BINAS in kleur.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:23 schreef BasementDweller het volgende:
Er stond een bruin stukje bij met een paar formules, goniometrische identiteiten enzo. Maar wij kregen daarvoor een apart formuleblad zodat we binas niet meer nodig hadden.
The good ol' timesquote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:28 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
BINAS in kleur.Ik ben nog uit de tijd van de zwart-witpagina's. Alleen het spectrum dat je krijgt als je wit licht door een prisma leidt en emissiespectra van enkele stoffen zijn bij mij in kleur.
Eigenlijk "niets".quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:59 schreef Zuivelkoe het volgende:
Net in een verkeerd topic gepost. hier maar eens proberen :p
We weten inmiddels dat licht een dualistisch karakter vertoont, namelijk een deeltjes- en golfkarakter. Bij watergolven is het gewoon het water dat "trilt" en golven maakt. Wat trilt er eigenlijk bij licht?
http://en.wikipedia.org/wiki/Isotopes_of_poloniumquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:18 schreef Pas259 het volgende:
Even een kleine vraag:
Wat is de halfwaardetijd van Po-216?
Absorbtiespectrometriequote:Op donderdag 18 februari 2010 10:58 schreef horned_reaper het volgende:
Deze vraag is voor mij niet echt duidelijk.... het is logisch dat je een ijklijn moet maken maar ik heb te weinig onderliggende kennis om deze opdracht te kunnen maken.
Zou iemand me een eindje op weg kunnen helpen ?
[ afbeelding ]
Heel erg bedankt voor je antwoord !quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Absorbtiespectrometrie
Is dat in excel of op papier?
Anyway, wetten van Lambert/Beer = lineair verband tussen absorbtie en concentratie.
Je maakt een scatterplot van de metingen, en tekent de trendlijn (lineair dus). Via voorspellen kan je evt. regressieanalyse toepassen.
Indien je de waarden wil berekenen kan je dat via de functievergelijking van de trendlijn, of via de functies =snijpunt en =richting (=slope en =intersect ofzo?). De functies zijn wel nauwkeuriger. Stel dat excel als snijpunt 0,0009 geeft in de vergelijking, dan zit je er meer dan 40% af indien de werkelijke waarde via de functie 0,00094 is!
Vervolgens kan je je concentratie zoeken via deze parameters.
Heb zo'n hele reeks excelletjes voor zo'n labo's(was een goeie leekracht).
Is er eentje om een equivalentiepunt van een titratie te bepalen bv.:
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 | x(0)=1 for n=0:49 x(n+1)=x(n)*a end |
1 2 | 1 ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? .. ? |
1 2 | 1 .5 ? ? ? ? ? ? ? ? ? .. ? |
1 2 | 1 .5 .25 ? ? ? ? ? ? ? ? .. ? |
1 2 | 1 .5 .25 .125 ? ? ? ? ? ? ? .. ? |
1 2 3 4 5 6 | antwoord = 1 doe 50 keer: antwoord = antwoord * a eind print antwoord |
1 2 3 4 5 6 | 1 iteratie : antwoord = .5 2 iteraties: antwoord = .25 3 iteraties: antwoord = .125 ... 50 iteraties, klaar |
Ja klopt die slaat hij toch "op" in het venstertje rechtsboven van command. Even vergeten hoe het heetquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:07 schreef Iblis het volgende:
Oh ja, Matlab vectoren beginnen op 1, nou ja, maakt ook niet zoveel uit. Die x0 kan in ieder geval ook buiten de forloop, die hoeft niet telkens uitgevoerd te worden. Als je het programma snapt kun je ook beredeneren waarom die x0 niet telkens opnieuw gedaan hoeft te worden.
Nee, het gaat alleen om het geheugengebruik, niet om het cpu-gebruik. Dus je kunt het wel 50x uitvoeren, maar je moet niet 50 resultaten opslaan.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:09 schreef Burakius het volgende:
Oke dus kortgezegd. Ik wil een n=49:50, maar ik moet er voor zorgen dat het programma de n=49 niet laat zien. hmm....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |