abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75319439
Ik kwam een hele pot met allerlei soorten geld tegen op zolder. Zelf heb ik geen enkel idee of aan bepaalde munten nog waarde zit, daarom ben ik benieuwd of iemand me dat kan vertellen.Ik kom van alles tegen, geld uit vele verschillende landen en ook guldens.

Foto's:

Iemand enig idee wat bepaalde muntstukken/brief geld nog waard kan zijn? Voor de verzamelaars oid.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  zaterdag 5 december 2009 @ 18:11:14 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_75319453
Maak even foto's zonder flits, met meer licht. Nu zijn sommige erg onduidelijk.
pi_75319517
Guldens (iig briefgeld, muntgeld weet ik niet zeker) kun je nog omwisselen bij DNB in A'dam. Moet je wel een formulier invullen bij het inleveren (kun je vinden op hun website).
Valuta van landen die de euro hebben ingevoerd zal je waarschijnlijk nog kunnen inleveren/omwisselen bij de centrale bank van hun respectievelijke land.
Andere valuta kun je bij je bank of bij het GWK omwisselen. Al weet ik niet of het zin heeft. Je moet er namelijk wel wat voor betalen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_75319730
Op Marktplaats zetten of naar een muntenbeurs gaan. Het is maar net wat de gek ervoor geeft
  zaterdag 5 december 2009 @ 18:44:49 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75320289
Gulden-munten kan je niet meer inwisselen voor euro's...
censuur :O
pi_75320477
Die tiengulden munten zullen toch nog wel verzamelaarswaarde hebben misschien?
Die knaken zou ik mooi bewaren, die zijn toch leuk?
Voor de rest lijkt het me echt zo'n "ik ben op vakantie geweest en wat ik over heb duw ik hier in"-potje.
Wie kent het niet
pi_75320630
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Guldens (iig briefgeld, muntgeld weet ik niet zeker) kun je nog omwisselen bij DNB in A'dam. Moet je wel een formulier invullen bij het inleveren (kun je vinden op hun website).
Valuta van landen die de euro hebben ingevoerd zal je waarschijnlijk nog kunnen inleveren/omwisselen bij de centrale bank van hun respectievelijke land.
Andere valuta kun je bij je bank of bij het GWK omwisselen. Al weet ik niet of het zin heeft. Je moet er namelijk wel wat voor betalen.
Denk dat het meer gaat over de vraag of die dingen nog verzamelwaarde hebben. Daarnaast kan je guldenmunten niet meer inleveren.
pi_75320981
\volgens mij heeft dat soort spul vooral emotionele waarde. Wellicht krijg je er nog een paar tientjes voor, als je dat al krijgt.
pi_75321022
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:58 schreef Dennis101 het volgende:
Denk dat het meer gaat over de vraag of die dingen nog verzamelwaarde hebben.
Tja, dan moet TS naar een muntenverzamelaarswinkel.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_75321931
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 19:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tja, dan moet TS naar een muntenverzamelaarswinkel.
Dat ook weer niet, want die geven er 9 van de 10 keer een belachelijk lage prijs voor zodat ze het zelf voor veel meer kunnen doorverkopen.
pi_75322000
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 19:50 schreef wibraman het volgende:
Dat ook weer niet, want die geven er 9 van de 10 keer een belachelijk lage prijs voor zodat ze het zelf voor veel meer kunnen doorverkopen.
Ik zeg ook niet dat hij ze daar moet verkopen
pi_75322042
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 19:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat hij ze daar moet verkopen
Maar dan is het ook weer de vraag hoeveel waarde je kan hechten aan hun prijsindicatie.
  zaterdag 5 december 2009 @ 19:56:21 #13
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_75322068
Moderne munten (van na 1945) hebben alleen waarde als ze ongebruikt zijn.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_75322127
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 19:56 schreef wdn het volgende:
Munten hebben alleen waarde als ze ongebruikt zijn.
Vandaar dat er laatst enkele munten uit de 17e eeuw voor honderdduizenden euro's werden verkocht, die waren vast niet in een mapje bewaard.
pi_75322345
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 19:55 schreef wibraman het volgende:
Maar dan is het ook weer de vraag hoeveel waarde je kan hechten aan hun prijsindicatie.
Dat is het op alle andere manieren ook dat TS aan een waarde-oordeel komt over zijn munten.
  zaterdag 5 december 2009 @ 20:58:42 #16
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_75323501
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 19:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Vandaar dat er laatst enkele munten uit de 17e eeuw voor honderdduizenden euro's werden verkocht, die waren vast niet in een mapje bewaard.
Ik was eerder met editten
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_75323566
Ik heb het alleen snel bekeken en ben geen expert, maar zo op het eerste gezicht liggen er een aantal zilveren 10-tjes bij... die zijn wel geld waard.
Ik raad je aan om bij een aantal handelaren een offerte aan te vragen voordat je verkoopt, ik denk dat je een echte verzameling in handen hebt...
pi_75325460
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:23 schreef wibraman het volgende:
Op Marktplaats zetten of naar een muntenbeurs gaan. Het is maar net wat de gek ervoor geeft
Dat is natuurlijk niet verstandig om te doen zonder dat je weet wat het waard is.

Straks koopt een slimme handelaar een munt van je voor 10 euro die 500 euro op kan brengen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_75326936
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet verstandig om te doen zonder dat je weet wat het waard is.

Straks koopt een slimme handelaar een munt van je voor 10 euro die 500 euro op kan brengen.
Op Markplaats kan je mensen eerst laten bieden, bij een munt die serieus veel waard is, zal dat ook tot uiting komen in de biedingen.

Bij een muntenbeurs zijn vaak meerdere muntenhandelaren aanwezig en kan je dus bij meerderen navraag doen hoeveel ze ervoor over hebben, dan zal het risico op een té lage prijs ook verkleind worden.

Verder bestaan er overigens gidsen met hierin allerlei verschillende soorten munten, met erbij de oplage vermeld, en de prijsindicatie voor de munt ahv de kwaliteit.
  zondag 6 december 2009 @ 00:01:02 #20
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_75327575
Samen nog geen 5 euro waard. Dus doe niet teveel moeite.
pi_75328873
Het zal niet veel geld waard zijn, maar geen eens 5 euro? Van die Nederlandse munten zijn er ook een aantal zilver volgens mij.
pi_75335894
grappig dit topic,

Ik heb zoiets ook: hier ligt een mooi nepfluwelen doosje met een aantal munten. het is van mijn vriend zijn werkgever, dat toen nog Remu heette.

Zij hebben ter gelegenheid van 75 jaar warmte in Utrecht speciale europenningen laten slaan bij de Nederlandse Munt.

het is een munt van 50 euro, thema Escher
Een munt van 20 euro, Thema Huygens
en een munt van 5 euro, thema Oldenbarnelvelt

wat kunnen we in godsnaam met die munten doen?
pi_75336738
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:49 schreef Babbelzz het volgende:
grappig dit topic,

Ik heb zoiets ook: hier ligt een mooi nepfluwelen doosje met een aantal munten. het is van mijn vriend zijn werkgever, dat toen nog Remu heette.

Zij hebben ter gelegenheid van 75 jaar warmte in Utrecht speciale europenningen laten slaan bij de Nederlandse Munt.

het is een munt van 50 euro, thema Escher
Een munt van 20 euro, Thema Huygens
en een munt van 5 euro, thema Oldenbarnelvelt

wat kunnen we in godsnaam met die munten doen?
Als het goed is zijn het wettig betaalmiddelen en kun je ze uitgeven. Je kunt ze anders bewaren of inwisselen bij de bank.
pi_75344004
Bedankt voor de reacties!

Het is een grote pot vol en misschien zit er nog wat tussen voor de verzamelaars. Ik zal het eens wat meer uit gaan zoeken, al is helaas wel merendeels in slechte(re) conditie.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')