abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75319084
Beste mensen,

Lang geleden dat ik iets heb neergezet op 't forum. Maar nu moet ik even iets van mij afschrijven. Het gaat om het volgende.

Ik heb sinds 7 maanden een relatie, en we al gaan ongeveer 10 maanden intensief met elkaar om. We hadden echt een goedlopende relatie, heb al veel dingen met haar meegemaakt en we delen veel met elkaar. Moet wel zeggen dat ze soms wat onzeker was over dingen, maar daar later meer over. Uiteindelijk zijn we meerdere keren op vakantie geweest en dat was altijd top. Wat mij betreft een blijvertje. Ze heeft hiervoor al een relatie gehad, maar ik was de eerste met wie ze naar bed ging. We zagen elkaar regelmatig, ondanks dat ik op kamers zit en zij nog bij haar ouders woont. Even voor de duidelijkheid, zij is nu 20 en ik ben 22.

Tot nu toe valt allemaal mee. Maar sinds 2 weken loopt het ineens anders. Ze zegt dat ze veel twijfels heeft en dat ze met zichzelf in de knoop zit. Ze zegt dat die twijfels al eerder speelden, maar dat ze toen niks heeft gezegd. Omdat ze het misschien wel fijn vond om iemand te hebben. Ze zegt dat ze naar haar idee teveel uitkeek naar seks. En dat ze zich vaak druk maakte over wat andere mensen van ons vinden. Al die twijfel en dat niet laten blijken heeft wel een oorzaak. Haar moeder is ziek en is doordeweeks niet thuis. Ze is dus vaak alleen met haar vader. En als haar moeder dan thuis is, wil ze die niet opzadelen met haar "gezeur". Daarnaast was ze misschien wel opzoek naar wat warmte. Maar het kan niet zo zijn dat ze niks voelde, daarvoor hebben we echt teveel meegemaakt. Het is dus een groot vraagteken.

Nu is laatst de bom gebarsten en kwam alleen ineens naar buiten. De afgelopen twee weken waren dus verre van leuk. Nu heeft ze contact met een psycholoog en heeft gezegd dat ze een maand radiostilte moet aanhouden om erachter te komen wat ze nou eigenlijk voelt. Ik heb aangegeven dat ik graag door wil, maar zij kan dat niet zeggen. Ik hou van d'r, maar nu moet ik maand m'n mond dichthouden. Geen smsjes, telefoon of mail en geen persoonlijk contact. Vooral omdat de feestdagen voor de deur staan en dat maakt het extra klote. Dus ja, wat nu? De eer aan mezelf houden is iets waar ik wel aan gedacht heb. We hebben ook afgesproken dat als zij of ik er eerder klaar mee is, we dat elkaar gewoon vertellen.
Gewoon een klotesituatie waarin ik mezelf ook zeker niet prettig voel. Het is iets wat constant in mn hoofd zit. Advies en ervaringen worden gewaardeerd .

Gr
pi_75319171
Probeer er gewoon samen uit de komen? Je hebt er niets aan als een of andere lambal je vriendin gaat vertellen dat ze je maar even niet meer moet zien.
Als het dan niet werkt is het jammer maar helaas.
pi_75319389
Doorgaan als seksbuddies?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zaterdag 5 december 2009 @ 18:09:39 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_75319418
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:07 schreef DuTank het volgende:
Doorgaan als seksbuddies?
Welkom op FOK! .
pi_75320101
Vrouwen nemen afstand in 'fasen' en het lijkt erop alsof jij in fase 2 zit: zeggen dat ze na wil denken. Fase 1 is het uiten van twijfels en fase 3 is zeggen dat ze toch niet verder wil.

Succes met het verwerken.
pi_75322675
Lijk beetje op mijn situatie met wat ik pas geleden gepost heb op het forum..

Ik zeg maak niet de domste fout.. door haar aandacht te geven.. laat het echt ruste, het is moeilijk weet het..
Maar ga verder even met je eigen leven.. Even gewoon lekker alles doen wat "IK" wil...
Als ze echt van je hou of niet kwijt wil... hoor je dat vanzelf naar een maand waar je vanzelf rustig contact kan proberen te bouwen zonder haar op druk uit te oefenen..
pi_75323696
Je geeft aan dat je nu zelf ook twijfelt over wat je moet doen, ik zou zeggen; pak de maand rust die je nu noodgedwongen moet nemen en zet alles ook voor jezelf op een rijtje. Ga niet bang zitten wachten op wat voor beslissing je vriendin straks neemt, maar beslis ook voor jezelf wat jij wilt. Als ze contact zoekt kan jij ook aangeven dat jij nu even moet nadenken over alles..

Wat ik wil aangeven is dat je niet alle touwtjes uit handen moet geven; probeer enigszins controle terug te krijgen over de situatie door er niet helemaal in mee te gaan. Pak gewoon zelf ook even tijd om over alles na te denken. Denk na over hoe het zal zijn als je vriendin toch verder wil en hoe jij je daarbij zal voelen (onzeker? bang voor herhaling van haar twijfels?) en of je dat wel wil en kan.
pi_75323990
in mijn jarenlange ervaring met veel, heel veel psychologen en -therapeuten is er nog nooit één geweest die zoiets aandroeg. hoe dat vaak gaat is dat de client zegt 'zou het misschien goed zijn om een maand radiostilte te hebben?' en de therapeut dan reageert met 'ja, dat zou kunnen'...

Belangrijker hierin is dat jij haar nu alle touwtjes geeft en zelf maar zult moeten wachten of en wanneer ze terugkomt. Dat schiet niet op want maakt je wanhopig, hopeloos en anders teleurgesteld.

Ze hoeft ook niet voor jou te bepalen wat je doet, als jij graag wil smsen kan ze het je niet verbieden. Je kunt ook gewoon zeggen dat je het niet ziet zitten om een maand geen contact te hebben (feestdagen, blablabla), dat ze dan helemaal weg mag blijven is een tweede, maar praat er eens over.
  Moderator zaterdag 5 december 2009 @ 21:26:15 #9
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_75324136
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:54 schreef Noodlez het volgende:
...

Maar het kan niet zo zijn dat ze niks voelde, daarvoor hebben we echt teveel meegemaakt.

Nooit zo redeneren, al helemaal niet als je pas 7 maanden een relatie hebt.

Verder zoals al gezegd:

Op je eigen leven richten.
0 contact voor 1 maand, daarna totdat zij contact opneemt.
Moeilijk, maar het werkt.
What can change the nature of a man?
pi_75333986
De touwtjes uit handen geven is ook niet iets wat ik graag doe. In de afgelopen weken heb ik juist meer initiatief genomen en ben ik niet weggelopen. Iets wat zij wel had verwacht. Maar nu word er van mij verwacht dat ik mijn mond hou. En voor de duidelijkheid, die maand radiostilte is iets wat besproken is tussen haar moeder een psyh. Niet iets wat zij rechtstreeks heeft besproken. Dus ik weet ook niet precies wat er gezegd is.

Doorgaan met mijn eigen leven is zeker belangrijk. Want ik merk aan mezelf dat ik ook een soort van meegetrokken word. En uiteindelijk is het niet mijn probleem, maar zal zij eruit moeten komen. Ik weet wat ik wil, en heb dat ook aangegeven. Maar goed, wat los je ermee op als je een maand totaal geen contact hebt? Waar doe je het dan voor als het na een maand alsnog uitgaat, of als ze nog geen duidelijkheid heeft. Minder contact is geen probleem, en het gaat me ook niet om de feestdagen. Maar elkaar af en toe een smsje sturen of vragen of ze geslaagd is voor haar rijexamen, dat moet toch kunnen? Want een maand is wel vol te houden, maar als je elkaar dan spreekt ben je dan al niet zo uit elkaar gegroeid?
pi_75334056
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:36 schreef Noodlez het volgende:
De touwtjes uit handen geven is ook niet iets wat ik graag doe. In de afgelopen weken heb ik juist meer initiatief genomen en ben ik niet weggelopen. Iets wat zij wel had verwacht. Maar nu word er van mij verwacht dat ik mijn mond hou. En voor de duidelijkheid, die maand radiostilte is iets wat besproken is tussen haar moeder een psyh. Niet iets wat zij rechtstreeks heeft besproken. Dus ik weet ook niet precies wat er gezegd is.

Doorgaan met mijn eigen leven is zeker belangrijk. Want ik merk aan mezelf dat ik ook een soort van meegetrokken word. En uiteindelijk is het niet mijn probleem, maar zal zij eruit moeten komen. Ik weet wat ik wil, en heb dat ook aangegeven. Maar goed, wat los je ermee op als je een maand totaal geen contact hebt? Waar doe je het dan voor als het na een maand alsnog uitgaat, of als ze nog geen duidelijkheid heeft. Minder contact is geen probleem, en het gaat me ook niet om de feestdagen. Maar elkaar af en toe een smsje sturen of vragen of ze geslaagd is voor haar rijexamen, dat moet toch kunnen? Want een maand is wel vol te houden, maar als je elkaar dan spreekt ben je dan al niet zo uit elkaar gegroeid?

Tuurlijk smsje of dat ze geslaagd is voor de rijbewijs.. Maar ook niet echt meer.. Je bent op erg glad ijs op dit moment.. Ik zou zo min mogelijk contact proberen te leggen want alles wat je nu ga doen.. is nooit goed in haar ogen dus daar moet je heel goed mee uit kijken.
pi_75340745
Dat is ook beetje het gevaar. Hou je je aan de maand, dan is de kans er dat ze toch liever íets had gehoord. Stuur je een smsje binnen de maand, dan kan het zijn dat ze vind dat je je niet aan de afspraak houdt.
pi_75349844
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:49 schreef Noodlez het volgende:
Dat is ook beetje het gevaar. Hou je je aan de maand, dan is de kans er dat ze toch liever íets had gehoord. Stuur je een smsje binnen de maand, dan kan het zijn dat ze vind dat je je niet aan de afspraak houdt.

Zo lang je geen smsjes stuurd van ik hou super veel van je.. en ik mis je en dat soort onzin komt het best goed.. er is niks verkeerds aan om af en toe eens in de 2 weken smsje te sturen van hey hoe gaat het met je..

Spreek uit persoonlijke ervarning en na lezen van somige topics hier.. Ben ik dom geweest
pi_75374165
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:23 schreef neseca het volgende:

[..]

Zo lang je geen smsjes stuurd van ik hou super veel van je.. en ik mis je en dat soort onzin komt het best goed.. er is niks verkeerds aan om af en toe eens in de 2 weken smsje te sturen van hey hoe gaat het met je..

Spreek uit persoonlijke ervarning en na lezen van somige topics hier.. Ben ik dom geweest

Ik heb je topic even doorgelezen en je verhaal lijkt veel op de mijne. Maar waar ben je naar jouw idee in de fout gegaan of dom geweest?
pi_75379837
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:37 schreef Noodlez het volgende:

[..]

Ik heb je topic even doorgelezen en je verhaal lijkt veel op de mijne. Maar waar ben je naar jouw idee in de fout gegaan of dom geweest?
Blijven smsen.. contact zoeken.. afproberen te spreken.. enzo...
Lieve smsjes helpen ook niet na mijn mening...
In feiten leid alles naar meer onduidelijkheid.. onzekerheid.. en het is nooit goed wat je doet..
Kortom om vrouwen zitten raar in elkaar en laat ze maar even... als je doet wat ik heb gedaan.. geloof me die hel wil je niet..

Laat haar maar gewoon even lekker der ding doen en uitzoeken..
Zelf niet te veel piekeren zo als ik heb gedaan..
  maandag 7 december 2009 @ 18:23:10 #16
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_75380536
Een pas op de plaats is nooit vooruitgang.
Per definitie.

Een relatie kan niet beter worden door een maand geen contact. Maakt niet uit wat je ermee doet en hoe je ermee omgaat, je kunt er vergif op innemen dat deze dame niet de moeder van je kinderen wordt. In 99% van de gevallen is dit voor vrouwen de meest simpele (*kuch*) manier om een relatie te beëindigen.

Kan ze nog zeggen dat ze er alles aan heeft gedaan, zélfs een maand nadenken.

Zijn ook altijd vrouwen, die zo'n pauze verzinnen. Doorgaans het type vrouw dat moeilijk tevreden kan zijn met wat ze heeft.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_75384554
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:23 schreef drijfhout het volgende:
Een pas op de plaats is nooit vooruitgang.
Per definitie.

Een relatie kan niet beter worden door een maand geen contact. Maakt niet uit wat je ermee doet en hoe je ermee omgaat, je kunt er vergif op innemen dat deze dame niet de moeder van je kinderen wordt. In 99% van de gevallen is dit voor vrouwen de meest simpele (*kuch*) manier om een relatie te beëindigen.

Kan ze nog zeggen dat ze er alles aan heeft gedaan, zélfs een maand nadenken.

Zijn ook altijd vrouwen, die zo'n pauze verzinnen. Doorgaans het type vrouw dat moeilijk tevreden kan zijn met wat ze heeft.
Met jou kan ik denk wel is een keer biertje drinken

TS: Succes er mee echt waar.. en laat in de tussen tijd weten.. hoe je met de situatie mee om gaat enzo..
pi_75388936
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:54 schreef Noodlez het volgende:
Ze zegt dat die twijfels al eerder speelden, maar dat ze toen niks heeft gezegd. Omdat ze het misschien wel fijn vond om iemand te hebben. Ze zegt dat ze naar haar idee teveel uitkeek naar seks. En dat ze zich vaak druk maakte over wat andere mensen van ons vinden.
Wat vinden die andere mensen van jullie dan?
quote:
Daarnaast was ze misschien wel opzoek naar wat warmte. Maar het kan niet zo zijn dat ze niks voelde, daarvoor hebben we echt teveel meegemaakt. Het is dus een groot vraagteken.
Veel samen meemaken betekent nog niet dat ze hetzelfde erbij moet voelen als jij.

Je kunt niet veel doen, alleen wachten. Maar het klinkt niet goed.
pi_75531637
We zijn nu een week verder. Geen contact gehad. Ik trek het tot nu toe wel goed eigenlijk, ik heb de knop omgezet en ben verder gegaan. Genoeg afleiding door vrienden enz. Maar ik lees via msnnetwerk dat zij het er niet gemakkelijk mee heeft, "wordt knettergek". Dat vind ik wel klote, dan wil ik dr wel even bellen of smsen. Maar dat is de afspraak niet . Dus..ik hoorde dat ze ook mij had willen smsen en dat niet gedaan heeft. Dit gaat geen maand duren denk ik, zien het wel.
pi_75542264
Ga gewoon lekker andere wijven neuken. Doet zij vast ook nu. Alleen dan wat betreft mannen.

No way dat een vrouw 'pauzes' op mij verklaart.
pi_75542399
Herkenbaar verhaal. In mijn vorige relatie leek het een self-fulfilling prophecy te zijn, iets triggerde haar om te gaan twijfelen en vervolgens was het, na nog lang en intensief touwtrekken, einde verhaal.

Sterkte.
pi_75548084
Een week verder. Hoe is het nu?
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:19:30 #23
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_75548266
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:12 schreef Noodlez het volgende:
We zijn nu een week verder. Geen contact gehad. Ik trek het tot nu toe wel goed eigenlijk, ik heb de knop omgezet en ben verder gegaan. Genoeg afleiding door vrienden enz. Maar ik lees via msnnetwerk dat zij het er niet gemakkelijk mee heeft, "wordt knettergek". Dat vind ik wel klote, dan wil ik dr wel even bellen of smsen. Maar dat is de afspraak niet . Dus..ik hoorde dat ze ook mij had willen smsen en dat niet gedaan heeft. Dit gaat geen maand duren denk ik, zien het wel.
Goed dat je het volgehouden hebt. Nu blijven volhouden en gezien de manier waarop zij het ondergaat, kan je wel concluderen dat ze het moeilijk heeft en dat ze echt om je geeft. Nogmaals volhouden en laat haar die stap (contact zoeken met je) zetten.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_75548340
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:12 schreef DuTank het volgende:
Een week verder. Hoe is het nu?
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:12 schreef Noodlez het volgende:
oh
pi_75579749
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:19 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Goed dat je het volgehouden hebt. Nu blijven volhouden en gezien de manier waarop zij het ondergaat, kan je wel concluderen dat ze het moeilijk heeft en dat ze echt om je geeft. Nogmaals volhouden en laat haar die stap (contact zoeken met je) zetten.

Ondertussen lees ik via oa msn en dat soort shizzle dat "het moet goedkomen". Maar wtf moet ik daarmee..We hebben namelijk van tevoren afgesproken dat ik ook zou aangeven als ik eruit was. Maar ik had al aangegeven dat ik door wilde, dus positief! Gaat ze nu niet zitten wacht totdat ik iets laat merken via msn/sms etc. En waarom, als ze vind dat het goed moet komen, neem ze dan geen contact op. Ja oke, we zijn pas een week verder. Maar als je eerst al wilde smsen en aangeeft dat het goed moet komen.

Ben nu erg geneigd om contact op te nemen, maar doe het (nog) niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')