Beste FF ooitquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:28 schreef DJ_ het volgende:
laat ze maar een remake maken van ff9 die was pas geniaal
Daar heb je absoluut gelijk in , daarom hoop ik dat ze, ALS ze de remake gaan maken, het originele team erbij halen wat er toen was.. Ik denk dat zij niets liever willen dan dat de remake in ode is aan en geen hi tech poep.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:04 schreef Ixnay het volgende:
En al dat gehype rond deel VII gaat te ver. Het is idd een machtig spel en duidelijk een van de beste games ooit. Maar het wordt wel allemaal erg overdreven. We hadden Dirge Of Cerberus, Crisis Core, een film een heleboel gehype op een manier van dat Square Enix zegt "Kijk eens wat voor een geniale game we ooit eens bedacht hebben."
Square heeft meerdere goede spellen gemaakt. Ik heb niks tegen FFVII, in tegendeel zelfs, maar speel em toch gewoon op je PSX of desnoods op een PS3 met HDTV zoals ik.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:28 schreef DJ_ het volgende:
laat ze maar een remake maken van ff9 die was pas geniaal
Amenquote:
Het grote probleem dat ik zie met een remake is dat een groot deel van de sfeer en charme van het origineel verloren zal gaan bij een transitie naar hedendaagse graphics, omdat emoties bij realistisch uitziende karakters anders tot uitdrukking worden gebracht dan bij 'cartoon-achtige' karakters zoals in de PS1 versie, en deze voor sommige aspecten van het spel minder of niet geschikt zijn. Aan de andere kant heeft Square-Enix natuurlijk mensen in dienst die dagelijks met dit soort zaken bezig zijn, en die waarschijnlijk inventief genoeg zijn om dit eventuele probleem te omzeilen of op te lossen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:13 schreef Chocobo het volgende:
Vind deel VII de beste uit de serie en hoop ontzettend op een remake. De discussie zal er altijd wel zijn, maar waarom niet. Ik denk niet dat je een remake van deel VII moet vergelijken met een oppoetsing van een ouder deel op de DS! Komt uiteindelijk op hetzelfde neer allemaal, maar voor een remake van VII trekt Square-Enix naar mijn idee een gigantisch team naar voren die een vreselijke taak op zich krijgen. Ik heb blind vertrouwen in een eventuele remake.
Waarschijnlijk komt het inderdaad doordat we hem al eens op de PS1 hebben gespeeld, maar toen ik het voor het eerst op de PS3 opstartte had ik in het begin een lichte schok door het (grafisch) 12 jaar teruggaan in de tijd, maar na een uur wist ik niet meer beter en zat ik er net zo diep in als bij welk modern spel dan ook. Grafisch is het misschien wat gedateerd (hoewel ik dat voor de CGI-achtergronden en filmpjes eigenlijk helemaal niet geldt, vind ik; ze hebben alleen een lage resolutie), maar de sfeer staat nog steeds als een huis.quote:Over de VII graphics deel ik je mening. Dat gezeur van mensen,... maar misschien moet je het vroeger een keer op de PSX gespeeld hebben voordat je het trekt. Zelf vind ik de graphics en de stijl kunst op zichzelf,... echt schitterend. Dat is,... als je niet alleen naar pixels kijkt uiteraard. Er zit zoveel meer in dat spel.
Er zal een nieuwe generatie fanboys aankomen die het orgineel niet gespeeld hebben of wilde spelen omdat ze de oude graphics niet aan kunnen zien. Daar gaan de fans van het orgineel (wij) niet blij van worden, want ze weten niet wat de echte FFVII is.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:44 schreef chibibo het volgende:
[..]
Het grote probleem dat ik zie met een remake is dat een groot deel van de sfeer en charme van het origineel verloren zal gaan bij een transitie naar hedendaagse graphics, omdat emoties bij realistisch uitziende karakters anders tot uitdrukking worden gebracht dan bij 'cartoon-achtige' karakters zoals in de PS1 versie, en deze voor sommige aspecten van het spel minder of niet geschikt zijn.
Ik zal hem ook niet kunnen laten liggen en het zal er ongetwijfeld prachtig uitzien. Maar ik weet nu al dat het geen tweede FFVII ervaring gaat worden.quote:Ik moet echter bekennen dat ik een remake, ondanks mijn gereserveerdheid, toch blind zal kopen. Daarvoor wil te graag alle hoeken en gaten van een volledig 3D Midgar verkennen, en aan dat het er prachtig uit gaat zien twijfel ik geen moment.
Geniet man, maar inderdaad,... hou ons in het gewis!quote:Op woensdag 30 december 2009 17:33 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Lady's & Gentleman,
We've got him![]()
Na betalen van 10,61 euro aan btw en 17 euro aan inklaringskosten![]()
Anyhoe, check mijn id card for the non believers en voor de (engelse)trophy list![]()
Foto van het hoesje is denk niet zo belangrijk, zelfde als een aantal pagina's terug
Maar ik wil hem wel posten mits intresse
[ [url=http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Tec-Deacon.png]afbeelding ] [/url]
No worry's ik zal niks van het verhaal spoileren![]()
Inmiddels al 3,5 uur onderweg, en op 4% trophy al
Eerste 2,5 uur is hetzelfde stuk als in de demo
En die had ik al 59x doorlopen ofzo![]()
Maar nu ben ik klaar om Pulse te ontdekken, ook net mijn zowat mijn gehele party bij elkaar
Vanilla![]()
Ook het battle systeem loop ik makkelijk doorheen, heb al bij 4 party members een HP+ ring ge-equipped
Ook ben ik nu het Crystarium aan het verkennen (sphere grid)![]()
Potver jongens, en de graphics
![]()
CGI en gameplay lopen vloeiend in elkaar over
![]()
Tot nu toe 2 nadelen
- geen shops( zit een optie bij de save sphere)
- geen battle win fanfare
Moet op gaan letten dat ik straks geen 2x Platinum ga halen
Het battlesysteem van FFXII zat goed in elkaar, alleen had ik toch liever wat meer controle over mijn characters gehad.quote:Op woensdag 30 december 2009 23:52 schreef HAL9000S het volgende:
FFXII battle system
Ben een van de weinigen die die kon waarderen wsl
He jammerquote:Op woensdag 30 december 2009 23:24 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Soort van verkapte Gambits/Dress spheres
Maar dan zonder de spice gurl outfits zeg maar![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |