abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75329769
Een goede vriendin van mij zit een beetje in de problemen. Ze heeft schulden doordat haar ex-vriend (een ontzettende klaploper) onder andere spullen heeft besteld op haar naam om deze weer door te verkopen. Ze gaat bijna gebukt onder deze schuldenlast en zit in een depressie. Ze dreigt al met zelfmoord.

Deze gozer loopt nu een beetje over straat en slaapt bij het leger de heils, maar schijnt wel een uitkering te krijgen.

Mijn eerste vraag is ook: Komt iedereen in NL in aanmerking voor een uitkering? Ook de zwervers die niets anders doen dan hun geld uitgeven aan drank?

En mijn tweede belangrijkere vraag: Kan er geen beslag worden gelegd op de uitkering of een deel daarvan? Wat ik van die vriendin begrijp is dat ze dit al heeft geprobeerd via het CJIB, maar het schijnt niet te lukken. Waarom niet vraag ik mij dan af. Ik heb dit niet aan haar gevraagd omdat het allemaal nogal gevoelig ligt en ze er niet graag over praat.

Ps. Het CJIB heeft laatst wel 1 euro overgemaakt op haar rekening en wat ik van haar begreep had het te maken met de zaak van haar ex...

1 euro.... waar halen die sukkels het lef vandaan Iemand blij maken met een dooie mus
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_75329812
Er bestaat een beslagvrije voet.
Hier te bepalen: http://www.kbvg.nl/filead(...)009/24/bvv2009-7.pdf

Misschien zou jij haar de wijze raad kunnen geven om eens contact op te nemen met een persoon die er iets meer verstand van heeft. Een advocaat bijvoorbeeld.

[ Bericht 29% gewijzigd door Dr.Hilfiger op 06-12-2009 02:06:22 ]
  zondag 6 december 2009 @ 02:06:58 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75329926
Ow, da's lekker

Ik heb het idee dat de uitkering inderdaad te laag is. Mooi klote voor die vriendin
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_75329962
1 euro? Welke raamstaarder heeft dat bedacht?
pi_75329990
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:10 schreef tho_Omas het volgende:
1 euro? Welke raamstaarder heeft dat bedacht?
Ach we kennen de exacte feiten niet.
pi_75330087
In principe komt iedereen in aanmerking voor een uitkering, enige vereiste is een vast adres.
Hoewel er natuurlijk wel sollicitatie eisen worden gesteld en steeds meer gemeenten iedereen die een uitkering hebben verplichten bij een reintegratie buro te werken voor hun uitkering.

En ik ben bang dat er geen beslag gelegd kan worden op zijn uitkering, de schulden staan op haar naam.
Behoorlijk lullig in dit geval.

Wat een optie is om in de schuldsanering te gaan, de gemeente neemt de schulden over maar rekent maar een fractie van de rente, er word dan wel beslag gelegd op haar loon om de schulden af te betalen, en krijgt ze 'zakgeld' voor de dagelijkse kosten.
Niet het meest ideale, maar de rente over schulden kan je opbreken.

Misschien is het ook een optie om eens te informeren rechtshulp/rechtsbijstand/wetswinkel om te kijken of er iets op hem te verhalen valt.
Het cjib was in dit geval denk ik niet de juiste organisatie.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_75330105
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:12 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ach we kennen de exacte feiten niet.
Dat is waar. Spot on jongeman, spot on.
pi_75330208
De klaploper heeft ook nog een kind dus ik weet niet hoe dat bepaald wordt. Hij zorgt niet voor dat kind. Misschien heeft de moeder het eerste recht op beslag.

Ik kom sowieso uit op minstens 10 tot 30 euro per maand waar beslag op kan worden gelegd. Alle kleine beetjes helpen lijken mij.
pi_75330232
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:19 schreef BasOne het volgende:
In principe komt iedereen in aanmerking voor een uitkering, enige vereiste is een vast adres.
Hoewel er natuurlijk wel sollicitatie eisen worden gesteld en steeds meer gemeenten iedereen die een uitkering hebben verplichten bij een reintegratie buro te werken voor hun uitkering.

En ik ben bang dat er geen beslag gelegd kan worden op zijn uitkering, de schulden staan op haar naam.
Behoorlijk lullig in dit geval.

Wat een optie is om in de schuldsanering te gaan, de gemeente neemt de schulden over maar rekent maar een fractie van de rente, er word dan wel beslag gelegd op haar loon om de schulden af te betalen, en krijgt ze 'zakgeld' voor de dagelijkse kosten.
Niet het meest ideale, maar de rente over schulden kan je opbreken.

Misschien is het ook een optie om eens te informeren rechtshulp/rechtsbijstand/wetswinkel om te kijken of er iets op hem te verhalen valt.
Het cjib was in dit geval denk ik niet de juiste organisatie.
Rechtswinkel heb ik net gemaild. En schuldsanering zal ik het eens over hebben met haar. Ze heeft trouwens wel een koophuis. Naast dat zakgeld voor onderhoud, kan ze dan ook zakgeld krijgen voor de hypotheek? Ik neem aan dat er een enigszins flexibele regeling getroffen kan worden?
pi_75330309
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Rechtswinkel heb ik net gemaild. En schuldsanering zal ik het eens over hebben met haar. Ze heeft trouwens wel een koophuis. Naast dat zakgeld voor onderhoud, kan ze dan ook zakgeld krijgen voor de hypotheek? Ik neem aan dat er een enigszins flexibele regeling getroffen kan worden?
Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.wsnp.rvr.org/faq.cfm?cat_seq=6554ABCC-CD43-2758-DE5568006C7063AB§ion=burger

Meer specifiek met betrekking tot de koopwoning:
http://www.wsnp.rvr.org/faq.cfm?cat_seq=6554ABCC-CD43-2758-DE5568006C7063AB&vraag_seq=65680A91-BDD8-E936-6EF5B91A7AE6C346§ion=burger
pi_75330371
quote:
Mmm... haar huisje is haar alles. Als ze die kwijtraakt vrees ik het ergste
pi_75330432
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Mmm... haar huisje is haar alles. Als ze die kwijtraakt vrees ik het ergste
Dan moet ze uit de WSNP blijven. Wellicht kan ze via een minnelijke regeling een akkoord met de schuldeisers overeenkomen. Hangt mede af van het totaal aan schulden. Volgens mij is het bij de WSNP, maar pin mij er niet op vast, dat de schuldeisers vaak akkoord gaan met een x percentage van de vordering.

Laat in ieder geval een jurist beoordelen of de schulden inderdaad terecht op haar bordje liggen.
pi_75330461
Dat laatste moet ik maar eens voorleggen aan haar..

In ieder geval bedankt voor je reacties
  zondag 6 december 2009 @ 02:52:05 #14
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_75330476
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Dan moet ze uit de WSNP blijven. Wellicht kan ze via een minnelijke regeling een akkoord met de schuldeisers overeenkomen. Hangt mede af van het totaal aan schulden. Volgens mij is het bij de WSNP, maar pin mij er niet op vast, dat de schuldeisers vaak akkoord gaan met een x percentage van de vordering.
Als je in de WSNP terecht komt betekent het al dat de schuldeisers niet akkoord zijn gegaan met regulieren schuldhulpverlening als een stadsbank met WSNP hebben de schuldeisers niks te willen en moeten ze maar afwachten hoeveel ze krijgen
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_75330497
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dat laatste moet ik maar eens voorleggen aan haar..

In ieder geval bedankt voor je reacties
Ze heeft waarschijnlijk, gezien haar vermogensrechtelijke positie, recht op gesubsidieerde rechtsbijstand. Advocaten bieden vaak de mogelijkheid om gratis een eerste uur naar de zaak te kijken.
pi_75330557
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:52 schreef Civilian het volgende:

[..]

Als je in de WSNP terecht komt betekent het al dat de schuldeisers niet akkoord zijn gegaan met regulieren schuldhulpverlening als een stadsbank met WSNP hebben de schuldeisers niks te willen en moeten ze maar afwachten hoeveel ze krijgen
Je hebt gelijk. Ik zat nog bij het minnelijke traject inderdaad.
pi_75331811
tvp
pi_75332626
Ik vraag me dan altijd maar af in hoeverre je dit toelaat. Op een gegeven moment heb je toch door dat er geld van je rekening afgaat en dan onderneem je toch direct actie?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_75334677
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:14 schreef rene90 het volgende:
Ik vraag me dan altijd maar af in hoeverre je dit toelaat. Op een gegeven moment heb je toch door dat er geld van je rekening afgaat en dan onderneem je toch direct actie?
Ja maar hij houd van me.
pi_75335618
Als hij zonder toestemming van haar spullen op haar naam heeft aangeschaft kun je dan geen aangifte tegen hem doen i.v.m. fraude of valsheid in geschrifte ofzo?

Laat de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid maar door de rechter daar gelegd worden waar hij thuishoort. Bij hem dus.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_75340802
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:14 schreef rene90 het volgende:
Ze zat toen zelf ook compleet in de shit door allerlei omstandigheden. Ze zal zelf ook niet ontkennen dat ze zelf voor een groot deel schuld heeft.

Neemt niet weg dat die smerige klaploper zn verantwoordelijkheden ontloopt. Hij schijnt ook een kind te hebben bij een andere vrouw waar hij niet naar omkijkt. Hij is het soort mens dat ik het best kan omschrijven als untermensch. Iemand die zo snel mogelijk verwijderd moet worden uit de genenpoel
pi_75340856
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Als hij zonder toestemming van haar spullen op haar naam heeft aangeschaft kun je dan geen aangifte tegen hem doen i.v.m. fraude of valsheid in geschrifte ofzo?

Laat de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid maar door de rechter daar gelegd worden waar hij thuishoort. Bij hem dus.
Die ligt bij beide in dit geval en zij doet haar best om aan haar verplichtingen te voldoen. Hij doet er niets aan. Toen zij met een arrestatiebevel dreigde heeft hij een keer 100 euro per post verstuurd naar haar. Blijkbaar heeft hij dus wel geld. Helaas is het bij die ene keer gebleven. Een mens moet natuurlijk ook geld hebben om zich elke dag te kunnen bezatten....
pi_75341577
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Die ligt bij beide in dit geval...
Je weet zeker dat hij nergens HAAR handtekening onder heeft gezet?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')