Zorgen om niets gemaakt dus.quote:Op zondag 6 december 2009 20:43 schreef elby1988 het volgende:
06-12-2009 20:43 255 000 ¤ FC GOALGUNNERS
Nog steeds bezig..
quote:Op zondag 6 december 2009 20:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik weet in ieder geval dat ik elke post van jouw met een korreltje zout ga nemen. Want voor je het weet draai je er weer een of ander verhaal aan vast zodat het toch weer goed voor jou uitkomt.
En dan gewoon onder het mom van uittesten of tijdstip. Heerlijk.
Klopt. Ik wilde je even uittesten...quote:Op zondag 6 december 2009 20:44 schreef Outpost76 het volgende:
[..]![]()
![]()
Leuk om dat uit jou mond te horen.
Het is zondagavond hoor, til niet zo zwaar aan die opmerking.quote:Op zondag 6 december 2009 20:44 schreef Outpost76 het volgende:
[..]![]()
![]()
Leuk om dat uit jou mond te horen.
quote:Op zondag 6 december 2009 20:46 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Het is zondagavond hoor, til niet zo zwaar aan die opmerking.
Je weet dat je die speler gewoon kunt hotlisten in HT, en dan live mee kunt kijken?quote:
Ehm ja maar dan kan ik mn wedstrijd niet volgen.quote:Op zondag 6 december 2009 20:53 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Je weet dat je die speler gewoon kunt hotlisten in HT, en dan live mee kunt kijken?
quote:
Moet echt nog wel meer worden imo!quote:Op zondag 6 december 2009 20:53 schreef elby1988 het volgende:
06-12-2009 20:51 310 000 ¤ Sportfreunde Walhalla
wordt tricky ;-)
Gaat niet VEEL meer meer worden.quote:Op zondag 6 december 2009 20:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ehm ja maar dan kan ik mn wedstrijd niet volgen.
[..]
[..]
Moet echt nog wel meer worden imo!
Je zit constant te refreshen wil je zeggen?quote:Op zondag 6 december 2009 20:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ehm ja maar dan kan ik mn wedstrijd niet volgen.
en dat ook ja....quote:Op zondag 6 december 2009 20:55 schreef FrituurVetPet het volgende:
En je kunt gewoon een tweede scherm/tab openen.
quote:Op zondag 6 december 2009 20:59 schreef FrituurVetPet het volgende:
Het is niet veel meer geworden dan 310
Gek he.quote:Op zondag 6 december 2009 20:54 schreef elby1988 het volgende:
Geeindigd
goed 3 dagen is toch niet meer zo duur als toen ik ze vroeger kocht
Ik heb al 14 tabs openquote:Op zondag 6 december 2009 20:55 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Gaat niet VEEL meer meer worden.
En je kunt gewoon een tweede scherm/tab openen.
maar dat wist je vast al, je houdt me vast voor de gek.
Nee dat gebeurt van zelf via HT livequote:Op zondag 6 december 2009 20:55 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Je zit constant te refreshen wil je zeggen?
[..]
en dat ook ja....![]()
quote:Op zondag 6 december 2009 21:43 schreef Gijs_ het volgende:
Hoi
Ik ben kampioen, na een seizoen VI naar de V!![]()
Dat had ik toch niet verwacht, aangezien handhaving het doel was!
Biertjes op kosten van Gijsquote:Op zondag 6 december 2009 21:43 schreef Gijs_ het volgende:
Hoi
Ik ben ook kampioenquote:Op zondag 6 december 2009 21:43 schreef Gijs_ het volgende:
Hoi
quote:
Nog meer biertjes, nu op rekening van Neliszquote:Op zondag 6 december 2009 21:50 schreef NelisZ het volgende:
[..]
Ik ben ook kampioenen ook van VI naar V
Had het zelf ook niet verwacht vanwege een trainingsswitch, maar het heeft mij wel meerdere seizoenen gekost
Ook gefeliciteerd!quote:Op zondag 6 december 2009 21:50 schreef NelisZ het volgende:
[..]
Had het zelf ook niet verwacht vanwege een trainingsswitch, maar het heeft mij wel meerdere seizoenen gekost
Bijna weer een meet om ze uit te delen ?quote:Op zondag 6 december 2009 21:52 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Nog meer biertjes, nu op rekening van Nelisz![]()
quote:
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 6 december 2009 21:43 schreef Gijs_ het volgende:
Hoi
Ook gefeliciteerd!quote:Op zondag 6 december 2009 21:50 schreef NelisZ het volgende:
[..]
OMFGquote:Op zondag 6 december 2009 21:47 schreef Flappekz het volgende:
9-0 verloren, doelsaldo nu 0-122. Nog 1 weekje de nul houden![]()
HatStats
Totaal 31
Verdediging: 13
Middenveld: 6
Aanval: 12
Yeah, beat that
ook gefeliciteerd..quote:Op zondag 6 december 2009 21:50 schreef NelisZ het volgende:
[..]
Ik wil best duimen, maar daar ga ik niet nu al mee beginnen. Misschien komende zondagavond heel ffquote:Op zondag 6 december 2009 22:09 schreef Outpost76 het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn er hier mensen die willen mee duimen dat de nr 1 en 2 gelijk spelen? Volgens mij ben ik dan kampioen aangezien ik speel tegen de nr laatst die halverwegen t seizoen zn team verkocht heeft en er niets nieuws voor heeft terug gekocht. Ofwel een WO en dus 5 doelpunten voor mij erbij.
Als jij met een hatstatsverschil in je nadeel toch wint hoor je je ineens niet hequote:Op zondag 6 december 2009 22:09 schreef Outpost76 het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn er hier mensen die willen mee duimen dat de nr 1 en 2 gelijk spelen? Volgens mij ben ik dan kampioen aangezien ik speel tegen de nr laatst die halverwegen t seizoen zn team verkocht heeft en er niets nieuws voor heeft terug gekocht. Ofwel een WO en dus 5 doelpunten voor mij erbij.
Ecuador heb ik ook nog niet, dus als je een team begint daar wil ik ook wel een weekje reserverenquote:Op zondag 6 december 2009 15:06 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
![]()
Jongens vanaf dinsdag ben ik in het altijd drukke Ecuador te vinden (IRL dus). Dus ik word zeer waarschijnlijk minder actief de komende tijd. Ik zal wel zoveel mogelijk proberen in te loggen, maar ik kan natuurlijk niets beloven
Voor Ecuador-accountjes stuur me een PM
Ik ben over 6 maanden weer in NL
2-3 gewonnen dusquote:06-12-2009 Gekke Mats..
De laatste 5 competitiewedstrijden:
(248124186) 3pt
(248124190) 1pt
(248124197) 1pt
(248124199) 3pt
(248124202) 3pt
Volgende week:
(248124209) ?pt
En dan zeker met 14pt uit de laatste 6 wedstrijden rechtstreeks degraderen..?
Wellus een paar weken terug heb ik nog gepost (incluis een print screen met de stats) dat ik onterecht gewonnen had maar volgens koekje was dat niet zo.quote:Op zondag 6 december 2009 22:10 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Als jij met een hatstatsverschil in je nadeel toch wint hoor je je ineens niet he
jazeker! Mooi nieuw recordquote:Op zondag 6 december 2009 22:18 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]
Mag ik stiekem trots zijn op mijn persoonlijk record hatstats en middenveld rating?![]()
Damn lekker middenveld!quote:Op zondag 6 december 2009 22:18 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]
Mag ik stiekem trots zijn op mijn persoonlijk record hatstats en middenveld rating?![]()
quote:Op zondag 6 december 2009 22:18 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]
Zeer zeker. Niet verkeerd hoor. Spitsje erbij en het loopt allemaal prima!quote:Op zondag 6 december 2009 22:18 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]
Netjes hoor. Ik neem aan met MOTS (heb je vast hiervoor al wel/niet gemeld), desalniettemin zijn dit voor een team van nog geen 10 maanden oud hele mooie ratings. Geeft in ieder geval de potentie weerquote:Op zondag 6 december 2009 22:18 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]
Er staat normaal.quote:Op zondag 6 december 2009 22:35 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Netjes hoor. Ik neem aan met MOTS (heb je vast hiervoor al wel/niet gemeld), desalniettemin zijn dit voor een team van nog geen 10 maanden oud hele mooie ratings. Geeft in ieder geval de potentie weer
Tja dan is t al te laat. Je bent ambtenaar dus niemand die merkt als je een keer wel met een rede duimen zit te draaien.quote:Op zondag 6 december 2009 22:09 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik wil best duimen, maar daar ga ik niet nu al mee beginnen. Misschien komende zondagavond heel ff
Verrek, ik zal m'n ogen even open doen..quote:
vraag maar raak..quote:Op zondag 6 december 2009 22:44 schreef GotC het volgende:
Dank allemaal
Ik ga iig zo effe voor een spits kijken, en 1 van mij te koop zetten.. wellicht ga ik jullie vragen om een vroeg bod te doenAls Flap een bod voor mij doet, valt het nogal op..
Als je het geduld kunt opbrengen rustig de markt afspeuren naar een nieuwe spits. Haastig spoed is zelden goed wat het transfers aan gaat, zo spreekt althans mijn bankrekeningquote:Op zondag 6 december 2009 22:53 schreef GotC het volgende:
Dank FVPMaar ik wacht denk ik nog een dagje..
Ik wil meer geld!
Ja, ook maar besloten te doenquote:Op zondag 6 december 2009 23:00 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Als je het geduld kunt opbrengen rustig de markt afspeuren naar een nieuwe spits. Haastig spoed is zelden goed wat het transfers aan gaat, zo spreekt althans mijn bankrekening
nog een vleugel naar het midden opgesteld?quote:Op zondag 6 december 2009 23:16 schreef Outpost76 het volgende:
Trouwens even dit :
Met 2 centrale mids, 1 verplaatste vleugel speler (als mid mid) en 1 vleugel naar t middenveld. (2x bovennatuurlijk, 1x wereldklasse en 1x (omdat ik niet beter heb) mn uitmuntend coach in de zelfde volg orde als de opstelling hier voor vermeld) Haal ik maar redelijk hoog. (met een gemiddelde ervaring : Goed) Wat moet je dan voor spelers hebben om een uitstekend of hoger mid te halen? Allemaal buitenaards of hoger?![]()
[ afbeelding ]
Jah man en niet eens slow.quote:
Dat zie je tochquote:Op zondag 6 december 2009 23:22 schreef MrMoon het volgende:
[..]
nog een vleugel naar het midden opgesteld?
Vorm? Teamgeest? Uitwedstrijd? Wat hebben je CVs aan PM? etc etc etcquote:Op zondag 6 december 2009 23:16 schreef Outpost76 het volgende:
Trouwens even dit :
Met 2 centrale mids, 1 verplaatste vleugel speler (als mid mid) en 1 vleugel naar t middenveld. (2x bovennatuurlijk, 1x wereldklasse en 1x (omdat ik niet beter heb) mn uitmuntend coach in de zelfde volg orde als de opstelling hier voor vermeld) Haal ik maar redelijk hoog. (met een gemiddelde ervaring : Goed) Wat moet je dan voor spelers hebben om een uitstekend of hoger mid te halen? Allemaal buitenaards of hoger?![]()
[ afbeelding ]
wat ik bedoel is dat je dan 5 man op et middenveld moet hebben...quote:Op zondag 6 december 2009 23:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Jah man en niet eens slow.
[..]
Dat zie je toch
quote:Op zondag 6 december 2009 23:24 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Vorm? Teamgeest? Uitwedstrijd? Wat hebben je CVs aan PM? etc etc etc
En uiteraard sowieso toch 'maar' 4 spelers op het middenveld.
Idd een uitwedstrijd maar dit is t hoogst wat ik ooit gehaald heb. Verder heb ik 1 cv met matig pos. De rest id waardeloos oid. Iig niet t vermelden waard. Ik snap dat t met maar 4 spelers op t mid lastiger is dan iemand die er 5 opstelt maar ook met 3 of 4 moet je dat toch kunnen halen? Het zou wel raar zijn dat ik dan goddelijke spelers zou moeten opstellen als een ander t zelfde haalt met 1 speler meer.quote:Top 11 gemiddelde
TSI 21 366
Loon 9 682
Leeftijd 24
Vorm redelijk (hoog)
Conditie goed (hoog)
Ervaring zwak (zeer hoog)
1 spelert maakt zo veel verschil?quote:Op zondag 6 december 2009 23:25 schreef MrMoon het volgende:
[..]
wat ik bedoel is dat je dan 5 man op et middenveld moet hebben...
1 speler extra kan inderdaad een heel groot verschil maken.. ik denk als je nog een uitmuntende vanaf de vleugel naar het centrum laat spelen, je misschien wel 1 heel niveau hoger qua middenveld hebt..quote:Op zondag 6 december 2009 23:33 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[..]
Idd een uitwedstrijd maar dit is t hoogst wat ik ooit gehaald heb. Verder heb ik 1 cv met matig pos. De rest id waardeloos oid. Iig niet t vermelden waard. Ik snap dat t met maar 4 spelers op t mid lastiger is dan iemand die er 5 opstelt maar ook met 3 of 4 moet je dat toch kunnen halen? Het zou wel raar zijn dat ik dan goddelijke spelers zou moeten opstellen als een ander t zelfde haalt met 1 speler meer.
[..]
1 spelert maakt zo veel verschil?![]()
Ja, 1 speler kan een boel schelen. Ik zou eens investeren in een mid met mooie vleugelstats (ow wacht, jij was anti-vleugelquote:Op zondag 6 december 2009 23:33 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[..]
Idd een uitwedstrijd maar dit is t hoogst wat ik ooit gehaald heb. Verder heb ik 1 cv met matig pos. De rest id waardeloos oid. Iig niet t vermelden waard. Ik snap dat t met maar 4 spelers op t mid lastiger is dan iemand die er 5 opstelt maar ook met 3 of 4 moet je dat toch kunnen halen? Het zou wel raar zijn dat ik dan goddelijke spelers zou moeten opstellen als een ander t zelfde haalt met 1 speler meer.
[..]
Edit strakkies om 6u gaat t wekkertje weer dus ikke gaat naar mn bedje en reageer morgen. Truste en een fijne avond nog iedereen.
1 winger is al 10% van je midrating, naar het midden zelfs nog meer.quote:Op zondag 6 december 2009 23:33 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Edit strakkies om 6u gaat t wekkertje weer dus ikke gaat naar mn bedje en reageer morgen. Truste en een fijne avond nog iedereen.
Dan blijft er dus niets meer over van mn verdediging of mn aanval.quote:Op zondag 6 december 2009 23:35 schreef MrMoon het volgende:
[..]
1 speler extra kan inderdaad een heel groot verschil maken.. ik denk als je nog een uitmuntende vanaf de vleugel naar het centrum laat spelen, je misschien wel 1 heel niveau hoger qua middenveld hebt..
Klopt zeker ook door dat ik veel met 3 middenvelders speel. Als ik daar dan 1 plek voor een vleugelspeler op offer heb ik helemaal geen middenveld meer over.quote:Op zondag 6 december 2009 23:35 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ja, 1 speler kan een boel schelen. Ik zou eens investeren in een mid met mooie vleugelstats (ow wacht, jij was anti-vleugel)
Mn teamgeest nu is woedend omdat ik mots speelde gisteren. De vorm van mn mids is t volgende :quote:Op zondag 6 december 2009 23:36 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
1 winger is al 10% van je midrating, naar het midden zelfs nog meer.
Daarnaast bedoelde ik de vorm van je middenvelders en je hebt nog steeds je teamgeest nog niet laten zien.
Dat al je andere spelers zo weinig positiespel hebben helpt uiteraard ook al niet mee. Kijk hier maar eens: http://spreadsheets.google.com/pub?key=pL7Pd6EKz2OA3NtfWbTaZCA&gid=9
Als ze allemaal veel PM hebben scheelt het bij elkaar al weer een speler.
352 spelen. Als je dan een sterke keeper koopt, dan vallen die verdedigingsratings ook wel mee. Daarnaast, als je middenveld en aanval sterk genoeg zijn, dan maakt het niet uit dat je verdediging zwakker is.quote:Op maandag 7 december 2009 06:19 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dan blijft er dus niets meer over van mn verdediging of mn aanval.
[..]
Klopt zeker ook door dat ik veel met 3 middenvelders speel. Als ik daar dan 1 plek voor een vleugelspeler op offer heb ik helemaal geen middenveld meer over.
[..]
Mn teamgeest nu is woedend omdat ik mots speelde gisteren. De vorm van mn mids is t volgende :
1x bn redelijk in vorm, 1x matig, mn wk is redelijk en mn coach is goed in vorm.
quote:ieuwe match engine: evenwichtigere resultaten en twee vaste tactieken
2009-12-07 10:00:00
In een achtergrondartikel eerder dit jaar vertelden wij jullie over ons 'ontwikkelingsplan' voor Hattrick. Daarin beloofden we verbeteringen in de kern van het spel. Sindsdien hebben we hier hard aan gewerkt. Vandaag stellen we een belangrijke update van de match engine aan jullie voor.
Deze nieuwe match engine heeft vooral met de kansdistributie te maken; hoe worden de kansen gecreëerd en verdeeld. De update betekent ook belangrijke veranderingen voor de tactieken counter en pressie.
De nieuwe match engine zal de rest van het seizoen in vriendschappelijke wedstrijden gebruikt worden. Vanaf komend seizoen gebruiken we hem in alle wedstrijden.
Ons doel met deze nieuwe match engine is om de variantie (dat wat sommigen 'random' noemen) te verminderen en om de match engine gebalanceerder te maken. Net als met andere wijzigingen hanteren we ook hier de uitgangspunten van Hattrick (zie het achtergrondverhaal van juli). Zeker als het gaat om de match engine is het belangrijk voor ons om de zaken eenvoudig te houden.
Deze nieuwe versie van de match engine richt zich vooral op de manier waarop kansen worden gecreëerd en over de teams worden verdeeld. Door de manier waarop dit werkt te veranderen, maken we Hattrick gebalanceerder - met meer evenwichtige en spannende wedstrijden en met en minder 'extreme' resultaten die moeilijk zijn te verklaren. In deze nieuwe match engine zijn ook wijzigingen op het gebied van counter en pressie opgenomen; daarover later meer.
De nieuwe match engine
In de nieuwe match engine zullen wij enkele bestaande kansen - degene die ten koste van het andere team worden verkregen - door een nieuw type vervangen: kansen exclusief per team. Je middenveld moet het nog steeds opnemen tegen dat van je tegenstander om deze kans te 'verdienen' en om te zetten in een scoringskans (net als bij de oude kansen), maar als jouw middenveld de kans niet krijgt, dan gaat deze gewoon verloren. Het andere team kan nooit jouw 'exclusieve' kansen krijgen en jij niet die van hem.
Dit betekent dat sommige kansen in een wedstrijd beschikbaar zijn voor beide teams en dat sommige exclusief aan jou (en anderen exclusief aan je tegenstander) zijn voorbehouden. Het aantal exclusieve kansen is hetzelfde voor beide teams.
Dit betekent ook dat er geen vaste hoeveelheid kansen meer in een wedstrijd is, aangezien dit afhangt van het aantal exclusieve kansen dat in scoringskansen wordt omgezet.
Redenen voor de nieuwe match engine
Op dit moment gebruiken de twee teams hun middenveldrating in de strijd om elke potentiële scoringskans. Deze kansen zijn, zoals jullie ongetwijfeld weten, beperkt in aantal en beschikbaar voor beide teams. Dit betekent dat een 'gewonnen' kans voor het ene team direct een verloren kans voor het andere team is.
Dit is op zichzelf logisch, maar leidt tot bepaalde ongewenste gevolgen. Omdat er maar tien reguliere kansen in een wedstrijd zijn, betekent zelfs een minimaal voordeel in het aantal gewonnen kansen (6-4) direct dat het ene team 50% meer kans heeft om te scoren. De kansverdeling daarna (7-3) betekent zelfs 133% meer kans. De speciale gebeurtenissen kunnen dit compenseren, maar wij willen dat de verdeling van de reguliere kansen dichter bij elkaar kan liggen (bijvoorbeeld (5-4)).
Het huidige systeem betekent ook dat de variantie - de reeks van potentiële resultaten in een wedstrijd - vrij hoog is. Nu wint het sterkste team weliswaar gemiddeld net zo vaak als in het echte voetbal, maar vergeleken met het echte voetbal zijn er in Hattrick minder gelijke spelen en zijn er vaker grote overwinningen (en dus ook grote verliespartijen).
Kerneigenschappen van de nieuwe match engine
De nieuwe match engine richt zich op de hierboven vermelde 'problemen' en kan de volgende uitkomsten hebben:
- Een vrijwel gelijke verdeling van kansen (zoals 5-4) wordt mogelijk
- Minder variantie; meer wedstrijden met krappe overwinningen (en nederlagen) en minder extreme resultaten
- Een betere ‘live’-beleving omdat je niet weet hoeveel kansen er zullen zijn
- Beter afhandeling van counter en pressie (details hieronder)
Het is belangrijk om in je achterhoofd te houden dat een verminderde variantie betekent dat er minder 'extreme' resultaten zullen zijn, maar niet dat verrassende uitkomsten vanaf nu helemaal uitgesloten zijn. Ze zullen zeker nog voorkomen. Ik weet zeker dat er ook in de toekomst nog regelmatig op de forums gediscussieerd zal worden over onterechte nederlagen en extreme resultaten, maar wellicht minder dan nu.
Het is vrij gebruikelijk dat wij mensen opmerken wat niet normaal is (zoals extreme resultaten) en dat dat wat wél normaal is vrijwel niet opvalt. En met bijna een miljoen wedstrijden per week zullen verrassende resultaten blijven voorkomen – al zullen het er wel minder zijn. Maar het is onmogelijk voor ons om te weten hoe de verminderde variantie door jullie gevoeld zal worden. We hopen dat het jullie zal opvallen, maar hoeveel weten we niet.
Verrassende resultaten zijn immers ook mogelijk in het echte voetbal en verklaren een deel van de aantrekkingskracht ervan. Ook in Hattrick moeten verrassingen dus mogelijk blijven. Het staat dus niet vast dat het sterkste team altijd wint, maar dat team eindigt normaliter wel bovenaan in de competitie. Jouw taak als manager, nu en in de toekomst, is simpelweg om al het mogelijke te doen om je winstkansen te verhogen
Een belangrijke verandering, en ook weer niet
Deze nieuwe match engine is een belangrijke verandering en verandert ook de kern van het spel. Maar tegelijkertijd kun je zeggen dat het eigenlijk helemaal geen belangrijke verandering is. Alle onderliggende mechanismen zijn nog hetzelfde - om te scoren moet je nog steeds het middenveld veroveren en de verdediging van je tegenstander verslaan. Net als altijd.
Zoals gezegd is ons doel met deze match engine om Hattrick evenwichtiger te maken - niets meer, niets minder. We willen, en verwachten, geen enorme impact op de wedstrijden (anders dan spannender wedstrijden). Vanuit spelperspectief is het dus een belangrijke verandering; maar niet vanuit managerperspectief.
Veranderingen in counter en pressie
Vanaf vandaag neemt de kans op een counteraanval af met elke counter die je hebt gehad (en hetzelfde geldt voor pressie). Hierdoor wordt het vrij eenvoudig om één zo'n gebeurtenis mee te krijgen, maar veel moeilijker om er meerdere te krijgen.
In de nieuwe match engine is de kans om een counter mee te krijgen (of om een aanval af te slaan door pressie) gedurende de wedstrijd min of meer gelijk. De match engine wijzigt die kans slechts lichtjes afhankelijk van je tactiekvaardigheid en van het aantal kansen dat je eerder in de wedstrijd al hebt gehad. In zijn algemeenheid betekent dit dat de kans op meerdere counter- en/of pressiegebeurtenissen toeneemt, maar dat geldt ook voor de kans op helemaal geen.
Gewoon doen!quote:Op maandag 7 december 2009 10:57 schreef elby1988 het volgende:
Vraag van vandaag: Wat is wijsheid?
Als ik komende zondag win promoveer ik naar VI! Groot feest natuurlijk, maar ik twijfel om er voor te gaan. De kans is erg groot dat als ik mots thuis en er voor ga, dat ik dan win.
Heb ik echter wat te zoeken in VI? Nee. mijn mid-ratings zijn laatste wedstrijd matig (heel laag) (met PIC en uitwedstrijd, dus goed hoog moet kunnen). mijn verdediging is gemiddeld redelijk (laag) en aanval is matig (hoog)
Echter heb ik volgend jaar een goed/goed neutrale coach (nu aanvallend) en zal ik volgend jaar ook wel promoveren als ik zou willen. Voor mijn fans en dus de inkomsten is het beter om weer hier te blijven, want die 10% gaat er (ben ik bang) volgend jaar wel weer af als ik degradeer in VI..
Wat is wijsheid?
Tsja, uitstekend middenveld haal ik volgend jaar wel met goed goed coach.. Waardeloos leiderschap helpt niet echt met TG.. ;-)quote:
Dat zal komend seizoen sowieso niet gebeuren, toch?quote:Op maandag 7 december 2009 11:05 schreef Gijs_ het volgende:
Altijd promoveren als je promoveren kan!Je weet nooit in wat voor competitie je komt, ik zit nu in de VI bij twee bots bijvoorbeeld...
Klopt. Alleen als je in V of hoger speelt kun je bots tegenkomen.quote:Op maandag 7 december 2009 11:07 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Dat zal komend seizoen sowieso niet gebeuren, toch?
Oh nee, in de VI verbannen ze de bots ook. Nou ja, dan heb je dus wel de kans als je het kampioenschap laat lopen je alsnog promoveert! Dan kun je beter ook maar dat 'kampioensbekertje' pakken tochquote:Op maandag 7 december 2009 11:07 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Dat zal komend seizoen sowieso niet gebeuren, toch?
Kampioen word ik niet, ik word hoogstens 2e..quote:Op maandag 7 december 2009 11:11 schreef Gijs_ het volgende:
[..]
Oh nee, in de VI verbannen ze de bots ook. Nou ja, dan heb je dus wel de kans als je het kampioenschap laat lopen je alsnog promoveert! Dan kun je beter ook maar dat 'kampioensbekertje' pakken toch
Ik haal thuis uitmuntend middenveld, met als teamgeest tevreden/dolgelukkig, met de volgende spelers:quote:Op zondag 6 december 2009 23:16 schreef Outpost76 het volgende:
Trouwens even dit :
[ afbeelding ]
Ik heb hier dus 3 middenvelders met wonderbaarlijk positiespel, goed passen en 20 jaar en tussen de 53 en 56 dagen. (allemaal 17 jaar 0 dagen ingekocht ;-))quote:Op maandag 7 december 2009 11:16 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Ik haal thuis uitmuntend middenveld, met als teamgeest tevreden/dolgelukkig, met de volgende spelers:
Middenveld: Wereldklasse (halverwege bovennatuurlijk), bovennatuurlijk, reusachtig
Vleugel: Uitmuntend (halverwege briljant), briljant
Verdediging: Matig, matig, goed
Ervaring bij de meesten niet hoger dan goed.
Speel 3-5-2 met geen herpositionering oid.
die nieuwe manier van kansenberekenen moet ik nog een keer goed doorlezen inderdaad
Ik weet niet wat je in de verdediging en aanval hebt, maar hiermee zou je prima kunnen handhaven in de VI wanneer je creatief met de TS ook omgaat. Al zal zijn ze als trainees allemaal wel ietwat aan de oude kant imo en zullen ze volgend seizoen toch wel vervangen dienen te worden denk ik.quote:Op maandag 7 december 2009 11:20 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Ik heb hier dus 3 middenvelders met wonderbaarlijk middenveld en 20 jaar en tussen de 53 en 56 dagen.
Verder een vleugel met briljant vleugel en uitstekend middenveld (wordt getraind op middenveld, staat meestal naar voren ivm aanval)
en nog een vleugel met alleen uitmuntend middenveld en staat naar het midden toe. Deze is 22 jaar en train ik 50% middenveld..
Eind volgend jaar zullen mijn middenvelders dus wel iets hoger zijn, omdat ik ze daar ook op train en ze nog jong zijn..
Ja, nog zo'n probleem waar ik tegen aan loop. is 20 tegenwoordig te oud voor trainees? Hoe kan ik dan ooit een hoog middenveld hebben en trainees?;-)quote:Op maandag 7 december 2009 11:23 schreef Gijs_ het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je in de verdediging en aanval hebt, maar hiermee zou je prima kunnen handhaven in de VI wanneer je creatief met de TS ook omgaat. Al zal zijn ze als trainees allemaal wel ietwat aan de oude kant imo en zullen ze volgend seizoen toch wel vervangen dienen te worden denk ik.
Ja, multiskill is natuurlijk de oplossing. Zat erover na te denken om over een paar seizoenen passen te gaan trainen, maar daarvoor heb je veel spelers/geld nodig, wat ik nu gewoonweg even niet heb ;-)quote:Op maandag 7 december 2009 11:25 schreef RemCOW het volgende:
Vanaf VI wordt het belangrijk je ook meer te richten op multiskill spelers (ik bljif het zeggen). Spelers hoger dan reusachtig worden snel erg duur qua loon... Twee middenvelders van mij hebben bijvoorbeeld (passen/verdedigen) wereldklasse/matig en uitmuntend/goed als bijstat. Veel seizoenen terug zat ik in VI maar redde ik het dus niet door te dure spelers, en heeft me vele seizoenen gekost om weer terug te komen (inmiddels zit ik in V).
Dat is ook waarom veel managers op een gegeven moment switchen van PM trainen naar iets anders. Het is gewoon lastig om een hoog middenveld te halen wanneer het je trainingslinie is. Natuurlijk zijn er managers die het wel voor elkaar krijgen, maar om deze reden ben ik ook 2 seizoenen geleden afgestapt van PM trainen.quote:Op maandag 7 december 2009 11:26 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Ja, nog zo'n probleem waar ik tegen aan loop. is 20 tegenwoordig te oud voor trainees? Hoe kan ik dan ooit een hoog middenveld hebben en trainees?;-)
nu heb ik 3 middenveld trainees, een deffer die ik train op middenveld, en een vleugelspelers.. Dit zodat mijn team beter is in verdediging/ vleugel, maar ook zodat kapitaalvernietiging niet zal plaatsvinden...
Mijn middenvelders en vleugels in het a-team zijn ook gemiddeld 25 jaar. Langzaam groeien ze iets in skill (train dus ook positiespel). Net hard genoeg om quitte te draaien (dat ze op hun 27e net zoveel opleveren bij verkoop als koop op hun 24e). Verder gebruik ik de 5 overige plaatsen om te skilltradenquote:Op maandag 7 december 2009 11:26 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Ja, nog zo'n probleem waar ik tegen aan loop. is 20 tegenwoordig te oud voor trainees? Hoe kan ik dan ooit een hoog middenveld hebben en trainees?;-)
nu heb ik 3 middenveld trainees, een deffer die ik train op middenveld, en een vleugelspelers.. Dit zodat mijn team beter is in verdediging/ vleugel, maar ook zodat kapitaalvernietiging niet zal plaatsvinden...
Ligt eraan wat het meest schrijnend is, wat is nu je coach en hoe groot is je stadion?quote:Op maandag 7 december 2009 11:37 schreef kristyle het volgende:
Hoera ik heb me kunnen redden door te winnen tegen de 3e.
Nu kan ik ook volgend seizoen in VI spelen, alleen zou ik nu het beste mijn stadion uitbreiden of een betere coach aanschaffen ?
en op deze pagina staan best interessante dingen, daar ik ook PM train.
Dat was ook mijn eerste gedachte: Dit doelsaldo kan ik nooit meer verbeterenquote:Op maandag 7 december 2009 12:22 schreef FrituurVetPet het volgende:
Bah, heb er zo een hekel aan als een van je topjeugdproducten bij een team blijkt te zitten dat niet meer inlogt.
Over die editorial: Je krijgt dus persoonlijke kansen, die je nog steeds moet verzilveren via eerst je middenveld en dan pas je aanval. Dat betekent toch dat als je een goed middenveld hebt de verdeling nog steeds 7-weinig is qua kansen bijvoorbeeld.
Kan ik nu niet meer met 12-0 winnen?![]()
Betekent ook dat Flap het goede seizoen heeft uitgekozen voor zijn record queste
Dat zou kunnen ja, al wordt het dan waarschijnlijk wel meer dan 5 ;-)quote:Op maandag 7 december 2009 12:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik denk dat het iets wordt van, elke team heeft 5 kansen, en van die 5 kansen bepaalt het percentage balbezit hoeveel kansen je daadwerkelijk krijgt (bij 70% balbezit krijg je dan 3,5 kansen).
Dat denk ik niet. Nu zijn er 10 kansen per wedstrijd, dan zal gewoon door 2 gedeeld worden. Of het worden er zelfs nog minder omdat de kansen uit SE's en SH's er ook nog zijn.quote:Op maandag 7 december 2009 12:43 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja, al wordt het dan waarschijnlijk wel meer dan 5 ;-)
In de editorial staat juist dat het hele idee spannendere wedstrijden is, doordat je niet weet hoeveel kansen er nog kunnen komen.quote:Op maandag 7 december 2009 12:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Nu zijn er 10 kansen per wedstrijd, dan zal gewoon door 2 gedeeld worden. Of het worden er zelfs nog minder omdat de kansen uit SE's en SH's er ook nog zijn.
Een redelijk trainer die aanvallend is ingesteld.quote:Op maandag 7 december 2009 12:22 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ligt eraan wat het meest schrijnend is, wat is nu je coach en hoe groot is je stadion?
Wat me meteen opvalt, is dat je slechts een redelijk trainer hebt. Deze direct veranderen naar een goed trainer!quote:Op maandag 7 december 2009 12:58 schreef kristyle het volgende:
[..]
Een redelijk trainer die aanvallend is ingesteld.
Een aangenaam persoon die kalm en eerlijk is.
Heeft uitstekend ervaring en is een slecht leider
&
Fanclub: 1 863 leden
Stadion: (capaciteit 22 000).
de reden dat ik twijfel aan mijn stadion uit te breiden is dat ik komend seizoen wel eens in een sterke competitie terecht kan komen, degradeer en daardoor mijn stadion nietmeer gevuld ga krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |