SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
faith +1quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:39 schreef FunkyHomosapien het volgende:
hoe heet je band?
Oh! Is hetiszover de computernerd van KLB die voor een glaasje sinaas een hele avond op een koud rommelkamertje computers herinstalleerd? Handig!quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:46 schreef jack4ya het volgende:
Zal je sterker vertellen... Hetiszover, komt vanaaf mijn putert ophalen... hehe.
Inderdaad, wat een niveau.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:50 schreef Kevincy het volgende:
Je bent bezig met journalistiek en je gebruikt het woord "mattie"
Als er meer zoals jou zijn, dan kan ik me lol op over 10 jaar, als ik de krant lees of het journaal kijk.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:52 schreef zovty het volgende:
[..]
Oh! Is hetiszover de computernerd van KLB die voor een glaasje sinaas een hele avond op een koud rommelkamertje computers herinstalleerd? Handig!
Wanneer kom je die van mij fixen hetiszover? Hij zei iets over virussen en toen ging hij een servicepack installeren dus toen heb ik m maar uitgezet. Kan het wel een beetje snel want ik wil met kerst Call of Duty 6 spelen.
En de orginele cdtjes ben ik kwijt trouwens.
Kun je morgenavond? Dan ga ik toch sinterklaas vieren bij m'n vrienden (die jij niet hebt). Bedankt he.
Que? Wat heb ik nou weer?quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:52 schreef zovty het volgende:
[..]
Oh! Is hetiszover de computernerd van KLB die voor een glaasje sinaas een hele avond op een koud rommelkamertje computers herinstalleerd? Handig!
Wanneer kom je die van mij fixen hetiszover? Hij zei iets over virussen en toen ging hij een servicepack installeren dus toen heb ik m maar uitgezet. Kan het wel een beetje snel want ik wil met kerst Call of Duty 6 spelen.
Kun je morgenavond? Dan ga ik toch sinterklaas vieren bij m'n vrienden (die jij niet hebt). Bedankt he.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:44 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Jezus wat een toeval.
Hetiszover heeft veel vrienden I can tell ya.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:52 schreef zovty het volgende:
[..]
Jij bent ook niet de slimste hè.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:04 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Que? Wat heb ik nou weer?![]()
Hij komt trouwens niets fixen hoor.
True. Maar ik ken er inmiddels al aardig wat... moet je meer oppassen met wat je zegt enzo.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:43 schreef the_legend_killer het volgende:
IS toch leuk mensen van fok ook real time kennen ?
Jij bent toch niet die gozer hier in de buurt die jezus red op zijn dak heeft geschilderd he?quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:21 schreef koningdavid het volgende:
[..]
True. Maar ik ken er inmiddels al aardig wat... moet je meer oppassen met wat je zegt enzo.
Uiteindelijk heb ik het uigeladen als .jpeg sequence en hij loopt nu als een trein in prima kwaliteit.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:22 schreef Ascendancy het volgende:
.mov_!
Wat een kutformaat is dat.
Doe gewoon een h264 mkv. Of in ieder geval xvid avi
Voor een filmpje?quote:
Echt mannen hebben een minimaal 20 cm formaat!quote:
Enlighten mequote:Op vrijdag 4 december 2009 16:21 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Jij bent ook niet de slimste hè.
Mooie geformuleerd.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:27 schreef Siniti het volgende:
Maar is dit nu dus een soort fitna-docu die ipv islam beledigt jesus verheerlijkt?
Sta mij toe dat even uit te leggen voor de nog jongere lezertjesquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:38 schreef koningdavid het volgende:
Mooie titel eigenlijk... zou zo de titel van een boek kunnen zijn.
Maar is het nou zo?quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mooie geformuleerd.![]()
Net zoiets als:
Deze manarijn is dus eigenlijk een soort appel behalve dat het een mandarijn is.
Jpeg sequencequote:Op vrijdag 4 december 2009 16:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb ik het uigeladen als .jpeg sequence en hij loopt nu als een trein in prima kwaliteit.
Het is wel positief over Jezus ja. Het is ook vrij lastig om niet positief over Jezus te zijn.quote:
Hater. Het ziet er gewoon goed uit.quote:
En mijn konijnenquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:52 schreef FunkyHomosapien het volgende:
jezus heeft mijn kat vermoord.
wat een onverstandige man!quote:
ik zou bijna willen zeggen dat ik hem haatquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:54 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
wat een onverstandige man!
Ah wat, niet zo haten op je boy, mattie.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:54 schreef morningstorm het volgende:
je taalgebruik is om te huilen als je laatste jaars student journalistiek bent![]()
![]()
En laatstejaars is één woord.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:54 schreef morningstorm het volgende:
je taalgebruik is om te huilen als je laatste jaars student journalistiek bent![]()
![]()
het is je boiquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:56 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ah wat, niet zo haten op je boy, mattie.
Godverdomme ik was je 2 minuutjes voorquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:00 schreef FunkyHomosapien het volgende:
het is je boi jezus, jezus christus.
ik vulde hem slechts aan.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:00 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Godverdomme ik was je 2 minuutjes voor
Die van jou is eigelijk ook veel leukerquote:
Wie is 'hem'?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:01 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Ik word zo ziek van die reli topics van hem. Er is alleen maar God in zijn kleine wereldje.
Overduidelijke trol is overduidelijk.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het is wel positief over Jezus ja. Het is ook vrij lastig om niet positief over Jezus te zijn.
Was geen trol.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:02 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Overduidelijke trol is overduidelijk.
Bring it on.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:
hoi koningdavid wil je met mij discussieren over jezus?
Faler. Dit is niet eens een reli-topic. Ik open sowieso nog maar weinig reli-topics omdat ik minder in WFL/ F&L zit.quote:
is jezus omnipresent?quote:
God is omnipresent want is niet gebonden aan plaats & tijd. Jezus is God dus je zou kunnen zeggen dat Jezus omnipresent is ja.quote:
Nee.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:54 schreef Biels het volgende:
Ik ken ook mensen van Fok. Ben ik nu net zo stoer als koningdavid?
Jezus is toch het debiele zoontje van god?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:09 schreef koningdavid het volgende:
[..]
God is omnipresent want is niet gebonden aan plaats & tijd. Jezus is God dus je zou kunnen zeggen dat Jezus omnipresent is ja.
Als een BMW een auto is, waarom noemen we auto dan niet BMWquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
als jezus god is waarom noemen we hem dan god en niet jezus?
nee, want er is maar één god.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:11 schreef damsco het volgende:
[..]
Als een BMW een auto is, waarom noemen we auto dan niet BMW![]()
![]()
Wat christenen onder God verstaan is meer dan Jezus alleen, vandaar.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
als jezus god is waarom noemen we hem dan god en niet jezus?
dat is raar, waarom is dat zo?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:12 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat christenen onder God verstaan is meer dan Jezus alleen, vandaar.
Het heet toch geloof omdat je erin gelooft...Dan is dat voor de persoon die gelooft toch een zekerheid?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:10 schreef damsco het volgende:
Ik heb een vraag: hoe kan je weten dat iemand bestaat die je nooit hebt gezien/gehoord. Je kan toch hoogstens van je intuïtie uitgaan, maar dat is toch geen enkele zekerheid. En dat is nu net mijn probleem met geloof, er is geen enkele grondslag.
Uiteraard niks mis met figuur Jezus, kunnen we allemaal een voorbeeld aan nemen (zoals die in de bijbel staat beschreven).
Je kan het niet weten, nee. Is er dan per definitie 'geen enkele grondslag'? Nee, me dunkt. Geloof kan wel degelijk gebaseerd zijn op bepaalde argumenten, geloof kan wel degelijk rationeel zijn, zonder dat je het 'zeker weet'.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:10 schreef damsco het volgende:
Ik heb een vraag: hoe kan je weten dat iemand bestaat die je nooit hebt gezien/gehoord. Je kan toch hoogstens van je intuïtie uitgaan, maar dat is toch geen enkele zekerheid. En dat is nu net mijn probleem met geloof, er is geen enkele grondslag.
Maar ik zou daar nooit op kunnen vertrouwen. Dat zou dus betekenen dat ik per definitie gedoemd ben om te mislukken. (Ervan uitgaande dat God zou bestaan)quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:14 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je kan het niet weten, nee. Is er dan per definitie 'geen enkele grondslag'? Nee, me dunkt. Geloof kan wel degelijk gebaseerd zijn op bepaalde argumenten, geloof kan wel degelijk rationeel zijn, zonder dat je het 'zeker weet'.
Jawel.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:15 schreef FunkyHomosapien het volgende:
david, is er iets wat je ongelovig kán maken, in jouw geval?
Hoezo zou je daar nooit op kunnen vertrouwen? Jij vertrouwt alleen op dingen die je absoluut zeker kan weten?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:18 schreef damsco het volgende:
[..]
Maar ik zou daar nooit op kunnen vertrouwen. Dat zou dus betekenen dat ik per definitie gedoemd ben om te mislukken. (Ervan uitgaande dat God zou bestaan)
Zou mooi zijn inderdaad. Al hebben we nu het voordeel dat we het met enige afstand, van verschillende kanten, vanuit verschillende bronnen, kunnen bekijken. Dat kon men toen niet.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:18 schreef damsco het volgende:
Had ik beter in de tijd van Jezus kunnen leven, dan had ik het met mijn eigen ogen kunnen zien en een bewuste keus kunnen maken.![]()
zou je het geloven, als deze beweringen door wetenschappers verteld worden?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:19 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jawel.
Bijvoorbeeld:
1. Als blijkt dat het universum (tijd-ruimte) eeuwig is.
2. Als het lichaam van Jezus ooit gevonden wordt.
Dan had je kunnen zien hoe hij verkondigde de zoon van god te zijn. Hoewel......... de meeste mensen zouden bij een wonder nog sceptisch zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:18 schreef damsco het volgende:
[..]
Maar ik zou daar nooit op kunnen vertrouwen. Dat zou dus betekenen dat ik per definitie gedoemd ben om te mislukken. (Ervan uitgaande dat God zou bestaan)
Had ik beter in de tijd van Jezus kunnen leven, dan had ik het met mijn eigen ogen kunnen zien en een bewuste keus kunnen maken.
Ligt er natuurlijk aan of het goed onderbouwd is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:21 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
zou je het geloven, als deze beweringen door wetenschappers verteld worden?
bij het 'debunken' vertrouw je wel op de wetenschap, waarom niet bij het geloven zelf?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan of het goed onderbouwd is.
Ik kan mijzelf niet volledig aan iets wijden als ik geen eens de zekerheid heb dat het überhaupt bestaat, laat staan de waarheid is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hoezo zou je daar nooit op kunnen vertrouwen? Jij vertrouwt alleen op dingen die je absoluut zeker kan weten?
[..]
Zou mooi zijn inderdaad. Al hebben we nu het voordeel dat we het met enige afstand, van verschillende kanten, vanuit verschillende bronnen, kunnen bekijken. Dat kon men toen niet.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:24 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
bij het 'debunken' vertrouw je wel op de wetenschap, waarom niet bij het geloven zelf?
Hoe zou God jou moeten opzoeken dan? Hoe zie je dat voor je?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:24 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik kan mijzelf niet volledig aan iets wijden als ik geen eens de zekerheid heb dat het überhaupt bestaat, laat staan de waarheid is.
En zelfs al zou ik dat kunnen, dan heb ik nog de keuze uit tig levensovertuigingen waar ik dan maar net de goede uit moet pakken.
Maar ik ben van mening dat als God bestaat hij ons moet opzoeken, immers wij kunnen hem niet opzoeken. Andersom kan hij dit wel. Ik vind op zijn minst dat hij mij de mogelijkheid moet geven om te kunnen geloven, en dat doet die op dit moment niet. Als ik hem bewust zou afwijzen dan is dat mijn keus, en dan zal ik ook de consequenties moeten dragen. Nu heb ik geen keuze gemaakt, en stel ik val vandaag dood neer dan zal ik het onredelijk vinden als ik daar voor zal moeten boeten.
Ja dat is dus ook het probleem. Want waarin kan je hem herkennen. Ik ken God niet, dus hoe herken ik hem danquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hoe zou God jou moeten opzoeken dan? Hoe zie je dat voor je?
bij het 'ontkrachten' van je geloof vertrouw je op wetenschap.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Ik hou erg van wetenschap, en het heeft zeker invloed op mijn geloof.
Misschien is het handig als je dan zelf eerst onderzoekt hoe/wat God precies zou kunnen zijn, zodat je hem kan herkennen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:29 schreef damsco het volgende:
[..]
Ja dat is dus ook het probleem. Want waarin kan je hem herkennen. Ik ken God niet, dus hoe herken ik hem dan
Hoe kan wetenschap überhaupt zeggen dat het geloof echt is?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:29 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
bij het 'ontkrachten' van je geloof vertrouw je op wetenschap.
de wetenschappers hebben nooit gezegd dat het geloof echt is, tenminste; niet goed onderbouwt. waarom geloof je er dan toch in, of speelt wetenschap geen rol bij geloven maar slechts bij het ontkrachten?
Kan je mij iets aanbevelen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:31 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Misschien is het handig als je dan zelf eerst onderzoekt hoe/wat God precies zou kunnen zijn, zodat je hem kan herkennen?
nou simpel, een wetenschapper zegt 'god is echt', daarom heb ik er ook achterstaan "niet onderbouwt", maar dit terzijde.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:33 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hoe kan wetenschap überhaupt zeggen dat het geloof echt is?![]()
Dat kan per definitie niet. Wetenschap houdt zich bezig met het natuurlijke, geloof met het bovennatuurlijke. Het zijn andere terreinen.
Uit het natuurlijke kan je echter wel dingen afleiden over het bovennatuurlijke en daar gebruik ik de wetenschap graag voor. Zie bijv. de wetenschap omtrent het ontstaan van het universum, wetenschap omtrent de historische Jezus, etc.
Ja. Maar het zal je niet verbazen denk ik dat het vooral vanuit christelijke hoek is.quote:
simpel: god kan alles, toch?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:31 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Misschien is het handig als je dan zelf eerst onderzoekt hoe/wat God precies zou kunnen zijn, zodat je hem kan herkennen?
Moet ergens beginnen, dus ben benieuwd.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:35 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja. Maar het zal je niet verbazen denk ik dat het vooral vanuit christelijke hoek is.
God is fictie, dus dat kan allemaal nietquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:37 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
simpel: god kan alles, toch?
laat hem een man van 60km worden, laat hem op een wolk zitten en een verhaal vertellen, etc.
Een wetenschapper kan niet zeggen 'God is echt'. Een wetenschapper kan hoogstens zeggen "Ik geloof dat God echt is".quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:35 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
nou simpel, een wetenschapper zegt 'god is echt', daarom heb ik er ook achterstaan "niet onderbouwt", maar dit terzijde.
Je kan het bovennatuurlijke niet wetenschappelijk onderzoeken nee. Maar je kan wel voor jezelf afwegingen maken of je het bovennatuurlijke aannemelijk/geloofwaardig vindt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:35 schreef FunkyHomosapien het volgende:
geef je de wetenschap dan geen oneerlijke kans? het is immers onmogelijk om het bovennatuurlijke goed te onderzoeken.
Zodat niemand meer twijfelt? Zou wel makkelijk zijn ja. Blijkbaar doet God dat liever niet. Waarom? Geen idee...quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:37 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
simpel: god kan alles, toch?
laat hem een man van 60km worden, laat hem op een wolk zitten en een verhaal vertellen, etc.
god moves in mysterious ways, huh?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:41 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zodat niemand meer twijfelt? Zou wel makkelijk zijn ja. Blijkbaar doet God dat liever niet. Waarom? Geen idee...
Zonder meer. Ik pretendeer ook niet overal antwoord op te hebben.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
god moves in mysterious ways, huh?
Ik ben met mijn laptop voor een brandend haardvuur gaan zitten. Mag dat ook?quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:38 schreef koningdavid het volgende:
Enfin... ik heb een bijzonder verhaal om met jullie te delen. Pak een stoel erbij, neem een bisquitje, doe een rietje in je ranja en geniet!
Jij bent ook christen toch?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:46 schreef Ensaf het volgende:
Goed verhaal! Het is een klein wereldje. Zou ik ook mensen van Fok stiekem in het echt kennen?![]()
[..]
Ik ben met mijn laptop voor een brandend haardvuur gaan zitten. Mag dat ook?
QFTquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:19 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hetiszover heeft veel vrienden I can tell ya.
Je pwnt mij zowel met Facebook als Hyves.quote:
Ja, maar dat zijn allemaal wannabe vriendenquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:53 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je pwnt mij zowel met Facebook als Hyves.
quote:
Mensen die geen andere fokkers op msn hebbenquote:
kan jij over water lopen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:54 schreef Biels het volgende:
Ik ken ook mensen van Fok. Ben ik nu net zo stoer als koningdavid?
Wie zijn levensbeschouwing is wel 'zuiver rationeel' dan? De jouwe?quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:50 schreef phpmystyle het volgende:
KD is ergens toch ook wel interessant.Kan zijn standpunt prima onderbouwen, alleen jammer dat het niet zuiver rationeel is.
Ja of nee.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:17 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wie zijn levensbeschouwing is wel 'zuiver rationeel' dan? De jouwe?
Wat is 'zuiver rationeel' überhaupt?
Ik begrijp niks van wat je zegt, sorry.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja of nee.
Zwart wit
1 vs 0
Het is er mits onomstotelijk bewijs. Of het is hypothetisch en irrationeel.
Dat je bij rationeel denken iets kan aantonen. Dus iets meer ''zwart wit denken'' ja het is er, of nee het is er niet. Irrationeel denken houdt bij mij in dat je iets veronderstelt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik begrijp niks van wat je zegt, sorry.
Even de framrate op flash op 30 zetten ipv 11 dan opnieuw je filmpje de juiste lengte geven. (wat meer frames toevoegen) en opnieuw exprteren naar.movquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:38 schreef koningdavid het volgende:
Mooie titel eigenlijk... zou zo de titel van een boek kunnen zijn.
Enfin... ik heb een bijzonder verhaal om met jullie te delen. Pak een stoel erbij, neem een bisquitje, doe een rietje in je ranja en geniet!
Ik studeer journalistiek en ben bijna klaar met mijn studie. Als afstudeeropdracht maak ik een documentaire (over Jezus!!!). Nou was ik een aantal weken geleden wat aan het strugglen met de aftiteling. Deze had ik in Adobe Flash gemaakt, maar bij het exporteren naar Quicktime .mov liep hij schokkerig. Dus ik zo klagen tegen een mattie van mij dat het niet lukt enzo. Die mattie roept een andere mattie erbij die er in zijn ogen wellicht meer verstand van had. Ik zo praten met die mattie van mijn mattie, het probleem uitleggen maar die mattie wist helaas ook niet echt een oplossing. En die mattie van mijn mattie zat mij volgens mij trouwens ook een beetje uit te lachen dat ik mijn aftiteling in flash maakte.
![]()
![]()
Fast forward naar gisteren. Ik was zo een beetje aan het FoBo'en met mijn christenmattie Hetiszover, jullie wel bekend. We waren inmiddels in zo'n stadium beland dat we bereid waren msn uit te wisselen.![]()
Dus hij pm't zo zijn msn, ik ga vervolgens googlen op zijn naam. Wat blijkt! Die mattie zijn mattie die ik een paar weken geleden sprak over de aftiteling was gewoon Hetiszover, de man himself!![]()
![]()
![]()
De wereld is klein gek!![]()
Klacht: Steeds meer FOK!kers kennen mij in real-life nu.![]()
Klacht2: Hetiszover is al afgestudeerd en ik niet![]()
En hoe werkt dat precies bij het niet-geloven in God?quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat je bij rationeel denken iets kan aantonen. Dus iets meer ''zwart wit denken'' ja het is er, of nee het is er niet. Irrationeel denken houdt bij mij in dat je iets veronderstelt.
Oftewel geloof kan je nog zo goed beargumenteren maar ''echt'' bewijs kan je er niet voor leveren. Dat maakt het imo irrationeel.
Het is al gelukt inmiddels, maar thx.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:30 schreef switchboy het volgende:
[..]
Even de framrate op flash op 30 zetten ipv 11 dan opnieuw je filmpje de juiste lengte geven. (wat meer frames toevoegen) en opnieuw exprteren naar.mov
Rationeelquote:Op vrijdag 4 december 2009 23:34 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En hoe werkt dat precies bij het niet-geloven in God?
Want daar kan je wel 'bewijs voor leveren'?quote:
quote:
Ja want het is erg aannemelijk om te denken dat de Bijbel/Jezus/God niet geheel waar is. Er zal vast wel wat van waar zijn maar echt niet alles. Echter geloof ik wel dat Jezus degelijk bestaan heeft, omdat het aangetoond is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Want daar kan je wel 'bewijs voor leveren'?
'Aannemelijk' is niet hetzelfde als 'bewijs'.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja want het is erg aannemelijk om te denken dat de Bijbel/Jezus/God niet geheel waar is.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
'Aannemelijk' is niet hetzelfde als 'bewijs'.
Jouw eigen wereldvisie raakt zo verstrikt in die warrige brei van wat volgens jou 'rationeel' is, dat je het niet bepaald rationeel meer kan noemen.
Omdat de bijbelschrijvers er niets van wisten en God het niet tot de Openbaring rekent waarschijnlijk. Waarom zou hij ook? De bijbel is geen natuurwetenschappelijk boek.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
![]()
![]()
Inderdaad ik had hetzelfde moeten gebruiken ipv aannemelijk. Neemt niet weg dat het wel erg frapant is waarom de evolutie theorie niet in de Bijbel staat.
Oke, een stukje hypothese.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Omdat de bijbelschrijvers er niets van wisten en God het niet tot de Openbaring rekent waarschijnlijk. Waarom zou hij ook? De bijbel is geen natuurwetenschappelijk boek.
En toch even de moeite nemen om door de schijt heen te lopenquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:08 schreef Salsaneck het volgende:
Net toen het topic nog goed was kwam php aanschijten.
Ik denk niet dat een verhaal over evolutie 4000 jaar geleden een en ander 'begrijpelijker' had gemaakt, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oke, een stukje hypothese.
Stel ik ben God. Ik ga een boek schrijven over hoe je met mensen moet omgaan "'vrede en naastenliefde blablabla''. Dan had ik toch ook ergens midden in het boek kunnen schrijven over het ontstaan van het heelal. Gewoon ter voorkoming dat er meer religies zouden komen, en om het allemaal wat begrijpelijker te maken zodat meer mensen zouden geloven.
Voor de aanhangers van de evolutietheorie kan die laatste vraag voor een klein stukje beantwoord zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:13 schreef koningdavid het volgende:
De bijbel is een theologisch boek. Het leert ons waarom de mens en de wereld is geschapen, niet hoe.
Dat mogen we zelf uitzoeken.
Ja het topic lijkt de gebruikelijke wending genomen te hebben.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:20 schreef FunkyHomosapien het volgende:
of waren we bezig met discussies?
oke.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:21 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Ja het topic lijkt de gebruikelijke wending genomen te hebben.
ja.quote:
Christenen domineren KLB mayng.quote:
3.quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Christenen domineren KLB mayng.
Ik tel voor 3!!!quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het moet maar eens uit zijn met die Christinisering van KLB! We worden hier gewoon overspoeld door een Tsunami van Christenen! De atheïstisch-agnostische identiteit van KLB wordt bedreigd!quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
hallo, jij bent niet tong.quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:19 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Het moet maar eens uit zijn met die Christinisering van KLB! We worden hier gewoon overspoeld door een Tsunami van Christenen! De atheïstisch-agnostische identiteit van KLB wordt bedreigd!
Bedankt!quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:21 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
hallo, jij bent niet tong.
maar props voor je goede werk en gefeliciteerd met je SINT blad.
neee esnaf dat was niet voor jouquote:
Oh gelukkig, dan is het goed!quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:25 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
neee esnaf dat was niet voor jou
ik bedoel het niet bot, tis slechts hoe je het ziet.
wanneer komt er weer 'ne topicje van jou?quote:
Amai, Man in de snackbar (met PAINT!!!)quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:28 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
wanneer komt er weer 'ne topicje van jou?
quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:32 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Amai, Man in de snackbar (met PAINT!!!)
Dat heb ik nou nooit!quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:36 schreef snakelady het volgende:
heel toevallig idd!
Heb wel eens gehad dat ik naar een reptielenbeurs ging ( met mijn opa en oma nog wel, leg dat maar eens uit) iemand tegen me riep, Hey snakelady!
Maar voordat ik kon vragen wie hij was was hij alweer weg.
Was wel een leuke man om te zien overigens.
Meer dan je denkt vrind!!!!quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:59 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Mensen die geen andere fokkers op msn hebben
Welke taal is dit? Google-translator kan het niet vertalen naar het Nederlands.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:56 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ah wat, niet zo haten op je boy, mattie.
quote:Op zaterdag 5 december 2009 08:46 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Volgens de natuurwetten van de quantumfysica kan iedereen over water lopen als je er maar in gelooft. Zou Jezus (vrede zij met Hem) deze quantumfysische wet hebben toegepast?
What the bleep do we know:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-935657163159051069&ei=WysXS9X9C4mC-AaT54SaCQ&q=what+the+bleep+do+we+know&dur=3#
The Secret:
The Secret: http://www.tudou.com/programs/view/gXnG1G4Sn1Y/
Ik had God gisteren nog aan de telefoon (Hij heeft ook Skype, maar je betaalt wel een intergalactisch tarief) en Hij zei dat Hij niet bestaat.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Want daar kan je wel 'bewijs voor leveren'?
Dan ben jij een drie-eenheid in je eentje.quote:
quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:43 schreef Siniti het volgende:
Ik ken niemand van Fok! IRL, voor zover ik weet
me lolquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:50 schreef Kevincy het volgende:
Je bent bezig met journalistiek en je gebruikt het woord "mattie"
Als er meer zoals jou zijn, dan kan ik me lol op over 10 jaar, als ik de krant lees of het journaal kijk.
Jiggy Dje/ DAC?quote:
Wat dan?quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:05 schreef Gupje het volgende:
Na 2 jaar er achter komen dat er een klb fokker naast je zit in de les.
quote:
Dat meen je niet!quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:13 schreef Gupje het volgende:
Jordeeeeh...
dat kan niet, fokkers gaan niet uitquote:Op zaterdag 5 december 2009 12:02 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
Ik werd vorig jaar herkend door fs180, terwijl ik op een podium aan het dansen was.
aquote:Op zaterdag 5 december 2009 12:33 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
dat kan niet, fokkers gaan niet uit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |