abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 december 2009 @ 01:37:30 #51
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_76000341
Het maken van Ethanol kost meer energie dan het levert. Jammer dan.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_76000374
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:37 schreef cerror het volgende:
Het maken van Ethanol kost meer energie dan het levert. Jammer dan.
Maar die energie is goedkoper dan dat het voor wordt verkocht.
Dus hoe zit het met die energie? Of is dat electriciteit? In dat geval is het dan helemaal waardeloze brandstof.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  donderdag 24 december 2009 @ 01:41:02 #53
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_76000441
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:38 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Maar die energie is goedkoper dan dat het voor wordt verkocht.
Dus hoe zit het met die energie? Of is dat electriciteit? In dat geval is het dan helemaal waardeloze brandstof.
Nu heb je het over marktwerking.
Ik heb het over simpele wiskunde, 1 + 1 is geen 3.

Een belletje dus (bubble, zoals veel aluhoedjes het noemen).
Naast wind + zonne energie is er geen andere vorm van energie dat meer levert dan opbrengt.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_76001239
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:41 schreef cerror het volgende:

[..]

Nu heb je het over marktwerking.
Ik heb het over simpele wiskunde, 1 + 1 is geen 3.

Een belletje dus (bubble, zoals veel aluhoedjes het noemen).
Naast wind + zonne energie is er geen andere vorm van energie dat meer levert dan opbrengt.
Behalve energie dat al klaarligt, zoals olie.
Maar gezien de markt, zou dat lukken? Daar gaat het om.
(en voorraad, is het altijd te leveren, of beperkt)
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_76001803
het gevaar van ethanol?
kanker??
kom nou
I'll be back
pi_76005280
quote:
Op donderdag 24 december 2009 02:42 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
het gevaar van ethanol?
kanker??
kom nou
Ethanol beschadigt alles, hoe hoger geconcentreerd, hoe meer het beschadigd. Je lichaam kan veel repareren, echter op een gegeven moment houdt dat op. En dan, worden we ziek.

Mjah, dit is erg lastig te geloven voor veel mensen, die toch stiekem vrij veel te danken hebben aan dit goedje. Mjah, de kater komt altijd later.
quote:
If the body witnesses the lack of essential fatty acids for a prolonged period of time, it can lead to many problems, such as loss of development, infertility and also a series of physiological and biochemical abnormalities.

Scientists conducted a study on over 4,000 adults who have known alcohol problems and they monitored the fatty acid levels. The results showed that the amount of EFA drops as the consumption of alcohol increases and this pattern has been more accentuated in the men who took part in the survey. The changes medics found indicate that those who drink alcohol make food selections in such a way as to decrease foods with this important nutrient.
http://ezinearticles.com/?Alcoholism-And-Omega-3-Fish-Oils&id=888308

Die vetzuren repareren het lichaam, oftewel als dit verminderd, ontstaat er meer schade welke niet goed wordt gerepareerd. En dat is niet goed voor het lichaam, een beschadigde cell kan namelijk veel invloed hebben op zijn omgeving.

Overigens geeft die site aan dat vette vis de beste omega3 zuren geven, echter durf ik dat te betwijfelen. In veel van onze achtertuinen staat een veel betere bron! Namelijk de notenboom, oftewel de walnoot. Slimme mensen eten dan ook regelmatig wat walnoten.

[ Bericht 2% gewijzigd door mediaconsument op 24-12-2009 10:24:18 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_76005738
Maar met olie-producten stoot je weer CO2 uit die miljoenen jaren lang onder de grond vast heeft gezeten in een verbinding. Met (bio)ethanol heb je dat weer niet.

@ Gavin_de_Becker en mediaconsument: dit topic zou specifiek over ethanol als brandstof gaan. Dat je van langdurig veel zuipen allerlei gezondheidsklachten krijgt, is wel bekend.
pi_76006038
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:33 schreef ToT het volgende:
Maar met olie-producten stoot je weer CO2 uit die miljoenen jaren lang onder de grond vast heeft gezeten in een verbinding. Met (bio)ethanol heb je dat weer niet.

@ Gavin_de_Becker en mediaconsument: dit topic zou specifiek over ethanol als brandstof gaan. Dat je van langdurig veel zuipen allerlei gezondheidsklachten krijgt, is wel bekend.
Dat is dan ook van degelijk belang. Het is dezelfde stof, waarvan dan ook de invloed op het milieu zeker aanwezig is.

Het gaat dus om ethanol als brandstof, en de risico's hieromtrent. Dan mag best aangestipt worden wat daarvan de schade is op kleine schaal, je weet namelijk dat er veel auto's rondrijden met benzine en de daaraan toegevoegde ethanol. Je kunt uit de op dan ook opmaken dat er tot 15% ethanol wordt toegevoegd, en dat dit in de plaats is gekomen van MTBE.

Oftewel, wat is er nu belangrijker, de gezondheid en het milieu, of de portemonnee van de bedrijven die hierdoor rijk worden, oftewel de oliebedrijven en alles wat ook maar iets van alcohol produceert.

Je hebt echter gelijk dat dit topic geen discussie wordt over drinkbare alcohol, echter heeft het gezondheidseffect een duidelijk verband met het verhaal omtrent de brandstoffen. Laten we daarom eens wat meer op zoek gaan naar informatie hierover, en wat minder snel conclusies trekken.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_76009737
Sorry maar da's onzin wat "minder snel conclusies trekken" betreft als het om het effect van ethanol op het menselijk lichaam gaat: je eigen lichaam maakt ZELF al ethanol aan, daarom is het onmogelijk om bij alcoholcontroles op de weg een primilage van 0,0 te eisen. Maar goed, je wil het dus blijkbaar toch wél over het effect van alcohol op het lichaam hebben, zij het niet de drinkbare versie.

Ik denk dat de hoeveelheid ethanol die standaard al in je lichaam zit, HOGER is dan de hoeveelheid die je door verdamping van ethanol uit benzinedampen zou krijgen.

Daarbij zitten in veel standaard voedingsmiddelen ook vaak spoortjes aan alcohol door de natuurlijke werking van bacteriën e.d. die er in zitten.

Als je denkt dat zelfs de kleinste spoortjes alcohol al schadelijk voor je zou zijn, moet je heel, HEEL erg ontzettend opletten met wat je eet. Bij het bakken van brood komt het al vrij. Goed, het verdampt al snel, maar er zal altijd wel een spoortje in blijven zitten.

Overigens heeft alcohol ook wel positieve effecten op het lichaam:

"Het stimuleert de activiteiten van het enzym dat schadelijke vetten afbreekt (paraoxanase). Door het gunstige effect tegen het dichtslibben van de bloedvaten is dit een beschermende factor tegen hart- en vaatziekten.

Evenals polifenolen verhoogt ook alcohol het gehalte gunstige HDL-cholesterol en wordt het gehalte ongunstige LDL-cholesterol verlaagd. De gunstige effecten van beide versterken elkaar.
Alcohol helpt trombose/bloedstolling te verhinderen omdat het aankoeken van bloedplaatjes in de aderen voorkomen wordt. Het verkalken en afsterven van bloedvatweefsel in de hersenen wordt tegengegaan. De kans op een herseninfarct neemt met 50% af

Het proces van veroudering gaat bij matig gebruik van alcohol juist niet extra hard.
Dementie (Alzheimer) heeft kan worden tegengegaan met beperkte alcoholconsumptie.

Alcohol bevordert de botdichtheid. Vooral voor oudere vrouwen is dit positief om osteoporose (botontkalking) tegen te gaan. Wie drie glazen per dag drinkt heeft dit voordeel. Wie niet drinkt of meer dan drie glazen heeft dit voordeel niet. De positieve werking wordt toegeschreven aan een hormoon, calcitine, dat door de beperkte alcohol vrijkomt in het lichaam.
De kans op borstkanker wordt groter bij toenemende alcoholconsumptie. Hoe meer alcohol, hoe groter het risico. De precieze werking is nog onbekend

Doordat alcohol de werking van het hormoon Antidiuretine tegengaat is het gunstig voor nierpatiënten, zij hebben minder nierstenen. Ook galstenen zullen minder voorkomen.
Matige drinkers hebben 70% minder kans op een goedaardige prostaatvergroting. Hoe dit komt is nog onbekend

Maag en darmen hebben de kans dat ongewenste bacteriën aanwezig zijn. Eén is die voor de maagzweer zorgt: Helicobacter pylori. Matig alcohol zullen deze organismen niet op prijs stellen"

Als je het wilt hebben over de stoffen die benzine bij verbranding onder invloed met ethanol vormt, da's dan weer een ander verhaal. Het effect echter van ethanol op je lichaam? Tjah, als iemand eenmaal anti-alcohol is, zal hij zich ook echt alleen maar op de negatieve kanten ervan hyperfocussen.
pi_76011178
Het lijkt mij duidelijk dat er meer duidelijkheid omtrent dit onderwerp nodig is. Als je alleen al kijkt hoe bijvoorbeeld roken wordt aangepakt, dan zou ik daar eenzelfde informatie van willen zien over alcohol.

Ik ben dan ook niet anti-alcohol, daar ik begin door te krijgen waarom mensen daadwerkelijk alcohol tot zich nemen. En daar kan ik niets anders dan respect voor hebben, oftewel de stress die door een verdovende werking wordt verminderd. Je krijgt dan ook meer zelfvertrouwen omdat je hersenen simpelweg minder hard werken, oftewel dat je minder twijfelt. Dit is bij alle soorten drugs, inclusief caffeïne en suiker bijvoorbeeld het doel. Drugs = drogeren = verdoven, en dat kan op heel veel verschillende manieren. Ik vind overigens dat borstkanker verhaal dan ook redelijk indrukwekkend, want wat is een toenemende mate aan alcohol? 10 glazen of meer in de week?

Dat gezegd hebbende, gaat het in dit topic uiteraard over de brandstoffen. Hierover is net zoveel onduidelijkheid, over dit onderwerp word dan ook haast niet nagedacht, echter komen we er wel erg veel mee in aanraking. Er rijden immers vele miljoenen auto's rond, en veel van deze motoren zijn niet voorbereid op ethanol. Oftewel komen er schadelijke gassen vrij welke een bepaalde invloed hebben op de omgeving, en deze omgeving heeft ook invloed op jou. Oftewel, wat is die invloed?

Daarom zeg ik ook dat we geen conclusies kunnen trekken, en dat we dit topic beter kunnen gebruiken om informatie bij elkaar te rapen om er een beeld van te krijgen, anders zullen we altijd met onze vooroordelen blijven rondlopen. Oftewel kunnen we dan wat bewuster bezig gaan met dit soort zaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')