Denk dat het meer gaat over de vraag of die dingen nog verzamelwaarde hebben. Daarnaast kan je guldenmunten niet meer inleveren.quote:Op zaterdag 5 december 2009 18:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Guldens (iig briefgeld, muntgeld weet ik niet zeker) kun je nog omwisselen bij DNB in A'dam. Moet je wel een formulier invullen bij het inleveren (kun je vinden op hun website).
Valuta van landen die de euro hebben ingevoerd zal je waarschijnlijk nog kunnen inleveren/omwisselen bij de centrale bank van hun respectievelijke land.
Andere valuta kun je bij je bank of bij het GWK omwisselen. Al weet ik niet of het zin heeft. Je moet er namelijk wel wat voor betalen.
Tja, dan moet TS naar een muntenverzamelaarswinkel.quote:Op zaterdag 5 december 2009 18:58 schreef Dennis101 het volgende:
Denk dat het meer gaat over de vraag of die dingen nog verzamelwaarde hebben.
Dat ook weer niet, want die geven er 9 van de 10 keer een belachelijk lage prijs voor zodat ze het zelf voor veel meer kunnen doorverkopen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 19:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tja, dan moet TS naar een muntenverzamelaarswinkel.
Ik zeg ook niet dat hij ze daar moet verkopenquote:Op zaterdag 5 december 2009 19:50 schreef wibraman het volgende:
Dat ook weer niet, want die geven er 9 van de 10 keer een belachelijk lage prijs voor zodat ze het zelf voor veel meer kunnen doorverkopen.
Maar dan is het ook weer de vraag hoeveel waarde je kan hechten aan hun prijsindicatie.quote:Op zaterdag 5 december 2009 19:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij ze daar moet verkopen
Vandaar dat er laatst enkele munten uit de 17e eeuw voor honderdduizenden euro's werden verkocht, die waren vast niet in een mapje bewaard.quote:Op zaterdag 5 december 2009 19:56 schreef wdn het volgende:
Munten hebben alleen waarde als ze ongebruikt zijn.
Dat is het op alle andere manieren ook dat TS aan een waarde-oordeel komt over zijn munten.quote:Op zaterdag 5 december 2009 19:55 schreef wibraman het volgende:
Maar dan is het ook weer de vraag hoeveel waarde je kan hechten aan hun prijsindicatie.
Ik was eerder met edittenquote:Op zaterdag 5 december 2009 19:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Vandaar dat er laatst enkele munten uit de 17e eeuw voor honderdduizenden euro's werden verkocht, die waren vast niet in een mapje bewaard.
Dat is natuurlijk niet verstandig om te doen zonder dat je weet wat het waard is.quote:Op zaterdag 5 december 2009 18:23 schreef wibraman het volgende:
Op Marktplaats zetten of naar een muntenbeurs gaan. Het is maar net wat de gek ervoor geeft
Op Markplaats kan je mensen eerst laten bieden, bij een munt die serieus veel waard is, zal dat ook tot uiting komen in de biedingen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet verstandig om te doen zonder dat je weet wat het waard is.
Straks koopt een slimme handelaar een munt van je voor 10 euro die 500 euro op kan brengen.
Als het goed is zijn het wettig betaalmiddelen en kun je ze uitgeven. Je kunt ze anders bewaren of inwisselen bij de bank.quote:Op zondag 6 december 2009 13:49 schreef Babbelzz het volgende:
grappig dit topic,
Ik heb zoiets ook: hier ligt een mooi nepfluwelen doosje met een aantal munten. het is van mijn vriend zijn werkgever, dat toen nog Remu heette.
Zij hebben ter gelegenheid van 75 jaar warmte in Utrecht speciale europenningen laten slaan bij de Nederlandse Munt.
het is een munt van 50 euro, thema Escher
Een munt van 20 euro, Thema Huygens
en een munt van 5 euro, thema Oldenbarnelvelt
wat kunnen we in godsnaam met die munten doen?
hier kun je dus niets over euro's vinden, voor een deel wel begrijpelijk, maar niet heel handig...quote:
oke we kunnen ze idd eens proberen in te wisselen bij een bank... komen we er tenminste vanaf. Ze zien eruit als chocoladegeld, dus in een winkel zit daar niemand op te wachten vrees ikquote:Op zondag 6 december 2009 14:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als het goed is zijn het wettig betaalmiddelen en kun je ze uitgeven. Je kunt ze anders bewaren of inwisselen bij de bank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |