Grapje? Het was komisch omdat het argument van de PVV'er zo makkelijk weerlegd werd, maar de opmerking zelf was bloedserieus. Kernenergie is inderdaad geen oplossing voor de afhankelijkheid van buitenlandse grondstoffen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:28 schreef qonmann het volgende:
[..]
Op kernenergie ingaan deed ie niet.
Hij maakte zich er met een goedkoop grapje vanaf, vandaar.
O. Ik maak me doorgaans zorgen over belangrijker zaken.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:05 schreef Dutchguy het volgende:
Ik maak me eigenlijk nogal zorgen om het tempo van ontbossing op Samson's schedel.
Ach joh, over paar jaar praten we er niet meer over. Net als bij zure regen en het ozongat.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
O. Ik maak me doorgaans zorgen over belangrijker zaken.
Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die denken dat iets als 'zure regen' of 'ozongat' een hoax zou zijn.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:36 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ach joh, over paar jaar praten we er niet meer over. Net als bij zure regen en het ozongat.
In juiste perspectief plaatsen zou ik eerder zeggen.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:44 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die denken dat iets als 'zure regen' of 'ozongat' een hoax zou zijn.
Zwavel uit brandstof hebben we met internationale afspraken effectief uitgebannen en dat heeft effect gehad.
Drijfgassen hebben we ook effectief weten te verbannen. Of een groot deel in ieder geval.
En wat krijg je als dank? Mensen die die hele geschiedenis ontkennen. Daar lijkt het in ieder geval op.
Wat bazel je nu? Eerst heb je het over 'hoor je nu niets over' en nu over 'juist perspectief'.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:00 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
In juiste perspectief plaatsen zou ik eerder zeggen.
Nee en nee.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:03 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat bazel je nu? Eerst heb je het over 'hoor je nu niets over' en nu over 'juist perspectief'.
Geef nu eens een duidelijk antwoord:
Zure regen: door de mens veroorzaakt? Ja / Nee
Zure regen: door de mens verholpen? Ja / Nee
Wat een onzin. En weet je wat, ik ga hier niet eens moeite in steken. Het is alsof iemand de zwaartekracht loopt te ontkennen. Laat maar. En als je toch nieuwsgierig bent, wat ik betwijfel, dan kun je dit lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zure_regen Veel plezier.quote:
Ik zie alleen maar hele zure mensen. Is ook niet goed voor het milieu.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:08 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat een onzin. En weet je wat, ik ga hier niet eens moeite in steken. Het is alsof iemand de zwaartekracht loopt te ontkennen. Laat maar. En als je toch nieuwsgierig bent, wat ik betwijfel, dan kun je dit lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zure_regen Veel plezier.
Oh. Een grapje! Ha-ha-ha. Ja. Op welke dag ga je de zwaartekracht ontkennen? Want 'daar hoor je de laatste tijd ook niet veel meer over' en 'Newton had het er in zijn tijd wel over maar tegenwoordig...'.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:10 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar hele zure mensen. Is ook niet goed voor het milieu.
Ben jij chronisch boos of zo?quote:Op woensdag 9 december 2009 01:15 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Oh. Een grapje! Ha-ha-ha. Ja. Op welke dag ga je de zwaartekracht ontkennen? Want 'daar hoor je de laatste tijd ook niet veel meer over' en 'Newton had het er in zijn tijd wel over maar tegenwoordig...'.
Nee hoor, ik lach chronisch mensen uit die het hebben bestaan van zure regen ontkennen.quote:
Dat mag hoor.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:18 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee hoor, ik lach chronisch mensen uit die het hebben bestaan van zure regen ontkennen.
Echt, wat een onzin. Zwaveluitstoot is keihard achteruit gegaan in Europa, door ontzwaveling van brandstof, invoering van de katalysator, betere filters in energiecentrales, en de gevolgen qua zure regen zijn dan ook dat het probleem aardig opgelost – in Europa.quote:
Ach, zo stellig meende ik het niet hoor. Ik ben ook maar gewoon een boerenlul die het allemaal een beetje probeert te volgen.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:19 schreef Iblis het volgende:
[..]
Echt, wat een onzin. Zwaveluitstoot is keihard achteruit gegaan in Europa, door ontzwaveling van brandstof, invoering van de katalysator, betere filters in energiecentrales, en de gevolgen qua zure regen zijn dan ook dat het probleem aardig opgelost – in Europa.
In Afrika en Azië, waar oudere auto’s rijden en brandstofkwaliteit minder is, is het probleem er nog steeds. Maar goed, dat is ver weg, dus dat horen we amper.
Maar dit ontkennen ‘omdat we er niets meer van horen’, is gewoon uitermate bizar.
Net als met bijvoorbeeld CFK’s zijn hier effectieve maatregelen genomen, die emissies aantoonbaar hebben gereduceerd en daarmee veel ellende hebben afgewenteld. Goed nieuws is geen nieuws echter, maar het daarom met terugwerkende kracht ontkennen, ik vind het te bizar.
Overigens is qua water- en bodem de verzuring nog niet zo over, en dat is in principe hetzelfde probleem. Het is echter niet zo mediageniek, of men richt zich liever op CO2, dat kan ook, maar daar wordt het grondwater niet minder zuur van.
Dat blijft maar langskomen he? Vertel, waar wordt dat dan aangetoond?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:47 schreef slackster het volgende:
<knip>
Want hetgeen door Climagate blootgelegd was namelijk het vermeende manipuleren van de feiten met de bedoeling Klimaat verandering meer alarmerend te doen overkomen, zou alleen zijn toe te schrijven aan een aantal wetenschappers die via hun e-mails wat stoom aan het afblazen waren!
<knip>
Newsflash: Er is geen ‘definitive proof’ voor evolutie, noch voor de zwaartekrachttheorieën van Einstein en Newton, noch voor het feit dat Eurlings’ maatregelen de fileproblemen zullen oplossen, noch voor het bewijs dat de pudding lekker zal zijn. The proof of the pudding is in the eating.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:47 schreef slackster het volgende:
CLIMATEGATE: KLIMATOLOOG v/d V.N. OP CNN MOET TOEGEVEN DAT ER NOG GEEN DEFINITIEF BEWIJS IS DAT KLIMAAT VERANDERING BESTAAT
[ afbeelding ]
Klimatoloog van de V.N. op CNN geeft toe dat er geen definitief bewijs is dusver voor Klimaat verandering.
Nou, dit is weer een mooi staaltje van verkeerd weergeven. Waaraan gerefereerd werd was de e-mail die jij ook citeerde over het AR4 report waarin volgens Jones papers werden opgenomen die kwalitatief waardeloos waren, en die er naar zijn mening niet in mochten komen. En doen alsof wetenschappers zich privé niet ergeren aan kwaliteit van slechte papers is tamelijk bizar. Natuurlijk wordt er zo gevloekt en getierd.quote:Want hetgeen door Climagate blootgelegd was namelijk het vermeende manipuleren van de feiten met de bedoeling Klimaat verandering meer alarmerend te doen overkomen, zou alleen zijn toe te schrijven aan een aantal wetenschappers die via hun e-mails wat stoom aan het afblazen waren!
Ik refereer aan DIT CNN interview, dus niet de oude koeien uit sloot halen a.j.b.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
Newsflash: Er is geen ‘definitive proof’ voor evolutie, noch voor de zwaartekrachttheorieën van Einstein en Newton, noch voor het feit dat Eurlings’ maatregelen de fileproblemen zullen oplossen, noch voor het bewijs dat de pudding lekker zal zijn. The proof of the pudding is in the eating.
‘Definitive proof’ op voorhand vragen is gewoon zinloos. Je krijgt het niet. Nu niet, en nooit. Er überhaupt naar vragen in zo’n situatie is jezelf diskwalificeren als wetenschapsjournalist.
Iemand die in aandelen heeft, heeft ook geen definitive proof dat het een zinnige keus is. Hij heeft aanwijzingen, ideeën en sterke vermoedens.
Ook hier, er is een schat aan metingen uit het verleden, er zijn krachtige modellen, er is met succes in 1990 voorspeld en daarbinnen zijn de voorspellingen uitgekomen, er is geen reden om ernstig te twijfelen aan de accuratesse van de modellen, maar definitive proof kan het pas naderhand worden.
[..]
Nou, dit is weer een mooi staaltje van verkeerd weergeven. Waaraan gerefereerd werd was de e-mail die jij ook citeerde over het AR4 report waarin volgens Jones papers werden opgenomen die kwalitatief waardeloos waren, en die er naar zijn mening niet in mochten komen. En doen alsof wetenschappers zich privé niet ergeren aan kwaliteit van slechte papers is tamelijk bizar. Natuurlijk wordt er zo gevloekt en getierd.
Van manipulatie was hier geen sprake, het vermeende modificeren van data was een andere mail (‘to hide the decline’). Dat was dus ook niet waar, maar enfin. Als je dan toch wilt samenzweren is het misschien wel aardig in ieder geval die feiten op orde te hebben.
Ik ook. Ik ga toch in wat die man en journaliste zeggen. Ik gebruik zelfs zijn analogie m.b.t. beleggingen en investeringen in de vorm van aandelen. Tot de vraag naar definitive proof zinloos is.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:15 schreef slackster het volgende:
[..]
Ik refereer aan DIT CNN interview, dus niet de oude koeien uit sloot halen a.j.b.
gezien jou lange reeks vervelende beledigingen etc heb ik überhaupt niet zo de behoefte om met jou specifiek daar verder in discussie over te gaan en wordt er in dit interview niet gesproken over AR4.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:19 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ga toch in wat die man en journaliste zeggen. Ik gebruik zelfs zijn analogie m.b.t. beleggingen en investeringen in de vorm van aandelen. Tot de vraag naar definitive proof zinloos is.
Jij verdraait het antwoord op een van de vragen over een bijdrage voor AR4 als een antwoord op het veranderen van data. Ik wijs aan dat die weergave incorrect is. Maar nu is het opmerken dat je fout zit ‘oude koeien uit de sloot halen’?
Evolutie door de strot duwen? Pseudo-wetenschap?? Dat meen je toch niet? Of vind je dat natuurkunde ook "door de strot"wordt geduwd? Of Wiskunde? ZIjn dat ook pseudowetenschapen? Hadden we het toch maar bij astrologie en alchemie moeten houden?quote:Op woensdag 9 december 2009 11:15 schreef slackster het volgende:
De evolutie theorie wordt ook nog steeds miljoenen door de strot geduwd, maar zou toch niet als excuus voor ander vormen van pseudo wetenschap moeten dienen?
Bij jou komt er nooit een onvertogen woord uit?quote:Op woensdag 9 december 2009 11:27 schreef slackster het volgende:
gezien jou lange reeks vervelende beledigingen etc heb ik überhaupt niet zo de behoefte om met jou specifiek daar verder in discussie over te gaan en wordt er in dit interview niet gesproken over AR4.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |