zolang de school er geen juridische stappen tegen kan zetten boeit het me eigenlijk niet veelquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:45 schreef Salatrel het volgende:
illegaal weet ik niet maar ik denk niet dat je school er blij mee zal zijn als ze er achter komen... zeker als het om een FPS game gaat.
Misschien omdat het een werkstuk was, maar wij willen elkaar gewoon afknallen. Desnoods zetten we onze eigen kop eropquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:47 schreef Tankiej het volgende:
Navragen op je school?
Van mijn middelbare school is ook een keer een map gemaakt voor CounterStrike dacht ik. Dit hadden de betreffende leerlingen gedaan als profielwerkstuk, volledig met instemming van de school
Mag dat ook al niet eens meer in dit bekrompen achterlijke landje!?quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:46 schreef Sjibble het volgende:
[..]
zolang de school er geen juridische stappen tegen kan zetten boeit het me eigenlijk niet veel
Het is niet iets als foto's maken van een waterdam..
Die ene amerikaan is toen wel opgepakt omdat ze dachten dat hij dat gebruikte voor te oefenen en het daarna in het echt wou gaan doenquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:19 schreef Bosbeetle het volgende:
waarom zou dat niet mogen wat een onzin
wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:02 schreef Andyy het volgende:
Als het alleen het gebouw betreft en je toestemming hebt lijkt me er niet veel aan de hand.
Moet je alleen niet met (replica) wapens gaan lopen zwaaien
Je wit alleen de map nabouwen?quote:
En waarom is het nabouwen van de school bewijs voor bedreiging of aanleiding om de bewijslast om te keren?quote:De school kan aangifte doen van bedreiging. En dan mogen jullie bewijzen dat het een geintje was.
Voor bedreiging is niet veel meer nodig dan dat iemand zich bedreigd voelt, en dat de politie zegt 'u redeneert zo krom als een hoepel maar wij kunnen er enigszins in meegaan'.quote:Op maandag 7 december 2009 12:23 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En waarom is het nabouwen van de school bewijs voor bedreiging of aanleiding om de bewijslast om te keren?
Zo gek vind ik het niet. Zon school leent zich perfect voor een level voor een schietspelletje. Daarbij breng je als scholier een substantieel deel van je tijd door op school (als het goed isquote:Op maandag 7 december 2009 11:58 schreef mgerben het volgende:
Ik denk dat deze actie uiterst dom en kortzichtig is, en getuigt van een totaal gebrek aan realiteit. Als je je niet kunt voorstellen hoe dit bij andere mensen overkomt, zou je dan niet gewoon stoppen met school?
Niet dat de media gelijk hebben en dat FPS de bron van alle kwaad zijn.
Maar wel in de zin dat als je zó specifiek een FPS in je eigen school gaat situeren, je een ongelofelijk bord voor je kop hebt. Je had 1000 settings kunnen kiezen, maar het moest persé op je school spelen.
Jullie krijgen hier geheid gedonder mee.
Je vraagt of er juridische mogelijkheden zijn. Waarschijnlijk wel. De school kan aangifte doen van bedreiging. En dan mogen jullie bewijzen dat het een geintje was.
De school kan jullie schorsen - zou me niets verbazen. Dan mis je een aantal dagen school, mogelijk tijdens repetities of tentamens.
Een verhoor door de politie zou me ook niets verbazen, en een huiszoeking ook niet.
Let wel: Je hebt dan te maken met omgekeerde bewijslast.
Jij mag gaan aantonen dat dat een grapje was.
Je komt niet in de gevangenis en je krijgt waarschijnlijk geen boete.
Een school is een plek waar je dingen leert en waar je intelligentie opgebouwd wordt. Ik denk dat een hoop mensen zich niet direct bedreigd voelen maar gewoon zwaar geďrriteerd zijn omdat jullie zo ongelofelijk dom waren dat je je hier uit kon praten door 'grapje' te roepen.
Goh wat een onschuldige uitleg. Als ik nog een keer wordt betrapt met een kilo heroďne in mijn auto bel ik jou op.quote:Op maandag 7 december 2009 14:36 schreef Thomass het volgende:
[..]
Zo gek vind ik het niet. Zon school leent zich perfect voor een level voor een schietspelletje. Daarbij breng je als scholier een substantieel deel van je tijd door op school (als het goed is), dus is de keuze voor de school niet zo vreemd.
Nice try.quote:En daarbij moet de school er eerst achterkomen voor ze die jongens iets kunnen maken, dus als iedereen gewoon zijn bek houdt is er geen vuiltje aan de lucht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |