten, keek de presentatrice recht aan, liep niet weg, sprak (enigszins) verstaanbaar.
Iddquote:Op zondag 6 december 2009 19:17 schreef Kimochi het volgende:
Deze mensen...![]()
Die vriendin van Cedric ook: "Ja, hij heeft zijn vriendin en zijn kind verlaten voor mij, dat zegt genoeg..." Kom op zeg, later verlaat hij jou ook voor een andere domme slet.
Wat een wereld, ikzelf kom zulke types bijna nooit tegen.
Wtf, lekker niveautjequote:Op zondag 6 december 2009 19:21 schreef Sigmund666 het volgende:
http://www.mamjo.com/forum/index.php/topic,59957.0.html
Dit dus.
De eerste die die 3 pagina's in grammaticaal Nederlands kan vertalen mag het hier posten trouwensquote:
Idd. Wiggers zijn misschien nog wel erger. Terwijl de meeste wiggers juist door negers worden uitgespuugd en uitgelachenquote:Op zondag 6 december 2009 20:55 schreef RedGuy het volgende:
Ergste vond ik nog wel die Beau ofzo, die ginger-wigger.
Die vertelde dat hij ook wel eens meisjes sloeg.
Wat een kneus.
Die opmerking van dat meisje jaquote:Op zondag 6 december 2009 19:17 schreef Kimochi het volgende:
Deze mensen...![]()
Die vriendin van Cedric ook: "Ja, hij heeft zijn vriendin en zijn kind verlaten voor mij, dat zegt genoeg..." Kom op zeg, later verlaat hij jou ook voor een andere domme slet.
Wat een wereld, ikzelf kom zulke types bijna nooit tegen.
Tuurlijk. Anders kun je je props nooit halen als soldier van the streets je weet!quote:Op zondag 6 december 2009 21:05 schreef JoPiDo het volgende:
voor 600 euro aan kleding ''ik heb geld nodig''
De mentaliteit van die mensen is ongelofelijk simpel. Meeste van die simpele zielen gaat het ook om status enzo. Lopen hun zoontjes van 5/6 met twee gouden kettingen om omdat ze dan rijk en statusvol lijkenquote:Op zondag 6 december 2009 21:23 schreef JoPiDo het volgende:
die vrouw van 33 (!):
'ja, als ik door een jongen geslagen word, dan weet ik niet, dan kan ik hem doodsteken of... ?? '
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |