ja idd, maar deze vergelijking zal dus gewoon 1 : 1 staan ?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:26 schreef GlowMouse het volgende:
ook een pijl terug, anders is het geen evenwicht.
De eerste is de exacte bepaling van de zuurconstante, de tweede een goede benadering in geval van kleine x.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:43 schreef horned_reaper het volgende:
Kz=(x * x)/(0,20 - x) ---> Kz= x^2/0,20
Want x<2%
Is dit ook logisch dan ?
Helpt dit je?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:08 schreef CaptainCookie het volgende:
Hoi,
Voor het precieze verbruik van een auto die rijdt op waterstof wil ik berekenen hoeveel Joule energie (met elektriciteit) je per mol H2 eindproduct moet toevoegen. Dit is om de totale uitstoot (die dus vooral bij de opwekking van de elektriciteit wordt gegenereerd) te berekenen per km rijden met zo'n auto.
Op internet kan ik hier nergens over vinden, weet iemand hier het antwoord?
Bedankt! Maar is 571,7kJ per mol waterstof niet wat veel?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:19 schreef Iblis het volgende:
[..]
Helpt dit je?
http://books.google.nl/books?id=OUIaM1V3ThsC&lpg=PT218&ots=vYyMgelYCI&dq="-571.7" enthalpy&pg=PT218#v=onepage&q="It is important to include the physical"&f=false
Met dit soort theorie heb ik erg veel moeite. Het enige dat ik je aan kan raden, is om in de bieb the Feynman lectures te halen, en dezelfde theorie in zijn lectures op te zoeken. Hij is een meester in het uitleggen.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:56 schreef Telates het volgende:
Ik heb even een lastige quantum mechanica vraag waar ik niet uit kom. Het gaat om de volgende twee pagina's uit mijn Quantum Theory boek en dan met name om de aangegeven vergelijking. Volgens mij worden hier een paar stappen ineen genomen maar ik zie het niet en ik kom er niet uit. Iemand die me dit wel kan uitleggen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is toch gewoon (11.44) invullen en haakjes uitwerken? Je krijgt dan vier termen (q_n+1 q_n+1, q_n+1 q_n, q_n q_n+1 en q_n q_n. Ik weet dat ik het een keertje uitgewerkt heb, maar ik heb mijn aantekeningen hier niet.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:56 schreef Telates het volgende:
Ik heb even een lastige quantum mechanica vraag waar ik niet uit kom. Het gaat om de volgende twee pagina's uit mijn Quantum Theory boek en dan met name om de aangegeven vergelijking. Volgens mij worden hier een paar stappen ineen genomen maar ik zie het niet en ik kom er niet uit. Iemand die me dit wel kan uitleggen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het is de omrekening van pound-force (lbf) naar pound-mass (lbm). De eerste is een eenheid voor kracht, de tweede een eenheid voor massa. Zie wikipedia.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:14 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]
Vraagje waarom delen ze door 32,2 (de zwaartekracht).
m is toch gewoon massa in kg of in dit geval lb? Dus dan zou je toch gewoon 3 kunnen laten staan?
Nee, inderdaad. Vergeet niet dat kg een massaeenheid is, terwijl lbf een maat voor kracht is. Voor dat laatste hanteren wij de SI-eenheid Newton.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:13 schreef GoodGawd het volgende:
Ah okay! Dus als het 3 kg was geweest in plaats van die lbf dan had die omrekening niet gedaan hoeven te worden right
Volgens mij klopt de laatste term van de ontwikkelde matrix niet.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:59 schreef Iblis het volgende:
Naar een rij of kolom ontwikkelen. Dan krijg je dus:
[ afbeelding ]
Die tweede determinant die met [ afbeelding ] vermenigvuldigd wordt is uiteraard 0, dus valt weg.
Ja, copy-pastefoutje.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:01 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Volgens mij klopt de laatste term van de ontwikkelde matrix niet.
edit: te laat![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |